Akseli kirpputori
Hei,
Olen viemässä Akseliin tiistai-aamuna tavaraa myyntiin. Olisin halunnut kuulla kokemuksianne ko paikasta myyjän näkökulmasta?
Vien lasten- ja aikuisten merkkivaatteita myyntiin, pääasiassa tyttöjen ja koot 50-92 ja enkten varmaan 116-128 kokoa- onko kysyntää ollut tälle tavaralle? On myös paljon dvd:itä ja kirjoja 1,-, kaikki hyväkuntoisia ja useat uusia.
Miesten uudehkoja merkkikauluspaitoja ja pari takkia, meneekö miestenvaatteet?
naistenvaatteiden olettaisin menevän paremmin, kuin miesten?
kiitos kaikille jotka vastaavat! :)
Kommentit (68)
Ok, hyvä pointti tuokin nro 21!
Kövin tänään aamupvällä tulostamassa pari hintalappu-arkkia huomista varten, ja nyt täytyy kyllä kehua minua palvellutta työntekijää. Siellä oli joku nuorempi harjoittelija, ja hän oli kovin asiansa osaava, ystävällinen ja ei ainakaan vielä työhönsä tympääntynyt 8)
Paljonmerkkikamaa näkyi tällä kertaa olevan myynnissä- hassu hinnoitteluasia kun kahdessa eri pöydässä oli aivan samanlaiset ja kuntoiset tuotteet myynnissä, toisen hinta 3 e ja toisen 20!
Ap
Kävin tänään ostoksilla Akselissa, ja ainakin asiakaspalvelu oli ystävällistä, voi kerrankin sanoa! Hulinahan siellä oli jo heti aamusta, että paljon porukkaa tuolla tunruisi käyvän.
Pakko laittaa kyllä viestiä Akselin henkilökunnasta. Asiakaspalvelualalla itsekin työskennelleenä harmittaa kun joillakin työntekijöillä on jatkuvasti hapan naama ja juoruiluun menee aikaa. Pari nuorempaa työntekijää erottuu edukseen-varsinkin yksi tuntuu ehtivän kaikkialle ja silti palvelu aina ystävällistä.
Veikkaan, että työilmapiiri on tuolla huono, paremmin tietävät voivat vahvistaa/kiistää asian.
Olen harkinnut myyntipöydän varaamista pitkästä aikaa. Ne viivakoodilliset hintalaput kiinnostavat...Onko jollakin kokemuksia niistä lapuista? Vaikuttavatko ne positiivisesti myyntiin, vai katoaako tavaraa edelleenkin?
Hinnoitteluhan tapahtuu netissä ja sitten ne laput pitää käydä hakemassa sieltä Akselin tiskiltä. Saako ne laput hakea sieltä etukäteen kotiin, vai pitääkö kaikki laput kiinnittää tuotteisiin vasta siellä paikan päällä? En huomannut kysyä tuota kun joku aika sitten kävin siellä. Silloin ihmiset hakivat lappuja tiskiltä ja menivät pöytiensä luo kiinnittämään niitä. Mutta heistä kukaan ei tainnut olla juuri sinä päivänä aloittanut myyntiään, olivat vain tuoneet pöytiinsä lisää tavaraa. Mutta miten silloin kun aloittaa pöydän, saako kiinnittää laput kotona?
Akselissa on tapahtunut "romahdus" myyjän kannalta. Mulla on ollut pöytä siellä kaksi viikkoa joka syksy vuosien ajan. Myynnissä hyvää tavaraa; lapsille ja naisille erittäin siistejä vaatteita ja kenkiä (paljon merkkitavaraa), sisustustavaraa, leluja, kirjoja ja leffoja.
Aina ennen olen saanut nelinumeroisen summan, nyt noin kolmesataa. Muutkin myyjät valitelleet samaa.
Mielestäni en ole ylihinnoitellut, kallein yksitttäinen tuote oli leikki-ikäisen erittäin hyväkuntoinen merkkihaalari hintaan 25 euroa. Muut ulkovaatteet merkistä ja kunnosta riippuen 5-15 eur. Sisävaatteet 1-5 euroa (vitonen oli esim. Popin hyväkuntoinen paita), suurin osa 1-3 euroa / kpl.
Myin epäonnistuneen kirppisreissun jälkeen loput vaatteet netissä ja sain yli kaksi tonnia..
Ostajan kannalta akseli on nyt ihan huippu, joka toisessa pöydässä -50% laput ja hyvää tavaraa saa puoli-ilmaiseksi. ;)
Meinaan edelleenkin käydä tuolla ostoksilla, mutta tarpeettomat tavarat myyn muualla.
Vinkkinä vielä aloittajalle, et myy parhaat netissä ja muut hinnoittele tarpeeksi pienellä hinnalla kirppikselle. Laita paljon hälyttimiä, koska tuolla pöllitään PALJON. Älä vie mitään arvokasta helposti särkyvää, koska suurella todennäköisyydellä ainakin osa rikotaan, eikä kukaan sitä korvaa.
Siellä on todella huonokuntoista ja ylihinnoiteltua tavaraa myynnissä. Esimerkkinä eräs kattolamppu jonka bongasin viime viikolla, ostamatta jäi, kun hintalapussa luki 30€. Joten, jos tavarasi ovat hyväkuntoisia, ne menevät kyllä kaupaksi, jollet niitä ylihinnoittele.
Näin asiakkaan näkökulmasta monet pöydät on tungettu aivan liian täyteen, harva alkaa penkomaan kaatumispisteessä olevaa kasaa. Parissa kiinnostavassa tuotteessa oli hinta piilossa hälyttimen alla, en jaksanut mennä kassalta sitä selvittämään. Hintalappuihin kannattaa myös merkitä vaatteen koko, ellei se käy niskalapusta ilmi.
No mut sehän oli just mun pointti, et ei mee kohtuuhintanen tavara kaupaks, ainakaan samalla lailla kun ennen. :) Varmasti menee, jos jos myy merkkitavaraa tosi halvalla. Akselissa on viikkovuokra 44 euroa ja lisäksi muyynnistä 2,5 % provikka. Olen myynyt tuolla juurikin siksi, että tavara liikkui ennen niin hyvin.
Toki tuolla on joillain ihan hulluja hintoja, mut ne on yleensä vain muutama hassu pöytä.
Samanlainen fiilis jääny tännekin tuosta työpaikan ilmapiiristä. Muutama nuori ilopilleri kyllä erottuu edukseen.
saako udella mikä on ap:n pöytänro? Varsinkin miestenvaatteet kiinnostais.
Pitää tulla katsomaan pöytääsi ja tekemään löytöjä.. :)
Kuka perustaisi trokarivapaan kirppiksen? Jos laitan jonkun kipon tai kapon tai lastenvaatteen myytäväksi niin haluan, että se päätyy jollekin tarvitsevalle ja jolle siitä on iloa.
Enkä saatana niille ahneille trokarihyeenoille.
Lisäksi minua on jo monen vuoden ajan tympinyt Akselin henkilökunnan , varsinkin omistajien töykeys.
Ovat varmaankin tympiintyneitä työhönsä mutta palkkaisvat sitten ystävällistä henkilökuntaa tiskin taakse palvelemaan. Pysyisivät itse siellä takahuoneessa . Välillä siellä kassalla onkin iloisia ja hyväntuulisia harjoittelijoita.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:42"]
Älä vie ainakaan liian halvalla mitää lasitavaraa yms. Jäälleenmyyjät kiertelevät siellä kaikki päivät ja vievät kaiken alakanttiin hinnoitellun "parempiin liikkeisiin"
[/quote]
Itselläni oli juuri myyntipöytä Akselissa. Paljon meni mekkoja ja muutakin vaatetta. Valikoin jo kotona vietäväksi vain parhaimmat. Joskus yllättäen menee jotain itsestä aika huonoakin, siksi tulee joskus kokeiltua, esim. viime syksynä meni tosi kulunut sadetakki 50 sentillä. Akselissa menee kenkiäkin myydyksi. Ennen on mennyt dvd:tä. Nyt vain muutama. Yritin myydä lasten dvd:tä 2 eurolla, mutta taisi olla liikaa, vai eikö ihmisiä enää kiinnosta ostaa dvd:itä (oli Mansikka-Marjaa, Lilliä). Leluja menee ihmeen hyvinkin kaupaksi, kun vaan on pienet hinnat ja pehmojakin olen saanut myytyä. Sen sijaan kirjoja jäi tällä kertaa paljon myymättä. Noin 15 tuli myytyä, mutta ihmeen paljon jäi myymättä. Tietty sitten ensi kerralla yritän myydä pienemmällä hinnalla ja ne mitä en enää edes viitsi itse yrittää myydä luovutin Fidalle. Aika hurjia summia ovat jotkut saaneet, jos on nelinumeroisia lukuja. Ei siis ihme, että perivät provisiota. Itse olen tyytyväinen, jos saan 200 euroa.
Hintalaput voi tulostaa ja kiinnittää kotona tuotteisiin. Tarra-arkit ovat maksullisia, oliko 80 senttiä, paperitulosteet maksuttomia.
Minkälaisia kokemuksia teillä on varastelusta mankkaalaisessa kirpputori Akselissa? Itselläni on siellä nyt pöytö ja siinä jopa hälytettyjä tuotteita, mutta siitä huolimatta tuotteita on varastettu. Onko kovinkin yleistä?
Ei tavarasi ole välttämättä varastettu. Ne ovat voineet kulkeutua muihin pöytiin. Ilmestyvät sitten myöhemmin. Kun hintalaput ovat netissä, voidaan löytyneistä ja ostetuista tuotteista saatuja maksuja tilittää myöhemminkin. Minulle on käynyt tällaisia iloisia yllätyksiä, että rahaa on tullut parin viikon kuluttua lisää. Hävinneitä tavaroita löytyy muista pöydistä, kun viitsii kiertää kirpparin kerran kunnolla siinä vaiheessa, kun lopettaa myynnin.
Olen ollut kyseisellä kirpparilla monet vuodet kaksi kertaa vuodessa. En ole kohdannut mitään suurempia varkauksia.
Mitä sinulta on kadonnut?
Yhden tavaran löysinkin toisaalta, mutta pari muuta isompaa tavaraa on selvästikin varastettu. Kiersin kirpparin läpi useampaan kertaan siinä toivossa että löytäisin nuo kohtalaisen isot ja helposti tunnistettavat tuotteet.
Toivotaan nyt sitten, että löytyisivät.
Ikävää jos ihmiset näin sotkevat siellä. Jättäisivät ennemmin kassalle tuotteen jota eivät päätäkään ostaa.
Ja miksihän sitä edullisempaa tavaraa ei sitten katoa.....
Valitettavasti ihmiset sotkevat siellä tosi paljon. Nakkaavat vaatteet tai tavarat toiseen pöytään. Ihan mitä tahansa tavaroita katoaa, hinnasta riippumatta. Jos kulkevat euron paidan kanssa ja löytävät muualta paremman, jää tuote minne vaan. Ikävää, muttei toisten tavaroita kunnioiteta pätkääkään. 38
Mikäs tilanne mahtaisi nyt olla kun suunittelen pöydän ottamista sieltä ensi viikolle?Mahtaako ihan perusnaisten hupparit,farkut,takit yms mennä kauopaksi ja oisiko mitään ideaa että millä hinnalla?
Onkos viiemaikoina Akselissa käyneitä?
Mikä tilanne hinnoittelun ja menekin suhteen?
Myyntiin menossa kamaa viikonloppuna, mietin oikeita hintoja jottei tarvitsisi tavaraa kantaa takaisin, muttei miinuksellekaan jäisi.
Esim perushuppari 2 e, onko liian kallis?
Ei mikään merkki, vaan ihan tavallinen ehjä kulahtamaton.
Ulkotakki käytetty 4e meinasin?
Tajusin etten tulostanut alle euron hintalappuja ollenkaan, nyt jää sitten vissiin t-paidat ja muut viemättä. Tietääkö joku saako niitä itse tulostettua?
Ennen sai mutten enää löytänyt mitään kohtaa mistä onnistuisi.
Ö