Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas on koko Helsinki sekaisin kun ei ruma oranssi juna kulje

Vierailija
22.09.2014 |

Kyllä on taas helsinkiläisilllä ongelmat. Kävelkää tai menkää polkupyörällä vai oletteko kaikki invalideja? 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä landella nyt taas saadaan kulkea polleina. Röyhistäkää huomenna oikein rintaanne ja parjatkaa helsinkiläisiä. Jospa saatte siitä hiukan puhtia navettahommiin. :) On se hienoa että te pystytte kävelemään aamulla motarin varressa 20 kilometriä ja iltapäivällä sama homma uudelleen. Kyllä minä kunnioitan sitä. itse en jaksa. Metrolla on niin mukava huristaa.

Vierailija
22/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että silleen ap. Ei tulisi yhtään mitään jos isoissa kaupungeissa olisi kaikilla omat autot. Asuu nääs neliökilometrilla jonkun verran enemmän porukkaa kuin takahikiällä.

Ja oletko nähnyt paljonkin pyöräteitä hgin keskustassa? Syrjemmässä niitä kyllä on, mutta työpaikat on usein lähellä keskuksia.

Itse en asu Helsingissä, mutta ymmärrä todella hyvin pääkaupunki seudun tärkeyden tämän yhteiskunnan elättäjänä. Eikä Se ole minulta pois, vaan mahdollistaa minulle asumisen kaupungin ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen huomenna Helsingissä töihin pyörällä noin 17 km. Ei ole matka eikä mikään. Mieluummin pyörällä tunti kuin alkaa miettiä mitkä bussit kulkevat.

Vierailija
24/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:53"]

Voi vittu mikä keskustelu :D on pitäny ihan jonku katkeran mamman tehä aloitus siitä että Helsingissä metro lakkoilee ja nyt kommentoi että menkää pellet pyörällä, siitä saatte ku asutte siellä pääkaupunkiseudulla! Kyllä, tästä saamme nyt sitten kaikki. Onneksi sinulla on kaikki hyvin ja olet onnellinen ja tasapainoinen siellä periferiassa eikä sinun tarvitse tehdä ihan älyttömiä ja ymmärtämättömiä aloituksia mamma-palstalle! Eiku...

[/quote]

Äläs nyt, tämähän on katkeran takapajulamamman tähtihetki, kun helsinkiläisillä on hankalaa. Toki siitä pitää ottaa kaikki irti.

Vierailija
25/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:02"]

Että silleen ap. Ei tulisi yhtään mitään jos isoissa kaupungeissa olisi kaikilla omat autot. Asuu nääs neliökilometrilla jonkun verran enemmän porukkaa kuin takahikiällä. Ja oletko nähnyt paljonkin pyöräteitä hgin keskustassa? Syrjemmässä niitä kyllä on, mutta työpaikat on usein lähellä keskuksia. Itse en asu Helsingissä, mutta ymmärrä todella hyvin pääkaupunki seudun tärkeyden tämän yhteiskunnan elättäjänä. Eikä Se ole minulta pois, vaan mahdollistaa minulle asumisen kaupungin ulkopuolella.

[/quote]

Helsingin keskustassa on helppo ajaa pyörällä. Ylipäänsä Helsingissä on tosi hyvät pyörätiet, siksi menenkin huomenna pyörällä töihin.

Vierailija
26/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:56"]

Kyllä on taas helsinkiläisilllä ongelmat. Kävelkää tai menkää polkupyörällä vai oletteko kaikki invalideja? 

[/quote]

Huoh! Kuinka tyhmä pitää olla ollakseen tyhmä? 

Vierailija
27/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:58"]

Taas yksi maalaistollo, joka ei tajua, että tämä on miljoonakaupunki. Ja pääkaupunkiseutu on JÄTTI-ISO. Usko pois, välimatkat tajuttoman pitkiä.

[/quote]

Että oikein miljoonakaupunki, ihan maalaismaista taajamaa Helsinki on ja viimeksi kun Helsingin asukasluvun tarkistin niin se ei ollut lähelläkään miljoonaa. Mene Moskovaan jos haluat nähdä jätti-ison kaupungin. Helsingistä hurauttaa hetkessä polkupyörällä toiselle puolelle pääkaupunkiseutua.

Ja ihan hyvää vaan tekee muutaman tunnin aamukävely edes yhden kerran vuodessa, jokaisella Helsingin-reissulla huomaa jatkuvasti lisääntyvän ylipainoisten määrän.

ap
[/quote]

http://yle.fi/uutiset/pohjoismaiden_lihavimmat_ihmiset_asuvat_pohjois-_ja_ita-suomessa/6823427

Vierailija
28/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveleekö ap itse töihin joka päivä? Kuinka pitkä mahtaa olla työmatka?:)

Vierailija
29/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oranssilla junalla tehdään n 200 000 matkaa arkisin....

Vierailija
30/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:38"]

Sitäpaitsi itiksestä pääsee dösällä suoraan rautatieasemalle. Kokeilepa asua idempänä,vaik vuosaaressa, ja sit tiedät miltä tuntuu metrolakko.

[/quote]

No etsä Vuokista pääse muka 98:lla Itikseen? Ja siitä bussilla stadiin.

Vierailija
31/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osui sattumalta vapaapäivä huomiseksi. Muuten olisin kyllä bussilla päässyt. Ei me helsinkiläiset vedetä hernettä nenään näistä maalaisten jorinoista. Nämä aloitukset on tehty aina sillä verukkeella, että pääsee haukkumaan helsinkiläisiä. Maalaisilla on  vain aina ollut joku kompleksi Helsinkiä ja täällä asuvia kohtaan.

Joku löysikin jo tuon uutisen, missäs ne lihavimmat asuukaan?? Ei suinkaan pk- seudulla. Itse luin saman Hesarista.

Nämä kehoitukset "mikset kävele aamulla kolmea tuntia töihin?" menee samaan typeryyskastiin kuin muutaman päivän takainen "miksei köyhät kalasta ja metsästä ruokaansa?".

Olen itse maalta kotoisin, asunut Helsingissä 25v ja rakastan tätä kaupunkia!

Vierailija
32/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:58"]

Taas yksi maalaistollo, joka ei tajua, että tämä on miljoonakaupunki. Ja pääkaupunkiseutu on JÄTTI-ISO. Usko pois, välimatkat tajuttoman pitkiä.

[/quote]

Että oikein miljoonakaupunki, ihan maalaismaista taajamaa Helsinki on ja viimeksi kun Helsingin asukasluvun tarkistin niin se ei ollut lähelläkään miljoonaa. Mene Moskovaan jos haluat nähdä jätti-ison kaupungin. Helsingistä hurauttaa hetkessä polkupyörällä toiselle puolelle pääkaupunkiseutua.

Ja ihan hyvää vaan tekee muutaman tunnin aamukävely edes yhden kerran vuodessa, jokaisella Helsingin-reissulla huomaa jatkuvasti lisääntyvän ylipainoisten määrän.

ap
[/quote]Niin. Niitä busseja käyttävät ekaluokkalaisetkin. Ensin kävelet lapsen kanssa kouluun kymmenen kilometriä ja sitten töihin toiset kymmenen kilsaa. Moneltakohan pitää lähteä aamulla?

Vierailija
33/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhtäkään bussia ei sitten kulje.

Vierailija
34/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:21"]

Sitäpaitsi itiksestä pääsee dösällä suoraan rautatieasemalle. Kokeilepa asua idempänä,vaik vuosaaressa, ja sit tiedät miltä tuntuu metrolakko.

[/quote]

[/quote]

Mikä bussi kulkee itiksestä stadiin? Vuokista pitää varmaan mennä huomenna  dösällä Malmille ja siitä junaan. Ongelma on vain se, että ne 200 000 matkustajaa eivät mahdu ihan muutamaan bussiin..

Vierailija
35/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa: Yhteensä niistä tulee miljoonan ihmisen alue kun porukka käy esim. Helsingistä Espoossa töissä (kuten minä). Mutta maalaisille tämä on liian vaikea yhtälö.

Vierailija
36/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:03"]Mene Moskovaan jos haluat nähdä jätti-ison kaupungin.

ap

[/quote]

Niin? Luuletko, ettei Moskova menisi sekaisin, jos metro lakkaisi kulkemasta? Tai Pariisi tai New York? Aloituksestasi kun saa käsityksen, että vain Suomessa tulee ongelmia tällaisessa tilanteessa.

Epäilen itse, että täkäläinen "kaaos" on aika pientä muihin metrokaupunkeihin verrattuna.

Vierailija
37/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne te kritisoijat ajattelitte keskustassa sen auton parkkeerata? (puhumattakaan 4e/h parkkimaksuista). Ja tosiaan itse en polkupyörää omista myöskään, koska se varastettiin enkä ole viitsinyt ostaa uutta enää loppusyksyksi. Ja ei, en ole laiska ja läski, vaan aika hyvässä kunnossa oleva salikissa vaikka en kuljekaan polkupyörällä paikasta toiseen, varsinkaan sateella :)
ja kommentoin vielä että osa ihmisistä on töissä paikoissa jossa täytyy näyttää ihmiseltä, eikä siltä että on juuri pyöräillyt sateessa ja tuulessa 20 km töihin.
ja kyllä, ihmiset muuttavat hyvien kulkuyhteyksien varrelle tarkoituksella :)
Ja

Vierailija
38/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:21"]

[/quote]

[/quote]

Mikä bussi kulkee itiksestä stadiin? Vuokista pitää varmaan mennä huomenna  dösällä Malmille ja siitä junaan. Ongelma on vain se, että ne 200 000 matkustajaa eivät mahdu ihan muutamaan bussiin..

[/quote]

Itiksestä voi mennä myös Pukinmäkeen tai Pasilaan bussilla ja sit junalla. Tosiaan täyttä on varmasti, mutta sopu sijaa antaa:). Lakko kestää vain päivän, onneksi.

Vierailija
39/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:01"]Kyllä landella nyt taas saadaan kulkea polleina. Röyhistäkää huomenna oikein rintaanne ja parjatkaa helsinkiläisiä. Jospa saatte siitä hiukan puhtia navettahommiin. :) On se hienoa että te pystytte kävelemään aamulla motarin varressa 20 kilometriä ja iltapäivällä sama homma uudelleen. Kyllä minä kunnioitan sitä. itse en jaksa. Metrolla on niin mukava huristaa.

[/quote]Huomenna pelti rytisee landella. Luvattu lunta ja pakkasta eikä siellä tunneta turvavälejä.

Vierailija
40/51 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielelläni pyöräilen kesällä auringon paistaessa Vuokista 16,6 kilsaa työpaikalleni keskustaan, mutta en totta tosiaan tuolla sateessa ja viimassa.

Taktinen vapaapäivä huomenna, tiesin ettei tule lasta eikä paskaa tästä hiton lakkoilusta kuitenkaan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä