Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuun inssiläisiä!

03.01.2006 |

Joko löytyy tammikuun inssiläisiä? Meillä on neljäs ja luultavimmin viimeinen inssi ensi viikolla, jos vaan ovulaatio ei osu viikonloppuun.

Hoidossa ollaan julkisella ja selittämättömiä. Clomit on tukena ja mahdollisesti vielä luget. siispä: piinapino pystyyn! :-)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tänään vihdoinkin kp1 (kierto oli pitkästä aikaa todella pitkä = 50 pv). Clomit aloitan 3pv ja nyt pitää varata uä kp12:lle, 0-ultraa ei lekurin mielestä kannata edes tähän kiertoon tehdä.

Tämä on meidän toinen inssi mikäli hommat onnistuu ok, kaksi kertaa on inssi mennyt " ohi" koska ovis tulee mulla kovin yllättäen ja nopeasti. Ovistesteistä ei tunnu olevan varmaa apua - ne kun näyttää mulla melko vahvaa viivaa kierron jokaisena päivänä. Aionkin kysyä jos tässä kierrossa voitaisiin ottaa jotain apua (verikokeita?) oviksen ajoitukseen, ja ehkä kiertoakin voisi Terloluteilla vähän yrittää tasoittaa.

Näin meillä :)

Vierailija
2/67 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehdään toinen inssi seuraavaan kiertoon ja laskeskelin, että tammikuun viimeiselle viikolle menee. Eka inssissä oli lääkkeinä Clomit, Menopur ja Pregnyl ja samalla kaavalla jatketaan. Tsemppiä kaikille tammikuun inssiläisille, toivotaan parasta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään toinen inssi clomikiertoon+pregnyl-irrotuspiikki. Mulla on nyt jo yhdeksäs clomikierto ja jos tästä ei tärppää koitetaan kerran-pari inssiä pistoksien kera. Mutta toivotaan tietty, että tärppäis... Yritystä on takana 2 vuotta. Kuinkas kauan muilla oli yritystä?

Ovistikkujen mukaan marraskuun inssi oli liian aikaisin, mutta nyt tikkujen mukaan tuntuis ajoitus olevan kohdallaan, eli saapa nähdä kuinka käy...

Vierailija
4/67 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yritystä ollut yli 2 vuotta. Eikä yhtään plussaa ole saatu koko aikana. Silti toivo nostaa joka kierrossa päätään, varsinkin tässä kierronvaiheessa kp4.

Peukkuja Snyggille! Toivottavasti nyt tärppää!

Vierailija
5/67 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs muut tammikuun inssiläiset luuhaa?! Pitää vähän nostella, ettei tiputa kakkossivulle...

Vierailija
6/67 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oikein ole uutisia, mutta kirjoittelenpa kuitenkin! Meillä siis takana yritystä n. 2 ja puoli vuotta, lapsettomuustutkimuksissa ja hoidoissa ollaan käyty nyt puolitoista vuotta.

Puhuin tänään lääkärini kanssa puhelimessa, aloitan clomit huomenna ja uä varattiin kp11. Ovis-hankaluuksien takia tähän kiertoon otetaan mukaan irrotuspiikki ja luget inssin jälkeen pitämään kierron kurissa. Onkohan tuon irrotuspiikin kanssa helpompi ajoittaa inssi oikein - onko teillä kokemuksia?

Jos kaikki menee niinkuin pitää, inssi ajoittuu viikolle 3.

Tuntuu jotenkin todella raskaalta ryhtyä taas tähän rumbaan, mutta toisaalta ei osata taukoakaan pitää..

Vierailija
7/67 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snyggille peukkuja, taidat olla tammikuulaisista ensimmäinen kenelle inssi on jo tehty, toivottavasti nyt onnistuu!

Meillä on yritystä jo yli 5 vuotta, selittämättömiä ollaan ja hoidettavana Väestöliitossa.

Eka inssin epäonnistumisen jälkeen fiilikset oli maassa, mutta nyt toivo taas herää...

Jaksamista kaikille! :)

Vierailija
8/67 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmas inssi tulossa. Joulukuussa olin jo aivan varma, että onnistuttiin, mutta täällä sitä taas ollaan.

Eiköhän meillä kaikilla ole pian nyytit kainalossa! Helmi3

Vierailija
9/67 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kolmas inssi ja nyt sitten taas odotellan pari viikkoa tuloksia. Vielä tehdään tämän jälkeen yksi jos ei onnaa.

Toivotaan, että itu lähtee nyt kasvamaan :-))

Vierailija
10/67 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toivottavasti ensimmäinen inssi ensi viikon alussa!

Joulukuussa meni ohi oviksen osuttua viikonloppuun. Clomit on apuna " varmuuden vuoksi" .Ovis tulee luomunakin,torvet on kauniisti auki ja limakalvokin kaikin puolin kelvollinen. Miehellä kaikki ok. Ollaan toistaiseksi selittämättömiä. Tai " mitä emme tiedä, emme tiedä" , kuten lääkäri asian ilmaisi :) Julkisella puolella ollaan hoidossa ja tähän asti sujunut todella hyvin.

Vierailija
11/67 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs siili näyttää pääsetkö inssiin alkavalla viikolla vai tuliko ovis viikonloppuna? Mitäs muille kuuluu?

Täällä vaan ootellaan... Viikonloppuna oon vähä kisaillu koiran kanssa, että ois vähä jotain muutakin ajateltavaa ja aika hyvin se on onnistunutkin. Viikon päästä on sitte jo viisaampi, että tapahtuuko mitään vaiko eikö. Mulle tyypillisen tuhruilun pitäis nimittäin alkaa ens viikonloppuna, jos menkat on tulossa, eli katsellaan...

Vierailija
12/67 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp1 ja kuten tuossa ylempänä maanittelin, pelkään pahoin et ovis osuis vkonlopulle...mur. Vielä kanssasiskot jotka jo inssiä kokeilleet, minä kp:n pvänä inssi tehtiin??!!

Meillä siis pikkukakkos toiveita, esikoinen -04 inssillä siis. Vahva pco vaivana, hoitona clomit kp 3-8 ja siihen menopur +pregnyl jos hyvin munat muhineet. Nyt 3. hoitokierto menossa, joulukuu meni mönkään (ei kunnon follikkeleja), marraskuun ovis vkonlopulle...Toivotaan parempaa onnea kaikille touhuaville tänä vuonna!

Vierailija
13/67 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tehty kaksi inssiä, eka kp 12 (liian aikaisin, viivat ovistikkuun vasta kp 15) ja tää toinen kp 13, jossa pitäis olla ajoitus kohdallaan. Oon käyny follikkeliultrassa molemmilla kerroilla kp 9 ja silloin on määrätty inssipäivä ja annettu pregnyl-resepti.

Vierailija
14/67 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli uä (kp9) ja kaikki ok. Yksi iso johtofollikkeli ja lääkärin mukaan oviksen pitäisi tapahtua lähipäivinä (toivottavasti ei mene viikonloppuun). Nyt vaan odotellaan plussaa ovistestiin mahdollisimman pian.

Inssissä jo käyneille peukutuksia bd! Ja meille muille myös!

Vierailija
15/67 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kontrolliultran yhteydessä kp 10. Saatetaan olla hieman ajoissa, mutta parempi niin. Ensimmäinen yritys meni harakoille, kun ovis oli kp 11 tai 12 ja inssiä suunniteltiin kp 13. Mulla on lyhyt kierto, 24-26.

Toisella puolella näkyi 20 mm ja toisella 22 mm rakkula ja limakalvokin oli riittävä, reilu 7 mm. Rakkulat saattavat lääkärin mukaan puhjeta milloin vain.

Vähän ihmettelen " heppoista lääkitystä" eli meillä apuna vain clomit 1 tbl:n annostuksella. Irrotuspiikkiä kaipailisin. Liekö niin, etteivät sitä määrää, jos irtoaa luomunakin?

Niin tai näin, yritetty on, pidetään peukkuja!

Kerttu

Vierailija
16/67 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+++++++säteitä nyt jo inssissä käyneille :)

Mulla menossa vasta kp8, tässä kierrossa on clomit aiheuttanu uusia oireita mitä en oo aiemmin huomannu (tämä on siis kuudes clomikierto). Kuumien aaltojen lisäksi oon kärsiny huimauksesta ja päänsärystä - jos tämä inssi ei tuo toivottua tulosta niin taitaa jäädä clomien käyttö mulla tähän, varsinkin tuo huimaus säikäytti kun en heti tajunnut että mistä on kyse, kuvittelin jo että oon lopullisesti sekoamassa! Yhteen kiertoon kokeiltiin jo pistoshoitoa (Puregon) enkä mä saanut siitä oikein mitään sivuoireita. Tosin pistoksissa on se hinta mikä " aiheuttaa sivuoireita" :)

Pukkaa vielä kovasti flunssaa tähän päälle, joten olo ei todellakaan ole ollut mikään kehuttavin viime päivinä. Perjantain uä:hän, jännityksellä odotellaan että mitä siellä kasvaa!

Vierailija
17/67 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kaikille. pujahdan tähän keskusteluun mukaan. nyt alkaa sitten kolmas ja ehkä viimeinen inssi ennen ivf:n siirtymistä. lääkkeinä puregon ja pregnyl. inssin pitäs ajoittua ens viikon loppuun tai seuraavan alkuun. onneksi näillä pistoksilla pystyy aikalailla pelaamaan. joulukuussa kaikki näytti hyvälle ja kun inssi tehtiin, oli munasolu jo irronnut. no ei sitten tuonut tulosta :(. onneksi saatiin uusi yritys jo tähän kiertoon. sitten on ainakin puolenvuoden jonotus. hyvä, sillä tämä ottaa jo henkisesti voimille. ei vaan jaksaisi. olen jo sanonut miehelleni, että nämä hoidot viedään loppuun, ja jos tärppää niin seuraavaa ei ikinä lähdetä hoidoilla tekemään. tää on nyt tällästä valitusta mut välil tuntuu ettei jaksa ja oon miettiny et oonko ajoittain jopa masentunu???? no se siitä. meillä siis takana vajaa 3v yritystä ilman plussaa ja toistaiseksi selittämättömiä ollaan.

tsemppiä kaikille ja malttia piinailijoille :)

-p-

Vierailija
18/67 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistesti näytti plussaa eilen, joten tänään oli inssi. Pp0 ja piina siis alkamassa.. Täytyy pysyä toimeliaana, niin ei huomaakaan piinapäivien kulumista :-) Peukkuja kaikille inssissä olleille ja sinne vielä meneville!

Vierailija
19/67 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää: tänään siis uä kp11 ja siellä oli yksi " ärhäkän näköinen" 18millinen vekkuli vasemmalla puolella :) Limiskin oli hyvä, 7mm.

Huonoa: kun se ovis ei vaan osuisi sunnuntaille! Mun pitää huomenna aamulla tehdä ovistesti ja jos se näyttää plussaa, niin sitten tuikkaan Pregnylin saman tien ja inssiin mennään vielä huomenissa. Jos taas ovistesti ei vielä huomenna näytä plussaa niin sitten pistän Pregnylin la-iltana klo 23:30 ja inssi tehdään maanantaina klo 13:30.

Mitä jos Pregnylin pistää suurinpiirtein samaan aikaan kun ovis on - hidastaako se jotenkin oviksen etenemistä?

Luulenpa että jos inssi on maanantaina niin sunnuntaina silti puuhastellaan kotona. Ei tietysti saisi mutta aiempien kokemusten perusteella miehen spermasta riittää hyvin siementä vaikka pidättäytymistauko olisi lyhytkin. Olipas tyhmästi sanottu...

Nyt jänskättää ja kovasti että miten käy! Jos tää inssi menee harakoille niin ensi kuukausi on hoitotaukoa, lääkäri sanoi että tauko on pidettävä.

Vierailija
20/67 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan pinoa :)

LH-testi ei näyttänyt tänä aamuna mitään, eli suuntaamme siis inssiin maanantaina.

Mitäs muille tammikuulaisille kuuluu?