Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva on alkanut nukkua niin paljon, etten enää tiedä, miten aikaa kuluttaisin!

Vierailija
02.01.2006 |

On tämäkin ongelma!

Vauva, 5kk, on alkanut nukkua todella paljon. Aiemmin nukkui neljät viidet vajaan tunnin mittaiset päiväunet, mutta sitten luin jostain, että pitäisi nukkua yhtäjaksoisesti enemmän.

Niinpä vuorokausijärjestys on nykyään tämä:

Vauva herää kymmenen maissa ja siirtyy viereen pötköttelemään.

Ylös n. klo 11

Seurustelua, aamutoimia

Päiväunille n. 12.30-13

Herää päiväunilta 16.30-17

Seurustelua, oleilua

Vaunukävely n. 19.30, jona aikana vauva nukkuu n. ½ tuntia

Seurustelua

Yöunille n. 20.30-21

Yöunien aikana herään yleensä pari kertaa siihen, että vauva on hereillä sängyssään ja touhuaa itsekseen.

Mitä ihmettä tällä kaikella yllättäen minulle suodulla vapaa-ajalla oikein teen!? En jaksa tehdä koko ajan kotitöitäkään! Kirjaa yritän lueskella, mutta olo on vielä oudon levoton. Vaikea rentoutua näin yhtäkkiä, kun vauva on aiemmin vaatinut melkein jatkuvaa huomiota. Olen myös alkanut ikävöidä vauvaani, kun hän nukkuu nykyään niin paljon. Yhdessäoloa kertyy vain jotain 5 tuntia vuorokaudessa :(

Tietysti olen myös tyytyväinen tilanteeseen. Kerrankin on aikaa tehdä kaikkea omaa täällä. Kai tässä vain menee jonkun aikaa tottua uuteen tilanteeseen.

Nukkuvatko muiden vauvat näin paljon??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietty viedä vähän aikaa tottua äkillisesti lisääntyneeseen omaan aikaan, kun on tottunut monta kuukautta olemaan jalka kolmantena kätenä vauvaa hoitamassa ;)

Koitat vaan ottaa rennosti ja vaikka pötkötät itse. Soita kavereillesi tai kutsu joku kylään kun kerran nyt saisitte rauhassa höpötellä!

Vierailija
2/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kun ei sitä vapaata ole ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin ystävääni, jonka vauva nukkui myös 5-6 tunnin päiväunia ja sen lisäksi nukkui kuin tukki yönsä. Meillä oli samaan aikaan vauva, joka nukkui kerrallaan maksimissaan 20 min. päiväunia. Yöt nukkui onneksi hyvin.

Nauti ja tee nyt vaikka niitä asioita, joita et voi tehdä sitten jos unet vähenee..

Vierailija
4/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta puolivuotiaani nukkuu päivällä vähäv ja yöllä rikkonaisesti, heräilee koko ajan. Olisinpa sinin tilanteessasi..v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan