>TAMMENTERHOJEN TIISTAI<
Kommentit (35)
Valkovuodosta kyselit. Mulla oli tossa jossain vaiheessa kanssa taukoa vuodon suhteen, mutta sitten taas palasi takas. Eilen vaihdon alkkarit 3 kertaa!!! Oli pakko käydä ostaas suojia loppuneiden tilalle. Ärsyttää kun aina kun käy vessassa niin toivoo että ois tullu limaa mut mulla on tullu vaan sellasta kirkasta hiukan venyvää. Hei kiva kertoo tällasia, mut kyl te ymmärrätte...
Voi ku tuliski limatulppa yht" äkkiä niin ois toiveita et viel pääsis synnärille. Mitä te esikoista odottavat hommailette yksin päivisin? Mulla on tosi vaikeeta olla täällä kotona ja vaikka olis vaikka mitä puuhastelua niin könötän tässä koneella vaan. Eilen just sanoin miehelle et nyt taas tuntuu paremmalta tän " masennuksen" kanssa että tuntuu että voisin hyvinkin selvitä tän viikon kotona, niin jo tänä aamuna soitin miehelle et olen taas masentunut. Tää on ihan kauheeta. Petyin pahemman kerran eilisestä illasta ku vihdoin sekstailtiin, vaikka olikin kyl sellasta äheltämistä, niin ei tehny yhtään mitään oloja lisää. Kaveri kertoi, että oma kaveri oli raskaana ollessaan kuukautta ennen la:ta ajatellut että nyt " antaa" viimeisen kerran miehelleen ennen synnytystä, niin oli sitten sen jälkeen samana yönä menny vedet!!! Tästä vaan ajattelin että jos omatkin ois menny viime yönä, ja paskat!
Taas tuli vali valia ja jo päivän toinen viesti multa, koittakaa jaksaa sisaret mua ;)
MAariska 38+6 ja masunasukki joka ei aio tulla ulos.
Moi!
Meikäläisellä meni tämä aamu pitkäks... tai no, miten sen ottaa. Mies lähti seiskaan töihin ja heti sen jälkeen ilmestyi naapuritalon pihaan lumiaura (tai mikä lie) kolistelemaan ja peruutettaessa piipittämään. Ei siinä nukkua voinut - nousin aamupalalle. Puoli ysin tienoilla menin takaisin sänkyyn pötköttämään kun väsytti ihan vietävästi. Hetken lueskelin ja sitten jo tuli uni. Vaan kohta jo havahduin siihen, että (samaisen) naapuritalon pihassa oli lapsia leikkimässä = huutamassa varmaan megafonin kanssa, että ÄITI TUU IKKUNAAN, TÄÄLLÄ HUUTAA SANNA JA ILMARI!!! Ja sitä kesti ja kesti ja kesti... Ja minä olin repiä pelihousuni! Mä en oikeasti tajua, miten vanhemmat kehtaa antaa lastensa pitää tuollaista mölinää melkein tuntikaupalla... :-/.
Luovutin sit nukkumisyritykset - onneks takana oli kuitenkin jo 9 tunnin yöunet. Laitoin vauvan vaatteita koneellisen peseentymään ja rupesin leipomaan kaura-porkkanasämpylöitä. Musta onkin tullut nyt äippälomalla oikea kodinhengetär entiseen verrattuna. Hirmu leipomis- jasiivoamisvimma päällänsä, mieskin (joka on meillä se leipuri) on ruvennut ihmettelemään... mutta mulla vaan on joku kaipuu perusasioihin. Harmittaa vaan, kun kroppa ei anna myöten touhuta niin paljon kuin huvittaisi. Ja vauvanhoidon myötä ei varmaankaan liikene sitten aikaakaan.
Masuun ei kuulu kummempia, tasaista potkuttelua ja hikkailua tuntuu. Sppareista tai limatulpasta tai mistään ei oo edelleenkään mitään tietoa. Torstaina on ä-polikäynti, mittailevat lantiota jne. Neuvolassa terkka eilen kehotti vaatimaan käynnistystä heti lasketun ajan mentyä jos ei oo vaavi itse ymmärtänyt siihen mennessä tulla. On kuulemma sen verran isokokoinen tulokas. No, pitää yrittää... Mulla selkää ja lonkkia särkee välillä kipakastikin, onneks lepo auttaa.
Ai joo, mä näin viime yönä unta synnytyksestä, ja heräsin tunteeseen, että jotakin valahti mun jalkovälistä. Pomppasin hirmu kiireellä pystyyn (juuri niin ketterästi kuin valas tai norsu tai...), kun kuvittelin, että nyt se vauva syntyi. Miehellä oli hauskaa, kun selitin pomppimistani - meinasi, että olisin kyllä varmasti maailman ensimmäinen ihminen, joka synnyttää unissaan :).
Mutta nyt tiskaamaan, kohta tulee kaveri käymään.
Vointeja ja tsemppiä jok' ikisen masukkaan samoin kuin nyyttisylin päivään!
:) SolAngel & Rontti 36+5
Ulkona on ihanan näkönen ilma, paljon lunta ja pikku pakkanen, itellä vaan kurkku kipeenä ja korva ettei tänään tarvi ulos mennä - toivottavasti ei tarvi synnyttää flunssasena... Nukuin sikeesti vain parilla vessa-ym. herätyksellä kymmeneen, jollon tyttö vasta huomaavaisena tuli herättämään, sillä kun on vielä tää viikko joululomaa koulusta. Näin taas aivan hirveesti synnytys- ja vauvaunia - mun unissa vauva on vuorotellen tyttö ja poika, viime yönä taas isokokonen poika, saapa nähdä nyt... Sit vihdoin ylösnoustua pitikin äkkiä jo väsätä mielelle ruokaa kun se tulee 11ltä ruokikselle. :)
Yhtään ei supista, ei mitään limatulppia ym. että " huonolta" näyttää. To olis neuvola ja siellä täytyy kysyä siitä äitipolin kontrolliajasta, kun sanotiin ettei sais mulla kauheesti mennä yliajan ettei istukka vanhene liikaa. En kyllä mielellään haluais lääkekäynnisteistä synnytystä, ihan eka oli sellanen ja kyllä tosi rajuja oli supistukset ja kipeitä. Tytön synnytys olikin sit luonnollinen rv 42 eikä ollenkaan mikään kivulias niin että siitä jäi kyllä hyvät muistot.
Toi on muuten tosi rasittavaa, kun joku muukin jutteli, en nyt muista kuka, et koko suku kyselee koko ajan että joko, joko... Mä olenkin nyt viime kerrasta viisastuneena kun meinas hermo mennä siihen jatkuvaan kyselyyn, sanonut lasketuksi ajaksi " tammikuun puoliväli" .. menkkojen mukaan siis la 5.1 ja ekan ultran 10.1 :) On se vähän hillinny innokkaita.
Tämmöstä täällä tänään, taidan keskittyä kuuman mehun juomiseen, mukavia odotuksia kaikille meille!
Rosa rv 39 tasan tänään
Kyllä taas kaikki niin kyrsii....
Oikeesti on asiat mallillaan, ku vain voi olla, nyppii vaan niin kovin ne hyvätki asiat ja syyttömät joutuu kärsimään... Ehkä eniten tämä saamattomuus ottaa päähän, koko ajan tuhannen hommaa pyörii mieles ja ainoo mitä meikämamma saapi aikaan, niin kyljen kääntö sohvalla, höh. Vähä on huono olo, saa nähä, lentääkö laatta hammaslääkäris, ku pitäis pojan kans mennä poistattaan pari hammasta. Poitsu on vielä niin arka veren näkemiselle, eikä varmaan auttais jos äiti antais ylen.
Vähä suppailee, muttei mitää kovin säännöllistä saati kipeetä, ei vielä oo kiirekkää toki. Eiliset lumityötki sai vaan käsivarret väsyneiks, saunasta ei ollu mihinkää ja seksiä ei jaksanu ajatella edes.
Multa ei vielä oo kyselty, etteikö vieläkää vauva oo syntyny, ku en oo kovinkaa monelle laskettua aikaa paljastanu ja voipi olla, että jos kyseleen ruvetaan, niin sanon, että se oliki maaliskuun puolella, muistin väärin, sori... Niinku noi vauvat ny sitte ymmärtäis noitten eräpäivien päälle!
Mä oon ny sillä tuulella, että ykski väärä sana väärältä ihmiseltä, niin turpaan tulee, te varmaan tiedätte tunteen.
Sairaalakassia oon vähä ajatellu, mitä aiotte siihen pakata, muuta ku neuvolakortin ja hammasharjan, mulla ei tuu muita pakollisia mieleen. Siis sellasia, mitä ehkä pianki tarvis..
Kertokaa uteliaalle!!!???
Meillä on kai kaikki kassitki jossain lainoilla, ku ei löydy mistää yhtää, seki nyppii.
Mutta tänään kannetaan hoitopöytä sisälle sulamaan, jos ehtis vielä ennen vauvelin syntymää viritellä jonkulaisen hoitopisteen tuonne kylppäriin...
Mut nyt meen raapimaan autonlasit ja potkin itteeni persuuksille, että saisin jotain aikaan tänään. ( mutta toisaalta olishan se ny hyvä vielä huilata, ku pystyy...;) ens viikolla taas täytyy herättää lapset aikasin kouluun ja mistä siitä vauvastakaa tietää, koska syntyy..)
Parempaa päivänjatkoo kaikille!
Hemppa 37 tasan Kaverin kans!
Hei kaikille. Tääl samat viilikset, alkaa käymään aika pitkäks... Pelättiin vähä ett tulis ennen vuodenvaihdetta, turha pelko. Ja ku vuos vaihtu, ni kaikki kipuilut loppu, jipii. Ne sellaset kuukautiskipujen tapaset. Painoarvio syntyessä n. 4kg, ja tänää la, ett saishan tuo pikku(?) myllertäjä jo tulla...
Eile oltii elokuvis, loppuaika oli melkosen tuskaisaa, innostuttiin jo ett täst tää lähtee! Just... Rauhottu kyl ku pääsin jaloilleni. Filmi oli se fc venus, suosittelen, varsinki jos perheestä löytyy urheiluhullu mies. Me naurettiin iha vedet silmis, jotenki liippas niiiiiiin likeltä välillä!
Joku tosta lapsveden tiputtelusta kyseli, sitä mäkin oon vähä tuumaillu ja kyselinki nvlast viime vkol, täti sanoi ett voi ol just sitä eikä tarvi tarkottaa ett ois synnytys alkaas, mutt voi kyl aiheuttaa tulehduksen. Ja ett voi ol valkovuotooki. Eilen siel nvlas sit tutkittii mun pikkuhousunsuojaa, ja harmiteltii, ku ovat nii imukykysii nykysin, ettei huomaa onko kosteutta...
Tääl kans vähä kiristää ku kaikki koko ajan kyselee jokojoko, ei uskalla jättää vastaamati puhelimeen ku luulevat heti lähdön tulleen. Aateltiin kans ett jos toinen kerta tulee, ni sanotaan la pari viikkoo kauemmas. Onneks oon ollu niin hyväs kunnos, ett oon jaksanu juosta aleis ja käydä kaffeel kaupungil, loppuspurtti... Sitä tuntuu kaikki kauhistelevan. Jos tänää välipvä ja huomen taas..
Jaksamista kaikille, kyllä ne sieltä ulos tulee, tuleehan?!?! ;-)
Viime yönä nukuin hädin tuskin lainkaan. Jännää, kuinka noi yöni vaihtelevat. Esim. toissayönä sain nukuttua hyvin, mutta tosiaan viime yönä vaan pyörin sängyssä. Nyt pitäis mennä päiväunille, mutta piti tulla sitä ennen lukemaan muiden kuulumisia ja kirjoittaa hieman omiakin.
Kommentoinpa hieman joidenkin kysymyksiä. Joku mietti, onko vuoto runsasta valkovuotoa vai lapsivettä. Mulla tuli ekassa raskaudessa niin paljon vetistä vuotoa lopuajasta, että lopulta soitin äitipolille ja kävin näytillä. Silloin oli kuitenkin kyseessä runsas valkovuoto. Silloin en todellakaan voinut olla ilman pikkuhousunsuojaa tai peräti sidettä. Nyt valkovuotoa tulee, mutta se ei ole lisääntynyt eikä vähentynyt nyt lopussa.
Joku mietti pari päivää sitten, tarvitseeko sairaalaan ottaa mukaan pikkuhousuja. Luulen muistavani oikein, että siellä on kyllä niitä ihanankamalia mammapöksyjä, joihin ne extra-isot siteet/vaipat mahtuvat. Eli itselleni olen pakannut kotiintulopikkarit sairaalakassiin. Muuten sairaalakassistani löytyy hammasharja, -tahna, kampa, meikkejä (joita en viimeksi ainakaan käyttänyt), rasvaa, huulirasva, korvatulpat, imetysliivit, liivinsuojia, pari kirjaa, kynä ja vihko (viimeksi kirjoitin päiväkirjamaisesti tuntojani ja niitä on nyt ihanaa lukea...), kotiintulovaatteet itselle ja vauvalle (Mitkähän housut mahtuvat jalkaan...???) sekä kamera ja vara-akku siihen. Puhelimen laturikin voisi olla hyvä ottaa mukaan, vaikka en tiedä, saako kännykkää pitää nykyään sairaalassa päällä. Jos ehdin ladata MP3-soittimeen musiikkia, otan sen myös mukaani. Luin juuri jostain lehdestä artikkelin musiikin rauhoittavasta vaikutuksesta synnytykseen.
Tämmöisiä ajatuksia tänään! Oikein hyviä vointeja loppuraskauteen ja supistuksia niitä toivoville!
Myypuh 40+0
Täällä kanssa yksi pandakarhu " hyvin" nukutun yön jälkeen... mulla ei ole mitään kummempia kipuja eikä oikeastaan edes supistuksia, mutta en vaan saa nukutuksi. Illalla kukuin kahteentoista, jotta olisin tarpeeksi väsynyt nukahtamaan ja sitten olinkin ja nukuin hyvin kolmeen asti, kunnes piti käydä vessassa. Ja sen jälkeen ei sitten taas nukuttanutkaan! Siinä valvoin ja torkuin viiteen asti, jonka jälkeen totesin, että sama kai se on sitten jo nousta ja menin katsomaan videolta eilisen Täydelliset naiset. Ja takaisin sänkyyn puoli seiskalta odottelemaan, että mies herää töihin seiskalta. Kävin heittämässä sen töihin ja sitten sainkin unta eli nukuin jostain puoli kasista yhteentoista. Hiukkasen on silti sellainen silmät ristissä olo...
Valkovuodosta oli puhetta... mulla tulee valkovuotoa toooosi paljon ja aina saa olla pikkuhousunsuoja pöksyissä, muuten ois auttamattomasti pöksyt koko ajan märät! Olenkin tässä kanssa miettinyt, että mistä sitten erotan, jos sieltä tihkuukin lapsivettä?!
Jujube: teidänkin vauvan sykkeessä on siis noita lisälyöntejä? Mitä niistä on sanottu neuvolassa ja lääkärissä? Itse olin aluksi ihan kauhuissani asiasta, mutta todennäköisestihän ne ovat " vaarattomia" ja häviävät itsestään sydämen vielä kasvaessa ja kehittyessä.
Selkä väsyy tässä huonossa tuolissa, joten taidan siirtyä soffan puolelle... Tosin ulkonakin olisi aivan ihanan näköinen keli, joten voisi mennä tekemään vaikka vähän lumitöitä. Kovasti ei tosin tänään pitäisi rehkiä, kun mies lähti työmatkalle ja tulee kotiin vasta myöhään huomenna. Ettei vaan tartte tänään synnyttämään lähteä. Siitä ei tosin ole ollut mitään merkkejä, joten ehkäpä uskaltaudun vähän työntelemään kolaa... =)
Piippa79 (rv 37+5)
Taas jaksoin alkaa kirjotteleen,tuntuu et mää laiskistun tän netin kans aina vaan mitä pitemmälle raskaus etenee.
Vointi on vallan loistava:))
Tossa käveltiin taas kivan pituinen lenkki aamusella ku vietiin auto huoltoon ja vielä käveltiin mummulasta puistoon ja takas.Missään ei tunnu enää nuo kävelyt,ei edes kiristä pienimmässäkään määrin;)
Näin se näyttää monella olevan,ku supistuksia sais tulla ei mikään niitä enää sitten aiheuta.Ja kuinka mullaki supisteli jo rv16 lähtien ja pelko eli kokoajan et keskosena syntyy..
Välillä liitoksia kipuilee ku oikein innostuu tuohuamaan,ei muuta.
No väsymys on mulla aika totaalista,voisin nukkua kokoajan vaan tuo esikko pitää huolen et liikoja ei lepäillä.
Mielikin on tasaantunut ja näitä onnelisia odotuspäiviä on mahtunut tähän loppuun aika kiitettävä määrä:))Mistä olen iloinen,pelot on kaikonnu tonne takaalalle ku on päästy jo näin pitkälle.Luottamus vauvan syntymään terveenä alkaa löytymään.Pelkoja tietysti löytyy vaikka kuinka paljo,mutta olen onnistunu pitään ne tuolla kauempana.Nyt vain alkaa oleen malttamaton olo vauvan syntymään,sitten sais sen melkein 100% varmuuden kaikesta.Ja ennenkaikkea olis tämä raskas odotus takanapäin.
Yöt menee kivasti nukkuen,mitään tyynyjäkään en vielä ole tarvinnu,kyljen käännöt onnistuu vaivatta jne..Vessassa kerran ja parikertaa esikolle peittoa päälle,muuten unta kuulaan.
Viimeviikolla neuvola ja sf-mitta oli sillon 33cm/rv36 et ei mikään hirveän iso ole tuo maha.Keskikäyrän vähän yli oli kuitenkin noussu nyt.Kaikki muutenkin kunnossa.Vauva rt ja kiinnitttyneenä,vielä vähän pää heilu sivusuunnassa, mut ylös lantiosta ei enää nouse.
Painoa ei vieläkään ole tullut ku ehkä 7,5kg tai alle.
Kukaan ei ole kommentoinu tässä raskaudessa mun mahaa,ei ole liian iso tai liian pieni.Nyt on kai sitten se normaali maha;)) Noita kahta edellistä odottaessa sain kuulla kokoajan kommentteja aivan kauhean valtavasta mahasta.Ja iso se olikin kummaltakin,nyt tuntuu ettei se vielä ole tiellä ollutkaan..;))
Huomenna pitäis mennä taas kerran äitipolille,sillon tarkempaa tietoa sitten.
Onnea kaikille jo vauvan saaneille!
Terveisin
Vell@ rv37-38 tai jotain ;)
Mulla tulee kans valkovuotoa aivan juoksemalla,monta kertaa päivässä saa olla vaihtamassa housuja.En periaatteesta halua laittaa mitään siteitä vielä ku ei ole pakko;)
Löytyhän yks joka kans jaksaa vielä kulkea kaupoilla;)) Olen hypänny kaupungilla enemmän ku ei raskaana!Kaikki ihmettelee et miten jaksan,pakko hakea esikolle vaatetta nyt ku vielä pääsee helpommalla.Ja ku mitään vaivoja ei ole niin miksei??
Kiva lähteä välillä johkain ilman tota uhmaikäistä,vaikka paljon kuljen tyttökin mukana kaupoilla.
Tänääänkin ollaan menossa tyttökavereiden kanssa syömään,nam,nam:)Ilta siis aivan vapaa itselle,ihanaa..
Vell@ toistamiseen heti perään
Tervehdys kanssaodottajat. Taas on yksi neuvolakäynti takana eikä mitään kummempia uutisia ole kerrottavana. Hb on loistava eikä painoa ollut tullut viikossa yhtään (ihmeiden aika ei siis ole vielä ohi!!). Paineet himpusti koholla, mutta ei pahasti. Vaavi on rt:ssä, mutta taas tällä kertaa suht sivuttain eli peppu ihan oikealla. Ei siis ole kiinnittynyt eikä kyllä siltä tunnukaan. Ihana neuvolantäti " antoi siunauksensa" suklaan syönnille, kun sanoin, et vielä on jouluherkkuja pikkuisen kaapissa huutelemassa syöjänsä perään. Sit kun nuo herkut on tuhottu, ei tähän huusholliin kiikuteta suklaata tai muita herkkuja (niin niin).
Kohta pitäisi alkaa ruuan laittoon, kun mun vanhemmat tulevat iltapäivällä käymään. Esikoinen on aina niin onnessaan, kun joku tulee kylään. Toisaalta mun pitäis ennen sitä ehtiä (tarkemmin sanoen viitsiä) tehdä edes yksi koulutehtävä. Blaah. Mul on paha hypomotivaatio niiden suhteen.
Masuun ei kuulu uutta. Yöllä mua alkoi vessareissun yhteydessä huvittaa tämä kömpelyys. Miten voikaan sängystä ylös nouseminen ollakin niin vaikeaa?? Yritetään jaksaa vielä hetki näiden tuntemusten ja vaivojen keskellä.
ks16 37+3 (tai jotain)
kaikki mammat.Ja hyvää alkanutta vuotta kaikille!Ja tietysti oikein paljon onnea jo vaavinsa saaneille,ainakin enyolle ja annnoj..ja oliko meitä muita jo vaavinsta saaneita..Nekku ja,ja..joka päivä tuloo lisää tammivauvoja,tammimammoille ;) Meillä neiti kerkes jo saada ensimmäisen nuhansa,tai voi olla myös ns.maitonuhaa,silti tosi säälittävää kun pienen nenä torisee.Yöllä syödään pari kertaa ja sit taas nukuttaan.Hyvin on mennyt tähän asti,toivottavasti myös jatkossakin.Varasin tossa just papin ristiäiseen jotka ovat helmkuun puolessa välissä .Kunnastakin tuli lappu et pitäis käydä tunnustaan isyys,mie kun se elän synnissä ja harrastan esiaviollista seksiä,vaan ELÄKÄÄ KERTOKO KENELLEKKÄÄN ;) Vaan minkäs teet ku ei kuulu kosintaa..Meidän neitillä on to-eka neuvola,kahden viikon tarkistus.Meidän kunta se on päättänyt alkaa säästämään ja uudelleen synnyttäjille ei tulekkaan terkka kotiin joten meidän pitää lähtä käymään neuvolassa ;( Jotta tämmöstä sitä täällä.Oikein paljon supistuksia niitä kaipaaville!!!!!ja muille paljon jaksamista..
lettis 0+0 ja neiti 12 pvää.
Taitaa olla tarttuvia nää huonot yöunet ... :) Meidän 2,5 sai kamalan yskän, ja haukkui ku koira koko yön, kuumettakin oli. Joten piti ottaa päikkärit tänään kun oli levoton yö. Muutenkin istutaan täällä sisällä koko iltapäivä, kun ei voi lähteä mihinkään. Yleensä käydään aina ulkona iltapäivisin, niin on ihan avuton olo nyt.
Mullakin on ollut tuota valkovuotoa lähes koko odotuksen. Kyllähän sitä välillä miettii että oisko lapsivettä, mutta uskon sen olevan vaan sitä vuotoa. Onhan se toki kiusallista kun on pöksyt koko ajan märkänä. Mutta mitä nyt täältä lukee, niin taitaa olla enemmän kuin normaalia :) Kuuluu niin sanotusti taudin kuvaan.
Torstaina olisi sokerirasitus, toivottavasti ei ole mitään vikaa niissä arvoissa, ei nyt jaksais alkaa stressailee senkin takia. Ekat arvot oli kyllä ihan erinomaiset.
Maanantaina menen synnytystapa-arviointiin. Edellinen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon, joten olen vähän huolissani olut jo pitkään. Toivottavasti käynti siellä helpottaa hieman. On nimittäin koko ajan mielessä tuleva synnytys, eikä yhtään auta että lukee netistä kaikenmaailna juttuja. Mutta minkäs teet, sitä on jotenkin niin tiedonjanoinen.
Eilne ostin vähän vauvantarvikkeita mitä ei ennestään ollut. Vaippoja, pumpulia, vähän tuttelia ja tuttipullonkorkkeja varmuudenvuoksi sekä tutin. Ja ostin myös niitä megamaxi-siteitä, äitiyspakkauksessa kun ei ollut niitä. 2,5 vuotta sitten kun sain esikoisen niin ä-pakkauksessa oli paketillinen Vuokkosia, nyt niitä ei ollut. Onko muut huomanneet saman? Eikö kukaan halua niitä että ne on jätetty pois, vai onkohan ne vaan unohtuneet mun laatikosta? Luulis kuitenkin että se on aika semmonen perusjuttu mitä kaikki siinä tilanteessa tarvii.
Viikonloppuna olisi tarkoitus kasata pinnasänky, ehkä se vauvantulo sitten enemmän konkretisoituisi tuolle esikoiselle kun tulee vauvansänky makkariin.
Eipä tässä muuta :) ronsu80 36+2
Tervehdys,
Ensimmäistä kertaa rekisteröidyn ja pääsen itsekin kirjoittamaan. Tähän asti olen vain lukenut teidän muiden juttuja. Kivaa lukea muidenkin loppusuora fiiliksistä.
Minun tarinani on siis sellainen, että meillä on ennestään 7- ja 9-vuotiaat tyttö ja poika, ja nyt päätti vastoin meidän omia suunnitelmia tulla vielä tällainen iltalamppu. Jännää on ollut verrata millaista oli olla raskaan 90-luvun loppupuolella ja toisaalta taas 2000-luvun keskivaiheessa. Olen kokenut, että palvelu on heikentynyt. Aiemmin raskauttani seurattiin tarkemmin eli kävin useammin lääkärillä ja ultrissa. Nyt on lähinnä ollut vain neuvolakäyntejä. Olen tietenkin muuttanut enkä asu enää samassa kunnassa, mutta täällä ruuhka-Suomessa edelleenkin.
