HUHTIKSET MOI!!
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE HUHTIVAUVOJEN ODOTTAJILLE JA MOI PIIIIIIITKÄSTÄ AIKAA!!!! :)
Olen ollut totaalisessa nettipimennossa viimeiset 5 vkoa selkäsärkysairasloman vuoksi ja teidän juttujanne on ollut ikävä! Toivottavasti joukkomme voi paksusti ja kaikilla on mukavan odottavainen fiilis :)
Oma napani on nyt piirua vaille pullahtanut ulospäin :) Poika potkii ja liikkuu reippaasti ja pieniä supistuksia tulee silloin tällöin. Selkäsärky on helvetillistä ja lisärautaa jouduin aloittamaan jo kuukausi sitten. Muutoin on ihana olo: kolmisen kuukautta ja sit alkaa olla oma suurin toive täyttymässä.
Kaikille ihanaa alkanutta vuotta!
Annu ja poika rv 26+5
Kommentit (8)
Tänään pitäisi olla jonkun kirjan mukaan rapujen onnen päivä... ei kyllä yhtään tunnu siltä. Tekemistä olis niin paljon kuin jaksaa tehdä, mutta kun ei jaksaisi -pakko vain :)
Sen siitä saa, kun pitää itseään viikon kipeänä... Onneksi tuo pikkunappula on päiväunille, niin kerkiää vähän hengähtämään. Taitaa sieltä kyllä kohta jo herätä :)
Maha- asukki on todella mukvalla potkupallo tuulella ollut eilisestä illasta asti. Onneksi sentään sain nukuttua, vaikka menikin vessassa käymisen jälkeen vähän pyörimiseksi. Nipistää niin kivuliaasti tuohon navan ympärille, että...
Mutta täytyy vissiin jatkaa tuota selausta, kun vielä ehtii :)
T: Viivi_84
Kovasti mullakin mahassa jo sätkitään.Saapa nähdä minkälainen keskushyökkääjä sieltä tulee,kun aiemmat on olleet paljon maltillisempia potkijoita,eivätkä nytkään ole mitään vilkkaita...vaihtelu virkistänee!Fyysinen raskaana olo etenee mukavan näkyvästi jo/toistaiseksi.Isompaa kremppaa ei ole,muutama iltanärästys ja -väsymys vain.psyyke ei vain tahdo pysyä perässä.Pelkään löytäväni itseni synnyttäneiden osastolta nyytti rinnalta,ja ihmetteleväni siellä vasta että vauvakos se siinä,ihanko kotia pitäs sutkin viedä.Raskaus hurahtaa niin vauhdilla ohi kun on pari pientä jo jaloissa pyörimässä.Ei ehdi itseensä käpertyä ja nautiskella raskaudesta.Tai ehtisi,jos ei nukahtaisi joka ilta ennen puolta kymmentä!Kivaa tämä silti on,ja kun potkujen lisäksi muutkin pyörähdykset ja molskeet alkavat tuntua jo,niin eiköhän se siitä aukene tajuntaan,että lapsi tulee :)
Niin se vaihtui vuosi.Ihan rauhallisissa merkeissä mentiin,pommeja ja raketteja ammuttiin perheen kesken.Tinat unohtuivat kassin pohjalle,joten se ennustuksista=)
Kävin tänään " pelkopolilla" ja olin todella ärsyyntynyt jo sinne mennessäni,kun viime yö meni alaselkä ja lonkkavaivojen vuoksi valvoessa.
Lääkäri oli kuitenkin todella mukava ja asiallinen.Ihan rauhallisesti selitti sekä alatiesynnytyksen,että sektion huonoja puolia MINUN tapauksessani.
Lantion ahtaus tullaan varmistamaan vielä magneettikuvauksella
Kysyin lääkäriltä,että jos valitsen alatie-tyylin,niin joutuisinko tälläkin kertaa käkkimään synnytys-salissa 1,5 vuorokautta,vaikka mitkään mömmöt eivät auta/edistä kohdunsuun tilannetta millään tavoin.
Tähän lääkäri sanoi,että en joudu tällä kerralla kärvistelemään niin pitkään,koska minulla on jo sektio ja myoman poisto takana,niin niiden vuoksi kohtua ei " mankeloida" liikaa vaan ihan suosiolla sitten painellaan leikkaus-salin puolelle.
Minulla on vielä viikolla 36 se synnytystapa arviointi polilla ja silloin sitten saan päättää,että valitsenko sektion.
Siinä aijon tehdä selväksi,että kokeilen synnyttää " normaalisti" ,mutta,jos tälläkään kertaa paikat eivät aukene kuten pitäisi,niin myös minua ja minun jaksamistani kuunnellaan.
Omalle napa jatkaa kasvuaan.
Tämän päiväisellä käynnillä lääkäri vielä ultrasi,kun katsoi istukan sijainnin(Etuseinämässä),lantion tilannetta ja vähän mittaili vauvaa.
Pikkuinen painaa huimat 1032g.Pituutta en siinä huomannut sitten kysyäkkään...Lääkäri vielä varmisti sukupuoli asian,kun se jäi hämärän peittoon vähän silloin rakenneultrassa.
Ekanahan tuo meinasi,että olisi tulossa tsekkiläinen kuulantyöntäjä,mutta kyllä sitten päästiin ihan samaan tulokseen ja nyt se on 100% varmaa=D
Pikkuinen heilutteli kovasti ja potki,niin että reisiluun mittaus oli mennä pipariksi.
Vielä kerran pääsen kurkkaamaan nyyttiä ennen maailmaan tuloa tuolloin 36 viikolla.
Niksu78 27+2
... kamalaa miten nopeasti aika kuluu. Musta tuntuu että aina on maanantai;)
Uusi vuosi meni rauhaisasti, sinnittelin hereillä puoleen yöhön ja sitten en saanutkaan unta vaan pyörin sängyssä kahteen... Alkaa pikkuhiljaa ihan oikeasti ahistaa tämä unettomuus, olen aivan kuolemanväsynyt koko ajan kun en nuku. Tuntuu jopa väsyneemmältä kuin silloin kun esikoinen imutteli kaiken yötä tunnin välein. (Silloin ei tietty tarvinnut olla töissä...)
Onneksi olen ensi viikon lomalla ja sitten onkin enää 5 viikkoa ja jään ensin lopuille kesälomille ja sitten mammalomalle! Juuri nyt tuntuu ajatus kotona olemisesta ihanalta!
Omassa navassa on potkuja ja kuperkeikkoja säännöllisesti ja massu kasvaa edelleen kohisten. Jotenkin tuntuu kovin kiristävältä olo ajoittain. Ja närästää... Muuten olo on ihan hyvä, ja esikoistakin olen vielä jaksanut kannella kohtalaisesti.
OIKEIN IHANAA VUOTTA 2006 KAIKILLE HUHTIKSILLE!!!
Lala76 25+2
Pitkästä aikaa! Niin ne Joulut ja Uudet Vuodet hurahti ohi (nukkuessa) niin ettei huomannutkaan...Tosiaan väsymys ollut sitä luokkaa, ettei tosikaan. Ei edes alkuraskauden väsymys ollut mitään verrattuna tähän olotilaan, saatikka silloin aikanaan esikoisen imetys öisin tunnin välein...Nyt on kuin olis jyrän alle jäänyt!
Torstaina olisi taas neuvola. Tässä kuussa pitäisi olla neuvolalääkärikin, saas vaan nähdä ovatko saaneet meille uuden lääkärin, kun edellinen tosiaan päätti lopeyttaa...
Masu kasvaa tasaseen, paino vaan ei tunnu nousevan vaikka kuinka ahtaisi itteensä ruokaa ja herkkuja! Käsittämätöntä! Liikkeiden puolesta yöt ovat vilkkainta aikaa, päivisin hiljasempaa. Joskus voi olla parikin päivää aika hiljaista, sit kaveri muistuttaa taas potkuillaan. Kylkiluut ovat alkaneet saamaan suurimman osan iskuista, ja taas toisinaan tuntuu ihan tuolla kohdunsuulla jotain " rävellystä" . Suppareita tulee harvoin, ehkä kerran viikossa, mutta silloinkin niin rajuna että meinaa jalat lähtä alta. En ole vielä huolestunut, sillä ne on mennyt ohi sillä kun nostaa jalat seinää vasten ja lepää hetken, ja muistaa hengittää " oikein" ...
On se aika hurjaa ajatella, että kroppa alkaa jo nyt muistuttaa mitä on muutaman kk:n päästä edessä. Ainakin toivottavasti vasta sitten...Just nimittäin yksi ystävistäni sai reilu 2 kk etuajassa pienen pojan, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja sekä äiti että vauva voivat hyvin...
No, mulla olis kaiken kaikkiaan 11 vaiko 10 päivää töitä, ja sitten alkaa talviloma, ja sitten kesäloma ja sitten MAMMALOMA!Jee!Aika menee kuin siivillä, kohta me huomataan jo jakautuvamme...
Jaksamisia loppuaikaan. Käyn lueskelemassa aina silloin tällöin, mutta laitan infoa vasta kun on jotain " asiaa" ...Ainakin tiedätte silloin että tämäkin on vielä täällä huhtihurmureissa!
Rv 26+4
Varsin muhkealta olo kyllä tuntuukin näin juhlapyhien jälkeen..! Aivan käy kade tuota eetvarttia, jolla paino ei nouse ahtamisesta huolimatta. Mulla nimittäin NOUSEE! Ja vatsa tuntuu tosi suurelta, melkoinen rantapallo alkaa jo olemaan. Keskiviikkona onkin neuvola. Edellisestä kerrasta on hurahtanut jo kuusi viikkoa, joten ihan kiva mennä mittailtavaksi!
Pirpana masussa pitää mukavaa mekkalaa pitkin päivää, mutta varsinkin iltaisin alkaa sitten oikein kunnon jytinä, hyvä niin :)
Muutoin asiat samalla tolalla, uudempia ei kuulu. Hirmuinen makeanhimo on jäänyt Joulusta, suklaatista tulee haaveiltua yhtenään ;) Vaa´alla käynti voikin siis ylihuomenna vetää hiukan totiseksi..!! KÄÄK!
Mutta olen lähdössä ystävän kanssa lenkille, joten täytyypi alkaa valmistautua tuonne lumimyräkkään!
tilda 24+1
p.s. olipas kiva kuulla Annustakin pitkästä aikaa!:)
Ihan alkuun onnellista uuttavuotta kaikille huhtiksille!!!
On tainnu vierähtää jo viikkoja edellisestä palstailustani, mutta nyt on palattu arkeen ja aikaa palstailuunkin pitäisi löytyä vähän enemmän :)
Joulu ja uusivuosi vaihtuivat mummolassa ollessa... Mies oli töissä heti joulupäivästä lähtien joten minä majailin tyttöjen kanssa sitten mummolassa nii ei tarttenu jouluu " yksin" viettää.
Käytiin neuvolassa välipäivinä ja kaikki oli kunnossa! Rautaakaan ei tartte vielä syödä. Verenpaine normaali, kohdunpohjan korkeus 22cm, eikä painoa ollut ihan älyttömästi tullut, vaikka sitä vähä jännäsinkin joulumässäilyjen jälkeen. Noin 3kiloo on tähän mennessä noussu paino.
Samalla oli tuon nuorimmaise rokotusneuvola joten oltiin koko perheellä liikenteessä. Vanhempi tyttö oli mun mukana huoneessa kun oli mun neuvola ja kun vaari sitte kyseli et mitäs kuulu nii tyttö " Tsuku tsuku JUNA!" Kyllähän ne sydänäänet kieltämättä vähä junan ääntä muistuttaa, mut oli aika hauska!
Joo mut nyt mun on aika lähtee huolehtii tyttöjen iltapesusta...
Vointeja kaikille mammoille ja masuille!!
trv. daisy82 rv 23+5, ehkä
En ole tainut kirjoitellakaan vähään aikaan. Joulu ja uusivuosi on vietetty ja vatsa kasvaa tasaiseen tahtiin. Isommilta krempoilta olen säästynyt toistaiseksi, mitä nyt pientä kiristelyä ja kolotusta ilmenee kun enemmän rehkii. Olen kyllä delegoinut esikoisen isommat kantelut jo miehelle. Etenkin lapsen asentaminen turvaistuimeen (keskellä takapenkkiä) alkaa olla sen verran hankalaa, etten viitsi turhaa repiä itseäni.
Vauveli on päivisin aika hiljaista poikaa, mutta yöt tuntuu jumppaavan läpeensä.... huh, toivottavasti ei ole samanlainen kukkuja kun syntyy... Musta tuntuu myös, että heppu on kääntynyt jo raivotarjontaan sillä liikkeitä tuntuu ylävatsassa enemmän kuin ennen ja alhaalla lähinnä akuuttia & äkillistä pissahätää aiheuttavaa painontunnetta ;-)
Torstai-iltana meillä olisi 3D-ultra. Ehkä sen jälkeen osaisi jo ostaakin vauvalle jotain. Olen yrittänyt hipelöidä pieniä poikienvaatteita kaupassa, mutta ei yhtään iske :-( Väritkin on ihan mänttejä. Mua jotenkin myös ärsyttää hillitön sukupuolen julistaminen ihan pienten vauvojen vaatteissa - ei siinä 50 cm bodyssä tarvitse vielä olla kauhakuormaajan kuvaa tummansinisellä pohjalla! Täytyy kantaa esikoisen vaatelaatikot alas vintiltä jossain vaiheessa ja tehdä inventaario paljonko heppu tarvitsee uusia varusteita.
Täytyy pyytää Brunolta samalla myös lääkärintodistus, tässä on jonkun verran työmatkoja vielä edessä. Onneksi vain Eurooppaan, ja lähinnä muihin Pohjoismaihin, eli ei pitkiä istumisia koneessa. Tähän asti olen ollut töissä ihan fiiliksissä, mutta nyt alkaa pikku hiljaa tuntua ihan kivalta ajatus, että kohta saa pitää vähän taukoa tästä oravanpyörästä. Vuoden kun pyörii kotona kahden naperon kanssa sitä on taas ihan kypsä hyppäämään takaisin työelämään ;-))
Pipsukka 27+1