En nyt ymmärtänyt tuota Piian mieskuviota (Toisenlaiset äidit) - miten
kun toisaalta sanotaan, että edellinen mies jätti perheen kun vauva oli vasta 1kk, ja toisaalta Piia kertoo, että tuli käytännössä heti raskaaksi edellisen synnytyksen jälkeen, eli kun kuopus oli parikuinen. Siis häh? Menikö multa nyt jotain ohi, vai seukkasko se Piia kahden afrikkalaisen kans samaan aikaan?
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:33"]
Ensimmäisestä kierrosta tuli raskaaksi, eli varmaan jonkin aikaa imetyksen lopettamisen jälkeen.
[/quote]
Niin niin, mutta missä välissä nämä miehet ehti vaihtua?
Kun kuitenkin ohjelmassa kerrottiin, että edellisen miehen jätettyä perheen, Piia ryhtyi etsimään kumppania netistä, eikä se uusin mies edes heti ollut lentänyt Suomeen. Alle kuukaudessa Jokin ei täsmää.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:34"]
Mä ymmärsin niin, että kun se edellinen afrikkalainen mies häippäs (kun sai oleskeluluvan) niin Piia oli saman tien netissä etsimässä uutta miestä ja sitten löytyi tämä nykyinen. Jolle siis pamahti paksuksi saman tien, jotta saa oleskeluluvan.
[/quote]
Eikö ole mitään keinoa estää tällaisten oleskelulupalasten tehtailua? Minusta oleskeluluvan edellytykseksi voisi asettaa tietyn minimitoimeentulon, joka kattaisi henkilön oman elämisen sekä huollettavat alaikäiset.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:34"]
Mä ymmärsin niin, että kun se edellinen afrikkalainen mies häippäs (kun sai oleskeluluvan) niin Piia oli saman tien netissä etsimässä uutta miestä ja sitten löytyi tämä nykyinen. Jolle siis pamahti paksuksi saman tien, jotta saa oleskeluluvan.
[/quote]
Niin mutta jos plussaa edellisen vauvan ollessa 2kk, silloinhan on täytynyt panna uuden kanssa jo n.2vk takaperin. Ja aiempi mies häipyi kun kuopus oli 1kk. Eli parissa viikossako tämä kaikki tapahtui?
Somto (vai mikä se nyt oli) oli kuukauden, kun isukki häipyi. Sen jälkeen mun mielestä sanottiin, että Somto oli "vain muutaman kuukauden ikäinen" kun Pia oli uudestaan raskaana. Sehän voi olla vaikka 4kk. Tai 5 kk. Oli miten oli, to-del-la nopeaa toimintaa.
Kyllä ärsyttää tällaiset mamu-hamstraajat. Pitää tehdä lapsia tunnin tuntemisen jälkeen,saada äijä suomeen ja sille kaikki oikeudet täältä ja sitten ukko ottaa ja lähtee ja nainen ottaa seuraavan samanmoisen ja kierre on valmis...
Miksi se piia muuten puhu lapsilleen englantia, siis näille suklaalapsille??
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:43"]
Miksi se piia muuten puhu lapsilleen englantia, siis näille suklaalapsille??
[/quote]
jospa siks että niistä tulis kanssainvälissii ;)
Vakavasti puhuen, todella typerä ratkaisu mielestäni.
Jos lasten oma biologinen isä puhuu heidän kanssaan englantia niin haluaa ylläpitää lasten suhdetta omaan isäänsä. Lisäksi tämä uusi mies kommunikoi paremmin englannin kuin suomen kielellä näin alkuun.
Yääääk miten tolla tahdilla ehtii selvittämään hivit ja muut????
Ei välttämättä tarvitse edes hankkia lasta suomalaisen naisen kanssa vaan voi ensin lähettää oman lapsensa hakemaan turvapaikka ja saa itse saa oleskeluluvan sitten sen lapsen avulla perheen yhdistämisen perusteella. Sen vuoksi Suomeen lähetetään roppakaupalla alaikäisiä yksin hakemaan turvapaikkaa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:30"]
[/quote]
No ei niin mitenkään. Mutta Herran haltuun, taitavat ajatella he.
Noinkin pyöreäksi tytöksi on tämä Piia kovin vikkelä liikkeissään :)
Mistä vetoa että tolla miehellä on perhe Afrikassa ja heti kun saa oleskeluluvan niin perhe vaan sieltä tänne ja suomen hoito jää kuin nalli kalliolle 6 lapsen yksinhuoltajaksi. Ja minä verovaroistani elätän kummankin sakin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:36"]
Saako oleskeluluvan automaattisesti, jos on lapsi suomalaisen naisen kanssa?
Vai onko siinä muitakin vaatimuksia tai aikarajoja?
[/quote]
Kai sen saa perhesyiden perusteella sitten jos lapsi on suomalainen ja asuu Suomessa. Miten sitten jos käy niin, että isä tekee lapsen ja ottaa luvan eikä pidä lapseen yhteyttä yhtään? Tietääkö joku, että perutaanko luvat silloin? Saisi kyllä, koska mitä vittua tekee Suomessa perhesyiden perusteella jos on niin säälittävä, ettei edes lastansa tapaa tai huolehdi.
Oliko sillä muuten ollut yksi vai kaksi afrikkalaista ennen tätä nykyistä?
Kuvottavinta aikoihin. Eikö tämä nainen ajattele jälkikasvuaan? Tai sitä, että häntä hyväksikäytetään oleskeluluvan saamiseen?
Äitini serkku asuu Ruotsissa ja oli aikanaan samanlainen. Siis 80-90-luvulla. Jatkuvasti oli syyrialainen tms. Lähi-Idän mies, ja sit uutta kehiin kun edellinen jätti. Yhden tämmöisen äijän toi kotikonnuilleenkin ja tulivat käymään mummoni luona, jossa satuimme olemaan kyläilemässä. Kyseessä oli vanha maalaistalo, jossa mummo asui yksin, ja tästä syystä lämmitti vain alakerran kamareita, joissa toisessa oli hellakin. Tupa oli siis sydäntalven ajan kylmillään. No, kun tämä mies tuli kylään, niin HÄNEN VAATIMUKSESTAAN hän ja isäni jäivät isompaan kamariin puhumaan (isäni osaa auttavasti englantia) ja me kaikki naisväki ja lapset eli vanha mummoni, äitini, minä, veljeni, naapurin rouva ja hänen tytär sekä tämä äidin serkku - me jouduttiin sitten istumaan kylmään tupaan ja jopa nämä topakat rouvat olivat niin kummissaan, ettei kukaan saanut kyseenalaistettua koko hommaa. Toinen lämmitetty kamari oli sen verran pieni, ettei naislauma olisi sinne mahtunut ja miehet eivät äitini serkun ja hänen syyrialaisen miehensä mukaan voineet sinne mennä koska se oli mummon nukkumahuone ja siten saastainen tms!
Olin ala-asteella mut tämä kuvio on jäänyt niin elävästi mieleeni ja muistan ajatelleeni, että tässä ei ole mitään järkeä enkä aikuisena tähän suostu!
Homma ratkesi sillä, että isäni meni "esittelemään" syyrialaiselle miehelle vinttikerrosta ja me vain siirryttiin lämpimään kamariin. Miesten palatessa isäni tuli naisten joukkoon istumaan mut tämä äijä jäi kamarin ovensuuhun istumaan, raahasi tuolin kynnyksen toiselle puolelle ja siitä sitten jutteli isäni kanssa!!
Tämmöisiä ovat Lähi-Idän miehet! Nyt Suoni tekee samat virheet pakolaishommassa kuin Ruotsi!
OT mut kiitos kun sain avautua.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:30"]
[/quote]
No kätevästihän ne tulee sitten testattua, kun kuuluvat raskaanaolevan perustestisettiin.
Minä järkytyin ihan samaa tätä jaksoa katsoessani. En itse voisi kuvitellakaan muutama kk vauvan syntymän jälkeen etsiväni uutta miestä netissä, saatika hankkiutuvani saman tien sen kanssa raskaaksi uudestaan. :o OMG, mitä meininkiä... Täydellisen vastuutonta aikuiselta ihmiseltä :(
Saako oleskeluluvan automaattisesti, jos on lapsi suomalaisen naisen kanssa?
Vai onko siinä muitakin vaatimuksia tai aikarajoja?