Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSMAMMOJEN VUODEN EKA PINO***

02.01.2006 |

Siis pinoa ei ollut vielä, joten tässäpä tämä.

Tyttö kitisee olkkarissa lelukaaren alla, vaikka iskä onkin lähellä :) Eli taitaa ukko olla ihan keskittynyt joululahjakirjaansa!

Pikaisesti siis. Pikkuisen vointi jo parempi. Tänään käytiin yksityisellä, kun hieroo korvaansa, mutta ihan puhtaat oli molemmat korvat. Yskänlääkettä tuo lastenlääkäri määräsi, kun reppana yskii niin kovin ja ihan kipeää taitaa tehdä.

Liityin tuohon laihduttajaporukkaan, kun tuntuu, että en saa millään lopetettua tätä makeansyöntikierrettä! Siis oon syönyt karkkia viimesen kuukauden aikana sen verran kuin viimesen 5 vuoden aikana YHTEENSÄ! Tänäänkin sorruin ostaan Roope Ankan Kolikoita, kun ne on IHANIA! Onneks se pussi on vajaa 100 grammaa, eli ei mikään megasuperjättisäkki *puolustelee itseään*...

Nyt kitinä jatkuu...

Laurukka ja Ellen (keskiviikkona 4kk)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppuu tänään pikkuneidin ensimmäinen antibiootti kuuri, joka oli korvatulehdukseen :( Isommat lapset (3kpl) olivat jo ennen joulua kauheassa räkätaudissa, joka sitten tarttui tietysti pienimpään. Viikon ajan nuha paheni ja vauva oli tosi itkuinen ja huonotuulinen, viikko sitten huonon yön jälkeen aamulla alkoi kamala huuto, kun yritti laskea neitiä makuuasentoon, joten siitä jo arvasin, että korvatulehdus ilmeisesti....samat oireet olivat veljillään, kun vauvana saivat korvatulehduksen, eivät tosin kumpikaan näin nuorina (3kk 2vko) vielä sairastaneet. No lääkäriin mentiin ja niinhän neidin toinen korva punoitti reunoilta ja toinen oli samea.

Nyt on nuha onneksi kuivumassa ja neitikin jo paremmalla tuulella, vaikka aika vaativaa sorttia tämä nelonen tuntuu olevan, ihan kuin siskonsa. Leikkisästi sanotaankin miehen kanssa, et naiset on niin vaativia, mut niinhän me ollaankin ;) pojat oli paljon " helpompia" . Kokoajan saa olla seuraa pitämässä tai sylittämässä ellei halua kuunnella epätyytyväistä valitusta....!

Yöt meillä on alkaneet olemaan tosi katkonaisia, syödään 1-2 tunnin välein, joskus eka väli on ollut jopa 5h! Pelkällä rintamaidolla vielä mennään, mutta kyllä kohta pitää sitä perunaa tms. alkaa antamaan, kun alkaa univelat olee sitä luokkaa... No pääasia ettei vauva itke öisin, se se vasta voimat veisikin.

Tässä tälläkertaa tällaiset sepustukset, katellaan mitä uusivuosi tuo tullessaan ;)

mittula+ neljä vekaraa

Vierailija
2/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukahti viimesille päikkäreille ja ihanaa, kun on hetki omaa aikaa. Mies siivosi ja teki ruuan, mutta nyt passitin hänet nukkumaan, kun on raukka myös aivan kaameassa flunssassa.

Meidän nauravainen ja iloinen vauva on palannut! Ihanaa, kun pahin tauti on voitettu! Mä olin kyllä niin surkeana tuon lapsiraukan voinnista! Ihan särki sydämeen, kun kuunteli rohinaa ja pärskimistä kaiket yöt. Ja siskontyttökin on jo voimissaan, kovasti komentaa taas vanhempiaan :)

