Taaperolla suun ympärys rohtunut. Allergiaa?
Mun kohta 2 v tytöllä on jo jonkun aikaa ollut suun ympärystä kovasti ärtynyt ja punainen. Olen sitä rasvaillut perusvoiteella aamuin illoin, välillä päivälläkin vaan eipä sen ihmeemmäksi tule. Neiti pitää kovasti lumensyönnistä (kukapa 2-vuotias ei...) ja kuolaakin jonkun verran, et oon ajatellu tuon siitä johtuvaksi vaan kun ei helpota millään niin ajattelin josko saattaisi olla allergista. Erikoisempia ei ole syönyt, ei ainakaan mitään uutta eikä neidillä ole aikaisemmin mitään oireita ruuista tullut. Allergisten äidit, mitäs tähän sanotte? Mikähän rasva olisi hyvä tuohon paikkaan?
Kommentit (5)
mutta nyt on välillä koko suun ympärys punainen ja karhea. Luulen, että syynä on tomaatti, josta tyttö kovasti tykkää. Mandariineja hän ei ole syönyt.
Tämä aika vuodesta on pahinta atoopikoille ja niille, joilla iho on muuten vaan arka tai ohut.
Paras pelastus on apteekista valkovaseliini, joka ei sis. mitään ylimääräistä ja suojaa viimalta ja huulien lipomiselta.
Itsellä iho on niin herkkä, että on huulet on ihan rohtuneen nenän alusta myöten :( Ihan kuin elämä olis muutenkaan helppoa.........
Joillakin myös Bepanthen tai Bevita auttaa...... mulla normaali huulirasva jostain syystä vaan pahentaa asiaa.
Mutta tsemppiä :)
Eipä tässä kai muuta kun yrittää eri rasvoja ja jättää mandariinit pois. Harmi sinänsä kun neiti niistä niin paljon pitää eikä sitten voi niitä muillekaan lapsille antaa. Omenoita ei ole nyt syöty, eikä pahemmin tomaattiakaan joten eiköhän se " syyllinen" löytynyt. Pitänee yrittää kotikonsteja ja mennä sitten lääkäriin jos ei helpota. Luulisi olevan kipeäkin, vaikka neiti itse kivenkovaan väittää et " pipi ei oo yttään" :)
T: ap
että olisko niistä tullut. Ei aiemmin ole moista ollut, mutta toisaalta niitä on tullut annettua aika paljon juuri tässä joulun aikaan kun olen yrittänyt välttää muiden " hyvien" antamista. Tuosta märkäruvesta, minkähänlainen se sitten on?