Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SYYSMAMMOJEN VUODEN EKA PINO***

02.01.2006 |

Siis pinoa ei ollut vielä, joten tässäpä tämä.

Tyttö kitisee olkkarissa lelukaaren alla, vaikka iskä onkin lähellä :) Eli taitaa ukko olla ihan keskittynyt joululahjakirjaansa!

Pikaisesti siis. Pikkuisen vointi jo parempi. Tänään käytiin yksityisellä, kun hieroo korvaansa, mutta ihan puhtaat oli molemmat korvat. Yskänlääkettä tuo lastenlääkäri määräsi, kun reppana yskii niin kovin ja ihan kipeää taitaa tehdä.

Liityin tuohon laihduttajaporukkaan, kun tuntuu, että en saa millään lopetettua tätä makeansyöntikierrettä! Siis oon syönyt karkkia viimesen kuukauden aikana sen verran kuin viimesen 5 vuoden aikana YHTEENSÄ! Tänäänkin sorruin ostaan Roope Ankan Kolikoita, kun ne on IHANIA! Onneks se pussi on vajaa 100 grammaa, eli ei mikään megasuperjättisäkki *puolustelee itseään*...

Nyt kitinä jatkuu...

Laurukka ja Ellen (keskiviikkona 4kk)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on ollut tänään suru puserossa, Jenna (eli esikoinen ;D) täyttää tänään 2v, miten se aika on mennyt näin nopeesti?! Justhan mä tuon tytön synnytin ja katselin sitä sohvalla...lueskelin yöllä synnytyspapereita ja tirauttelin kyyneliä, oli se sitten ihana päivä! Kohta tuo Aleksikin juosta jolkottelee eikä äitiä kaipaa kukaan...ONKO nämä lasten syntymäpäivät aina " kriisipäiviä" ?:D

Aleksi ei käänny edes kyljelleen! Heiluttelee jalkojaan ja käsiään lattialla maaten ja nauraa ja huutelee ruokaa, perusjätkä sanoisin ;) Todella laiska mies sanoisin mutta mikäs kiire meillä on :D Kuolaa tulee solkenaan ja nyrkkejä jyystetään, sama oli Jennalla mutta ekat hampaat tuli 6kk iässä joten tuskin niitä vielä tulee Aleksillekkaan.

Poika on todella unelmapakkaus! Syö kuin mikä, nukkuu ja nauraa, ei itke muuta kuin nälkäänsä eli todella vähän, mahtavaa! Kokoa ja näköä löytyy :D

Aloitan tammikuun puolessa välissä englannin preppauskurssin, pakko saatava jotain omaa tekemistä ja töihin EN voi palata, (palaisin jo nyt jos ois mahkuja) mutta mulla niin huono palkka että miinusta tehtäisiin jos mies jäis kotia ja minä tekisin töitä. Ja hoitovapaallekkin täytyy jäädä juuri sen takia että ellei palkka nouse tehtäisiin +-0 eli siksipä tämä mamma menee kieliä sitten lukemaan. Ruotsikin " kiinnostaa" (eli ei kiinnosta mutta ammatin takia pakko) mutta ainakaan nyt täällä ei järjestetä kurseeja ko. kielelle. Sekavaa textiä jälleen, huoh.

Aleksi päikkäreillä ja päivänsankari lukee myyrä-kirjaa...ihanat lapset!

JMMK

p.s jaksuja edelleen sairastuville!!!

Vierailija
22/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS MITÄ TÄÄ ON???

Tyttö nukkui viimeyönä 22-10, siis kellon ympäri (söi 05 ja 08) sitten nukkui ulkona kahdet pitkät päikkärit ja taas nukkuu?! Ollut hereillä tänään neljä tuntia ja nukahtanut aivan liian kiltisti! Ei kitinää... vain silmät kiinni ja tsip. Mua pelottaa, että mikä sillä on. Valveillaoloajan hän on leikkinyt lelukaaren alla, syönyt, hekotellut, mutta jo tunnin hereillä oltuaan alkanut kitisemään ja taas pian nukahtanut.

Mies rauhoitteli ja sanoi, että jos tämä on vain joku kasvupyrähdys ja tyttö tarvii unta. Minä taas pelkään, että hänen sairautensa uusii (siis tämä pikkuhiljaa voitettu räkätauti, vielä jäljellä KAAMEA yskä + limaisuus) ja ehkä jopa korvatulehdus pukkaa päälle... Kovasti hieroo toista korvaansa ja ikeniään. Korvat katsottiin eilen lääkärillä ja hyviltä näytti. Mä olen neuvoton... Siis voisko tää johtua hampaista. Luulen, että ihan juuri sieltä joku leipäkirves paukahtaa läpi...

Auttakaa. Täällä mä itkeä tihrusta ja pelkään jo vaikka mitä...

Laurukka ja pikku-E (huomenna siis jo 4kk)

Tyttö nukkuu nytkin kuin tukki tuolla omassa sängyssään. Yleensä iltatirsat hän nukkuu tosi huonosti, taputtaa tarvii jne... Nyt ei heräisi vaikka pommi räjähtäis vieressä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin meidänkin pikkuherra ollut tosi unelias tänään. Ei ole paljoa hereillä ollut, ehkä juuri sen 4 tuntia yhteensä, mitä teidänkin neiti. Nytkin nukkuu tyytyväisenä tuolla pinniksessä, huoneessa on ilmankostutin päällä, että auttaisi avaamaan vähän noita tukkoisia röörejä... Piti siis laurukka sulle vielä sanoa, että ole huoleti ja ole tyytyväinen että uni neidille maistuu! Veikkaisin, että toipuu pikkuhiljaa rajusta sairastelusta ja siksi tarvitsee lepoa. Jos olisi kovin kipeä, niin ei takuulla nukkuisi vaan huutaisi naama punaisena ;-0

Vierailija
24/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vauva oli yksinkertaisesti kai niin uupunut sairastelunsa jälkeen (nuha, limaisuus, korvatulehdukset) että kun ne helpottivat, hän oli juuri tuollainen. Söi hyvin ja leikki, mutta nukkui tosi paljon. Ehkä otti takaisin sairastelun aikana huonosti nukuttuja öitä? Jos teilläkin on näin? Meillä ainakin sairauden merkki tuntuu olevan se, ettei nukuta hyvin, jos nukutaan, niin heräillään itkuun koko ajan ja nukahtaminen vaatii töitä.

Korvatulehdus voi tosin iskeä vuorokaudessakin, mutta jos vauvasi syö hyvin, niin tuskin se on sitä. Jospa pikkuinen vain kerää voimiaan takaisin!

Vierailija
25/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu iltauniaan. Tänään on poika nukkunut vähän repaleisia unia, kun ollaan oltu menossa. Aina autossa nukahtanut, mutta kun auto pysähtyy, poika herää. Käytiin kaupungilla ja sit vietiin esikoinen mummolaan yöksi, sai sinne serkkujakin kaveriksi. Ja meillä on täällä miehen kanssa vain yksi lapsi hoidettavana, tuntuu helpolta kun uhmaikäinen on poissa :)

Viime yö oli mahtava. Nukuin korvatulpat korvilla 11h. Mies hoiti yösyötöt ja seurasi Suomi-Ruotsi jääkiekko-ottelua. Ei ollut herännyt kuin kerran syömään. Mutta meillä alkaa päivä jo kuudelta. Luukas menee yhdeksältä (yleensä) yöunille, syö kerran tai kaksi, ja herää sitten kuudelta. Ensin alkaa ähräämään ja pyörii niin, että peitto karkaa päältä ja kohta sitten killittelee silmät auki. Valvoo noin 1.5h ja sitten jatkaa unia 1.5h. Itse en saa enää kuuden jälkeen unta. Onko muilla tällaisia aamuvirkkuja vauvoja?

Laurukalle: Mulla oli myös aivan mahdoton makeanhimo silloin kun vielä imetin. Lakritsia söin lähes joka päivä, mutta sulkaata meni päivittäin ja paljon! mutta kun imetys loppui, vähentyi makeanhimo. Nyt voi jo kävellä karkkihyllyn ohi hipelöimättä jokaista suklaapatukkaa. Onneksi.

Nyt syömään iltaruoka. (ei turhan myöhään). Keitin hernekeittoa, ja siinä menikin yllättävän kauan, että herneet kypsyy.

Vantus ja Luukas

Vierailija
26/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raapiiko teidän vauvat. meidä poika koko ajan raapii sitä mihin kädet koskettaa. mun käissäkin on jo pieniä naarmuja, kuin kissanpentu ois raapinu. sit vauva rapsuttaa mun paitaa ja tuttipulloa syödessä. onko tämä vain meidän vauvan piirre, vai yrittääkö saada otetta. osaa jo tarttua leluun.

vantus ja luukas

ps. vauva sylissä, niin kysymysmerkit ja isot kirjaimet puuttuu. suonette anteeksi

Vierailija
27/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kuuluu neiti yläkerrassa huutavan ja mies luultavasti (ja toivottavasti) yrittää saada häntä takaisin unten maille :) Päikkärit meni kyllä hyvin ja nukahti taas yöunille 22 aikoihin, mutta nyt sitten on hereillä TAAS...

Tuosta raapimisesta, samaa on täälläkin. Tosin meillä ei osata vielä tarttua mihinkään, mutta kovasti kädet haroo kaikkea. Eipä toisaalta ihmekään ettei nuku, kun jatkuvasti raapii itseään naamaan.

Kääntymisestä: Meillä ei myöskään ole yritystäkään kääntyä...

Ja makeanhimosta: Täälläkin karannut suorastaan käsistä...:)) Eikä lupauksista huolimatta mässäilylle tunnu tulevan loppua.

Nyt alkaa tämän mammam sydäntä riipaista...Pakko mennä katsomaan, mitä se neiti niin kovasti kirkuu...

Hyvää yötä ja huomenta, tilanteen mukaan kaikille ;)

maaly

Vierailija
28/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin raavitaan. Aika usein tissillä raapii toisella kädellään takatukkaansa. Ja monesti myös mun tissiä mutta kun saa liivistä kiinni niin rauhoittuu :) Tuosta tukasta kun joskus oli täällä puhetta ja meidän tytöllä tosiaan oli jo syntyessään tosi pitkä ja tumma tukka niin nyt on lähes kalju toiselta puolelta päätä ja takaa myös harventunut huomattavasti.. Aika söpön näköinen kampaus :)

Laurukka:

Meillä on välillä tuollaisia päiviä että tuntuu kuin tyttö nukkkuisi koko ajan.. Jaksaa olla hereillä vain korkeintaan tunnin kerrallaan. Olen kuvitellut että ovat jotain kasvupyrähdys tms kausia. Sitten jonkun päivän päästä on taas eri rytmi ja jaksaa olla 2 tuntia hereillä. Vaikka yleensä ei kyllä sen kauempaa missään olosuhteissa hereillä olekaan.

Täällä ei meinaa tauti hellittää millään. Räkää tulee runsaasti. ja yskä vaivaa. Kuumettakin on ollut varsinkin iltaisin ja silloin tyttö on kyllä ihan reppana, itkee vaan käheällä äänellä surkeana. Suppo onneksi auttaa. Ja päivisin jaksetaan jo hymyilläkin ja ihan vähän jutella. Huomiseksi varasin lääkärin, tsekkaa korvat ja kuuntelee kauhkot. Ja jos vaikka jotain yskänlääkettä määräisi. Kyllä sitä mielellään ottaisi itselleen vaikka minkä taudin tuplana tai triplana jos sillä ton pienen olo helpottuisi... on se niin säälittävää katsottavaa :(

Meillä olisi myös rokotetutkimuksen toinen satsi torstaina mutta taidan kyllä huomenna siirtää sitä kun ei tauti helpota millään.

Kiinteistä ja velleistä..

Itse olen ajatellut aloittaa vasta sitten kun tyttö on n. 6 kk. tai jos rintamaito ei kertakaikkiaan ritä niin sitten tietysti jo aiemmin. Olen ajatellut että kehittyköön tytön suolisto rauhassa, ei meillä mitään kiirettä ole. No tietysti täytyy tehdä kompromissejä tilanteesta riippuen, en minäkään ehdoton ole. mutta tuo olisi ideaali mielestäni.

Meillä ei ole sitä pulloa kokeiltu vieläkään enkä ole saanut pumpattua maitoa pakkaseen.. Koitin kyllä mutta mitään ei tullut. Piti koittaa rauhallisemmalla hetkellä uusiksi mutta sitten tuli tämä poskiontelotulehdus. Nyt en sitten tiedä kannattaako koittaa pumpata tätä antibioottimaitoa?? Ei kai sillä väliä ole kun on kuitenkin sellainen kuuri mitä imettäjä voi käyttää..

No niin tarinaa vaan tulee ja tulee...

toisillekin suunvuoro.

Jaksamista kaikille syysmammoille!!

äiti ja tyttö 3kk+1vko

Vierailija
29/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli vauva raapii (silmäkulma taas verillä!), ja äidillä karmea makeanhimo! Kiva ettei ole yksin tämän " ongelman" kanssa! Muuten meillä on ollut kyllä aika helppoa, mistä olen todella kiitollinen. 3-kuinen poika on aika rauhallinen tapaus, kunhan vain rintaruokaa riittää ja sopivasti seurustelua. 3-vuotias esikoistyttö sen sijaan koettelee välillä hermoja - hakee tietysti paikkaansa vielä kohtalaisen uudessa perhesysteemissä. Terveinä ollaan onneksi säilytty, mitä nyt pikkunuhaa silloin tällöin, mutta ei mitään vakavampaa. Yöt menevät keskimäärin kahdella syötöllä. Päiväunia poika nukkuu sisällä huonosti, vaunulenkeillä makeasti. Esikoisen ollessa kotona äiti ei pääse päiväunille, ja illalla vähän väsyttää! Silloin maailma näyttää tavallista mustemmalta, joten suklaata kuluu. Kummasti se lohduttaa!

Tulipas sekavaa tekstiä - eikös se niin ole että nämä imetyshormonit hieman pehmentävät päätä. Puhumattakaan nyt univelasta.

Jaksamista kaikille!

Vierailija
30/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...raavitaan, varsinkin tytön naamassa on naarmuja jos kynnet kasvaa vähänkin liian pitkiksi.

Meillä tartutaan joka paikkaan. Äidin kaulakoruun ja hiuksiin (pitkät), omiin hiuksiin, leluihin (jos mahtuvat käteen), hoitopöydällä oleviin vaatteisiin, sideharsoon ja yritetään saada suuhun. hoitopöydällä ei pysy kohta mikään kun huidotaan ja takerrutaan kaikkeen. Yksi ilta laitoin pikaisesti vaipan roskiin niin kun tulin takaisin niin tytön naaman päällä oli se neuvolasta saatu naurava kuva. Oli siitä napannut kiinni. Piti oikein ottaa kuva todisteeksi ja huutaa iskä paikalle katsomaan. Yritti piristää ilmeisesti äiskää. =)

meilläkään ei käännytä vielä mihinkään suuntaan. jotenkin ei ole edes yritystä vielä, mutta kerkeehän tuo vielä.

j+beibi 2kk+3vko

Vierailija
31/38 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtittavan pitkiä tekstejä te kaikki muut kerkeettekin kirjoittamaan.

Mulla on ollut tänään puolikas " vapaa päivä " , olen saanut makoilla ihan omassa rauhassani ja kuunnella Kurjat- musikaalia. Erittäin hieno teos !Oli niin ihanan leppoiset oltavat, ettei lainkaan haitannut vaikka musiikin päälle tuli tasaseen tahtiin melkoita nakutusta.

Olin näet lantion ja alaselän magneettikuvissa. Synnytyksen jälkeen on tuo peraus olllut edelleen niin kipeä ja puutunut, et reumalääkäri lähetti perustellisempaan kuvaukseen. Mulle tälläinen järjestely sopi vallanamainioita, olisin vopinut maata siinä kapsellissa vaikka kokopäivän kun hoitaja katsoi lapsia: )

Meillä mies lähti heti joulunpyhien jäkeen taas työreissuun ja viitisen viikoa on pois... eli harvassa on tämän äidin hiljaiset hetket.

Vierailija
32/38 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vauva kävi nukkumaan noin klo 23 ja nukkuu samaa unta edelleen!!

Kahden aikoihin heräsi itkuun, mutta nukahti rauhoittelun jälkeen, ihanaa! Juotiin miehen kanssa aamukahvit ennen töihinlähtöään ja nyt ihmettelen tätä edelleen. Olo on taivaallinen ja vaikka tämä olisi ainutkertainen, siis pidempi yö, niin tuntuu ihanalta, olo on ihan toinen kuin parin tunnin välein herättyjen öiden (joita oli jo kaksi viikkoa ) jälkeen.

Anteeksi hehkutus, mutta oli pakko päästä iloitsemaan tän levottoman jakson jälkeen!

Mitä ihmettä tekisin muskarin kanssa?

Tänään alkaisi meillä vauvamuskari, johon pääsy oli epävarmaa, kun on tosi suosittu harrastus täällä. Olen vaan ihan kahden vaiheilla, viedäkkö vai eikö, noiden pöpöjen ja tämän sairastelun vuoksi. En ole mikään pöpökammoinen, mutta mutta. Pitäisiköhän odottaa esim. helmikuulle ja maksaa paikasta? Toisaalta aina on jokin pöpö liikkeellä. Ja muskarissa on pienet ryhmät, mutta silti. Tekisi tälle äidille hyvää edes kerran viikossa jokin säännöllinen harrastus. Ja vauva rakastaa laulamista ja leikittämistä, laulaa " raukka" äidin mukana kun hoilotan jotakin laulua, aukoo suutaan niin kauan kuin minäkin ja päästelee eri korkuisia ääniä!

Antakaa nyt viisaammat neuvojanne!

Vierailija
33/38 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tietää, että en ole ainoa karkkihimoinen :) Pistetään imetyksen piikkiin! Ja hyvä kuulla, että teillä muillakin on vauvoilla unipäiviä. Minä olin kyllä eilen ihan tosissani huolissani, kun tyttöraukka ei millään pysynyt hereillä niinkuin normaalisti. Olis pieni nukkunut ja rutissut vaan koko ajan!

Ja tänäänhän tuo pieni tosiaan täyttää jo 4 kuukautta! Apua! Juuri äsken leikkisästi komensin häntä, kun hän tuolla sitterissä istui, " Kuka on antanut sinulle luvan kasvaa noin nopeasti!? Ei äidin vauva saa kasvaa liian pian, kun sitten äiti tarvii lisää vauvoja:) Sinun pitää mahtua sitteriin vielä piiiitkääään." Ellen katseli minua vain ihmeissään ja hymyili tietysti taas, kuten aina aamuisin, kun oli saanut juuri kunnon pamaukset aikaiseksi vaippaan :))

Täälläkin raavitaan julmetusti. Nenunpää on ihan riekaleina :( Ja sitten itkee aivan hysteerisenä, kun satuttaa itseään. Milloin tökkii sörmia kurkkuun, milloin silmiin, ja aina sattuu yhtä lujaa :(( Iltaisin nukahtaakin vain siten, että pidän häntä kädestä kiinni. Ja aatella, että nukahtaa noin kolmessa minuutissa! Siis sänkyyn, iltarukous, suukko (mistä seuraa nyt hillitön kikatus),valot pois, mobile kerran soimaan ja kädestä kiinni. Tsip. Ja tyttö nukkuu! Kaukana on ne ajat, kun piti laulaa Enkeli-biisi ehkä noin sataseitkytkertaa... taputtaa ja silittää ja rummuttaa pyllyä :)

Mies on ollut nyt kohta kuukauden lomalla ja ensi viikolla on paluu arkeen. Yhyy! Tähän on jo niin tottunut! Yhdessä pelaillaan, kun tyttö nukkuu. Mies laittaa ruuan, minä hoidan pyykit... Yhdessä siivoillaan ja lenkkeillään paljon. Miten sitä ensi viikolla taas hoitaa kaiken yksin!? On ollut superihanaa kömpiä toisen kainaloon sohvannurkkaan ja peiton alle, snif!

Joku kyseli uskaltaako sitä mennä muskariin ollenkaan ja minä en uskalla sanoa tuohon kyllä mitään... Meillä virus on. Ja pienen olo on ollut KAAMEA! Samoin minä olen ollut kuumeessa ja tosi kipeä, nyt myös iskä. Mutta viruksen meille toi mummuni jouluaattona, eli sen voi kyllä tuoda kuka vaan ja saada mistä vaan. Mutta toisaalta, pahin epidemia on lääkäreiden mukaan päättymässä ihan kohta, joten minä en vielä tapaa äiti/lapsiystäviäni... Odottelen sen pari viikkoa, jonka ohjeeksi lääkäriltä sain. Täälläpäin riehuu myös rota-virus, joka on tuollaiselle pienelle kyllä myös todella vaarallinen. Siskoni tyttö sai ilmeisesti myös tuon viruksen, kun joutui sitten nenämahaletkuun. Eilen sitten siskoni soitti, että on itse oksentanut KOKO päivän... Huoh! Tuo kuusikiloinen pötkäleemme ei kyllä kestäisi rajua ripulointia ja oksentelua. Porissakin tämä rota-virus jyllää... Kuulin vain veljeni vaimokkeelta, joka on nyt lastenneuvolassa täti-neuvolana.

HUS, POIS, kaikki pöpöt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt kuuluu jatkuva rutkutus! Tyttö täytyy viedä ulos unille!

Kuullaan taas!

Laurukka ja pikku-E (muutaman tunnin vajaa 4 kk!!)

Vierailija
34/38 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin lääkärissä ja meidän tytöllä on korvatulehdus ja tod.näk. se samperin rs-virus!!!

Nyt tytöllä jo hengityskin vinkuu ja on tosi räkäinen ja reppana.. ihan tuli äitillä itku silmään toisen puolesta :(

Saatiin onneks lääkkeet mutta sanoi että jos ei vinkuminen lopu muutamassa päivässä niin sitten uudestaan sinne lääkäriin vaan. Onneks jaksaa kuitenkin syödä.

Laurukka:

miten se teidän telttahöyrytys menikään????? Jos mekin koitettais. Ollaan oltu kyllä miedoissa löylyissä ja lääkärikin sanoi että tämä on hyvä mutta vois jotain muutakin koittaa, mitä tahansa mikä auttaa..

ai että on surkee olo :(

Äiti ja tyttö 3kk ja risat..

Vierailija
35/38 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin meidänkin pojulla on rs-virus, käytiin tänään lääkärissä. Yskä paheni ja poju on TOSI limainen, mutta muuten onneksi vielä ainakin hyvänvointinen. Eli jaksaa syödä rintaa ja olla hereilläkin suht kivasti. Hänen huoneessa on nyt ilmankostuttaja, joka toivottavasti helpottaa hengittämistä. Aion nukkua samassa huoneessa yön, en uskalla olla nyt hänen viereltään pois... Yskä kuulostaa välillä tosi pahalta =(

Vierailija
36/38 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein teltan kahdesta isosta lakanasta. Laitoin siis tuolien päälle ja menin vauvan kanssa sinne alle :) Istuskeltiin siellä kuumavesikattilan kanssa. Lisäsin veteen vielä Karmolistippoja (munkin tippoja), mutta kuulemma eteerisistä öljyistä Eucalyptus on myös hyvä avaamaan röörejä. Karmolistipoissa oli ohjeena, että 20 tippaa kattilalliseen kiehuvaa vettä. Tuolla teltassa ei ole vaaraa, että polttaa lapsensa kasvoja. Sitten kun vesi oli jo hiukan jäähtynyt ja höyry sellaista lämmintä, nostin vauvaa välillä kattilan yllekin, jotte höyry nousi suoraan hänen kasvoilleen. Myös suihkuhuoneessa höyryteltiin saunan jälkeen.

Meillä tämä kyllä sai liman liikkeelle. Lääkäri kyllä neuvoi sitten myöhemmin, että kylmä ja kostea höyry olisi parempi... Mutta en keksinyt miten saan sen aikaiseksi, kun meidän äidin höyrystäjä on siskontytön käytössä. Jos kuumetta ei ole, on hyvä olla ulkona, mikäli siellä on suojasää. (Pakkasessa vaikea hengittää, mutta -1 tai -2 on tosi hyviä kelejä, helpompi olla kosteassa ulkoilmassa).

Laitoin valkosipulia ohueen sukkaan ja sängynlaitaan kiinni. Auttoi ainakin äidin nenuun, joka oli myös räkäinen :) Sitten tippoja nenuun, myös Nasolinia (sitä laimeinta) saa laittaa yli kolmikuiselle yhden tipan kuuden tunnin välein. Itse koin keittosuolatipat paremmiksi. Kunnon ruuttaus nenään...

Meillä tyttö nukkui sitterissä yöt ja nukkui räästä huolimatta ihmeen hyvin! Nostin sitterin meidän sängynpäälle ja ajettiin iskä työhuoneeseen nukkuun. Sitterin selkänoja koholle ja hyvältä tais tuntua :) Syötä myös mahd. pystyssä.

Koittakaa jaksaa!!!!

Laurukka ja pikku-E 4kk 1vrk

Vierailija
37/38 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese pyykkiä mahdollisimman pienellä linkouksella ja vie pyykkiteline makkariin illalla. Sillä saat tosi kostean ilman makkariin!

Olen myös pohtinut sitä höyrystimen ostoa... Maksoi muistaakseni Stockalla nyt 95 euroa... Taitaa löytyä giganteista ja muista kodinkoneliikkeistäkin.

Laurukka ja nuhanenu

Vierailija
38/38 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pllaan ainakin vielä pysytty terveenä. Ei ole ollut nuhaa eikä mitään. *koputtaa erittäin lujaa puuta*

Tänään oli Etelä-suomen sanomissa, että täällä päijät-hämeessä tauti riehuu vielä hullunlailla. Sairaalaan joutunut niin huonokuntoisia vauvoja, (oikein jonona marssittu osastolle) että joitain on jouduttu jopa elvyttämään!! Ihan kauheeta! = (

Huomena ajattelimme viedä Artun mummolaan hoitoon, ja menemme miehen kanssa syömään ja nautimme kahdestaan olosta. Saamme nukkua ensimmäisen/yhden yön synnytyksen jälkeen rauhassa ja mahdollisimman pitkään. IHANAA!!

Nyt heräillään ulkosalla...Heipat ja erittäin paljon voimia teille kipeille ja myös terveille vaaveille ja äideille!

suzanne ja arttu 3½kk