Voi itku, ei vieläkään raskaana =((
Raskautta ollaan yritetty nyt 10kk, kp 27 ja eilen alkoi alamahaa särkemään niinkuin menkat olis tulossa.
Nyt kouristaa mahaa niin, että jouduin ihan särkylääkkeen ottamaan, mutta vuotoa ei ole.... vielä =(
On tää niin turhauttavaa...!
Kommentit (38)
Miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa. Minulla oli joku endometrioositäplä jossain (?), olin laparoskopiassa. Mutta ihan varsinaista endodiagnoosia en saanut. Lääkärit oli koko ajan tosi positiivisiä. Itsellä kyllä meinas mennä hermo (kävin psykollakin puhumassa). Jälkeenpäin ajatellen varmaan suurin syy mulla oli stressi, ja nimenomaan työstressi. Pitkät päivät, paine jne.
Vauva sai alkunsa koeputkihedelmöityksellä n. 2 vuotta hoidossa käynnin jälkeen. Eka vuosi meni tutkimuksiin (siinä oli pitkä kesä välissä, sairaalakäyntejä ym.) ja tokana vuonna päästiin noihin isompiin hoitoihin kunnolla. Viivytystä tuli aina mun työmatkojen ym. takia.
mutta ehkäpä Elämä onkin viisaampi meitä ja järjestää asiat parhain päin juuri parhaalla mahdollisella hetkellä. Hyvää voi ja kannattaakin odottaa joskus kauan... Tsemppiä, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu.
Sen jälkeen pitkäkin odotus tuntuu todella kaukaiselle, ja asiat tuntuu kuin loksahtavan paikalleen: näinhän tämän piti mennäkin ja nythän onkin juuri se oikea aika! Meillä kesti 5 vuotta, että tulin raskaaksi, ja kun sen ensimmäisen plussatestin tein, tuntui kuin kaikki 5 vuotta olisi pyyhkäisty pois! Vaikka siihen aikaan mahtui liian monta pettymystä ja monet itketyt itkut :)
Olkoon tämä vuosi kohdallasi oikein hedelmällinen ;)
Eikös menkkaoireet ole just alkuraskausoire, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon!
aluksi oltiin sillä mielellä että tulee jos on tullakseen, mutta nyt kun mitään ei ole kuulunut, niin aloitimme oviksen metsästyksen muutama kk sitten. Nyt uutena vuotena oli taas kierron puoliväli ja seuraavat kaksi viikkoa toivoa täynnä.
Monet itkut olen itkenyt kun kuukautiset ovat alkaneet , mieheni yrittänyt peitellä pettymystä huonoin tuloksin. Itsellä on aikaisemmasta liitosta kaksi lasta, toivomme myös yhteistä lasta vaikka mieheni lapsiani rakastaa ja kohtelee kuin omiaan.
Toivon kaikille vauvakuumeisille plussaa tänä vuonna.... =)
-Nuppu-
Siitä saa tarpeellista e-vitamiinia. Lisäksi omegahappoja ja monivitamiinivalmistetta jotta saa foolihappoa. Tärppi tuli heti seuraavassa kierrossa noiden valmisteiden aloituksen jälkeen.
Ei ne vielä myöhässä ole, mutta huomenna on jo 4s päivä menkkaoireita ilman vuotoa. Tissitkin on ihan sairaan kipeet, välistä oikein vihloo... Tulis ny sitte kun on tullakseen!
ap
Nuohan ovat alkuraskauden oireita kaikki ja myös minulla oli samoja tuntemuksia raskauden alussa :)
Se on just silleen arkakin jos vatsan päältä painelee + kouristaa/jomottaa ihan niinkuin menkkakivussa.
Mulla kyllä tuolla yks testi on kaapissa, mutta en taida viitsiä testata kun menkat alkaa viim. yöllä kuitenkin...
ap
Koska tilität täällä että menkkaoireita on ollut 4 päivää ilman vuotoa ja rinnat ovat kipeinä, et voi mitenkään olla itsekin ajattelematta että saattavat olla raskausoireita. Se että otsikoit viestisi " ei vieläkään raskaana" on mielestäni vähän outoa tätä taustaa vasten.
Tottakai toivon olevani raskaana, mutta mistä voin tietää millaiset raskausoireet on kun en ole ikinä raskaana ollut!!?
ap
Vierailija:
Koska tilität täällä että menkkaoireita on ollut 4 päivää ilman vuotoa ja rinnat ovat kipeinä, et voi mitenkään olla itsekin ajattelematta että saattavat olla raskausoireita. Se että otsikoit viestisi " ei vieläkään raskaana" on mielestäni vähän outoa tätä taustaa vasten.
APUA, siis voinko mä todella olla raskaana?? Onko se kovinkin todennäköistä? Ajattelin että nyt en ainakaan ole, kun menkkaoireet on siin SELVÄT, mutta ei ne normaalisti kestä näin monta päivää ennen vuotoa (tänään olisi viimeistään jo alkanaut)
ap
Minulla se on takuuvarma merkki menkoista. Rintoja minulla vihloo
aina, ei siitä voi mitään ennustaa.
todella karvas kun ei tullutkaan plussa. :´( Itkettää vieläkin.
Vuotokin alkoi sinä samaisena päivänä.
Kävin terkkarissa tekemässä testin verestä ja sekin näytti negaa.
Mutta tämä tyttö ei lannistunut. Kun menkat oli olleet kuukauden myöhässä, ni tein testin ja se näytti plussaa!!!
Tänään oli eka nauvola.
Vierailija:
Voihan meillä syy olla niinkin yksinkertainen, että pieni Clomifen- kuuri riittää, musta nimittäin tuntuu, etten edes ovuloi joka kuukausi.
No uutta putkeen vaan, onneks ehdin jo psyykata itseni siihen ettn ole raskaana, kun näitä haamuja on ollut vaikka en yhtäkään ole testannut ennenaikojaan.
ap