Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä kokoisia vauvoja tupakoitsijoille on syntynyt??

Vierailija
24.12.2007 |

kun sanotaan että vauvat ovat tupakoitsijoilla pienempiä kuin muilla.. meidän tyttö oli 3360g ja 48cm. syntyi rv 40+5..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 10 päivää meni yli!!!

et ei mikään pieni tytsy ollu ja kohta 2vuotiaana hipoo 15kg ja yli 91cm!!!! huom koti mittareilla otettu!!!

Vierailija
2/26 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitten hyvä omatunto taattu ja tieteellisesti todistettu, ettei tupakointi aiheuta yhtään mitään ongelmia, kun teillä normaalikokoiset vauvat. Voi tätä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin yliaikaisia.

Toisella kaverilla vauvat keskikokoisia mutta toisella astma ja allergiaa, toisella korvakierre heti syntymästä lähtien, astma myös ja allergiaa.

Vierailija
4/26 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vauva oli suunnaton, oikea tankki. sillä oli valtava pää. en tiedä johtuuko tupakan bentseenirenkaista vai siitä että vaimollani oli kovasti vaivoja olkapään kanssa sekä paljon avaruusraketteja. Joinain päivinä me tupakoimme yhdessä jopa 3 maksia. toivomme todella ettemme saaneet amiinimyrkytystä.

Vierailija
5/26 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta syndroomasta kuin petersin anomalia?

Vierailija
6/26 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan kohdalla lopetin kolmannella kuulla, hän syntyi 40+1 ja pituutta 49cm ja painoi 3040g, tytön kohdalla poltin usein askinki päivässä, tyttö syntyi 10 päivää yli lasketun ajan, pituutta oli 49,5cm ja painoa (huimat) 4130g.

Vierailija
7/26 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauniisti kysyttynä: tuntuiko sinusta todella, etä tarvitset askin verran tupakkaa päivässä, vaikka olit raskaana? En itse polta, joten minun on hyvin vaikea käsittää tuollaista. Et varmaan ajatellut jokaista tupakkaa sytyttäessäsi sen mahdollisia vaikutuksia? Tai siis et varmastikaan ajatellut, ethän muuten olisi voinut polttaa noin hurjan paljon. En halua tuomita, mutta en vain voi ymmärtää, miten raskausajan tupakoijat voivat olla ajattelematta/sisäistämättä niitä haittoja, joita tupakoinnista nimenomaa lapselle koituu. Ettehän te vastasyntyneellekään tupakkaa tarjoaisi? Ja en siis halua provosoida, olen vain vähän ymmälläni.

Vierailija
8/26 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy itse siellä täydellisyyden kuplassasi, ja onko sisälukutaidossasi vikaa, ENSIMMÄISEN KANSSA POLTIN, TOISEN KANSSA EN, ja toinen on sairas. Ja kuten jo sanoin, en sitä polttamista suosittele,mutta aina tämä arki ei ole niin auvoista,jos silloin tällöin polttaa, ei kait se niin maailman vakavaa ole, mutta mitäpä sinä siitä tiedät ,kun siellä vaaleanpunaisessa kuplassasi asut....

Vierailija
9/26 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien aikaan poltin n. 5kpl/pv joskus meni enemmän. Esikoisella ei mitään ole ainakaan tähän mennessä (10v) tullut, mutta kuopuksella (3v) oli ensimmäisen vuoden aikaan jatkuvia korvatulehduksia ja nyt atooppinen iho (niin on kyllä itselläkin ja suvussa muutenkin)...

Mutta mikään ei lohduta sitä huonoa omatuntoa ja huono-äiti-fiilistä joka ei varmasti koskaan hellitä. Jos vaan mitenkään saa itseään niskasta kiinni niin kannattaa ehdottomasti lopettaa!

Vierailija
10/26 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen noin puolen välin saavuttanut, ja tupakoitnti on minulle itselleni suuri ongelma oli jo ennen raskautta. Lopettaminen alkoi vähentämällä. Ja siinä olen onnistunut yllävttävän hyvin. arki ei todellakaan ole helppoa, mutta pyrin polttamaan vain ja ainoastaan silloin kun mikään muu ei asiaan auta. Päivässä minulla menee 0-6 savuketta. Enkä koe minkään laista pettymystä itseeni, sillä oman perheen tuki on paras ja kun kannustetaan ajtkuvasti mieli pysyy korkealla, ja on iloa yrittää yhtä sun toista. Pelko vammautneesta tai sairaasta lapsesta on meillä todella pieni. vauva on luojan luoma poltit tai et. Ja varmasti rakastat lasta/lapsiasi yhtäpaljon niin terveenä kuin sairaana. Itsensä syyttely ei hyödytä mitään. En kannatta tupakointia raskauden aikana, enkä muutnekaan. Mutta hyvin todennäköistä on että ulkonaliikkuessa pakokaasut ja hiekkapöly on vaarallisempaa kuin tupakointi. Tupakointi on nykään kuulemma enenmmän vaarallsiempaa itse äidille kuin sisällä kasvavalle lapselle. Mutta itse olen lopettamassa tupakointia, itseni, perheeni ja tulevan lapsen takia. Sillä lopettamalla tupakoinni säästää vuodessa monia satoja euroja, jotka taas voi käyttää koko perheen hyvinvointiin kuten vaikka yhteisini matkoihin tai harrastuksiin. En tiedä mitä mieltä muut ovat mutta tämä on minun mielipiteeni.

Koskaan ei kannata hylätä itseään vaikka teksisi virheitä. Sillä hyvin epätodennäköisesti oma lapsesi saati miehesi tulee sinua haukkumaan miten huono äiti olet kun poltat raskauden aikana. Imetykseen en osaa niinkään sanoa mitään kun en asiasta niinkään tiedä. :) mutta kannustan kaikkia tupakoitisjoita lopettamaan ja tekemään siitä hauskaa.

Sillä elämä on varmasti sen arvoista !

Vierailija
11/26 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen polttanut molempien raskauksieni aikana. Lasten syntymäkoot ovat olleet 52cm/3600g ja 52,5cm/3990g. (äiti itse syntyessään 54/4700g aikuisena 176 cm eli normaalikokoisia lapsia, mutta jos äitiin vertaa niin pienehköjä)

Molemmat raskausajat ovat olleet syyllisyyden kanssa rämpimistä ja lasten synnyttyä syyllisyys jatkui imetyksen kanssa (ajatuksissa pyöri ajatukset siitä, että vihdoin on lapsi päässyt tupakoivasta äidistään ulos ja nyt en saatana vieköön pysty edes imettämään, kun en haluaisi tupakkamaitoa lapselle tarjota). Lopettamaan en siis pystynyt raskauksien aikana. En vain pystynyt.

Lasten siirryttyä kotihoidosta päivähoitoon tuli flunssaa yms. ja minä syyllinen äiti tietysti mietin yömyöhään, että onko tämän flunssan sairastaminen nyt seurausta tupakoinnistani. Toisella lapsellani oli myös epäilys vakavammasta sairaudesta (onneksi selvisi säikähdyksellä). Tulin pohtineeksi asiaa, että aina voin sanoa, että vastuu on minun...mutta minkä verran se olisi sairasta lastani auttanut. Totesin, että paska puhetta jauhaa vastuun kannosta kun toisen persauksilla istuu tuleen!

Lapset ovat jo eskari-iässä ja minä olen vihdoin pääsemässä tupakasta eroon lääkkeiden avulla. Voi kun olisin ennen raskauksiani hankkinut lääkkeet ja onnistunut lopettamaan. No use crying over spilt milk!

Vierailija
12/26 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti osui ja upposi kun noin kilahdit:)

Enkä kyllä missään vaaleanpunaisessa kuplassa elele, en elänyt edes lapsena kiitos alkoholin ja väkivallan värittämän elämän. Sen jälkeen tullut tutuksi mm läheisen saattohoitaminen ja kuolema eikä vain kerran sekään.

Mutta ehkäpä juuri siksi en voisi kuvitellakaan tuhoavani viatonta lastani joka sisälläni kasvaa niinkuin sinä teet.

Tulee todella paha olo kun odottavien äitien lastaan vahingoittavista tavoista täällä lukee, silloin aina melkein toivoisi että elämä olisi näinkin rankalla kädellä joitakuita opettanut koska silloin ette varmastikaan jo sikiötänne vahingoittaisi polttamalla tupakkaa.

-20-

Vierailija
13/26 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jeesustelua tollanen " vastuun kantaminen" . Vastuun kantamista on se, että lopettaa tupakoinnin viimeistään silloin, kun saa tietää olevansa raskaana.

Ja joo, poltan/poltin normaalisti itsekin. Ja paljon. Nyt raskaana ollessa en polta. En, vaikka kuinka tekisi mieli.

Vierailija
14/26 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itse poltin ensimmäistä odottaessa, joka päivä, max. 10 tupakkaa. Toista odottaessa en yhtään, ja ensimmäinen terve, toinen vakavasti sairas. nyt kolmatta odottaessa poltan satunnaisesti, enkä siitä aio mitään stressiä repiä, koska polttelu ei ole jokapäiväistä, ei se varmaan hyväksi ole, mutta kuitenkin....että näin meillä.

Vierailija
15/26 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää vaan suunnattomasti, kun tällä tuntuu ihmisillä olevan kauhea tarve moralisoida ja mollata muita, siitä on täällä ennenkin käyty keskustelua, että täällä pitäisi tukea eikä vain haukkua kuinka huonoja äitejä täällä on jos polttaa. Paljon on viinaa juovia ja huumeita vetäviä äitejä, tupakka on niihin verrattuna pieni pahe. Itselläni ystäväni sairastaa skitsofreniaa, ja koko raskausajan joutui syömään masennus, ja psykoosilääkkeitä, siihen vielä unilääkkeet kylkeen. Onko sekin sitten omaa syytä?! vähän suvaitsevaisuutta kiitos:) Aina on niin helppo arvostella ja näyttä syyttävää sormea, joskus olisi hyvä asettua sen tupakoitsijan/alkoholistin asemaan. Tuskin viina, tupakka, huumeet ovat mikään hyväksi, mutta tuskin kukaan meistä on täydellinen, ja varmasti jokainen äiti tulevaa vauvaansa rakastaa!

Vierailija
16/26 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin myös esikoista odottaessani ehkä joku 10/pvä. Meni 14 pvä yli jolloin käynnisteltiin. Eikä poikamme ollut mikään pieni... 4520g ja 53cm. On ollut täysin terve. Poltan myös (n.5/pvä) nyt ollessani rv32 ja painoarvio kun tehtiin tuossa pari viikkoa sitten, niin näyttäisi tulevan iso tyttö!

Vierailija
17/26 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis vetää oikein posket lommolla syöpäkääryleitä sisuksiinsa niin saa isoja ja terveitä vauvoja!!

Vierailija
18/26 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ilmeisen umpiluupäänä ja välinpitämättömänä ole oppinut yhtään mitään lapsesi vakavasta sairaudesta?!?! meinaan vaan jos kerta poltat vaikka raskaana oletkin ja tupakoinninhan on kiistatta todettu vaikuttavan kehittyvään sikiöön negatiivisesti.

Noh, sillehän ei voi mitään jos on lusikalla annettu mutta sääli lastasi.

Vierailija
19/26 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri poltti koko raskausajan vähintään askin päivässä. Kolme viikkoa ennen laskettua aikaa synnytys piti käynnistää koska lapsi ei enää kasvanut kohdussa... Nyt lapselle annetaan keskostippoja ja rautavalmistetta. Parin tunnin välein täytyy herättää syömään....

Vierailija
20/26 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino yli 4kg,52cm

oma tyttäresi syntyi 40+2 2,18kg ja 47 cm ja en ole edes puolikasta tupakkaa polttanut