Ulkoilevatko kaikkien muiden lapset mielellään?
Meidän lasta, 3-vuotias, ei saa millään ulos. Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina sama tulos - huutoa, kiljumista ja ulkona vain maassa istumista. Mikäköhän tähän voisi auttaa? En usko, että tämä liittyy uhmaan, koska hän on ollut aina haluton ulkoilemiseen. Päiväkodissa ulkoilee kyllä muiden mukana, mutta kotona lomilla ja viikonloppuisin ulkoilut jää tosi vähäisiksi.
Kommentit (5)
Ihan pienestä siis on ollut samanlainen. Ei halua mennä ulos ja kun olemme ulkona niin tyttö ei oikein keksi mitään tekemistä. Meillä kyllä on kaikenlaisia härveleitä ulkona, mutta jostain syystä tyttö ei vaan juuri mitään tee:(.
Olen tätä joskus täältä kysellytkin, ja harvoin saa kuulla että olisi samanlaisia lapsia kellään! Useimpien lapset kyllä haluavat olla ulkona ja kinuavat ulos... Voi jospa meilläkin olisi niin!!!
On tosi rasittavaa kun tuntuu ettei itsekään sitten viitsi pitkään olla ulkosaalla kun yksi alkaa ½ h kuluttua kinuamaan " sisälle sisälle" . En saa aina tarpeeksi tehtyä ulkona, esim. kesällä kun tekemistä riittäisi. Yritän silti olla vaikka tyttö vastusteleekin.
Kun hän oli pieni niin istui mieluiten rattaissa, istuisi varmaan vieläkin jos antaisin...
Meillä on myös tytön kaksosveli ja hän kyllä viihtyy ulkona hyvin. Siksi minusta on kummaa kun ei tyttö voi rentoutua ja viihtyä ulkona kun seuraa kuitenkin olisi veljestä:(. Sisällä leikkivät hyvin yhdessä.
Pohdinnan jälkeen olen t ullut tulokseen, että tämän täytyy vain olla luonnekysymys. Ehkei hän ikinä tule viihtymään ulkosalla?
Myös meidän tyttäremme ulkoilee hoidossa eikä siellä kinua sisälle.
Tsempit sulle, tiedän että voi olla tosi rasittavaa!
Ehken sitten stressaa tästä asiasta enää niin paljon.
ap
Silti on nyt aikuisena järki päässä ja hyvä terveys. Ei se ratis ilma niiiin elintärkeää ole.
Mistään pulkkahommista, mäenlaskusta tms hän ei ole kiinnostunut. Keinu on pop, mutta yleensä tylsistyy aika pian pihalla. Kesällä tutki kyllä innokkaasti luontoa, mutta nyt talvella ei oikein tunnu löytyvän mieleistä tekemistä ulkona. Poikamme ei ole innokas kävelijä, vaikka olemmekin häntä siihen rohkaisseet.
Saavat raukat ulkoilla päiväkodissa ihan riittämiin, pitää lapsillakin olla vapaa-aikaa.