No joka tapauksessa ongelmana minulla on se, että olen ihan ruikulla ja oksentelen edelleenkin päivittäin. Olen tästä neuvolassa puhunut, mutta minulle vaan vastataan, että ummetus olisi pahempaa. No ei tämä 8 kertaa pöntöllä juokseminen ja siinä välissä oksentaminenkaan mitään niin hirmu kivaa ole. Varsinkin, kun kuitenkin pitäisi silloin tällöin laittaa isosisaruksille välipalaa ja laatta lentää heti kun jääkaapin oven aukaisee.
Onko teillä muilla maha kuralla?
Terv. Virpi, rv 37 + 2
Lettis: kirjoittelit, että kotiin tulee lappunen isyyden tunnustamiseen liittyen. Täällä kanssa harrastetaan syntistä elämää ja olen miettinyt, että pitääkö vauvan syntymän jälkeen ottaa yhteyttä johonkin tahoon itse vai otetaanko meihin automaattisesti yhteyttä. Eli kunnasta (sosiaalihuollosta tms.?) otetaan yhteyttä ja pyydetään käymään vai kuinka?
Piippa79 (rv 37+5)
Myös täällä on alkanut uhkaava kyllästyminen. koko raskausaika on mennyt tosi nopeasti ja nyt ei sitten aika kulu enää millään. Tänään oli neuvola, eikä sieltäkään muuta ihmeellistä kuin mahan koko. Menee niin hulppeesti yläkäyrillä, että jos ens viikolla vielä on kasvua niin saan lähetteen ultraan kokoarvioon. Ja kyllähän tuo masu on aikas reippaan kokoinen. painoa on tullut vähemmän kuin esikoista odottaessa, mutta fundus-mitta on neljä-viisi senttiä enemmän. Siis nyt jo paljon isompi kun viimeksi synnyttämään lähdettäessä ;)
Taidanpa rojahtaa vielä sohvalle ennenkuin mies ja tytär tulevat sisälle mekkaloimaan....
Tsemppiä kaikille loppusuoralaisille!
Täplä rv 37
Joo käväsin neuvolassa tänään ja kaikki on ihan ennalleen. Neuvolassa naureskeltiin sille että me molemmat olemme valmistautuneet että vauva olisi syntynyt jo. Mutta todettiin sitten että ei se aina mee miten edelliset raskaudet. Siellä on ja pysyy.
Eilen tuntu että se työntää noi kädet jo läpi niin kipeetä teki.
Tää väsymys joka painaa jatkuvasti rupee rassaa.
No nyt täytyy mennä tekee ruokaa kun ei ole tänään syönyt hädin tuskin mitään.
Hyvää loppuiltaa!
Minnie-71, Rv 37+3
Väsyttänyt koko päivän, jotain pientä kotihommaa kuitenkin saanut tehtyä..ja nukuttua pariin otteeseen. Viime yö oli hankala jostain syystä. Näyttää välillä vaan olevan toisistaan kovasti poikkeavia olotiloja ja päiviä voinnin suhteen!
Mies toi vaunut sisälle ja niitä olen tuossa työnnellyt innoissani :) Laittelin sinne jo kaikkee pehmeetä ja lämmintä valmiiksi. Huomenna varmaan kootaan sit petsattu vauvansänky ja kaikki petivaatteet siihen. Ihanaa laitella ja kaikki alkaa olla valmiina :)
Mitenkäs muuten lapsilisäjutut...että itse ilmoitaa Kelalle jollain lapulla vai, onko se jo täytetty siinä äitiysrahahakemuksen yhteydessä kun en muista?Ja milloin tulee eka lapsilisä, onko se ehkä sen 100e??Entäs sitten nimenanto, mikä aika on se ´oikea´pitää nimenantojuhlat.. sit kun lapsi on 2 vai 3kk??Ja paljonko suurinpiirtein tulee sairaalassa olo maksamaan per vrk..jos joutuu olee sen 4 vrk?Tämmösiä kyselen...tietäskö joku....
Meeris 37+3
Sairaalassaolo maksaa 22 euroa / vrk. Jos synnytyksesi alkaa illalla ja jos vain suinkin voit, niin mene sairaalaan vasta yöllä kahdentoista jälkeen... Jos menet klo 23.55, maksat siitä viidestä minuutista yhden vuorokauden maksun. Näin ainakin mua on neuvottu.
Täällä minä siis edelleen odottelen supistuksia...
Myypuh 40+0
Kotiuduimme toissa päivänä kera jouluaattona syntyneiden prinsessojen jotka syntyivät sitten alakautta rv34+4 (laskettu aika 31.1.) Neiti A painoi 2980g ja neiti B 2750g, pituutta molemmilla 48cm.
Voimme kaikki erinomaisen hyvin ja nyt harjoitellaan tosissaan monikkoarkea kera kolmen muun alle kouluikäisen :o)
Terveisin niiiiiiin onnellinen Episaletti
Täällä on kerrankin oikein onnellinen ja seesteinen tammimamma...Tyttö on mummolassa hoidossa, kun mun käskettiin nyt levätä ettei ne paineet nouse ja tila muutu toksemiaks. Tyttö on siis miehen vanhempien luona huomiseen, ja tulee sitten mun äidin kanssa tänne, äiti on meillä sitten ainakin torstaihin, jolloin on äitipoli taas kerran.
Ikävä ja huono äiti -ajatukset meinaa välillä vallata hormonihuuruisen pään, mutta nyt kerrankin hyvin nukutun yön jälkeen (23-9 kahdella vessareissulla, tyttö kun aina herää 7 niin tuo 9 ja vain kaks herätystä on luksusta...) päätin, että nautin nyt tästä päivästä ja huomisesta, hemmottelen itteeni ja teen vain niitä asioita, mitä haluan ja otan rennosti...Varasin tälle päivälle parturin, ihan pakkokin jo, viime viikkoinen piti perua kun jouduin äitipolille, ja huomiselle ripsien ja kulmien värjäyksen. Aamusuihkun yhteydessä tein vartalonkuorinnan ja rasvasin ihon oikein kunnolla, täytyy vielä vaikka yrittää notkeana taipua tekemään jonkinlaista jalkahoitoakin ehkä...Miehelle sanoin, että menee vaan illalla salille, kun ei varmaan pääse sit hetkeen, ja aion käydä kampaamoreissulla hakeen jonkun leffan tosta lähi-ärrän huikeesta valikoimasta ja herkkuja...Te, joilla jo lapsia, tietää että tällaset toimet on täyttä luksusta, ja te, jotka esikoista ootatte, nauttikaahan tämmösistä pikkujutuista vielä kun voitte!!! Seuraava raskaus on sitten jo täysin erilainen, sillon ei levätä enää sillon kun huvittaa tai hemmotella itteä noin vaan...
Että tämmöstä tänne tänään. Toisaalta tuntuu ihan huikeelta, että ollaan jo näin pitkällä, ja lähtö voi tulla millon vaan, tai sitten käynnitys jos oireet pahenee, ja tietysti sitä toivoo jo sitä vauvaa, mutta toisaalta sitten on jo valmiiks ikävä mahaa ja potkuja...Kolmannesta ollaan kyllä puhuttu, mutta eihän sitä koskaan tiedä saako enää lapsia, ja toisaalta muuttuuko mieli jos arki kahden kanssa onkin ihan kauheeta kaaosta...Eli pitää henkisesti valmistautua myös siihen ajatukseen, että tässä ollaan ehkä viimeisiä päiviä ja viikkoja tän mahan kanssa...
Ai niin sitä piti kysyä, että onko teillä nyt loppuaikana loppunu/vähentyny valkovuoto? Kun mulla sitä on tullu tosi paljon, niin että ainakin jos kotoa lähtee, on ollu PAKKO käyttää koko ajan pikkuhousunsuojia kun lorahtelee niin että pöksyt kastuu läpimäräks. Mutta nyt ehkä noin viikon oon voinu olla ilman, ei ole mitään ongelmaa siitä enää...Tietysti valkovuotoa vähän on, mutta ei todellakaan paljon. Kun tän tajusin, aloin jo toiveikkaana aatella että tarkottaako tää jo lopun merkkejä, että seuraavaks tulee sit limatulppaa tai vedet...Vaikka vauva ei oo vielä ees kiinnittyny...Että mites teillä?!
Kölli rv 37+6 (huomisilla raskausviikoilla synty esikko....)