Juuri hetki sitten syntynyt esikoisemme täyttää ylihuomenna jo neljä kuukautta... Aika menee liian nopeasti ja työhön paluu ajatuksenakin saa minut menemään piiloon! En tahdo vielä sinne! En tahdo palata siihen kellokaulassa juoksevaan arkeen! Mutta en voi pitkään kotonakaan olla, kun mieheni vielä opiskelee ja tämä perhekin täytyy elättää :) No, sen verran on onneksi " takataskussa" , että ennen joulua en töihin palaa, EN! Eli vuosi siis vielä tätä ihanaa kellotonta/kiireetöntä/stressitöntä elämää... Tai siis onhan kotonakin stressitekijöitä, esim. tämä vauvan sairastelu, mutta jos tämän lisäksi kävisin vielä töissä niin huh, huh! Hulluksi tulisin jos yöt valvoisin sairastavan lapsen kanssa ja päivät " taistelisin" koulussa parinkymmenen pikkukoululaisen kanssa... Vaikka toisinaan kaipaankin opekavereiden pimeitä juttuja opehuoneen pyöreänpyödän ympäriltä ja kaikkia muita sosiaalisia kontakteja, joita työelämä tuo tullessaan. Niin ja tahdon haasteita aivoilleni, mutta siksi ajattelinkin suorittaa jotain mukavaa avoimessa yliopistossa, että tämä kotiäidin arki ei tunnu liian helpolta :) Vaikkapa psykologian apron tai uskontotieteitä. Voin yhdistää ne tutkintooni ja saanpahan virikkeitä tänne kotiin :)

Aloitin tuonne pinon, jossa kaipailen ohjeita... Eli aloitanko kiinteät, vai uskallanko jatkaa tällä maitolinjalla tuonne lähemmäs puoltavuotta? Täti-neuvola painostaa kovasti perunaa syömään, vaikka tytön painokäyrä on kivasti pienessä noususuhdanteessa ja senttejäkin tulee kohinalla... Mitä ohjeita te olette saaneet kanssasisaret?

Laurukka... taas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unimaille :D :D :D

:D

Vierailija
4/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tästä se taas lähtee... kevät tulee ja kohta linnut laulaa... No ei kai sentään nyt vielä. Kunhan yritän piristää itseäni..

Laurukka: Musta ei ole mitään kiireitä aloittaa kiinteitä. Meillä ollaan syöty jo 2 kuukautta, mutta jos vaan maidolla pärjää niin hyvä niin. Jonkun lusikallisen jos antaa, niin mielestäni se on hyvää " harjoitusta" . Mutta se nyt vaan on mun mielipiteeni. =) Mutta niin monta on mielipidettä kuin vastaajaakin. Äiti kaiketi parhaiten oman lapsensa tuntee. Neuvolassa mielestäni yritetään kaikille samaa kaavaa loppuun asti.

Meillä oli se rajana, että kun Santulle alkoi menemään yli 1,5 litraa korviketta /vrk, niin siinä vaiheessa otettiin mukaan kiinteät. Nyt menee 2 purkillista ruokaa ja litra korviketta/vrk.

Mutta siis se on todella totta, että Santulla on nyt alhaalla hammas. Ilmankos kitinää on ollut. Mutta hyvin poika yönsä nukkuu. Eilenkin nukahti klo 19, joi pullollisen maitoa klo 22 ja sitten 04 pullollinen ja ylös vasta klo 8. Ja just äsken simahti taas, tosin sen aamu kahdeksan jälkeen ei ole nukkunut kuin 2 tunnin päiväunet.

Huomenna olis toinen käynti rokotetutkimuksessa. Aika paljon jännittää se punnitseminen, kun tosiaan toi kotivaaka näyttää 10,4 kg. Eikä se nyt kovin kauheasti voi valehdella...

Nyt syömään joulusuklaita pois ja täyttämään ristikkoa, kun on siihen oiva hetki. =)

Mukavaa viikon alkua...

- Tartsa ja Santtu (perjantaina 4 kk) -

Vierailija
5/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa hetki koneella. Meillä tyttö täyttää tänään 4 kk. Kuten monella muullakin meilläkin ensimmäinen flussa sairastettu. Ja korvatulehdukseksi se painui, perjantaina loppui antibiootti. Nyt on taas entinen kovasti seuraa vaativa lapsi takaisin.

Eilen neiti hoksasi kääntymisen oikein kunnolla ja nyt sitten käännytäänkin koko ajan. tai välillä huudetaan äitiä apuun kun vatsallaan olo väsyttää. Mutta heti kohta ollaan uudestaan mahallaan. Hauskan näköistä ;-) Niin ne vaan nämä meidänkin vauvat kasvavat huimaa vauhtia.

Meillä aloittelin kiinteiden syömisen jo joku viikko sitten, kun oma maito ei tunnu oikein riitävän. Nyt sitten yritetään korvata lisämaidon tarve kiinteilllä. Tuttelia on mennyt n. 100 ml/vrk. Hyvin tytölle peruna-porkkana tuntuu maistuvan.

