miten suhtautuisit tällaisiin vanhempiisi?
Näemme vanhempiani ehkä noin kolmesti vuodessa. Eivät ole koskaan osallistuneet lastenhoitoon mitenkään. Nyt kun meillä kaksi vanhinta lasta ovat jo koululaisia, ovat pyytäneet heitä luokseen 1-2 yöksi, ja lapset ovat olleet siellä kaksi kertaa viimeisen vuoden aikana. Tämän ajan he pitävät lapsille armeijakuria, moittivat heitä ihan koko ajan, vahtaavat, onko heillä viimeisen päälle pöytätavat, laittavatko kenkänsä viivasuoraan jne. Koko ajan pelkkää moitetta ja kasvatusta, ja sanovat lapsille toimivansa näin siksi, koska " vanhempanne eivät kuitenkaan opeta teille mitään tapoja" eli kyseenalaistavat meidänkin toimintamme. Laittaisitteko lapsianne tällaiseen mummolaan? Vanhempieni kanssa tästä on turha keskustella, se päättyy aina riitaan, koska he ovat mielestään kaikissa asioissa aina oikeassa.
Kommentit (4)
Sanoisin suoraan, että koska he eivät osaa käyttäytyä eivätkä kunnioita minua vanhempana, voivat sitten tulla tapaamaan lapsiani minun valvonnassani.
Lapset tarvitsevat isovanhemmiltaan rakkautta ja lellimistä tai näin ainakin meillä.
Sinun lapset, sinun päätös.
tuohan on ihan kummaa nälvimistä ja pätemistä, mikälie kehitysvaihe jäänyt sinunkin vanhemmilta käymättä läpi vai mistä ovat katkeroituneet??
Jos lapsetkaan eivät pidä ja loukkaantuvat niin en laittais tuollaiseen mummolaan
koko perheelläkään ei huvittaisi mennä, koska silloin tulee aina riitaa, kun yrittävät komennella koko ajan minuakin " kyllä sinun nyt pitäisi mennä lasten kanssa pariksi kolmeksi tunniksi ulos" (itse eivät tietenkään mene edes kerran vuodessa), mutta sitten tulee aina mietittyä, että vaihtoehtona on, ettei olla ollenkan väleissä. ap
Ovatko itse innolla lähdössä uudestaan kylään?