Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>TAMMENTERHOJEN TIISTAI<

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja likkoja sulle syntyi, vaikka aikaisin tulivatkin, huippujuttu! Paljon onnea ja jaksamista arkeen, ei taida aina olla ihan helppoa kahden nyytin kanssa + muut lapset päälle:)

Vierailija
22/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, puuttuu isot kirjaimet, mutta pikkukakkonen istuu sylissä, yksikätisenä pikaisesti kirjuutan...

alkuyö meni tarkkaillessa vointia, nipisti, ei nipistänyt, paineen tunne alapäässä, sitten ei, päänsärkyä, muutaman kerran oksensin ja lopulta puolen yön jälkeen olin nukahtanut. nukuin tuonne vartin yli neljään saakka, sitten alkoi kakkosen tuttirumba, jota kesti kuuteen. kello soi sitten seiskalta ja esikoinen koulutielle.... alan olla ihan kypsä tähän jokaöiseen hommaan. ja sen näköinen että oon sukua pandakarhulle. ei tunnu olevan voimia lähteä edes synnyttämään.

tänään neuvola, saas nähdä mitä th sanoo, se on ollut aika huolissaan mun jaksamisesta. ja tänään varataan se yliaikaiskontrolliaika. tulen ilmineeraamaan, jos jotain järisyttävää neuvolassa ilmenee.

mimmu rv 40+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tietoakaan mistään supistuksista ja ihan hyvä niin. Toisaalta, ne taitaakin tulla sitten täytenä yllätyksenä kun alkavat. Eilen tosiaan oli ihan ihme päivä, tuntui ettei raskaana oliskaan. Taitaa vauva pysyä masussa, kunnes häädetään. Yöunetkin jäi aika lyhiks, mutta silti ei väsytä normaalia enempää, kumma juttu. Huomenna on sitten taas neuvola.. innolla odotan tai enemmänkin kauhulla sitä vaa' alle kipuamista..

Susku elämänsä kunnossa 37+1

Vierailija
24/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taas nostelen päätäni, en ole kovin aktiivisesti kirjoitellut mutta lukenut kylläkin.. Jotenkin sitä nyt taas kun synnytys alkaa lähestyä, haluaa jutella samassa menijöiden kanssa.

Ensinnäkin, OIKEIN PALJON onnea nyyttinsä jo saaneille!!! ja tsemppiä meille, jotka pian lähtevät omaansa hakemaan.

Mulle on yhtäkkiä nyt tullut kauhee halu saada jo vaavi syliin. Tähän asti vain ajatellut, että se syntyy sit ku syntyy. Tässähän on vajaa kaks viikkoa vielä laskettuun aikaan ja esikoinenkin syntyi vasta rv41. Täytyis nyt saada vaan jotain muuta ajateltavaa. Mutta miten sekin onnistuu kun alaselkää pakottaa ja vähän ku kävelee niin läähättää. Yöt tahtoo mennä pyöriessä ja koko ajan saa olla vaihtamassa asentoa ku paikat puutuu. No niin, tulipa oikein vali vali viestii kerrakseen =).

Viikon verran on tullut sellaista limaa, liekö limatulppaa irrottelemas pikkuhiljaa. Eilen ja tänä aamuna tullut ihan huomattava määräkin limaa. Noh, odottavan aika on pitkä.

Tänään neuvola, saas nähä kuinka päin asukki siellä on. viimeksi oli perätilassa ja kävin polilla, mutta sepä olikin jo ehtinyt kääntyä oikein päin. Nyt kovasti tuntuu siltä, että olisi taas perätilassa. Sen näkee tänään. Olen päättänyt, että perätilassa en lähde synnyttämään vaan sit on sektio. Mutta toivon TODELLA, että olisi oikein päin ja saisin synnyttää alakautta.

Hvyää viikkoa kaikille!!!

Kuutar 38+1

Vierailija
25/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin äsken pitkän pätkän ja sitten meni jumit... kele näitä koneita.

Tiivistellen flunssasta kärsin oikein kunnollisesta sellasesta, että onneks ei lisänä oo tänään ollu supistuksia. Yö meni hyvin viiteen asti jolloin oli pakko nousta juomaan kuumaa.

Neuvolassa kaikki eilen hyvin, vaavi on kiinnittynyt jo oikein kunnolla ja kuulema on niin alhaalla, että hyvä kun ei hiukset näy :D

Tää päivä taitaa enemmän tai vähemmän mennä sängyn pohjalla.

Parempia vointeja muille

Kiti 76 + karuselli 37+2

Vierailija
26/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä hylje, valtava vatsa kipeänä ja liitokset halkeamaisillaan silmät ristissä.

kävin eilen illalla reippaalla kolmen vartin sauvakävelylenkillä ja auta armias mitkä liitoskivut siitä seurasivat, lantio leveni varmasti senteillä ja tuntuu et vauva poraa tietänsä alaspäin. olin lähes liikuntakyvytön koko loppuillan saunan jälkeen. ja yöllä kyljenvaihto oli tosiaan sen tuntoista et olen tuhatkiloinen valas. lapset edelleen kuumeessa ja kuopus oli tosi kuuma yöllä, mies antoi hänelle kuumelääkettä, niin eiköhän vain neiti piristynyt täysin ja valvoi pirteänä peipposena puolesta yöstä lähemmäs neljää. kotiäidin onnea! kahdeksanjälkeen ylös esikoisen kanssa.

mä haluan jo synnyttää, olo käy ankeemmaks päivä päivältä. turvottaa, on suuri ja ruma olo. vaatteet ei sovi päälle, hiukset roikkuu, vaik kävin viime viikolla kampaajalla. sattuu alavatsaan ja lantioon.

varmasti muillakin samoja tuntemuksia. jospa ei monta päivää enää et kipu yltyy ja pääsee ponnistaa!

jaksamista

vennymari 38+3

Vierailija
27/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin juuri neuvolasta.. =)

kaikki oli ennallaa =/ ei ole vauva vieläkään kiinnittyny *huokaus*

olisin NIIIIN valmis jo lähtemään tosi toimiin! kun saisi edes suppareita aikaan.. (ei ole kertaakaa supistanu).

meillä ei ässät toimi! eikä lenkkeilykään auta =(

oho, onpas tämä nyt taas tälläinen valitusvirsi =D sitä vaan alkaa jo olemaan malttamaton vaikka hyvinkin voi mennä vielä nelisenkii viikkoo!

eipä tässä sen kummempaa asiaa oikeestaa ole...

eilen tosin oli aika yllätys kun ovikello soi illalla kahdeksan aikaan ja omat vanhempani tulivat isot kantamukset mukanaan..

he olivat käyneet mun serkun luona jolla 2v poika, ja toivat sieltä vauvalle tavaraa =P

saatiin sieltä paljon petivaatteita, uudinverhotanko verhoineen, pinnasuojus, tuttipulloja (uskaltaako käyttää?), jumppalelun, pinnasänkyy kiinnitettävä " soiva lelu" , ja tais siinä olla muutama pyyhe ja makuupussikii =)

mutta nyt taidan lähtee kahvin keittoo ja ruveta lukee teidän muiden kuulumisia! =)

iloista päivää kaikille!

nekkuli ja elmeri 38+4

Vierailija
28/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh eipä täälläkään viime yö tuonut helpotusta. Mulla kans supisteli ehkä pari tuntia, sellasta menkkajomotusta pätkittäin, mut siinä se.

Unenpuutteesta rupeen oleen kyl aika haahu. Ja kun mulla olis kyl mahku nukkua. Esikoinen jo 6v, kattoo kiltisti hiljaa aamulla telsuu ym. jollei ole eskarissa, niinkun on nyt halunnut jäädä yllätykseksi tänään kotiin, ja ilmotti ettei " lähiaikoina" taida sinne mennä, vaikka tykkää kovasti, taitaa nyt h-hetki jännittää ja odotuttaa häntäkin. Mutta kun ei vaan unta tule, vaikka aivan sairaan väsynyt olo. Mieskin tehnyt kaikkensa , et saisin nukkua. Tossa joskus joulua ennen ja joulun tietämil olikin sellanen ihana (lyhyt) jakso et nukuin aikast paljon ja suht sikeesti, vaikka pätkittäin. Nyt sit taas ei saa edes päiväl nukuttua.

Illalla yritin oikein väsyttää itteäni, myös suppareitten toivos. Toiminta vaikutti varmaan lähinnä maaniselta, ylivireeltä duracell pupun sähläykseltä...

Kurkkukin tuntuu aika kipeeltä, et tähän päälle vielä joku angiinanpoikanen niin ou jee!

Ja eilises neuvolas ei uutta, muuta kuin vastoin kuvitelmiani, ei " siskoveikka" ollut pahemmin laskeutunut, päinvastoin sf-mitta olikin taas sentin enemmän ku viimeks! Painoarvio 3850gr jo. Esikoinen oli 3010gr. Hikee pukkaa ku olen nyt menos sektion jälkeen ensiynnyttäjän roolissa, ainakin näillä näkymin, alatiesynnytykseen.

Näillä aatteilla terkuin emarja 39+4

Vierailija
29/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille tammimammoille!

Vähän säikähdin viime yönä kun vessassa huomasin, että pönttöön oli valunut verta. Ensimmäinen ajatus tietysti oli, että istukka on irronnut jne. Sitten siinä hetken istuskelin ja pian tuli verinen limaklöntti, ilmaisesti se limatulppa. Olin ajatellut että se oli lähtenyt jo viikonloppuna kun tuli semmosta paksua limaa, mutta ilmeisesti ei. Siinä sitten pohdiskelin yön pimeinä tunteina, että pitäiskö soittaa synnärille vai ei. Vuoto loppu aika äkkiä ja nyt aamusta tulee enää semmosta ruskehtavaa. Vauvan liikkeitä oon nyt yrittänyt päivystää kovasti.

Manasin miehelle, että neuvolasta pitäis saada joku tarkka lista, milloin tulee ottaa yhteyttä johonkin. Mies vaan totes että se olis omiaan lietsomaan paniikkia... niin kai sitten.

Kaikenkaikkiaan alapää tuntuu kipeältä ja kovasti olisin jo valmis lähtemään tositoimiin. Supistukset vaan on semmosia kovettumisia, ei vielä ollenkaan kipeitä. Tässä mennään varmaan 42 viikolle että soi.

Jaksamista ja supistuksia immeiset!!

Kohka 39+1

Vierailija
30/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin just ylös sängystä... Ja tiukkaa teki, mulla ei oo ainakaan unenlahjat kadonnu minnekään tässä loppuraskaudessa, välillä ihan ihmetyttää, ett miten paljon sitä oikeen jaksaa ja pystyykin nukkumaan... Noh, ehkä otan vaan ilon irti, ett nyt voi todellakin nukkua kymmeneen, ei oo viel vauva herättelemässä, eikä tarvii nousta enää puol viideltä töihinkään...

Massuun ei kuulu kummempia. Kovettumista ja kiristelyä välillä, lähinnä iltasin. Huomenna olis vasta neuvola. Yhtään en osaa sanoo, onko vauva laskeutunu alaspäin tai ehkä jopa kiinnittyny, mihinkään kun ei ainakaan erityisesti koske (paitsi oikeen jalan jalkapohja oli eilen tosi kipee:D)

Tän päivän tavotteena olis siivota ja pakata lopultakin se sairaalakassi valmiiks. Saa nähä onnistuuko...

Onko teil jollain tihkunu lapsivettä? Mä en todellakaan osaa sanoo, onko mulla kyse vaan valkovuodosta vai voisko se olla pieniä määriä lapsivettä kun välillä on housut kosteena... Eikös valkovuodonkin määrä saata lisääntyä ja sekin olla " vetisempää" ?!?

Noh, jos lähtis aamupalalle.

Jaksamista kaikille ja onnittelut jo vauvansa " lunastaneille" =)=)

Millamalla rv 38+4

Vierailija
31/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vedetään näiden masujemme kanssa. Jonkinverran supistelua ja menkkajomotusta ilmennyt täälläkin, ei kuitenkaan vielä mitään " merkittävää" ? Vauva on isohko, pari viikkoa sitten kokoarvio oli 3,2 kg ja sehän hirvittää, että mihin se siitä vielä ehtii kasvaakaan... viime viikolla neuvolassa th totesi, ettei vielä olisi laskeutunut lähtöasetelmiin. Saas nähdä, miten tänään, kun on neuvola taas. Kovastihan tui mönkii ja alaspäin tuntuu puskevan.

Eilen alkoi taas hirvitys nostaa päätään synnytyksen ja kaiken mahdollisen muunkin suhteen... aloin suremaan sitäkin, että joudutaan olemaan sairalaassa ne muutamat hassut päivät (jos kaikki menee hyvin), minä kun olen niin huono nukkumaan vieraassa ympäristössä ja nyt vielä yöt edessä sairaalassa, jossa ei tätä ennen ole tarvinnut potilaana öitään viettää! Koti-ikävä ja ikävä miestä iskee varmasti siinä tunneryöpyssä, muutenkin kun kaikki on uutta ja varmasti tunteita nostattaavaa nyytin kanssa!! Hyvä, kun en itkua vääntänyt illalla näitä pohtiessani... No, kaipa ne päivät siinä heilahtaa yhdessä hujauksessa vauvaa ihmetellessä =)

Onnittelut vaan minultakin kaikille jo nyyttinsä saaneille ja tsemppiä meille, jotka vielä odotellaan...