Yöt meillä on risaiset. Neiti haluaisi nukkua tissi suussa koko yön, joten heräilyjä tulee monta... Äiti kun ei osaa nukkua koko yötä liikkumatta...

Perhepedissä siis nukutaan. No vielä jaksan jonkin aikaa tätä rumbaa. Nyt kutsu jo kuuluukin. Paranemisia niitä tarvitseville!

Takku ja Neiti 4 kk 1 h 24min

Vierailija
6/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän Minja onkin oikein KUKKUja. Ei tosiaan kun tänäänkin yhteensä n. 2 h nukku! Heräsi 7 aikaan ja edelleen hereillä.. HUH.

Nyt ollaan hiukan varuillaan, sillä nyt ei saisi flunssapöpö iskeä, kun se leikkaus on ihan juuri kohta! 11.pvä siis olisi sitten SE päivä. Minua varoitettiin että leikkauksen jälkeen voi olla shokki, kun vauvan ulkonäkö muuttuu todella paljon kun halkio niin laaja. Jotkut jopa pillahtaneet itkuun kun eivät ole vauvaansa tunnistaneet. Muutama nyt niin sanonut kenen kans olen jutustellu . Psyykkaan itseäni siis ettei se olisi niin shokki sitten..

Velliä olen alkanut antaa iltaisin koska vauva syö 2h:n välein 200ml... korviketta siis. velliäkin menee tuon verran kerralla.

Ainakin mahavaivat ovat helpottaneet nyt hiukan.

Esikoinen on kovin kiintynyt siskoonsa ja hätä iskeekin aina jos Minja on " poissa näkyvistä" esim. ulkona nukkumassa. Sitten pitää käydä näyttämässä että siellä se sisko uinuu :)

Minja kääntyy, vatsalta selälleen muttei toisinpäin, jää kyljelleen sutimaan ja harmistumaan :D

Esikoiselle ekat hampaat tuli 3,5kk:n iässä ja odotankin koskas tälle sitten on tulossa... toivottavasti ei ihan vielä.

Tuiki tavallista arkea siis täällä. :)

T:Neiti21+Tytöt

Vierailija
7/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös laihis päällä ja 30kg:sta on enää 6 jäljellä, 16 tarkoitus kesään mennessä ottaa pois :)

Vierailija
8/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meittin neiti nukahti kerrankin ennen 22. Katsotaan koska on ensimmäinen ruokinta-aika ensi yönä. Nukkuin päivälläkin 4 tuntia. Ensin ulkona komisen tuntia ja sitten vielä sisällä ainakin tunnin. Johtuu varmaan itsestä että ei ole saanut selkeitä rytmejä tytölle. Laiskottaa välillä että ei tule lähdettyä ulos vaikka pitäisi. Tyttö on kyllä todella kiltti ja helppo tapaus. Aika vähän itkee todella sellaista hätääntynyttä itkua. Mieskään ei yöllä herää koska tyttö pitää vähän ääntä halutessaan syödä. Syökin silmät ummessa ja kun on kylläinen niin laittaa vielä hauskasti alahuulen hölpälleen ja nukahtaa heti sänkyynsä.

Meillä tyttö on vielä pieni teidän muiden vauvoihin verrattuna vasta 2,5 kuukautta, oltiinhan me syyskuulaisten viimeiset kun meni tuonne melkein lokakuun puoleen väliin syntymäpäivä, joten mielenkiinnolla lueskelen teidän juttuja.

Täällä on alkanut kuola valua, joten saa nähdä koska hampaita alkaa ilmestymään. Esikko kun on kyseessä niin ei voi vertaillakaan vaan odotella että ne joku päivä sieltä pilkistävät. Nuha ja yskä meni meillä jo ohi ja toivotaan että ei tule enää uudelleen tänä vuonna * koputtaa puuta*.

Onko muilla ilmennyt seuraavaa? Tytöllä on ylähuulen vaaleampi keskellä kohta joka kuoriutuu parin viikon välein. Pitänee kysyä seuraavassa neuvolassa mistä on kysymys.

Larukka: täällä kanssa liityttiin tuonne samaan laihduttajien klubiin. Vielä olisi 7 kiloa jäljellä alkuperäiseen painoon. Ajattelin vielä mitata huomen aamulla ympärysmitat, enkä pelkästään tuijotella vaakaan.

Iloista alkavaa vuotta!

j+beibi 2,5kk

Vierailija
9/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeinä ollaan täälläkin :( sekä äiti että tyttö. Mulla on pää täynnä räkää ja poskiontelotulehdus ja tytöllä on yskää ja kova nuha myös. On kyllä tosi inhottavaa kun noin pienellä on noin paha olo. Ihan sydämestä ottaa niinkuin joku sanoi. Pärskii onnettomana reppana. Kuumettakin on ollut, tänään 38,5. suppo auttaa. koko ajan saisi olla räkää imemässä, on ihan vetistä onneksi vielä.

Yöllä laitoin tytön vaunuihin nukkuun (sisälle siis) kun niistä on niin helppo nostaa pääpuolta. tuntui auttavan ja jos ei menis korviikaan niin helposti. Toinen mikä tuntuu auttavan on eukalyptus, eteerisistä öljyistä siis, sitä kun laittaa 1-2 tippaa paperiin ja sen muutaman metrin päähän vauvasta niin tuntuu nenä pysyvän paremmin auki.

Te jotka olette vielä säästyneet flunssalta niin kannattaa kyllä olla ylivaroivainen ja välttää vähänkin tautisia ihmisiä!

Tää mamma menee nyt saunaan ja sitten nukkuun.

enemmän tarinaa sitten kun on parempi olo.

äiti ja tyttö 3 kk+1 vkoa

Vierailija
10/38 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

minäkin olen syysmammoja, mutta tähän saakka vain ahkerasti taustaillut. Vähän omasta taustasta; esikoinen, poikavauva, syntyi 13.9.05. Asutaan Etelä-Savossa aviomiehen ja metsästyskoiran kanssa. Tänä syksynä vain jäi tältä mammalta hirvijahti väliin (alkaa aina syyskuun toisena viikonloppuna...!). Mies ajaa työkseen isoja autoja ja itse olen gradua vaille yhteiskuntatieteen maisteri ja nyt äitiyslomalla lastensuojelun sosiaalityöntekijän työstä.

Vauvan kanssa on sujunut hyvin, poika oli aluksi isänsä kaltainen rauhallinen. Kuitenkin kuuden viikon iässä saatiin koko perhe ensimmäinen nuha ja siitä alkoi kolme antibioottikuuria vaatinut korvakierre. Lopulta hain jo apua homeopaatilta ja neljäs määrätty a-kuuri jäikin syömättä. Nyt homeopaattinen " estolääkitys" päällä. Käytettiin poitsua ihan korvalääkärilläkin ja saatiin kuulla, että korvien rakenne on ahdas ja sellainen, että jatkossakin nuhat menevät todennäköisesti korviin. Ihan hyvä tietää. Nyt noitten troppien avulla on oltu jouluviikolta saakka oireitta. Jo riittäisi itku ja kanniskelu minulle vähäksi aikaa. Siksi sympatiani ovat kaikkien nyt sairastavien vauvojen äitien puolella!

Koko aika on menty täysimetyksellä, maitoa tulee edelleen luovutukseen ja pakkaseen saakka. Nyt meille on kuitenkin tullut levottomampi jakso, ennen poika nukkui jo kuuden tunnin yöunia, nyt taas on heräilty viikon ajan kahden-kolmen tunnin välein. Ja pojalla on selvästi nälkä: syö ahnaasti ja itsensä täyteen. Maitoa jää silti yösyötöltä ylikin, joudun pumppaamaan, joten maidon vähyydestä ei ole kyse. Liittyisiköhän sitten tuohon motoriikan kehitykseen ja vierastamiseen. Luin jostain, että eroahdistus voi myös vaikuttaa yöuniin. Ja vielä kolmas juttu: kolmen viikon ajan kuola on valunut ja poika syönyt nyrkkiä ahkerasti: viikko sitten puraisi mua kunnolla ja tarkempi tutkimus osoitti että sekä ylös että alas on jo tulossa hampaita. Ylhäällä kuultavat kulmahampaat ja toinen niistä on jo osin esillä ja alhaalla etuhampaat. Eli kaikki yhtäaikaa.

Soittelin jo tänään neuvolaan ja kyselin, pitäisikö alkaa antaa kiinteitä, kun yöt on noin levottomia. Tiedän itsekin, että eivät välttämättä auta ja tiedän myös imetyksen edut, mutta tämän korvakierteen jälkeen alkavat omat voimat olla melko vähissä. Muutama kunnollisesti nukuttu yö tekisi hyvää.

Neuvolatäti sanoikin, että missään tapauksessa ei vellejä (nykysuosituksen mukaan, näin olin ajatellutkin) mutta soseita voi alkaa ensi viikolla kokeilla, jos emme enää noita öitä jaksa. Tuolloin tulee 4 kk täyteen. Eikä tietysti korviketta, kun oma maito riittää. Nyt sitten on mietitty, mitä tehdään. Ajateltiin odottaa siihen ensi viikkoon ja katsoa, jos vaikka tuo hammassouvi rauhoittuisi ja yöt sen mukana. Jos ei, niin sitten täytyy miettiä kiinteitä. Tavallaan aika ristiriitainen tilanne, onneksi sitä näkyy muutkin täällä pohtivan.

Meillä on alusta asti käytetty myös tuttipulloa, koska olen pumpannut maitoa. Käytössä on ollut Aventin pumpun mukana tulleet, tosi hyvät tutit. Isä on alusta saakka syöttänyt poikaa esim. yöllä (jos on ollut itse vapaalla), kuitenkin niin että on päivittäin pulloteltu. Tästä oli se hyöty, että kun korvatulehduskierre alkoi ja poika ei suostunut syömään rintaa, (makuuasento ja imeminen koskivat niin kovasti, että yritykset päättyivät kipuitkuun) saimme pojan kuitenkin syömään. Lääkäri ihmettelikin 3-kk-neuvolassa, ettei pitkä tulehduskierre ole vaikuttanut kasvuun. Eli vaikka toimimme vastoin kaikkia imetysohjeita, (ei siis pulloa) oli siitä se hyöty, ettei jouduttu osastolle ravintoletkuun. Niin huonossa kunnossa poika välillä oli, että vain pullosta saatiin narrattua syömään. Meni kolme viikkoa, että poika söi vain pullosta. Tämän jälkeen ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia siirtyä takaisin rinnalle, vaikka pelkäsinkin. Onneksi. Nyt taas ollaan tavallisessa tahdissa, suurin osa rinnasta ja kerran pari päivässä pullosta. Tästä on mielestäni kiittäminen niitä anatomisia tutteja.

Tämä äitiys on ollut kokonainen myllerys, vaikka periaatteessa tiesinkin mitä tuleman pitää. Mulle itselleni oli yllätys tämä mielialojen vaihtelu ja tietynlainen masennus, jota olen itsessäni huomannut, vaikka kaikki onkin tosi hyvin. Olen alavireinen ja uupunut, nukkumallakaan tietynlainen väsymys ei kaikkoa. Välillä jo ahdisti jäädä kotiin kun tiesi miehen lähtevän tekemään 12-tuntista päivää. Käytännössä menee viikkoja, että olen periaatteessa vastuussa lapsesta yksin, vaikka mies onkin hengessä mukana. Ja " yksinhuoltajuus" ei ole mun juttu. En yksinkertaisesti jaksa. Oli outoa todeta, että minäkin uuvun ja masennun, kun työssäni itse autan tällaisia perheitä. Huvittavinta onkin, että tiedän kyllä, minkälaista apua masentuneet äidit saa, mutta en voi itse sitä pyytää, kun esim. neuvolapsykologit, mielenterveysyksikön työntekijät jne. ovat kollegoitani, joiden kanssa hoidamme yhteisiä asiakkaita. Ja piirit ovat täällä melko pienet. Nyt tuntuu kuitenkin elämä jo voittavan, meillä on suunnitteilla, että mies jää vanhempainvapaalle parin kuukauden päästä ja minä jatkan grdadun tekemistä opiskelijana. Näin saan olla lapsen kanssa kotona ja hoitovastuu jaetaan. Töihin palailen vasta kun poika on vuoden kieppeillä. Mies on jo ennen vauvan syntymää toivonut voivansa jäädä kotiin myös hoitovapaalle. Ihanaa!

Tulipa pitkä sepustus.. toivottavasti jaksoitte lukea tätä omaa sepustusta. Tätä palstaa on mukava lukea, huomaa että muut samaniäisten vauvojen äidit painii ihan samanlaisten asioiden kanssa.

Hyvää yötä ja tapaamisiin,

Jessiina ja " eetu" tiistaina 16 viikkoa.

Vierailija
11/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Matias oppi tänään kikattamaan!

Itse olen olut pari päivää aikas maassa ja tänään sitten pelleilein pojan kanssa ja kappas se alkoi kikattamaan, eikä loppua meinannut tulla :)))))

Se piristi kummasti ja vielä itkukin tuli itseltä kun poika leikki isänsä kanssa ja alkoi kikattelemaan silloinkin :)

Pienet on nykyään ilot!!!

t:saara ja kikattava 3,5kk nappula :)

Vierailija
12/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on " maitokupla" eli siis ylähuulessa se vaaleampi kohta joka " kuoriutuu" . Se on ihan normaali, meidänkin molemmilla oli samanlaiset kun aloittelivat elämäntaivaltaan. Olen itse ajatellut, että se on vähän kuin rakko, eikö totta?

Niin, osallistunpa minäkin nyt tähän pinoon, syysmamma kun olen. Tyttö syntyi 040905 ja on siis huomenna 4 kk. Iso rötkäle on. Ihmettelin, kun joulukuun puolivälillä hän nukkui 6 h kerrallaan yöllä ja sit alkoi käkäilemään parin-kolmen tunnin välein hereillä. Tuumin, että täytyy johtua pikku räkätaudista, nokka oli tukossa ja noin pois päin. Tilanne vaan jatkui mutta tyttö tuntui muuten hyvin onnelliselle, iloiselle ja tyytyväiselle, niin en sitten kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota, kärsin vaan ja valvoin. KUnnes: eilen käytiin neuvolalääkärillä ja tytöllä oli korvatulehdus!! Ei olisi uskonut, kun neitiä katseli, että on korva kipeänä... niin tyytyväinen lapsi oli. Sit saatiin antibiootit ja viime yönä nukuttiin sitten taas paljon paremmin. Huh, ehkä tää tästä. Näyttää olevan monella muullakin samanlaista tautia liikkeellä, vaikka on pienet vauvat. Eli siihen ei näköjään kannata luottaa, että rintaruokinnassa olevat vauvat ei sairastu... kukkua sanon minä.

Vierailija
13/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu niin älyttömän nopeaan... Haikeana kävin kurkistamassa tuolla odotus-puolella.. Miten siitä voi olla jo vuosi, kun tehtiin positiiviset raskaustestit, jännitettiin ekaa ultraa jne...?

Meillä syöty velliä nyt parisen viikkoa ja yöt parantuneet kivasti...

Meille siis neuvolantäti suositteli velliä ja nimenomaan painotti sitä että jokainen lapsi on yksilö.. toiset pärjäävät pelkällä rintamaidolla ja toiset eivät...

Joku kirjoitti siitä vauvan kikatuksesta! Meillä ei montaa kertaa olla vielä naurettu mut nekin pienet kikatukset piristävät kyllä kummasti! Ihanaa kuunneltavaa!

Meillä ei vielä käännytä, eikä kyllä tunnu oikein yritystäkään olevan.. no kyllähän sitä kerkee...

nyt käy kutsu...

-Alpukka ja Pinsku 3kk+2vko

Vierailija
14/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti nukkui viime yönä kokonaiset 12 tuntia eli meni harvinaisesti klo 21 nukkumaan :) Tosin piti siinä yön aikana pari lyhyttä huutojaksoa, mutta rauhottui rinnalle. Aamulla heräiltiin yhdeksältä ja nyt onkin taas ulkona päikkäreillä.

Minulla tuo imetys sujuu muuten ihan hyvin, mutta välilä neiti riuhtoo tuota rintaa eli vetää mukanaan ja päästää välillä irti. Minkäänlaista huutoa ei kylläkään esiinny. Onko nämä nyt sitten niitä kuuluisia rintaraivareita????

Muuten tyttö vaikuttaa kylläiseltä pelkällä rintamaidolla, mutta paino ei kotivaa' an mukaan ole noussut, tosin on ollut jo pitkään 7kg. Meillä on ensi viikolla neuvola ja voin kuvitella, että alkavat siellä painostamaan kiinteisiin, mihin en kyllä suostu ellei ihan pakko ole.

Täällä on myös välillä ollut noita pahempiakin päiviä, kun tuntuu ettei oikein mikään jaksa kiinnostaa, vaikka asiat ovat siis oikeastaan ihan hyvin. Taitaa nuo mietityttävät asiat vaan saada täällä pään sisällä ihan uskomattomat mittasuhteet. Ja kun asioita pohtii liikaa ja jossittelee, niin kuin minä, niin ei tule mihinkään selvyyttä, pahenevat vaan. Sekavaa! Täälläkin kyllä iloitaan noista kikatuskohtauksista...Alkaa aina itteäänkin naurattamaan niin, että vedet valuu silmistä :D

Minäkin jotenkin kauhulla odotan tuota opiskelujen pariin palaamista. Tänä keväänä olisi jo tarkoitus tehdä hieman opintoviikkoja ja täysipainoisesti sitten ensi syksystä, jolloin mies jää kotiin. Ei huvittaisi yhtään! Olen ihan yllättynyt kuinka hyvin loppujen lopuksi viihdyn kotona, vaikka etenkin odotusaikana muuta ajattelin. Mutta pakko suorittaa koulu loppuun, eikä viitsisi kauheasti lykätä, kun sitä ei kovin paljon ole jäljelläkään.

Me elellään myös nyt vähän vapaammin, lähdetään ulos jos huvittaa (tyttö kylläkin nukkuu vaunuissa ulkona) ja nukutaan kun nukuttaa eli ei pahemmin rytmejä noudateta. Joten täällä kohtalotoveri Beibille :)

Semmoisia tänne...Niin ja kiva kun niin monet syysmammat ovat ilmaantuneet pinoihin, joten tervetuloa!!!!! :)

Hyvät päivän jatkot kaikille!!!

maaly ja Ida 3kk1vko1pvä

Vierailija
15/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, ja tosi se onkin, että juuri ennen lapsen syntymää enkeli painaa sormensa huulillemme ja sanoo:" Hys hiljaa, vaikene siitä minkä tiedät." Tästä johtuu että meillä on syntyessämme kuoppa ylähuulessamme emmekä muista mitään siitä, mistä tulimme.

Meillä rullaa hyvin, tyttö ulkona nukkumassa ja luultavasti nukkuu tuonne kahteen kolmeen niinkuin kolmena edellisenä päivänä. Vasta nyt tajusin että tämä lapsihan nukkuu sata kertaa paremmin ulkona.

Laurukalle: Minä jatkaisin imetystä.

Minäkin rupesin todella välttelemään lapsen raijaamista joka paikkaan. Sen verran paljon (syysmammojenkin lapsilla) on rs-virusta tai muuta flunssaa liikkeellä.

Hyvää päivän jatkoa!!

Vierailija
16/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran tyttö nauroi ääneen kolme viikkoa sitten sunnuntaina :) Mutta sitten loppui hetkeksi naurut, kunnes toissailtana tyttö ratkesi liitoksistaan :)) Minä mossailin hiukset auki tytön yläpuolella ja kyllä nauratti! Ajatteli lapsiraukka varmaan, että nyt tuo mamma on totaalisesti seonnut... Mieskin kipitti olkkarista kattoon, että mikä ihme on meidän tytön saanut vihdoinkin noin nauramaan ja kyllä siinä ukoltakin pääsi nauru :) ...kun katseli hölmöä vaimoaan :))

Eilen en antanut ollenkaan korviketta ja hyvin nukkui tyttö yönsä! Meni unille 22 ja heräs vasta 05 syömään! Sitten söi 08 ja heräs vasta klo 10! Ja hetki sitten iskä vei tytön ulos, nukkuu noin pari tuntia kaiketi.

Kaikille joiden vauvoilla on levottomia öitä, lähetän voimia. Noihin öihin ei välttämättä vaikuta se, että vauva alkaisi saamaan kiinteitä. Meillä levottomuus alkoi noin kolmekuisena, mutta loppui parissa viikossa. Sitten tuli tämä räkätauti ja taas alkoi yökukkuminen. Nyt on muutama yö mennyt hyvin ja rukoilen tällaisia öitä lisää! Eikä meillä aloitettu vellejä, vaikka neuvolassa sanoivat, että aloita vaan niin saatte nukkua... Ja nyt siis nukutaan, ihan vain rintamaidon voimin :) Kiinteät ajattelin aloittaa tosissaan vasta 6kk, mutta voimmehan me nyt jo aikaisemmin harjoitella lusikan käyttöä :) Kerran viikossa vaikka ottaa lusikallinen pottua. Ehkä.

Enkeleitä kaikille sairasteleville ja voimia korvakierrevauvojen äideille!

Laurukka ja pikku-E (huomenna jo 4kk)

Vierailija
17/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona75: Olipas tuo ihana teksti..Kiitos :)

Laurukka: Täältä myös tsempit imetyksen puolesta..

Ja tosiaan kaikille sairastaville, paljon voimia!!!!!

maaly

Vierailija
18/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meillä menee ihan mukavasti.. tosin nyt on alkanu olemaan levottomia öitä! Tyttö herää syömään vähintään 2 tunnin välein.. ja sitten riehutaan ja pyöritään sängyssä..:( on aika risaiset yöt..*haukotus* mutta jos se tästä helpottaisi..:) Amira on alottanut nyt sellaisen rytmin että yöunille käydään n. puoli yhdeksän aikaan ja sitten tosiaan heräillään pitkin yötä ja aamulla ylös noustaan n. kahdeksan aikaan.. Ensi kuussa olisi tarkoitus sitten aloittaa kiinteät..:)

Eilen oltiin neidin kanssa ulkona kävelyllä ja täällä on tullut paljon lunta joten autotieltä oli lumet aurattu keskelle kävelytietä! Jouduin sitten kävelemään tien toisella puolella olevaa kävelytietä aivan talojen vieressä. No eikös yhdeltä katolta sitten tipahtanut iso kasa märkää lunta! Aivan minun ja vaunujen viereen!!! Kyllä säikähdin!:/ sitten kävelin jonkun matkaa niin joku hullu kaahasi autolla mutkan suoraksi suoraan keskelle kävelytietä! Toinen lähltä piti tilanne! Sitten pääsin meidän kerrostalon pihaan niin talkkari pudottaa katolta märkää lunta! Taas meinasi käydä huonosti! Eikä se kaahari edes hidastanut vaan jatkoi matkaa, eikä talkkari edes pyytänyt anteeksi! Kyllä oli hurja päivä! Tänään tosiaan tekee mieli pysyä visusti sisällä!:/

Mutta nyt halimaan tuota kikattelevaan tyttöä!! Meilläkin siis naureskellaan jo kovasti! eka hihitys tuli jo jouluaattona ja se naureskelu vaan yltyy!:) Etenkin jos teen ' ' Aku Ankka -äänen' ' ..:D Eilen tyttö oppi kääntymään vatsaltaan selälleen, että sentään jotain hyvää siinäkin päivässä!:)

Hauskaa päivän jatkoa!:)

Iida-Ilona ja Amira 3,5kk

Vierailija
19/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin molemmat ipanat nukkuu! Myös meillä sairastellaan, huoh =( Esikoinen, 4 v. tuli viime viikolla loppuviikosta kipeämmäksi, kun ensin oli pientä nuhaa ja yskää. To-yönä nousi kuume ja tyttö-reppana oli aivan houreinen ja valitti unissaan ja heräili... Oli niin kipeän oloinen, että vein heti seuraavana päivänä lääkäriin, keuhkot ja korvat oli ok, mutta kurkku oli aivan punainen, otettiin nielusta näyte joka paljasti, että hänellä on angiina. 10 päivän antibiootti-kuuri, joka pisti taas jälleen mahan aivan sekaisin, vaikka annan maitohappobakteereja... Äsken tyttö pyysi päästä päikkäreille, mikä on todella harvinaista, edes kipeänäkään häntä ei meinaa saada päivällä nukkumaan. Vauva on myös nuhainen ja yskäinen, mutta kuumetta ei ole. Kumpa menisi pian ohi, eikä pahenisi! Jos loppuviikosta yskä ei ole mennyt ohi, niin sitten vien lääkäriin.

LAURUKKA: Jos noin hienosti pärjäätte rintamaidolla, niin jatka vaan samaa linjaa! Ei kannata kiirehtiä kiinteiden kanssa, jos vauva on tyytyväinen! Ja muuten, tuo sun makean himo johtuu todennäköisesti imettämisestä. Myös mulla ihan hillitön makean himo ja syön paljon karkkia. Mut ei kannata stressata nyt vielä niistä kiloista, koska tärkeintähän on se, että vauvalle riittää maitoa, ehtii sitä myöhemminkin sitten laihduttaa! Ja muuten väsymyskin kasvattaa makean himoa...

Tänään oltiin pojun kanssa 3 kk neuvolassa, painoa oli 5,8 kg ja pituutta 62 cm, ihan tasaisesti on kasvanut. Rokotteita ei saatu, koska ollaan siinä rokotetutkimuksessa, ensi viikolla on siellä sitten seuraava käynti. Katsotaan nyt, onko vauvan nuha ja yskä siihen mennessä sitten helpottanut, vai pitääkö rokotusta sitten siirtää...

NEITI21: Tsemppiä leikkaukseen!

Noppis ja poju 3 kk ja tyttö 4 v.

Vierailija
20/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ananaska tiedosta. Näyttää tosiaan kuin rakko olisi huulessa. En pitänyt sitä mitenkään vakavana vaan ajattelinkin että on ohimenevä ilmiö.

Nyt lukemaan tenttiin...

j+beibi