Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIMASUT uuteen viikkoon!

02.01.2006 |

Ekaa kertaa uutta pinoa aloittamassa=)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kohta pääsee itsekin kirjoittamaan vauvauutisia. Viime yö oli taas yhtä tuskaa ja nyt nukuttaa hurjasti - päiväunista on turha haaveilla, kun oon lasten kanssa keskenään kotona. Parin tunnin välein kävin vessassa ja koko yön oli selässä ja vatsassa " menkkajomotusta" , ei kuitenkaan ainuttakaan supistusta. Mihinköhän supistukset katosi, nyt kun vauva saisi jo syntyä??? Ja jotta olo olis oikein ruusuinen, päätä särkee ja kuvottaa :(

Lohduttavaa lukea, että muillakin mielialat vaihtelee. Välillä tuntuu, että leijun pilvissä ja välillä itkusta ei tule loppua millään. Eilen itkin toista tuntia - eikä aavistustakaan miksi. Ei ihme, ettei mies pysy aina mukana tässä tunnemyrskyssä. Toivottavasti tää liittyy synnytyksen lähestymiseen!

Kaikki mahdolliset s:t ja muut on kokeiltu, mutta eipä niillä ole mitään vaikutusta mun olotilaan. En jaksais millään odottaa niin kauan, että joudutaan käynnistämään. Edellinen synnytys lopulta käynnistettiin ja oli ihan hyvä kokemus, mutta jotenkin oon nyt vaan turhan malttamaton. Terkkari teki viime to painoarvion, n. 3500g, joten siinäkin mielessä olis jo ihan hyvä aika syntyä :)

Mukavaa alkanutta viikkoa!

päivänsini 39+4

Vierailija
22/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilun tunnin lumitöitä, lumilyhtyjä ja lumiukon esikoisen kanssa. Lumi oli sopivan raskasta, että jospa se vaikka aloittaisi supistukset... Mutta toisaalta mulla ei ole yhtään turhautunut olo ollut tänään. Olin niin super-turhautunut esikoista odottaessani loppuajasta, että nyt päätin olla stressaamatta tämän vauvan syntymäajankohdasta. Henkisesti ajattelen lasketun aikani olevan viikolla 42, vaikka huomenna onkin oikea päivä. Katsotaan, kuinka kauan osaan ajatella näin. Kaikkia kotikonsteja aion kuitenkin kovasti kokeilla, enkä välttele enää mitään nostamisia, lumitöitä yms. Eiliset rivakat kävelylenkit eikä iso-S saaneet ainakaan aikaiseksi kunnon supistuksia. Yökin meni ihan hyvin nukkuessa. Nyt kyllä taasen väsyttää ja painun kohta päiväunille.

Mukavaa maanantain jatkoa!

Myypuh 39+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja iloa vauvansa saaneille onnellisille äideille!!!

Minullakin äippäpoli käynti takana ja vauvalla kaikki erittäin hienosti. Se vaan että vauva on aituri-asennossa ja perätilassa masussani. Sektiopäivä päätettiin, mitään ahdistelua käännösyrityksellä tai alatiesynnytyksellä ei ollut vaikka sitä vähän pelkäsin. Tosi hienosti asia hoidettiin ja näinpä tiedämme pienokaisemme syntymäpäivän jo!!!!!!!!!Ellei synntys käynnisty lapsivesien menolla tai tiheentyvillä supistuksilla aiemmin. Toivotaan, että hän vielä pysyisi mahassa ja kasvaisi hieman. Painoarviokin oli vasta 2600-2800g.

Ei tätä taas heti ihan ymmärrä edes...että syntymäpäivä lähestyy hurjaa vauhtia!!!!!Sitten meitä on oikeesti KOLME!!Voi apua :D

Meeris 37+2

Vierailija
24/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kaikille siitä tulossa ikimuistoinen!!

Vierailija
25/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virginie: mulla oli tilanne rv 36+4, niin että paikat sormelle auki, pehmeet ja kaulaa ½-1cm, neuvolalääkäri sanoi rv 36+2, että max kaksi viikkoa synnytykseen sairaalan lääkäri rv 36+4, että päivistä kiinni. Nyt rv 39, että ottaa tuosta nyt sitten selvää. Eka syntyi rv 37+6 ja toka 38+1.

Keskiviikkona on lääkärireissu äpolille, miettivät josko käynnistettäis vähän aiemmin. Kun alkuperäisessä suunnitelmassa oli, että vasta LA:n jälkeen, mut kun muksu oli jo 36+4 3,7kg, niin ehkä vähän parempi et aikastettaisiin.

Heidi rv 39

Vierailija
26/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikein hyvää uutta vuotta ja TAMMIKUUTA=)

paljon onnea kaikille jotka ovat jo oman nyytin saaneet syliin!

Olen lueskellut teidän toisten kijoituksia lähes joka päivä mutta itse en ole jaksanut kirjoitella...laiskuutta ilmassa...

Olen vissiin ennen nurissut " turhaan" huonosti nukutuista öistä, kun joutuu vessassa ravaamaan vähän väliä mutta viime yönä sitten särki alamahaa (menkkamaisesti) ja alaselkää.

Vaikka mulla on rauta tabletit käytössä niin silti väsyttää...tuntuu että olen melkein yhtä väsynyt kuin silloin ihan alussa jolloin nukuin suurinpiirtein koko päivän, aina töiden jälkeen pikku päikkäreille jotka sitten " vähän" tuppas venähtämään=)

Lääkäri pari viikkoa sitten sanoi polikäynnillä että vauva syntyy ennen uutta vuotta, että olisi vain päivien kysymys koska tulee, ja jännättiinkin miehen kanssa että kun nyt pysyisi masussa vuoden vaihteen yli ja niin pysyikin, ei ole antanut oikeastaan minkäänlaisia syntymisen merkkejä...ei kipeitä supistuksia yms...

Vierailija
27/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalasti onnea vuodenvaihteessa vauvansa jo saaneille!

:) :)

Mulla kauhea tarmonpuuska tänään, oon pessy pyykkiä ja siivonnu ja luonut lunta ja käyny kävelyllä, mitäköhän enteilee... Eilen illalla kauhistuin kun oli ekaa kertaa sormet ja varmaat oikeen " nakkisen" näköset ja turvonneet, ei oo aikasemmin ollut mitään turvotuksia. Ei vaan mitään supistuksia näy ei kuulu. Pitää varmaan miettiä joku projekti nyt tähän loppuvaiheeseen ettei päivät mene yhdeksi odottamiseksi ja tuskailuksi - jos vaikka sisustais työhuoneen uusiksi.. :)

Vauveli liikkuu hiljaksiin masussa, on kai niin ahdasta, mulla itellä taas on ahdasta kaikissa vaatteissa. Enää yhdet housut menee päälle, niitä pitää sitten yöaikaan pestä ja kuivata et saa taas aamulla päälle, kivaa! =( Nyt ois jo kyllä ihana kohta sopia muihin kuin mammavaatteisiin, kauheesti tekis jo mieli alkaa laihduttaa entisiin mittoihin kun lehdetkin on täynnä laihdutusohjeita ja kevätvaatekuvastoja pukkaa postista - no tän mahan kanssa täytyy vielä hetki malttaa...

Odottavan aika on pitkä...

Rosa rv 38+6

Vierailija
28/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantain jälkeen ei taas mitään uutta, kävin sunnuntaina sitten käyrillä ja syke veteli vaavilla ~180, kätilö kutsui lääkärin joka ultrasi ja kaikki taas kerran ok, uudella käyrällä vauvakin jo sitten hieman rauhoittui...

sisätutkimuksesta kieltäydyin..

kaikki veriarvot ja muiden pitäisi olla ok.

jotenkin ärsyttää kun aina eri lekuri tutkii ja tuumaa, taas vaihtui suunnitelmat, uusi kontrolli onkin taas 9.1..

rutisin huolella että en jaksa juosta joka toinen päivä neuvolassa ja taas polilla ja taas neuvolassa. se vaan yksinkertaisesti tuntuu niin hölmöltä vaikak myrkytyksen kanssa ei kyllä pelleillä..

huomenna soitan neuvolaan jos vaikka saisi torstaille ajan ja sittenhän se jo maanantaina onkin se poli aika.

unta tunnun saavan vähän liiankin hyvin, samoin kuin muilla että yöllä kun herää vessaan niin olo on pirteä kuin peipponen *rolleyes*

joka toinen päivä tuntuu olevan muutenkin vauhdikasta ja tarmoa täynnä olevaa ja sitten taas seuraava päivä väsynyttä ja kiukkusta

tänään on hyvä päivä

tänään on alaselkää ja vatsaa taas juilinut reilusti, sellaista ennakoivaa repivää supistustakin on ollut, lonkat on ajoittain tulessa...alapää tuoksuu vahvasti makealta (ettei vaan jostain tihkuisi lapsivettä?) mutta ei mitään sellaista mistä varmasti tajuaisi homman olevan käynnissä..rasittavaa..mutta tälläistähän tämä :D

RR 36+5

Vierailija
29/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois tasan 3 viikkoa laskettuun aikaan, mut mä olen asennoitunut siihen 5 viikkoon, kun ei tunnu missään et kohta syntyis..

Viime yönkin nukuin ihmeen hyvin ja tos äsken viel vetäsin yli 2 tunnin päikkärit esikoisen kans :) uskomatonta. ja nyt kun hehkutan niin ens yö onkin varmaan ihan kamala.. Sairaalakassiakaan en oo viittinyt pakkailla, kun ei todellakaan tunnu siltä että sinne tulis yllätyslähtö. Parina yönä viime viikol tuntu jotain pieniä nipistelyjä ja jomotusta, mut tosiaan tänäänkään ei oo ees tuntunu et ois raskaana. outoa.

Keskiviikkona ois neuvola jos vaikka pyytäis sitä jonkin laista arvioo vaavin painosta tekee.. kun ei tiedä yhtään mitä odottaa. en mitään nelikilosta tahtos.. itelleni kertynyt jo yli 15kg painoo, kääks :( kun esikoisesta tuli vain se 9kg.. mutta tuskin ne kaikki 6kg mitä nyt on enemmän on siinä vauvan painos.. heh..

susku 37

Vierailija
30/30 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meinasin,etten tänään kirjottele,kun ihmeitä ei ole tapahtunut.

Tänään neuvolassa käyty, paineet ihan ok + muukin. Vauva oli yllättävän " rauhallinen" yleensä rallattaa kauheasti,kun sykkeitä kuunnellaan. No syke oli tasainen 146 tienoilla, terkka kehui taas kauheasti....painoa oli 800 g vähemmin kun viime torstaina. En kyllä ymmärrä,miten sitä painoa mittailevat kun neuvolakorttiin kirjoitti -1225 g painon kohtaa`? Laskeeko jonkun käyrien mukaan,vai miten?

Joka tapauksessa se kymppi on nyt tullut,ei sen enempää - onneksi :-).

Toivottavasti laitokselle jäisi suurin osa...kunhan sinne asti pääsee...

Mulla on ollut koko päivän tosi hermostunut olo,vähän menkkamaisesti juilii alavatsaa ja välillä tuntuu että housuun lorahtelee jotain. Lapsivettäkö? Esikoiselta vedet tuli oikein holahtamalla,ei ollut epäilystäkään mistä oli kyse...meneeköhän nyt samaa kaavaa....

Jotenkin ei osaa yhtään ajatella,että olisi synnyttämään menossa kohta....sitä vaan yrittää vältellä koko asiaa mielessään, jännittää...

Huomenna omat synttärit,nauratti tossa äsken kun ajattelin että jos tuleekin vaikka laitokselle lähtö...saataisiin neidin kanssa juhlia samana päivänä ;-). No tuskin tulee tapahtumaan,enkä välttämättä haluaisikaan....

mami 38+5