Martina29 ja rv tasan 38

Vierailija
32/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan oltu jo monta tuntia hereillä. Taisin nukkua viime yönä peräti ehkä noin kaksi tuntia. Kivasti taas supistelee ja tuskan hikeä pukkaa pintaan. Taisi nukkumatti sitä sitten pelästyä. Mies lähti neljältä töihin, enkä sitten minäkään viitsinyt enää sängyssä pyöriä. Esikoinen on ihan nuhainen ja kipeä ja nukkuu vielä kuin tukki..

" venlavaltteri" löysi taas illalla noi mun kylkiluut parin päivän tauon jälkeen ja keksi sitten ponnistaa sieltä vähän vauhtia ja puskea päällään kohdunsuuta tms..Muutaman tunnin jaksoi. Ei mikään ihme että äitillä vähän supistelee..

Nyt on koko suku ilmoittanut olevansa hälytysvalmiudessa jos synnytys alkaa. Kaikki tavallisesta poikkeavat nipistykset ym. pitäisi ilmoittaa ja varsinkin jos supistelee. Tässä on nyt viime päivät supistellut koko ajan, että ilmoittele siinä sitten.. Anoppi on jatkuvasti kimpussa että onko mitään tuntemuksia? -Ja nyt sitten saunaan ja pois et tule ennen kuin supistelee.. -Saishan toi jo syntyä.. -kommentteineen.. Alkaa täällä päässä vähän käyrä nousta. Tahallanihan minä yritän jalat ristissä pitää ja pidätellä arviolta kohta 4,5 kg jötkälettä sisälläni!

Nyt alkaa tuntumaan sellaista vapinaa että pakko lähtä haukkaamaan jotain kun taitaa sokerit olla aika nollilla.. Palailen kohta!

-Onemam ja masun valtaaja 39+3

Vierailija
33/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten aamupalat syöty ja ajattelin hetkeksi kipata tohon sohvalle pitkäkseni ja kuuma kauratyyny masulle jos vaikka vähän helpottaisi oloa.. Yrittäkäähän muutkin nyt jo pikkuhiljaa pinoutua että yksi utelias tietää missä kenenkin kohdalla mennään..

Vierailija
34/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin. On se pettymys aina kun aamuun herää eikä ole lähtöä tullut. Mies on kyllä koko ajan toppuutellut että se tulee sitten kun tulee että eihän ole edes laskettu aika vielä ummessa!!! Ärsyttävän realistinen. Itse olen joka tuntemuksesta varma että nyt, nyt alkaa jotain ja plaah. Eilen illalla oli kyllä kestosupistuksia. Maha oli pinkeenä koko ajan mutta ei kipeenä. Pakotin :) miehen harrastamaan S:ääkin, meillä kun on ollut hiljaista sillä rintamalla. Mies pelkää satuttavansa vauvaa ja mua. No eipä ollut siitäkään muuta kuin että loputkin supparit kaikkos.

Viimeinen valmennuskin sitten takana. Sääliksi kävi kun oli yks pari siellä ja tämä poika/mies oli niin kypsä että nojas vaan päätä seinään ja piti silmät ummessa kun katottiin vauvan hoitovideota. Näin tytön naamasta miten pettynyt ja nolona se oli. Tuli aika paha mieli hänen puolestaan.

Eipä tässä kummempia, huomenna ois neuvola taas, kunpa sinnekkään ei tarttis enää masun kanssa mennä, turha toivo kait.

Maariska 38+6

Vierailija
35/35 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin heräsin ennen esikoista ja ehdin lukea aamun lehdenkin. No, nyt samalla hetkellä tuo nappisilmä jo nousikin ja nojaa pää unesta huojuen sängyn laitaan tähän tietsikkapöydän viereen..

Eilen oli neuvola, kaikki hyvin, mutta sydänääniä kuunneltiin taas tarkkaan kahden terkkarin voimin.. Kuulosti, että lisälyöntejä olisi tullut harvemmassa kuin aikaisemmin. 3-vuotias esikoinen oli ensimmäistä kertaa mukanani neuvolassa ja jutusteli heti tädeille kaikkia omia juttujaan ja pommitti heitä kysymyksillään kaikesta näkemästään. Vauvan sydänäänien kuuntelu dopplerilla taisi hiukan pelottaa, kun hän naama vakavana tuli ottaman minua kädestä kiinni.

Aikas valas olo ja yöllä heräilen useita kertoja aika huonovointisena, kun olen kierähtänyt selälleni. Vessasakin pitää tietysti juosta. Muuten kasvattelen täällä vielä rauhassa.

Vointeja kaikille ja tsemppiä sairaalaan lähteville,

nyt kuulemma pitää alkaa pelata Pikku Traktori-peliä, kun tietäisi, mitä pikkumies tarkoittaa..;o

jujube 36+2