Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@@@ELOHIIRET maanantaihin!@@@@@@@

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan kaikille. Selkäsärky jatkuu ...onko teillä muilla selkäsärkyä? mulla myös on kuin kasvukipu oikeassa nivustaipeeessa??????mitähän se on. Nyt ois viikkoja 8+2 ja huomenna se ultra ja minua pelottaa ihan vietävästi. Viimekerralla ultraan mentäessä sikiö oli kuollut. nyt olenkin tehostetussa seurannassa. Muttta ensin pitää katsoa onko siellä masussa elämää vai ei. Nyt on sitte vuosi vaihtunut, katsotaan miten tämä 2006 käynnistyy. Työttömäksi ainakin jäin. Samoin mies.

tsemppiä muille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MInttu ja sintti 8+2

Vierailija
2/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään heräsin yllättäen ihan pirteänä enne kahdeksaa vaikka mietinkin miten nyt jaksan kun mies lähtee töihin ja mun pitää jaksaa aamulla herätä lasten kanssa... Aamulla alkoi kamalasti kiertämään mahassa kun imuroin... Olin kyllä syöny lautasellisen puuroa mut ei kai se ollu sit tarpeeks. Piti ihan mennä oksentamaan :(

Torstaina olis se kuopuksen neuvola ja pääsee mainitsemaan tästä uudesta tulokkaasta. Mietin kyllä täs tänään et pitäiskö soittaa jo aiemmin sen takia kun en näistä viikoista tiedä. Mut kyllä sen varmaan kerkee hoitaa vielä silloin torstainakin ;)

Nyt täytyy mennä jatkaa ruuan tekemistä! Hyvää maanantaipäivää ja tsemppiä ja tarrasukkia Lillille!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää minttumaaria, että heti vuoden alkuun kuulitte noin ikäviä uutisia.

Mulla olis neuvola vasta vähän yli viikon päästä. Olis niin kiva tietää, että onko kaikki hyvin. En vaan raaski mennä yksityiselle ultrattavaksi. Tosin en tiedä auttaako se neuvolassa käyntikään, kun tuskin vielä kuuntelevat sydänääniä näin aikaisin...

Mies lähti töihin ja nyt olen lasten kanssa viikon verran kolmestaan päivät. Aika hassua. Siitä on aikaa, kun olen ollut pelkästään lasten kanssa paria päivää enempää koko päivän kotona ;) Iik, mitä me tehdään!?

Pitäis alkaa tenttiinkin lukea ja kirjoittaa valmiiksi yksi oppimispäiväkirja. Ei sais jättää viimetinkaan, kun nyt niistä luennoista on jo kohta 2 kk, miten sitä enää muistaa yhtään mitään.

Paha olo jatkuu, toisinaan sitten on taas parempi olo, ja sitten tietty mietin heti JÄLLEEN, että missä vika?

T:Jamssa rv8+2

Vierailija
4/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINTTUMARIA kyseli vaivoista. Selkäkipua ei ole, mutta jo ennen plussausta alkoi kummallinen " pakarajumi" , joka on liiankin hyvässä muistissa esikoisen odotusajalta. Tuntuu kuin pakaran sisässä ois hermo puristuksissa ja sen takia on tosi kivuliasta liikuttaa koko jalkaa. Esikon kohdalla tämä alkoi vasta 2. kolmanneksella ja jatkui loppuun asti, mutta että jo nyt piti tulla. Voi itku! Olisin toivonut, että ois päässty vielä keväällä kävelyille jne.

ULTRASTA: meillä on tänään iltapäivällä alkuraskauden ultra. Vähän jännittää täälläkin, että mitä masussa on vai onko mitään ja kuinka pitkällä ollaan. Menkkoja kun ei ole ollut kuin viimeksi ennen esikkoa, ja nyt rv9+1 on vain laskettu mahdollisesta " haikaranvierailu" kerrasta. Mutta kukas sitä sanoo, ettei olisi jo aiemmin tärpännyt. Pahoinvointi kun alkoi jo 30.11., ja esikosta oli alkaessa menossa rv7.

Nyt takas töiden pariin.

-Eliisa ja " kipinä" rv9+1?

