Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksi hyvä syy, miksi menisin töihin 1200e kuukausipalkalla (työtunnit 25/vko)!

Vierailija
02.01.2006 |

Ylempi korkeakoulututkinto sekä jatko-opinnot lopputyötä vaille valmiit. Omaa alaa liippaavaa työtä, suht mielnkiintosta.

Eli ottasinko työn vai jatkasinko opintoja sekä lastenhoitoa (00 ja 03 syntyneet)?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä työttömyydessä on?

Olen FM (humanisti) ja etsin töitä aikuiskoulutuksen parissa. Eipä ole paikkoja ollut syksyn aikana auki kuin yksi täällä päin, missä asun. Tyytyväisenä olen kotona kolmen lapseni kanssa :) Ja toivottavasti saan ollakin. Jos loppukeväästä laajentaisi työnhakua ja syksyllä menisi töihin...

Vierailija
2/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uralla koskaan mihinkään päin. ja itsellekin kiinnostavaa ja antoisaa, vielä osa-aikaisena, ilman muuta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä töitä ei tänä syksynä ollut tarjolla, miten kuvittelet niitä olevan tarjolla ensi syksynä?

Vierailija
4/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen 40h/viikko. Kahta vuoroa ja urakkatahdilla... Että arvatkaa kiinnostaako mennä töihin??

Vierailija
5/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtodistuksesta on varmaan hyötyä sitten, kun etsit kokopäivätyötä. Siis ainakin, jos työ on omalta alaltasi.rahallisestihan et tuosta paljon hyödy, kun pitää sitten maksaa hoitomaksut.

Vierailija
6/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut, paljonko rahaa jäisi käteen verojen, työmatkakulujen ja lasten hoitomaksujen jälkeen. Kannattaisiko silti?

Minulle aika kotona omien lasten kanssa on niin arvokasta, että talouden pitäisi palkkani ansiosta kohentua tuntuvasti ennen kuin lähden töihin. Tällä hetkellä saan ansiosidonnaista 900 e/kk netto, joten ihan pienellä palkalla minua ei töihin saa.

Vierailija
7/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän se jo kannattaa rahallisestikin, koska osapäivähoito ei kuitenkaan maksa niin paljon.

Vierailija
8/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 1200 ¿ olisi minulle tosi iso summa!

Vierailija
9/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö sun alalla tosiaan ole töitä?

Vierailija
10/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitään työttömyyskorvausta tms en kyllä ala nostamaan, jos - joku moraali sentään. Eli tuo mitä hoitomaksuista ylitse jää, menisi sitten perheen huvitteluun ja kenties matkustellun. Mutta sitä vaan mietin, että olisko se sen arvosta.....

t.ap

Vierailija
11/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä osa-aikatyö. siinä on just kaikki mitä haluaisin. Kokopäivätyöhön tai sellaiseen työhön, mikä ei kinnosta en menisi. Lapset on nyt 2v. ja 4v. eli hyvin voisivat mennä jo osapäivähoitoon.

työtä voi tehdä muunkin kuin pelkän rahan takia.

Vierailija
12/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo lähellä 30, niin kipin kapin töihin - muuten saattaa olla vaikeampi myöhemmin päästä kokemuksen puutteen vuoksi mielenkiintoisiin (ja hyvinpalkattuihin) hommiin.

Jos olet nuorempi, niin nautiskele pienistä lapsistasi ja pysy kotosalla. Töitä ehtii sitten vielä ennen eläkeikää tekemään ihan riittävästi.

Vierailija
13/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan älytöntä se, että ensin pitää opiskella monta vuotta, perustaa perhe samoihin aikoihin ja sitten jos haluaa hoitaa omat pienet lapsensa kotona onkin yhtäkkiä ylivanha työelämään.

Kotivuosia pitäisi arvostaa työkokemuksena siinä kuin muutakin työtä. Sitä paitsi kotonaolovuosina voi opiskella ja kehittää itseään monella tavoin. Ei silloin välttämättä jää kehityksestä jälkeen yhtään.

Vierailija
14/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis tietysti jos työ on kivaa tehdä niin silloinhan asia on toinen

Vierailija
15/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellisesti ei ihan pakko. Vaikeeta tää on miettiä!!

t.ap

Vierailija
16/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ovat jo kovasti siinä iässä, että heille osapäivähoito on paikallaan. Minäkin olen akateeminen ja olin lasten kanssa kotona liki kolme vuotta valmistumisen jälkeen. Sen jälkeen alkoi olla jo korkea aika mennä töihin. tuollainen osa-aikatyö on hieno tapa saada jalkaa oven väliin, totuttautua taas töihin ja lapsillekin pehmeä lasku hoidon suhteen.

Näen omassa työssäni päivittäin ihmisiä, jotka ovat olleet koko ansiosidonnaisen kotona, saaneet joitain lyhyitä pätkiä ja sitten nelivitosina havahtuneet, että eivät enää saakaan mitään muuta. Puhumattakaan niistä, jotka ovat olleet 10-15 vuotta lasten kanssa kotona ja sitten ajattelevat, että nyt on minun aika. Lähde siinä sitten keski-ikäisenä opiskelemaan ja hakemaan töitä, kun kroppa jo krakaa ja työnantajat suhtautuvat suurella varauksella. Siinä ei sitten auta itkut markkinoilla. On paljon parempi pysyä hommassa mukana ja vaikka opiskella työn ohella, kuten muutkin akateemiset tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi