Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akseli kirpputori

Vierailija
21.09.2014 |

Hei,

Olen viemässä Akseliin tiistai-aamuna tavaraa myyntiin. Olisin halunnut kuulla kokemuksianne ko paikasta myyjän näkökulmasta?

Vien lasten- ja aikuisten merkkivaatteita myyntiin, pääasiassa tyttöjen ja koot 50-92 ja enkten varmaan 116-128 kokoa- onko kysyntää ollut tälle tavaralle? On myös paljon dvd:itä ja kirjoja 1,-, kaikki hyväkuntoisia ja useat uusia. 

Miesten uudehkoja merkkikauluspaitoja ja pari takkia, meneekö miestenvaatteet?

naistenvaatteiden olettaisin menevän paremmin, kuin miesten?

kiitos kaikille jotka vastaavat! :)

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hei kaikille vastauksista! :) nro 2, missä netissä suosittelisit myymään? Jotkut facebook kirppis ryhmät on niin täyteen tukotettu, että tuntuu että tavarat hukkuu sinne heti jos laittaa, vaiko?

pitää tosiaan siis laittaa hälyttimiä kunnolla! 

Vierailija
2/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Akselikirpparilla jokunen viikko sitten lasten tavaroita ja vaatteita katselemassa. Pisti silmään aivan naurettavasti ylihinnoitellut Makian ja muiden kalliimpien merkkien lastenvaatteet parillakin pöydällä. Ei ihme ettei mene kaupaksi, jos käytetty paita maksaa 25 euroa! Olkoon kuinka kallis alunperin, mutta se on silti vaan paita ja käytetty sellainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon koittanu hinnotella kaikki lasten merkkivaatteet ym niin että hintaskaala on 0,50 snt- 2 e.  Talvikengät pari euroa.

naisten kalliin global takin, käyttämätön stokkalta ostettu, hinnoittelin 10 e. Menee jos menee, muuten otan sitten vinkistä vaarin ja laitan nettiin myyntiin!

Mulla ei mitn lasitavaraa onneksi ole nyt myytävänä, mitta kun viimeksi kävin itse kiertelemässä siellä, huomasin parin pöydän luona risoja tavaroita- harmitti tietty myyjien psta :/

Ap

Vierailija
4/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkkivaatteita ap:lla on?

Vierailija
5/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten mm. Name it, benetton, esprit, reima, peak, mayoral..

naisten & miesten lacoste, pepe jeans, diesel, hugo boss, calvin klein, hilfiger,  carhartt ym.. Toki on tavallistakin kamaa, ei vaan "merkkituotetta". 

Ap

Vierailija
6/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen miksi tavara ei liiku siellä on kaksi syytä. Livekirppisten ostajakunta on ylipäätään muuttunut laatutietoisemmaksi. Vaatteita ja tavaraa on niin järkyttävästi saatavilla uutenakin pilahintaan, että kirppikseltä ostetaan enää moitteettomassa kunnossa olevaa tavaraa. Akselissa näkee todella paljon likaisia, tahraisia, reikäisiä ja nyppyisiä vaatteita. Sellaisia ei enää oikein kukaan osta.

Lisäksi edellisestä uudenkin saatavuudesta johtuen käytetyn tavaran pitäisi olla oikein hinnoiteltu. Akselissa myydään ihan liian kalliilla ja liian huonokuntoista nykyostajalle. En juuri enää viitsi käydä siellä, koska näistä kumpikaan ei vaan kertakaikkiaan siellä kohtaa.

Kuulostaa siltä että kahden ensimmäisen hinnoittelu on osin oikeansuuntaista, osin, mutta miten tavaroiden kunto?

En itse etsi sieltä kuin lastenvaatteita. Tässä esimerkkejä mitä maksan käytetyistä vaatteista, muut jäävät pöytään olivat miten kivoja tahansa, koska noilla hinnoilla niitä saa kirpputoreilta. Käyn siis usein kirppiksillä kavereideni kanssa ja hinnat millä lastenvaatteita saa ovat hyvin selvillä.

Lähtökohtana siis, että vaatteet ovat tahrattomia, ehjiä, eivätkä kovin haalistuneita pesuissa:

bodyt 50 s, trikoopaidat 1 e, housut tai verkkarit 1 e, pikkuautot, lelut tms 1 e, kurahousut 3 e, yöpaita 1 e. Se viisi egeä Popin tosi hyväkuntoisesta paidasta on ihan maksimi, saattaisi silti jäädä pöytään, mutta jostain tavismerkistä ei ikinä yli euroa.

Kaikkien ulkokamppeiden pitää olla pepusta ja polvista ehjät tai karheutumattomattomat, muuten en maksa senttiäkään koska kosteussuojaa ei ole. Sellainen tavallinen vähän pestyn ja käytetyn oloinen lasten käyttövaate ei juuri rahalla liiku. Itse olen päätynyt vaan antamaan niitä kavereille, jos ottavat. Rahaa niistä ei kirppiksillä juuri saa.

FB-kirppiksillä saa paljon paremmin vaatteista ja siellä kannattaa kokeilla, jos jaksaa postittelurumbaa. Noilla muilla ei makseta. Livekirppiksillä käy ihmisiä jotka käyvät muutenkin kirppiksillä ja heillä on hyvä käsitys mitä mikäkin maksaa. Akseli on kallis paikka.

Vierailija
7/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen, laittakaa koot esille selkeästi! Jos on vaan läjä vaatteita, mutta ei tietoa mitä kokoa, en ainakaan minä jaksa penkoa ollenkaan.

Vierailija
8/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen vakioasiakas, lähemmäs 4vuotta kävin viikottain ostoksilla ja silloin tällöin myymässä itsekin. Hyvin meni kamat kaupaksi. Parilla viime kerralla ostoksilla käydessäni olen kuitenkin saanut niin käsittämättömän huonoa ja asiatonta palvelua erään myyjän puolelta, että en enää aio kyseistä puljua millääntapaa tukea. En ymmärrä miksi Akselin henkilökunta on niin epäystävällistä.

Vierailija
9/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samoja kokemuksia henkilökunnasta! Harmittaa, koska olen tehnyt hyviä löytöjä Akselista :( mutta ei semmosta ilkeilyä ja hapannaamaisuutta vaan jaksa.

Vierailija
10/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun googlettaa netistä akselikirppiksestä, niin tulee paljon vastauksena juuri henkilökunnasta. Kurjaa, että noinkin toimivan paikan maineen voi pilata amatöörit myyjät. 

Itse olen maksanut vähän enemmänkin siellä ostoistani, kun olen löytänyt hyvää kamaa. Hyväkintoistamja siististi esillepantua tavaraa! 

Vierailija
11/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos taas vastauksista. Kurjaa kuulla tympeästä henkilökunnasta, katsotaan millaisen kokemuksen itse saan. 

Onko teillä muuten mennyt miten hyvin kaupaksi muut kamat kuin vaatteet, esim. Dvdt, kirjar,cd:t, ym? :)

äAp

Vierailija
12/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kovasti vastauksista! :) 

minulla on aika vähänwnyt mitään isompaa tuotetta myynnissä- minulla oli tovi sitten pöytä toisaalla vuokralla, ja siellä meni sitten nuo isommat ja kalliimmat kaupaksi. Yhden kalliimman kellon ajattelin viedä nyt myyntiin, mietin että uskallanko vaikka varustaa sen parilla hälärillä, kun käsittääkseni se vitriinivuokra on koko hyllytaso, vai tietääkö joku voiko sinne laittaa vain yksittäisen tavaran?

Varmasti löytäisin kotoa vähän kalliimpaa kamaa myyntiin, kuten jotain arabia ja iittalakamaa, mitta sitten vähän pelottaa tuo varasteleminen. 

Aion laittaa nyt sitten tämän vkon jälkeen ylijääneet tavarat myyntiin nettiin, ainakin siis sitten ruonne huuto.netiin :) onko joku saanut muuallakin netissä hyvin vaatteita menemään myydyksi?

ap

Vierailija
13/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2 jatkaa:)

Sulla on ap niin halvat hinnat, että eiköhän ainakin parhaat mene kaupaksi. :)

Toivottavasti sulla on kuitenkin myös arvokkaampaa myytävää. Tuolla on myyntipaikka niin kallis, että aika monta halpaa tavaraa saa myydä, että saa kulut kuitattua.

Mulla meni kaupaksi lähinnä sisustusjuttuja, Goretex-kengät ja lastenvaatteista tietyt merkit. Kirjat liikkui tosi huonosti, vaikka ne oli siistejä ja edullisia (50s-euron). Lelut menis kaupaksi, mutta niitä en viitsi juurikaan viedä, koska hävikki on liian suuri. 

Kysyit myös nettimyynnistä. Me myytiin huuto.netissä ja hyvin kävi kauppa. Selkeä ilmotus, hyvät kuvat ja kohtuullinen hinta auttaa tavaran liikkumista. :) 

Miehen kanssa yhdessä urakoitiin parina viikonloppuna kohteita myyntiin, oli ihan hauskaakin. Helpottaa huomattavasti, jos etenkin vaatteita kuvatessa on kaksi käsiparia.

Vierailija
14/68 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja 17 jatkaa vielä, että cd:t ei menny kaupakisi hintaan 0,50. Dvd:t mulla oli suurin osa 2 euroa ja niistä meni osa. Miesten vaatteita oli muutama ja niistä ei menny mikään, vaikka olivat priimakuntoisia ja kivan näköisiä merkkivaatteita. Esim. Puku kympin, kauluspaidat 2 euroa, Peakin college kympin ja t-paidat euron.

Vierailija
15/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä ja fb kirppiksillä menee hyvään hinraan. Akselista ostin paidan jonka huomasin vasta kotona olevan aivan kauhtunut, en tajua miksi huomasin niin myöhään... paikka oli täynnä likaisia ja huonolaatuisia vaatteita

Vierailija
16/68 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie ainakaan liian halvalla mitää  lasitavaraa yms.  Jäälleenmyyjät kiertelevät siellä kaikki päivät ja vievät kaiken alakanttiin hinnoitellun "parempiin liikkeisiin"

Vierailija
17/68 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa :)

Vierailija
18/68 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään loppui multa kirppispöytä akselissa. 8 päivän tuotto oli n260€ miinus pöytävuokra ja provisio. Parhaiten meni kaupaksi kodintavarat, kirjat ja miesten vaatteet. Ihan perus naisten vaatteet eli trikoopaidat, takit, erilaiset farkut ei liikkuneet yhtään. Jumppavaatteet meni ihan hyvin. Hinnat pitää kyllä olla tosi alhaiset. Tuolla pöytävuokralla sitä myytävää saa olla superpaljon, jotta siitä jää mitään käteen. Edes -50% lappu ei ainakaan mulla laittanut naisten vaatetta liikkeelle, vaikka mun mielestä ne vaatteet oli ihan nykyaikaisia ja hyväkuntoisia. Kai sitä naistenvaatetta on vaan niin älyttömästi joka paikassa tarjolla.

Vierailija
19/68 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö siellä liikkuu tavara?

Vierailija
20/68 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki,

E se ihme ole, jos jossain on "huonoa" tai epäkuranttia tavaraa myynnissä, jos paremmat myydään netissä. Toki moni "kauppias" ostaa tavarat netin kautta ja vie sitten kirppikselle, mutta jokainen voi itse päättää mitä ostaa ja mihin hintaan. Kirppis on kuitenkin hyvä kierrätyspaikka, jos hinnat ovat kohtuulliset, niin myyntipaikan kuin tavaroidenkin osalta. Vaikeaa vaan on kun ne vuokrat eivä laske vaan nousevat ja sähkö kallistuu jne., niin paikkahinnatkin tuppaavat pakostakin nousemaan. Varastelu on syvältä ja rikollista ja sitä ei kukaan itseään kunnioittava tee. Muualla suomessa näkyy hinnat olevan kuitenkin halvempia, kuten tuossakin: http://pomppunen.weebly.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi