Kultainen 60-luku: Uuden vuosi alkoi!
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!
Meillä sujui vuoden vaihde leppoisasti. Yksi pariskunta oli vieraina ja syötiin, katsottiin raketteja ikkunasta ja pelattiin korttia. MIelenkiinnolla seurasin vierestä muiden lievää juopumista kun itse tissuttelin pommacia. Maistoin vähän kuohuviiniä, ei ollut hyvää...Eilen olin kyllä aivan poikki kun tuli kuitenkin valvottua ja kuskasin vieraat kotiin pikkutunneilla.
Lievä paha olo jatkuu edelleen, pääasiassa iltaisin, mutta tänä aamuna myös heti aamiaisen jälkeen, onneksi meni ohi. Mies kysyi että onko mun rinnat jo kasvaneet, ja ehkä ne on vähän turvoksissa. Tarkka silmä... ;). Vaikka vanhat liivit menee ihan kivasti päälle, niin paidat alkaa vähän kiristämään rintojen kohdalta. Ja housut tuntuu vähän piukeammilta, joten kai tästä kohta pitää etsiä väljempiä malleja.
Eilen vähän myös nipisteli vatsasta, taitaa olla niitä kasvukipuja. Tänään taitaa olla rv 10+6 jos pysyttelen siinä klinikan lääkärin aikataulussa eli punktio päivän mukaan lasketussa. Nyt sitten vaan odotellaan kutsua seuraavaan ultraan.
Heissan!
Mukavaa, että täältä tosiaan löytyy meitä ensimmäisen odottajia tästä ikähaitarista muitakin.
Välillä tuntuu niin hullulta,kun omanikäisillä tuttavilla ja monilla työkavereilla jo täysi-ikäisiä lapsia ja itse vasta tässä aloittelee tätä " perheen perustamista" :-).
Belindalle kiitos raskausajan kuvauksestasi,löytyi paljon samoja tuntemuksia kuin itsekin olen tähän mennessä ehtinyt läpikäydä..ai että toivon että minkin voisin päästä tuohon helpot raskaudet mappiin:-)
Kyselisin teiltä kokeneemmilta /pidemmällä raskaudessanne olevilta noista supistuksista,että miltä ne oikeastaan tulisi tuntua?
Olen netistäkin monenlaisilta sivuilta lukenut kuvauksia.
Mistä erottaa ns.kohdun kasvu tai liitoskivut supistuksista, kun niidenkin monesti kuvataan olevan samanlaisia vihlaisuja(kk kipujen kaltaisia)alavatsalla.
Minulla koko alkuraskauden ajan kipuja alavatsalla ollut runsaasti ja nyt varsinkin tiukan työpäivän(hoitotyötä)jälkeen ilkeitä vihlaisuja alavatsalla, mietin tässä pitäisikö niistä olla huolissaan?
Tuntuu niin hassulta soitella neuvolaankin tai säntäillä päivystykseen,jos kuuleekin sitten että kuuluvat asiaan?Tai entä jos on iskenytkin jokin tulehdus?
Välillä tuntuu, että koko raskauden kanssa on niin vauhkona, ettei muuta osaa tehdä kun tarkkailla kehonsa pieniäkin rapsahduksia ja pelätä, että nyt ei ole kaikki hyvin, mietin tässä että missähän vaiheessa tästä raskaudesta uskaltaa alkaa nauttia..vai uskaltaako?
Miten teillä muilla onko kellään vastaavia ylilyöntejä reagoinnin suhteen?
T.Tuah rv15+5