Mita mielta olette kotiaideista? Siis ketka jaavat kotiin, vaikka lapset jo yli 3v. Tai etta aiti tekee lapsia " liukuhihnalla" ja on aina kotona. Onko se paha vai hyva asia?
Kommentit (41)
kun noin moititte kun mies joutuu elättämään...
heitä en arvosta. Menkööt töihin tienaamaan ja laittakoot lapsensa hoitoon. Hoito kylläkin maksaa, joten se ei ole hoidattamista yhteiskunnalla.
3 on kade. Todella hienoa että jotku hoitavt itse lapsensa eivätkä
hoidata yhteiskunnalla. Näitä äitejä vain pitäisi olla enemmän.
jolle oikeasti lapsen kotona hoito on tärkeämpää kuin raha.
kyllä yhteiskunta maksaa yli 3-vuotiaiden hoidosta. paitsi jos ne hoidetaan kotona
Haaveeni olisi 3-5 lasta, kotiäitiys täysin siihen saakka kun nuorin about kouluikäinen, sitten harrastelisin työntekoa ja nauttisin elosta.
*näkee itsensä ruusutarhassaan leikkaamassa kukkia maljakkoon lasiverannalle*
muiden ratkaisuja kuin omiamme. Kolmivuotiaani aloitti tänään päiväkodissa ja jos hän näyttää viihtyvän siellä, olen onnellinen. Jos ei, haluan jäädä hoitamaan häntä kotiin.
Näinhän ne kotihoidontuelta tipahtavat perustelevat. Eihän ne rahan takia mene töihin ja lastaan hoitoon vie, kun lapsi täyttää 3...
Lapsen lääkkeet ovat suurin osa ei-kelakorvauksen piiriin kuuluvia, joten niihin menee rahaa tolkuttomasti, saan toimeentulotukea niihin. Lasta ei voi sairauden vuoksi laittaa päivähoitoon, koska infektioriski on liian suuri eikä yksikään päiväkoti tai pph edes voi ottaa sairasta erityishuomiota tarvitsevaa lasta ryhmään. ja mun olisi aivan turhaa edes mennä töihin, kun kerkeäisin käydä töissä hyvällä tuurilla kuutena päivänä kuukaudessa, loppuaika sairaalassa lapsen kanssa. Omaishoidontukea ei tipu koska kunnalta on rahat loppu... Halveksikaa rauhassa
Sinä olet eri asia kuin nämä äidit, jotka ovat kotona pelkästään laiskuuttaan. Työ ei maita, kun kotona on helpompi olla tukien ja avustusten varassa.
jos joku haluaa hoitaa itse lapsensa niin se ei tod ole sinulta pois.
Nämä äidit kun eivät saa tukea, mies on töissä, lapset yli 3-v.. eivätkä ole työttöminä. Vai työtä vieroksuvia. Varmasti moni kotiäiti pääsisi helpommalla kun menisi töihin.
Vaikka kotiäidille ei " työ maittaisikaan" , etkö usko lasten ollenkaan nauttivan siitä, että äiti on kotona? Varmaan toivovat koulusta tullessaan, että vitsi kun toi mutsi menis töihin, että saisin pelata täällä yksin pleikkarilla iltapäivän. ;)
Itse saat painua jorpakkoon. Osuiko kuvaukseni oikeaan sinun kohdallasi? Lue aikaisempi tekstini, niin ymmärrät viestin.
Itse en jaksaisi. Ja toisaalta olen ehkä jopa kateellinen. Miehellä täytyy olla ihan ok duuni että siihen on varaa ja toisekseen äiti saa viettää paljon enemmän aikaa lastensa kanssa kuin tällainen tavallinen duunari.
Vierailija:
Sinä olet eri asia kuin nämä äidit, jotka ovat kotona pelkästään laiskuuttaan. Työ ei maita, kun kotona on helpompi olla tukien ja avustusten varassa.
Tähän vastasin. Ymmärsin että tajusit 25:llä olevan sairas lapsi. Mutta mitä ihmettä haukut muita kotiäitejä?
Jos mies on töissä ja saa kohtuullista palkkaa niin eihän äiti saa mitään ylimääräisiä tukia ja avustuksia sen jälkeen kun lapset ovat täyttäneet 3? lapsilisät tulevat, mutta nehän tulevat vaikka olis töissä.
Etsipä ketjusta viesti numero 14. ja lue se.
-14./28.-
kotiäitiys alkaa kun lapsi täyttää 3