Kuka muistaa Kannelmäen bunkkerisurman? Tapahtui v.1984.
Kommentit (65)
Kyllä, uhri pitelee kylttiä ja tekijä ylärivissä vasemmalla
Koskela-casessa on jotain samaa kuin tässä vaikka onkin vielä karmivampi, raaempi ja pitkäkestoisempi. Kuitenkin yhdistävää:
-Uhri ja tekijä (Koskelassa yksi tekijöistä) lapsuudenkavereita ja asuivat samassa pihapiirissä.
-Tapahtumapaikkana helsinkiläinen lähiö, ulkosalla hengailualueella. Suojassa ulkopuolisten silmiltä. Kantsu vallihauta bunkkerissa ja Koskela työmaa-alueella
-molemmissa tekijät tavanomaisia lapsia aivan tavallisista & jopa ihan hyväosaisista perheistä
-raaka väkivalta
Jotain vanhaa miestä etsittiin ensin ja äiti oli vihjaillut uhkaavasta jengistä,vaikka veriset vaatteet kotona. Pojan täti oli jopa ministeri jossain vaiheessa. Poika vältti huostaanoton ja asui äiteineen Sveitsissä jonkun aikaa. Äiti vetäytyi julkisuudesta täysin. Rikos niin hirveä,ei unohdu koskaan.
ihan OT, mutta tuo mhainfon ketju aiheesta on tyyppiesimerkki salaliittohörhöjen ja eliitintekemisiäpeitellään -tyyppien luonteesta ja toiminnasta.
Kuinka ensin suorastaan rakastutaan siihen ehanaan ajatukseen, että tppajan vanhemmat ovat missi tai tunnettu poliitikko, herrajee ja sen takia asiaa piiloteltiin ja tppajan nimeä pantattiin (khöm ei esim sen takia, että tppaja oli vajaat 11 v?). Sitten joku inhottava tyyppi sanoo että p'skapuhetta tuollainen, tppaja on sejase, perhe oli tavallinen porvarisperhe.
No, joku sitkeä alkaa asiaa tutkia ja hän löytää todisteita, että ei se taida missin penska olla - niin voi voi kun se on vaikeaa päästää irti niiiiiin herkullisesta ajatuksesta, että kyllä se on jonkun silmäätekevän jälkeläinen, sen on PAKKO olla niin, sen PITÄÄ olla totta. Kun lisää toisenlaista todistusta tulee, niin vielä tätä tutkijaa kuitenkin jää kaivelemaan, että jos kuitenkin, jospa sittenkin, jollain ihmeellisellä tavalla se poliitikko tai missi olisikin se tppajan äiti.
Lopulta se tylsä, vähemmän glamuröösi tosiseikka on vain hyväksyttävä. Ns. hyvästä, porvariperheestä tuli tppaja, mutta kumpikaan vanhemmista ei ollut julkkiksia. Isän toki monet tunsivat työnsä ja harrastuksen kautta, mutta julkkis...ei.
Mutta monissa tällaisissa salaliittohuhuissa sun muissa, totuutta ei vain hyväksytä, se alkuperäinen 'tieto' tai 'uutinen' on vain niin paljon jänskempi ja sopii salaliittoteoreetikon omaan agendaan niin hyvin. Lisäksi näiden hörhöjen toimesta täysin syyttömien nimiä heitellään tosta noin vain framille ja syytellään ties mistä. Mut kato mitä välii, tässä paljastetaan eliitin salaliittoja.
En muista. Mutta muutin Kannelmäestä kaarelantieltä pois jo 1970 joulukuu.Jonkun verran kyläilin siellä joitain vuosia ja elämän tilanteeni ei aikaa mennä enää kyläilee, ruuhka vuodet..
Kenes kakru toi tekijä on? Silmäätekevä ?
Ainakin tuo poika luokkakuvassa, joka on vasemmalla ylärivissä on todella paljon Lena Brusinin näköinen. Tappajaa on epäilty Lena Brusinin pojaksi. Samat kulmikkaat kasvonpiirteet pojalla on. Katariina Suonio oli Lena Brusinin sisko ja tuolloin korkeassa asemassa oleva demaripoliitikko. Tämähän lakaistiin maton alle todella nopeasti silloin.
Sami Rönkön murhasi koulukaveri Raine Virtanen, jolla on yritystoimintaa Googlen mukaan Tallinnassa. Rainen kotipaikka olisi kuitenkin nykyään Andorra.
Lisätietoa täällä -> https://www.inforegister.ee/en/344394-ID/
Iltalehti on tehnyt eilen jutun, mutta vaatii maksulliset tunnukset.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4544fce-f6ac-4004-8274-d76ec360c5cc
Surkea homma tämäkin tapaus. 80-luvulla Helsingissä sattui enemmänkin teinien tekemiä henkirikoksia. Matti Yrjänä Joensuun "Harjunpää ja poliisin poika" kertoo kahdesta teinistä jotka pieksävät kaksi sivullista hengiltä. Kirja on mielestäni hyvä. Olen itse kasarin nuori Helsingistä ja muistan sen pelon, joka oli ihan todellinen. Joensuu oli itse väkivaltapoliisissa ja kirja perustuu hänen kokemuksiinsa. Harmi kun asiasta ei oikein voi keskustella, koska heti tulee joku vänkäämään miten nykyään on pahemmin/paremmin. Tosiasia kuitenkin on, että 80-luku oli väkivaltaista aikaa. Joka ikinen kaverini, mukaan lukien itse, on kohdannut sattumanvaraista katuväkivaltaa. Olen miespuolinen lähiön kasvatti, ihan normaalista perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat olemassa, mutta bunkkeri on muurattu umpeen eikä sinne enää pääse. T. Kantsulainen vuodesta 1979
Kyllä se bunkkeri minusta ihan vierailtavissa on. Samanlaisena kuin silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
No mitkään kovin silmäätekevät tuskin asuisivat Kannelmäessä 😜
Esimerkiksi omassa taloyhtiössäni Kannelmäessä asuessa asui kolme Helsingin yliopiston professoria. En tiedä ovat he silmäätekeviä. Enimmäkseen normaalia keskiluokkaa siellä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Surkea homma tämäkin tapaus. 80-luvulla Helsingissä sattui enemmänkin teinien tekemiä henkirikoksia. Matti Yrjänä Joensuun "Harjunpää ja poliisin poika" kertoo kahdesta teinistä jotka pieksävät kaksi sivullista hengiltä. Kirja on mielestäni hyvä. Olen itse kasarin nuori Helsingistä ja muistan sen pelon, joka oli ihan todellinen. Joensuu oli itse väkivaltapoliisissa ja kirja perustuu hänen kokemuksiinsa. Harmi kun asiasta ei oikein voi keskustella, koska heti tulee joku vänkäämään miten nykyään on pahemmin/paremmin. Tosiasia kuitenkin on, että 80-luku oli väkivaltaista aikaa. Joka ikinen kaverini, mukaan lukien itse, on kohdannut sattumanvaraista katuväkivaltaa. Olen miespuolinen lähiön kasvatti, ihan normaalista perheestä.
Muutin Helsinkiin 80-luvun alussa, ja Helsinki oli varsin väkivaltainen paikka, täynnä pultsareita ja aggressiivisia juoppoja. Sain karatepotkua päähän ja nyrkkirautaa otsaan, ihan vain tumman tukkani takia. Nykyään on varsin rauhallista ja sivistynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi omassa taloyhtiössäni Kannelmäessä asuessa asui kolme Helsingin yliopiston professoria. En tiedä ovat he silmäätekeviä. Enimmäkseen normaalia keskiluokkaa siellä asuu.
Vanha Kannelmäki on keskiluokkaista aluetta 50-luvun rakennuskantoineen. Se Sitratorin ympäristö ei ole koko Kannelmäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin Helsinkiin 80-luvun alussa, ja Helsinki oli varsin väkivaltainen paikka, täynnä pultsareita ja aggressiivisia juoppoja. Sain karatepotkua päähän ja nyrkkirautaa otsaan, ihan vain tumman tukkani takia. Nykyään on varsin rauhallista ja sivistynyttä.
Nuoret käytti viinaa (ja imppasi jne) paljon enemmän kuin nykyään. Nämä teki nuorista aggressiivisia ja väkivalta oli suorastaan normaali ilmiö. Tietysti kulttuuri myös oli jotenkin vihamielinen ja aggressiivinen. Turpaan saattoi saada ihan mistä syystä tahansa. Olit väärän näköinen, väärässä paikassa väärään aikaan jne. Varmasti nykyäänkin esiintyy samaa, mutta ainakin osa nuorista on hyvinkin turvallisessa kuplassa verrattuna omaan lapsuuteeni.
Vierailija kirjoitti:
Raine Virtanen asuu nykyään Virossa ja omistaa varakkaan it-firman, vaimo ja kaksi lasta. Isä on reijo virtanen.
Kuka on Raine Virtanen, joka nykyisin asuu Virossa?
Vierailija kirjoitti:
https://postimg.org/image/vksrmixkr
Tuossa kuvassa on murhaaja ja murhattu. En muista enää, mutta muistaakseni toinen piti kylttiä ja toinen oli ylärivissä vasemmalla. Voin muistaa väärinkin.
Jos se Raine asuu nykyjään Virossa- tietääkö sen vaimo ja lapset siellä mitä isä on tehnyt?