Vierailija
5/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa suursiivous mutta ensin käännähdän täällä (tietenkin). Se on sitten uusi vuosi ja uudet kujeet. Parin päivän päästä mullakin tulee mittariin uusi kymmenluku. 30V! Gamalaa! Onkohan mulla joku riisi päällä? Hieman on alkanut ahdistamaan kun mies on vouhkannut lahjasta ja kiusannut minua juhlilla. Ilmoitin kyllä et jos töistä tullessani keittiössä on synttärivieraita niin tämä emäntä kääntyy kantapäillään ja se on hastalavistat vaan... en todellakaan jaksa/halua juhlia päiviäni

Kiitos kun sain purkautua ja nyt sitten raskausjuttuihin :)

Tuplakärryistä oli juttua.

Puuhis vertailitko niitä kärryjä enemmänkin vai miellyitkö nopeasti niihin huskeihin (ja meniköhän oikeinkirjoitus edes sinnepäin...)?

Itse olen katsellut jonkin verran Huutonetistä käytettyjä mutta ei ole vielä tullut vastaan mitään " kivaa" . esikoisella oli ja on edelleen Emmaljungan edge Classikit kovalla kopalla. Niihin olen ollut todella tyytyväinen mutta nyt mietityttää tuo liikkuminen. Ikäeroa meille tulee suunnilleen 2v.

Jos jolla kulla on (tai vaikka tuttavan kaverin serkulta olette kuulleet) eri tuplakärryistä niin mielelläni luen kokemuksia.

Itse unelmoin kolmesta lapsesta joten kärryille voisi olla jatkossakin käyttöä. No aika näyttää.

Keksin sitten työnimen tulokkaalle. Minusta on aina mukava härnätä ihmisiä (silleen hyväntahtoisesti). esikoisella käytimme kastenimeä heti hänen synnyttyään. Nyt mummut eivät sitten tule tietämään olenko tosissani kun tulen kertomaan että Kaverin nimi on Unski. Jos tulee tyttö niin hän on Unelma jos poika niin Urmas tai Untamo (ei pahalla ketään Unelmaa, Urmasta tai Untamoa kohtaan...) Nuo kolme nimeä ovat ne joista ollaan miehen kanssa päästy yhteisymmärrykseen että ei ainakaan ne :)

Mutta nyt siivoamaan

pubu ja Unski 7+1

Vierailija
6/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ja Hyvää Uutta Vuotta!

Toivotaan minttumaaria, että teillä menee kaikki hyvin! Pidän peukkuja :o)

Itselläni ei muita oireita ole, kun että nälkä on koko ajan. Tämä oire iski heti reissun jälkeen ja nyt voisin tosiaan syödä koko ajan jotain. Mutta mitään rasvasta ei tee mieli, lähinnä ruisleipää, muusia ja muita oikein perus-kotiruokia!? Housut alkaa jo kivasti kiristää, enkä ollut ajatellut vielä töissä kertoa. Pelkäänpä, etten selviä tammikuuta ilman että joku huomaa.

Tytöille ja mummeille kerrottiin kolmosesta jouluna. Ja nyt meillä ei kotona muuta tehdäkään kun tutkitaan koko ajan äidin vatsaa! Kuopus (04/02) juttelee koko ajan massulle ja toivoo, että sieltä kuuluisi jotain. Koitapa kolmevuotiaalle selittää, että menee vielä jonkun aikaa, ennekun pääsee oikeasti vauvan kanssa juttelemaan! Mutta on aivan ihanaa, kun odotetaan oikein porukalla tätä kolmatta. Mummit olivat myös innoissaan, vaikka anopille tämä onkin jo yhdeksäs lapsenlapsi. Oma äitini ¿pelottelee¿ koko ajan, että nyt sieltä sitten tulee ne kaksoset. Olishan sekin toisaalta aika ihana ajatus!

Kavereista suurin osa jo tietää, lopuille varmaan selviää puskaradion kautta. Eipä nämä vauva-uutiset ole ennenkään kauaa pysyneet meidän ystäväpiireissä kauaa salaisuutena. Sen verran innokasta vauvakansaa ollaan!

Työnteko ei kyllä maistu yhtään. Olis paljon kivempi vaan loikoilla kotona, väsymys kun vaivaa myös aina välillä. Mutta äkkiähän nää päivät aina menee.

Kirppu06 ja masu 9+5

Vierailija
7/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pitkään aikaan ehtinyt kirjoitella tänne.

Viime viikolla oli eka neuvola. Lähinnä vaan täyteltiin papereita.

Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ei kuulunut. Ens kerralla

toivottavasti jo kuuluisi.

Pahoinvointia ei oikeestaan enää ole, pientä kuvotusta välillä, ja

jotkut hajut ällöttää.

Alavatsaa nippailee välillä. Ultrakutsua en vielä ole saanut, mutta kai

se jo lähiaikoina tulee. Ei malttais odottaa että näkee masussa pienen

ihmisen alun, ja että on oikeessa paikassa.

Vauvauutisen olen paljastanut vain muutamalle ystävälle, muille sitten ultran jälkeen, jos kaikki ok.

Vatsa on jo kasvanut ja painokin noussut huimat 3,5kg...tosin herkuttelulla on varmaan osuutta asiaan. Mies arvelee että odotan

kaksosia! Viime yönä en meinannut saada unta, kun ajattelin että jos

oikeesti onkin kaksoset, tai kolmoset...

Keskenmeno pelottaa myöskin, mutta yritän ajatella positiivisesti :)

Kertokaa sitten ultrakuulumisia. Ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2006 kaikille!

Mariam rv 9+4

Vierailija
8/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vain vaihtui vuosi ja näyttää tuo asukaskin olevan kyydissä yhä. Viikon päästä neuvola - jospa se täti siellä osaisi esim. kohdun kokoa tunnustella päältä päin ja kertoa siitä jotain. Itse en ainakaan tajua minkään muuttuneen tuolla alavatsassa. Vaaka näyttää hurjia lukemia :(, mutta en mä mielestäni vielä paisunut ole.. ainakaan tämän takia. Olisi parempi jos maha ei pullahtaisi näkyviin vielä pariin kuukauteen (onkohan mahdollista?), kun nyt ei tosiaankaan ole varaa ruveta hankkimaan uusia vaatteita vielä. Näin ylipainoisena toivoisi, että toi masuasukas ottaisi käyttöön noita mun hartaudella kerättyjä rasvavarastoja, eikä kerryttäisi yhtään ylimääräistä. Loogista se olisi minun mielestä ainakin... :D

Uutena vuotena oltiin miehen kanssa Helsingissä rentoilemassa. Pari päivää poissa kotoa, niin ei tarvinnut stressata tekemättömistä hommista ym. Kummastelin kun alavatsaa meinasi nipistellä ja tavallaan " supistella" , kun laukattiin kaupungilla perjantaina. Siihen malliin ihan, että piti vauhtia hidastaa. Ohi nuo kivut kyllä meni, mutta jotenkin jännältä se tuntuu. Mitä sitten mahtaakaan olla..?

Nyt olisi pakerrettava töitä ja viimeisteltävä sen jälkeen syksyllä tekemättömiä opiskelutehtäviä.. eihän tässä paljonkaan olla myöhässä...

Mukavaa uutta viikkoa elohiiret!

Mii- rv 10

Vierailija
9/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on enää 30v:hen alle 24h, eli 3.1. heti puolen yön jälkeen mittari kilahtaa 30 puolelle. Mulle ei ainakaan yllätysjuhlia ole tulossa, mutta jotain on ilmassa. Esikoiselle on pyydetty mummi yöhoitajaksi (vahingossa paljastui) ja me ollaan jossain kokonainen vrk. Kovasti mietin, että missä, mutta en ole vielä keksinyt. Pari vuotta sitten sain synttärilahjaksi lumivaellusreissun, jollaista olin kamalasti itsekin yrittänyt suunnitella mutten saanut aikaiseksi varattua päiviä. Aamulla ajeltiin kauniiseen lumiseen kansallispuistoon, josta tehtiin lumikenkävaellus yhteen erämökkiin, jossa illallalin ja sauna odottamassa. Seuraavana päiväna sitten kurvattiin lumilautailemaan. Oli ihanaa.

Riisistä ei täällä ole merkkiäkään. Kaikki suurimmat unelmat ovat lähes jo toteutuneet (esikoinen maaliskuussa 2005, muutto uuteen, omaan kotiin tammikuussa 2006, väitöskirja valmistuu kovaa vauhtia, naimisissa ollaan oltu jo useamman vuoden). Ainoa paniikki on siitä, että miten mä nyt mahakkaana voin hakea uutta työtä, jota tekisin väitöksen jälkeen? Kehtaako edes hakea mitään, vaikka tietty suoraa kerron, että mitkä on kuviot ensi syksynä. Näkyi päälle päin tai ei.

Onnea siis sinullekin PUBU, ja nauti päivästäsi! Eihän se ole kuin vuosi lisää ja vihdoinkin ollaan AIKUISIA, ei vain nuoria aikuisia. ;)

Pubu kirjoitti:

Parin päivän päästä mullakin tulee mittariin uusi kymmenluku. 30V! Gamalaa! Onkohan mulla joku riisi päällä? Hieman on alkanut ahdistamaan kun mies on vouhkannut lahjasta ja kiusannut minua juhlilla.

Vierailija
10/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Uusi vuosi meni rauhallisesti. Mies töissä ja tytön kanssa käytiin siskon luona syömässä. Huono olo jatkuu edelleen... Milloinhan tämä loppuisi...? Töitä ei millään jaksaisi tehdä. Motivaatio on ihan nollassa. Mut ehkä se palautuu, kun vointi kohenee ja jaksaa muutenkin paremmin. Aloitin tänään vitamiinikuurin. Sitä raskaana oleville tehtyä multi tabs specialia ja obsidania raudaksi. Hb on 115 ja varmaan vaikuttaa osalta väsymykseen.

Ultraan odotan kovasti kutsua. Reilun kahden viikon kuluttua on onneksi neuvola, niin pääsee ainakin silloin kuuntelemaan sydänääniä. Kovasti odotan että saa varmuuden, että kaikki on hyvin.

Jaksamista kaikille elokuun vauvaa odottajille!

Pantteri 9+2

Vierailija
11/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Uutta Vuotta! Tänään tulee sitten +10 viikkoa joten 1 neljännestä on ohi. Pahoinvointi yms... on hieman helpottanut ja se myös huolestuttaa. Miten siellä masussa voidaan ei tietoa. Mutta torstaina painun etelän aurinkoon ja lojun lämmössä kaksi viikkoa ihanaa. Lomailua siis tiedossa. Nyt pitäisi soitella naikkarille ultra aikaa kun olen reissussa niin se pamahtaa mulle kuitenkin silloin joten joutuu itse järjestämään ajan että pääsee kurkkaa masuun, mitä sinne kuuluu!

Kaikille hyvää maanantaita!!!

Vierailija
12/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä roikun töitä odotellessa.. Olotilassa ei sen kummempia muutoksia viimepäiviin verrattuna. Mietin jo, että putoan tosi korkeelta ja lujaa, jos loppuviikon lääkärikäynnillä masussa ei asustakaan ketään.

Pubulle ja Eliisalle onnittelut täyttyvistä tasavuosista, ja tervetuloa joukkoon. Ei tämä sen kummempi ikä ole, kaikkeen tottuu..;)

Ja taisi olla Emine kun eilen illalla oli kysellyt foolihaposta. Se vaikuttaa sikiön keskushermoston kehitykseen, ja saattaa vähentää epämuodostumien riskiä. Esim. epileptikoille sitä on saatettu suositella jo raskauden suunnitteluvaiheessa.

Tämän enempää ei runosuoni tänään kuki, joten hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja mukavia ultra-käyntejä niitä odottaville!

-Kumkwatti, 7+1-

Vierailija
13/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen huvittavana se, kun viikonloppuna pyörähdeltiin ekan kerran lastentarvikeosastoilla tavarataloissa. Oli sellainen olo, että voisihan tuolle tulevalle esikoiselle jopa jo ostaa jonkun pikkuisen jutun. Myssyn tai bodyn tai jotain :) Mut enhän minä osannut sieltä hyllyistä mitään valikoida, ihan outoa. Aika etäiseltä tuntuu vielä nuo vauvan vaatteiden hypistelyt, mikään ei näytä mitenkään omalta tai sellaiselta, että se olisi pakko saada. Ehkä jos tulisi vastaan jotain muuta kuin hailakan vaaleanpunaisia, -sinisiä tai beigejä vaatteita, niin saattaisi jotain mukaan tarttuakin...

Niitä söpöjä myssyjä tai semmoisia kun katseli, niin ei jotenkin osannut valita, minkä niistäkään ottaa. Mistä sen tietää, mikä koko sille vaaville menee päähän? Varmaan kaikki on alussa liian isoa.. :D Ja millainen sitten on hyvä myssy.. niinkuin se kamalan tärkeää olisi ja pitäisi puolet maan liikkeistä käydä läpi sellaisen löytääkseen. Olen tosiaankin ihan pihalla. Niin joo ja sitten, kun joku myyjä rupesi lähentelemään jossain vauvansänky-osastolla, niin tulikin kiire karkuun. Ei kun ihan muuten vaan täällä pyöritään, ei me mitään sänkyjä tarvita :D, mepäs tästä mennäänkin sitten.. niin missäs se herkku-osasto olikaan?

Vierailija
14/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat nukkuu ja äiti kukkuu, vaikka pitäis varmaan torkkua iltaväsymyksen torjumiseksi.

Tuplarattaista on omakohtaista kokemusta, kun pojilla on 1v2kk:n ikäero. Ensinnäkin suosittelen niitä lämmöllä, jos haluatte kulkea turvallisesti ja kaikki samaan suuntaan. Esikoinen menee meillä juuri minne nenä näyttää, ikää nyt 2v3kk. Ja karkuun juostaan. Kun pojat on rattaissa, matka etenee ihan toisella lailla. Meillä lisäksi ne 2 koiraa, eli kun ollaan koiria lenkittämässä, molemmat istuu kyydissä.

Niin, ennen kuopuksen syntymää ostin käytettynä Emmaljungan vaunut, jossa istuinosan sai käännettyä. Näin koko ajan vauvan (kasvot minuun päin) ja aikaa myöden istuimet olisi saanut käännettyä. Alakori oli tilava ja kaikki säädöt löytyi. Mahtuivat kyllä meidän tila-autoon, mutta muuta ronttiin ei mennytkään. Keväällä, kun kuopuskin jo alkoi istumaan, ostimme X-adventuren peräkkäinstuttavat rattaat, kevyet kuin mitkä ja menevät aivan uskomattoman kasaan. Taka-osassa pikkuinen nukkui, esikoinen istui edessä. Molemmat selkänojat saa nurin, joten esikoinen nukkuu niissä parhaillaankin päiväunia (pitkä malli). Ollaan oltu hirmu tyytyväisiä. Vähän mietin renkaita, jotka ovat sellaiset keskisuuret, että mites talvella, mutta tuolla ne on pelittäneet ihan hyvin. Toki rattaat on rattat, jalkapeittoja ei ole tms, mutta valjaat on, tvarakori myös jne. Ja pyörät kääntyy rimpulamalliin ilman nostoja, miten se sanotaan, pyörät kääntyy sinne minne rattaita ohjataan.

Laitanpa linkin, meidän on nuo keskimmäiset.

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/xadventure_tuplat…

Jos nyt ostaisin vauvalle ja esikoiselle vaunut, skippaisin nuo emmaljungat heti ja ostaisin kolmipyöräiset vierekkäinistuttavat. Tuon alimman mallin lisäksi muistaakseni Childwheelsillä on sellaset, tosin ei Latenturvassa myytävänä. Kannattaa tosiaan tutustua eri malleihin ja miettiä omaa käyttötarkoitusta.

Pubu, olen menossa kättärille ultraan 18.1. Sieltä tuli jo kutsu. Hauskat muuten noi teidän nimipohdinnat (etkös se ollut sinä, kun Unskista kerroit?). Mekin ollaan alettu kutsua molempia poikia heti heidän synnyttyään oikealla nimellä, vaikka kaste on ollut myöhemmin. Nytkin on nimi pojalle jo valmiina ;-) Tai ainakin aika valmiina...

Domi, kannattaa alkaa kiirehtiä sinne naikkarille soittoa, sillä np tehdään viikoilla 11-13. Jos nyt olet jo kympillä niin pidä kiirettä. Onko ekat elokuiset jo kympillä, hui. Itsellä on alkukuusta la ja tänään on 9+3. Enpä ole tajunnut, että kohta on eka neljännes täynnä. Kohtahan pitää jo sairaalakassikin pakata ja petaa vauvan sänky ;-)

Voikaahan hyvin ja käykää kertomassa ultrakuulumisiannekin!

Pumpuli 9+3

Vierailija
15/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa istahtaa alas ja nauttia siististä kodista. Kohta poikaa tarhasta ja sitten hyvästi siisti ja järjestykseen laitettu koti. Miten nuo 1v5kk taaperot välillä muistuttavatkin Tasmaanian tuholaista ;)

Kiitos Kumkwattille ja Eliisalle onnitteluista. Vähän mua " helpottaa" että olen päivää sinua nuorempi Eliisa =) ei vaan vitsi vitsi...

En nyt varsinaisesti tiedä onko mulla riisi. Mulla on maailman suloisin poika, mies jonka kanssa homma natsaa, työ, omakoti ja vauva tulossa. Välillä vaan tuntuu että HUPS mihis ne vuodet katosivat??? en tiedä kuulostaako ihan hassulta..

Mutta nyt kaffelle ja sitten poika päiväkodista kotiin.

pubu ja Unski 7+1

Vierailija
16/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa istahtaa alas ja nauttia siististä kodista. Kohta poikaa tarhasta ja sitten hyvästi siisti ja järjestykseen laitettu koti. Miten nuo 1v5kk taaperot välillä muistuttavatkin Tasmaanian tuholaista ;)

Kiitos Kumkwattille ja Eliisalle onnitteluista. Vähän mua " helpottaa" että olen päivää sinua nuorempi Eliisa =) ei vaan vitsi vitsi...

En nyt varsinaisesti tiedä onko mulla riisi. Mulla on maailman suloisin poika, mies jonka kanssa homma natsaa, työ, omakoti ja vauva tulossa. Välillä vaan tuntuu että HUPS mihis ne vuodet katosivat??? en tiedä kuulostaako ihan hassulta..

Mutta nyt kaffelle ja sitten poika päiväkodista kotiin.

pubu ja Unski 7+1

Vierailija
17/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tää netti nyt tökkii.

Tänään oli eka neuvola... ja se laskettuaika onkin 6.8 eikä 5. niinkuin olen kokoajan aatellu, mut saattaa vielä ultrassa muuttua (tosin en kyl usko). Eka ultra on 23.1. Että näin. Verikoetta ei täti saanu minusta taaskaan otettuu, veri kyl hienosti lenti ympäriinsä mut koeputkeen ei tullu mitään, mitäs ei kuunnellu mun selkeitä ohjeita. No verikokeet (veriryhmän määritystä sun muuta varten) otetaan sit labrassa samalla kun otetaan se down seula, eli np ultran jälkeen.

TUPLARATTAAT: Mie olen kans näitten tarpeellisuutta miettiny, tarvetta niille varmasti olisi, mutta... en tiedä. toisaalta ehtiihän ne sitten kun on kakkonen syntyny ja jos näyttää et ilman ei pärjätä. Mie olen aatellu et yritettäs sinnitellä kantoliinalla ja esikoisen rattailla, lisäksi meil on viel semmoset käytetyt matkarattaat mihin voi tarvittaessa turvautua.. En mie ees tiedä et osaisinko semmosilla tuplaleveillä kulkee missään, oisin vain tien tukkona.

Hyvää vuoden alkua kaikille!

hanneli ja masukki rv 9+1 (heh hee, nyt mieki tiedän nää viikot, ku nvla kortista lunttasin)

Vierailija
18/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa olen juttujanne käynyt kurkkimassa jo pari viikkoa, jospa nyt uskaltautuisin mukaan. Jos vaikka vähän taustaa ja esittelyä ensin. (en löytänyt sitä ketjua mihin piti ilmottautua).

Mulla ikää 35v, ukolla 31v. Mulla on edellisestä liitosta tyttö, joka nyt 16vja asuu meillä, ukolla kans ed.liitosta tyttö joka 11v. Oltu yhdessä 9 vuotta ja alusta asti oli tieto, etten minä enää kotikonstein lapsia alulle saa. Viimeisen viiden vuoden aikana tehty neljä ivf (koeputkihoitoa) ja nyt joulukuun 5.päivä oli kahden pakastealkion siirto. Plussaa testasin kahden viikon päästä siirrosta , ja verikokeessa hcg oli vain 41, neljä päivää myöhemmin 215, ja siitä kuusi päivää myöhemmin 3117. Eli alkoi sittenkin nousta normaalisti. Nyt on sitten varattu eka ultra, joka on 9.1 , ja toivottavasti syke näkyy.

Unettomuus vaivaa täälläkin, ensin ei meinaa saada illalla millän unta ja sitten kun aamuyöstä herää veskiin, niin saa valvoa tunnin pari kun olo on niin pirteä. Huonoa oloa tulee myös jos ei muista vähän väliä mussuttaa jotakin, ykä ei ole kuitenkaan vielä lentänyt. Hermot on tiukalla kun niin pelottaa, että onko siellä ultrassa kaikki ok. Tilannetta ei helpota se ,että yritän pysyä tupakasta erossa, johan tuota tuli poltettua yli 20v, yritän vaan sinnitellä ja ajatella ,että en halua myrkyttää pikkuista.

Siirtopäivästä laskien l.a olisi 26.8 , mutta luulen että se siirtyy parilla kolmella päivällä myöhemmäksi, ainakin tuosta päätellen että hcg oli niin pieni pp14. Esikoiselle ja tälle (jos kaikki menee ok loppuun saakka, tulee ikäeroa melko tasan 17v :)

Lillille vielä erityistsempit, että kohdussa kaikki ok, raskaana kunnes toisin todistetaan, eikös näin sovittu :)

rriitu ja Huuris rv 6+2

Vierailija
19/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipinnapin elokuulle sattuu laskettuaika 31.8.06.

Testin tein viime keskiviikkona ja aika yllättynyt olen ei siis ihan suunniteltu, mutta toivottu.

Taustatietoa:

Minä täytän lauantaina 36, mies on 33.

Lapset syntyneet -91, -02, -03 vanhimat poikia nuorin prinsessa.

Synnytys tapahtuu toivottavasti LKS:ssä.

La: 31.8.06

Pahoinvointi alkoi viime tiistaina eli jo viikolla 6 ajoittuu enimmäkseen iltaan.

Nälkä on kokoajan, mutta jos syön liikaa alkaa oksettaa.

Finnejä pukka, olen kömpelö kuin elefantti kaikki tippuu ja kaatuu eli kaikki tyypilliset oireet.

Ihana olla taas raskaana kaikista lieveilmiöistä huolimatta :)

Hyvää alkanutta vuotta teille kaikille muillekkin elovauvan odottajille!

Vierailija
20/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin ensin tuonne syyspuolelle, mutta nyt tarkemmin asiaa ajateltuna taidankin olla elohiiri! ;)

Testasin uuden vuoden aattona ja plussa pamahti! Nyt viikkoja siis 6 + risat ja tänään neuvolaan soittelin ja la:ksi sain n. 27.8, mutta tullee vielä muuttumaan kait...

Esikoinen on 1 v 9kk ikäinen vilkas pojankoltiainen joten ikäeroa vesseleille tulossa semmonen 2,5 vuotta. Itellä on ikää 27 ja ukolla 30.

Esikoisen tärppäsi vasta vuoden yrittämisen jälkeen, tosin ensin oli yksi tuulimunaraskaus, joka selvisi rv:lla 11. Kierukan poistatin vasta kuukausi takaperin eli ihan ollaan ymmyrkäisinä, että joko nyt??? Tuo tuulimuna on kyllä vielä tuoreessa muistissa joten odotan kyllä kovasti niitä ensimmäisiä sydänääniä.....:O Siihenkin vaan tuntuu olevan niin pitkä aika vielä kun ensimmäinen neuvola-aika on vasta tammikuun loppupuolella...

Oireita ei hirveesti vielä ole. (mikä sekin vähän arveluttaa...). Selkä on kipiä ja rintavarustus samoin kipiä plus paisunut!! ;) Niin, ja joku mainitsi tuon kömpelyyden! Enpäs ole tajunnut, että sekin voi olla raskausoire... Viikko sitten onnistuin meinaan samana päivänä sekä nirhaisemaan kättäni veitsellä, että polttamaan sen (sama käsi sii), uunissa! ;) Ilmiselvästi raskaana siis! ;)