~EX-HAAHULIINIT, vuoden ekaan viikkoon~
[quote]
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=darkviolet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=6959cd]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]
[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]
[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]
[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]
[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=6959cd]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 22.8.2006 [/color]
[b][color=6959cd]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=6959cd]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA ? [/color]
[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]
[color=darkviolet]
inkulaattori [b]2.1[/b]
rouva-80 [b]10.1[/b]
Emmasophia [b]14.1[/b]
miusumausu [b]11.3[/b]
Nette [b]14.3[/b]
tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]
n.1979 [b]19.3[/b]
.kati. [b]25.3[/b]
Melike77 [b]27.3[/b]
Wilkuna-72 [b]29.3[/b]
Viiru74 [b]30.3 [/b]
jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]
riax [b]21.4.[/b]
ranki [b]24.4[/b]
joanna04 [b]3.5.[/b]
Miikuko [b]4.5.[/b]
Bisquit [b]12.5[/b]
Minttuli79 [b]17.5.[/b]
Mauku75 [b]26.5[/b]
Fiona80 [b]29.5.[/b]
uba-aba [b]29.5.[/b]
Toive06 [b]??.6.[/b]
Aloevera1 [b]??.6.[/b]
Aapeli_77 [b]16.6.[/b]
Lytte77 [b]17.6.[/b]
Kengu76 [b]21.6.[/b]
kuutar-74 [b]24.6.[/b]
Ninni-78 [b]1.7.[/b]
Vinku75 [b]2.7.[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[/quote]
[/quote]
Kommentit (40)
Ensimmäiseksi onnittelut vauvan saaneille ja plussanneille!!!
Uusi vuosi on täällä meillä alkanut sekavissa tunnelmissa. Torstaina oli neuvola ja sydänäänet kuuluivat. Menin sinne kovin sekavissa tunnelmissa, koska samoilla viikoilla alkoi viimeksi mennä lopullisesti raskaus pieleen. Perjantaina sitten sainkin lasten kanssa lievän häkämyrkytyksen ja jouduin aivan hysterian partaalle. Kaikki se epätoivo viime keväältä ja pelko vauvan menettämisestä vain hyökyi yli. Teratologinen tietokeskus ei ollut enää auki, joten soitin myrkytyskeskukseen ja terveyskeskukseen. Terkkarin johtavalääkäri sitten sanoi, että ei muuta kun pihalle saamaan happea, että muuta ei tarvita. Maanantaina sitten soitin teratologiseen tietokeskukseen uudelleen ja sieltä sanoivat, että luultavasti kaikki ok, mutta raskaana olevan pitäisi aina saada lisähappea häkämyrkytystapauksissa, oli sitten miten lievä myrkytys vaan. Käskivät sitten vaan kuunnelluttamaan sydänäänet, koska torstaina on kuitenkin ultra. Sydänäänet kuuluivat siis hyvin jälleen eilen illalla, mutta silti pelko vauvan mahdollisesti hetkellisestä happivajeesta ei on olemassa. Vauvan liikkeet ovat edelleen myös hukassa. Edellisyönä luulin tuntevani muutaman hentoisen liikkeen, mutta edelleenkään en voi olla varma olivatko liikkeitä. Odotan kauhulla torstaista ultraa ja samalla koitan hieman rentoutua, koska mieheni ja lapset lähtivat anoppilaan ja tulevat vasta lauantaina takaisin.
Anteeksi tämä kovin omanapainen juttu, mutta kun ajatukset sen kuin vain pyörivät ja pyörivät...
Uba-aba 19+1
Sain siivottua koko kämpän ja käytin ihan mattojakin ulkona lumessa, vaikkei siitä niin hyötyä ole tällä parin asteen pakkasella. Olis edes parikymmentä niin pölypunkit kuolis. Mutta vähän oon tyytyväinen että nyt on puhdasta eikä villakoiria pyöri enää jaloissa. Sain menkkajomotuksia ja masun kovettumisia aikaiseksi, että hyvä hyvä, jospa apua tuli alakerran hommeleihin ja vaavi mahtus tuleen kohta :))
UBA-ABALLE tsemppiä! Varmasti säikäytti se häkämyrkytys, mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Et kai kauaa kerennyt hengittää sitä?
Jahas, nyt alkoikin melkoinen meukkaaminen tuolla masussa :) Lähdempä levähteleen ja " seurusteleen" vaavin kanssa.
Rouva 39+2
Taas oli pudottu pahasti 3:lle sivulle. Pitää nostaa.
Huomenna tosiaan ultra klo:8. Toivottavasti siellä olisi asukki ja syke.
Mua paleltaa aina iltaisin. Onko muilla vastaavaa? Jalatkin on jää kylmät. Muilla perheen jäsenillä ei, joten talo lämmin ;) Onko muilla vastaavaa? Ajattelin, kun Porkkanaa aina palelsi ennen km. Niin, että huolestuisko...
Lauris 7+1
Omassa navassa kun ei ole mitään uutta, ni ajattelinpa tulla kommentoimaan jotakin teille muille... :)
ROUVA: Säpä ahkeraksi heittäydyit... ;) Toivottavasti siivous-ässä toisi toivotun tuloksen!! Ettei varmuudeks kannattais ne kaks muutakin " ässää" vielä kokeilla, ni ehkä sit ainakin...? Pidetään peukkuja, et lähtö olis piakkoin!!
NETTE: Juu, onhan tolla masulla kokoa... Tänään tuli postissa neuvolasta ne " dieetti-ohjeet" , joilla ajattelin viskaista ekaa vesilintua jonka näen... No, ei, ihan tosissani mä tän homman otan, mutta joku järki sentään!! Jätän makeat ja suolaiset ruokavaliosta pois ja tilalle enempi hedelmiä ja viljavalmisteita, ni kyllä tästä lapsi syntyy!! ;) Tänään juttelin just meidän naapurin kanssa, jolla oli LA 10 päivää sitten (mutta kärvistelee edelleen) ja tuli puhetta sf-mitasta ja sillä oli 28cm rv35 ja aika pieni oli masu nytkin... Eli vain sentin enempi, ku mulla viimeeks mitatessa!! Iiks!! Kelaa mä tosin en ymmärrä... Mun hakemus lähti palkkiksesta sinne jo kohta 6 viikkoa sitten, eikä mitään pakkausta (tai edes ilmotusta siitä) kuulu eikä näy... Kohta pitää jo alkaa soitella perään, että missä viipyy!!
LAURIS: Mietit sitä paleltamista... Hus, pois nyt tommoset km-peikot!! Mulla alkuraskaus oli heinä-elokuussa ja oltiin Turkissa, missä siis yli 30 astetta lämmintä ja mua PALELSI siellä, kun muut hikoilivat, eli kuuluu taudinkuvaan!! ;)
Missäs luuraa WBM, JOANNA, RIAX, PETJU ym? HUHUU...
Mellu ja Nalle rv 28+2
Moikka kaikille tasapuolisesti! En ole pitkään aikaan kirjoitellut, lukemassa käyn kyllä joka päivä...
Mulla on nyt viikkoja kasassa tasan 16 ja vasta huomenna eka lääkärikäynti (hemmetin pyhät ja lääkärien lomat!!!). Olen kyllä käynyt kätilön juttusilla ja NP-ultrassa. Voisiko joku valaista tietämättömälle mitä tuolla ekalla lääkärikäynnillä tapahtuu ja kauanko siinä menee suunnilleen aikaa.
Jännittää ihan vietävästi!! Kuuluukohan sydänäänet jne... Vieläkin keskenmeno kummittelee mielessä... Ultrassa kaikki oli onneksi ok, siitä on kuitenkin jo 4 viikkoa aikaa. Pääsen lisäksi rakenneultraan, mutta se on vasta kuukauden päästä. Kävi hyvä säkä, kun sairaala jossa käyn äippäpolilla on opetussairaala ja niiden täytyy tehdä ultrauksia, jotta valmistuvat. Ei maksa mulle edes poliklinikkamaksua. Muuten meidän kunnassa ei kuulu raskauden seurantaan kuin NP-ultra.
Jännittäen huomiseen, onneksi aika on heti aamulla.
Mellustahan me ollaankin saatu mainio listaemo :) Hienosti onnistui päivitys!
Kiva kun kirjoittelitte petju ja mellu näistä disperiinijutuista taas. Vähän epävarma olo toisinaan mullakin kun ei ole sen enempää lääkärin tukea tässä asiassa. Kaikki ovat kyllä sanoneet että on ok että syön, mutta kukaan ei lääkettä mulle koskaan määrännyt, joten mulla ei myöskään ole mitään sen tarkempia ohjeita että kuinka kauan ja kuinka paljon... Lueskelin tuolta haahupuolelta että petjun lääkäri oli sitä mieltä että 100 mg pitäis syödä että ois mitään vaikutusta. No, minähän olen varovaisesti syönyt vain 50 mg. Enpä sitten tiedä onko ollut mitään vaikutusta, omassa pääkopassa vaikutus on ainakin huima! :) En kuule mellu usko että sulla on mitään syytä huoleen. Kun en minäkään tästä enää murehdi, ja olen sentään yleensä se kaikista suurin murehtija!
Hurja tuo sun neuvolalääkärikokemus, mellu. Itsekin olen menossa huomenna, toivottavasti lääkärillä ei olis ihan noin kiire... Jos lääkäri hötkyilee ja kiirehtii, en yleensä saa sanaa suustani, kaikki jää kysymättä mitä olin suunnitellut kysyväni. No, jos ei muuta niin tuleepahan kohdunsuun tilanne tarkistettua, oli taas alkuviikosta niitä suppareita. Toivon vaan ettei lääkäri olis ihan yhtä kovakourainen kuin viimeksi, huolestuttaa että aiheuttaa enemmän haittaa sellaisella käsittelyllä.
Käyn myös terveydenhoitajan luona. Siellä varmaan täytellään kela-paperit! Hiphei! Äitiyspakkausta pääsee tilailemaan :)
Hurjalta kuulostaa myös sun maha. Minun on vaikea kuvitella tätä omaa massuani enää yhtään isommaksi kuin mitä se on! Se on mielestäni jo tosi iso! Mutta eiköhän tuo jatka kasvamista (toivottavasti!) ja pääsen entistäkin komeampiin mittoihin.. Parin viikon kuluttua ois iltapukujuhlat. Näytän kyllä aikas huvittavalta mustassa kotelomekossani (on sellaista venyvää kangasta, eli menee kyllä päälle vielä). Täytyy verhoutua isoon huiviin tai jotain.. Yleensä en kyllä massuani häpeile, päinvastoin. Mutta tuossa makkarankuoressa en kyllä tunne oloani kovin hehkeäksi :)
Uba-aballe vielä lohtuhali. Ymmärrän että huolettaa, kurja kuulla kolme päivää liian myöhään että olis pitänyt toimia jotenkin toisin! Mutta eiköhän kaikki ole kunnossa. Jos ei kuitenkaan kovin vakavasta myrkytyksestä ollut kyse.
joanna rv24
Ekalla neuvolalääkärikäynnillä tarkistettiin kohdunkaulan tilanne ja muutenkin tunnusteltiin massua sisältä ja ulkoapäin. Sitten kuunneltiin sydänäänet. Eipä siinä oikeastaan muuta, juteltiin kai jotain mun selkä- ja vatsakivuista, niitä mulla oli silloin alkuviikkoina. Mulla oli tuo lääkärineuvola muistaakseni jo viikolla 12-13.
Neuvolantädin luona kävin samalla käynnillä, ja siellä ne normaalit verenpainemittaukset, punnitukset ja hemoglobiinit ym.
Vaikka nyt jännittää, niin eiköhän sulla huomenna ole taas paljon huojentuneempi mieli, kun olet saanut kuulla pikkuisen sydämen sykkivän :)
joanna
Kiitoksia rohkaisevasta viestistä=) Odotan todellakin, että huomenna olo on taas huojentunut ja luottavainen.
Kaikille viimemetriläisille jaksuja ja tsemppiä synnärille!! Kiva kuulla sinustakin petju..Joannalla vain rv kasvaa, vautsi! (ihania juttuja), terkkuja myös netelle!!
Uba-uballe haluaisin lähettää paljon jaksuja. Uskon kaiken olevan kuitenkin hyvin, mutta varmasti oli kamala kokemus!!! Voimia ja rutistuksia! Ikävää, että sattui tuollainen kelju asia vielä mieltä askarruttamaan : ( moinen häkämyrkytys!
Oma napa:
Olo on tasaantumaan päin, mutta kamalaa mikä syöppö minusta on tullut! Syön aamulla ensin jotain aamupalaa, töissä lounaan (mahdollisesti siinä välissä napostelen jo jotain), lounaan jälkeen napostelen taas jotain, kotona reilu päivällinen ja illalla napostelu jatkuu.
Hetken on hyvä olla, kunnes kohta jo huikaisee ja on " huono olo" .. tätä menoa minä lihon kyllä muodottomaksi. Huomenna kyllä kävelen töihin! Tuntuu vain, että enää ei ennätä harrastaa edes sitä hyötyliikuntaa, syksyllä sentään pyöräilin töihin, nyt kävelyyn tuhraantuu liikaa " kallisarvoista aikaa" ja ajan autolla.. Mutta kohan raksa valmistuu, on pakko antaa aikaa liikunnalle! Se on lupaus, jota oikeasti odotan :)
Näin viime yönä aika inhottavan km-unen, alitajunta siis tekee töitään. Tällä hetkellä voin hyvin, unestakin huolimatta.. vaikkakin päivällä uni palasikin välillä mieleen.
Mutta nyt kauniita unia, minä lähden unten maille, aamulla herätys jo kukonlaulun aikaan! :)
Voikaa hyvin ja vielä hyvää tätä vuotta kaikille!!!
t. wbm rv 10
Ultra kuulumisia!
Nyt ultra on ohi! Kaikki oli ok. Yksi vauva löytyi Mittaa oli jo 14 mm ja syke >140. La tarkentui 20.8. Nyt onkin sitten vk 7+4 jo. Näin aikaisin on kuulemma mitta kaikkein tarkoin. Pidemmillä viikoilla ei sitten enää pysty niin tarkkaa mittaamaan, joten silloin ei enää aikoja muutella, ellei heittoa ole yli 7 vrk. Iso keltarauhanen löytyi myös ja lääkäri sanoi,että voi aiheutta kovaakin kipua lähi päivinä, mutta km tai umpparia ei tarvitse pelätä. Nyt voi siltä osin huokaista helpotuksesta, että ei välitöntä km tarvitse pelätä. Tän huonon olonkin kestää paremmin.
Uba-uban ultrakuulumisia odottelen, kyllä kaikki on toiv. ok. Miten se häkämyrkytys tapahtui? Miten huomasitte?
Mites juanitan neuvola sujui?
Wbm, jokos sinä olet jo 10. raskausviikolla! Ihanaa! Milloinkas sulla on seuraava ultra? Mullekin on ruoka taas maistunut, ja viime aikoina on paino noussut hurjaa vauhtia. Saa nähdä mitä neuvolassa sanotaan. Hassua kun muhun ei ole aikaisemmin tarttunut kilot oikein millään, ja nyt on tullut kilo lisää joka kerta kun käyn vaa' alla!
Minultakin kaikille isomahaisille oikein paljon tsemppiä viimemetreille ja synnytykseen!! Vieläkin tuntuu jotenkin aivan kamalan kaukauiselta omalla kohdalla, mutta kai sitä vois pikkuhiljaa alkaa asennoitumaan siihen että joskus se aika koittaa!
Kohta olis neuvola... Otin aamupäivän töistä vapaata kun sain niin huonon ajan, 10.45. Ei olis oikein ehtinyt töissä käydä kuin kääntymässä. Mutta ihan mukava tällainen rauhallinen aamu välillä :) Vaikka enhän minä tietenkään silloin saa nukuttua kun olis aikaa...
joanna
Ensimmäiseksi onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja tietenkin plussanneille!!!
Me sitten muutettiin viime viikonloppuna Ruotsista tänne Suomeen ja täällä sitten totutellaan " suomalaiseen" elämään ja euron käyttöön.
Tavaroita on vielä tietenkin sikin sokin joka paikassa ja paljon laatikoita purkamatta. Ensi viikolla vanhemmat lapset aloittaa koulussa ja päiväkodissa sekä mies työt, niin jos vaikka sitten minä saisin täällä paikkoja järjesteltyä päivisin sillä aikaa (vauvan hoidolta).
Tyttö (01/99) aloittaa ruotsinkielisessä koulussa ja pojat (09/00) ja (06/03) menevät ruotsinkieliseen kielikylpypäiväkotiin, jotta saavat jatkaa oppimaansa ruotsia täällä Suomessakin. (Kotona kun kumminkin puhutaan keskenämme vaan suomea.)
Sitten vähän omia kuulumisia vauvan kanssa. Ensimmäiset viikot olivat vaikeita, kun ensin Iina söi molemmat rinnanpäät rikki. Annoin sitten maidon lypsettynä pullosta, kun ei pystynyt imettämään. Sen jälkeen sairastuin kauheaan flunssaan ja sain toiseen rintaan vielä rintatulehduksen, johon söin antibioottikuurin. Flunssa jatkuu sitkeästi vieläkin. (Avomieskin on ollut yhtä kauan sairaana. Joten paikkojen järjestely uudessa kodissa on jäänyt vähän senkin takia vaiheeseen, kun ei jaksa tehdä kipeänä mitään.)
Nyt sitten vielä nuorempi pojista on kauheassa flunssassa. Onneksi ei Iinalle ole tullut (ainakaan) vielä mitään pahempaa. Nenä on vähän vuotanut hänelläkin.
Ja nimi siis vauvalle on päätetty ja sillä nimellä rekisteröitiin hänet Ruotsiin ennen muuttoa. Ristiäisten ajankohtaa ei ole vielä päätetty, kun ei oikeastaan ole vielä kysytty/päätetty kummejakaan. Niin ja nimeksi tulee IINA ILONA JOANNETTE.
Oikein paljon hyvää jatkoa teille kaikille ja loppumetreillä oleville (ja kaikille muillekin) kovasti tsemppiä tulevaan synnytykseen sekä sitten vauva-arkeen!!!
T:IinaMiio ja Iina sekä Sinna, Joni ja Eemil
Kiva IinaMiio, kun kävit moikkailemassa!! :) Kiva myös kuulla, että kaikki vauvan kanssa sujuu hyvin ja tyttö on saanut nimen... Iina onkin tosi kaunis nimi!! Tsemiä vielä tavaroiden purkamiseen ja paikkojen järjestelyyn... Saanko udella minnepäin Suomea muutitte? Onnea " uuteen" kotiin!!
JUANITAN lääkärikuulumisia ja UBA-ABAN ultrakuulumisia odotellessa...
Niin ja JOANNAN neuvolakuulumisia!! ;) Onpa nyt monella jännä päivä tiedossa...
LAURIS: Onnea upeista ultrakuulumisista!! Nyt voi jo huokaista vähän helpotuksesta... Ihanaa, että kaikki on hyvin!!
Jos en enää tänään palaa kirjoittelemaan, niin ei muuta kun hyvää Loppiaista ja viikonloppua kaikille!! Meillä alkaa viikonloppuna vauvanhuoneen maalaus puuhat... Can´t wait!! ;)
Mellu ja Nalle rv28+3
Tässä toiveikkaana odottelen josko niistä kehittys jotain isompaa päivän mittaan..
Eilen autossa tuli kyllä melkoinen " suppari" tai joku kun kävi niin kipeetä, mies kysyikin että ajetaanko suoraan sairaalaan? ;)) No, siitä se laantu ja ilta ja yö menikin ihan rauhassa, mitä nyt tää masumötkylä siirtelee raajojaan ja upottaa päätään lähtökuoppiin :)
Jospa se siivous " ässä" - autto? Pitää kyllä sitä sauna-ässää koitella tässä viikonlopun mittaan ja pitänee nolona myöntää että oon nähny unta siitä yhestä " ässästä" (enkä meinaa saunaa enkä siivousta). heh ;) Otetaan sekin käyttöön..jos mies vielä " uskaltaa" . Meillä ainakin mies on arkuuntunut silleen ettei uskaltais " tökkiä vauvaa päälakeen" . Onhan tää meille ihan uus tilanne, kun esikoista odotellaan niin jos mua jännittää niin tuntuu miehelläkin olevan omat ongelmat. Että voi päätellä ettei sitä ässää ole paljookaan tän raskauden aikana harrasteltu..
Meillähän on toimintaa ja jännää:
Juanitan lääkärikuulumiset, Uba-Aban ultrakuulumiset ja
Joannalla taitaa olla neuvolakuulumisia tänään?
Meikä lähtee lounasta miettimään tuonne jääkaapille, ei tunnu ruokahalua olevan enää, plääh.
Terkuin viimemetreistä nauttiva Rouva 39+3
Laurikselle ensin onnittelut ultranäkymistä. Hyvältä vaikuttaa! Sulla oli aika lailla isompi alkio ottaen huomioon että mentiin alunperin samoissa, mutta sä pääsitkin nyt pari päivää edelle :)
Eli esittelyä: olen vm-72, mies -75 ja esikoinen syntyi 11/03. Km 08/05 rv9+4. Uusi plussa 12/05 nyt LA:ksi varmistui 22.8.06.
Mä en tunne vielä juuri ketään teistä ex-haahuista, kun suurin osa on siirtynyt tänne jo ennen elokuuta. Riax taitaa olla eka nikki, jonka muistan plussanneen haahupuolella. No, perästä tuleekin sit tutumpia, meitä on parin viikon sisällä useampia.
Mulla oli alkuraskauden ultra rv7+0. Alkio oli 9mm pituinen ja vastasi täsmälleen viikkoja. Nyt kun muistelee, millainen alkio oli km-raskaudessa samalla viikolla, niin olisi pitänyt otsaluullakin nähdä, että se alkio ei ole muodostunut normaalisti (oli sellainen pitkulainen, jolla oli heikko syke, kun nyt näkyi paljon selvemmin " oikea" katkarapumuoto, istukka ja napanuorakin). Samaten raskausoireet ovat nyt selkeästi sellaisia kuin oli esikoisestakin, km-raskaudessa mulla ei ollut oikeastaan mitään oireita. Sen puoleenkin olen nyt hieman luottavaisempi, mutta onhan tässä vielä monta jännäyksen paikkaa, kun on tarkemmat ultratkin vielä edessä.
Tsemppiä meille kaikille loppuraskauteen :)
Kerttukasperi ja Onni rv7+2
Kerttukasperille lämpimät tervetulotoivotukset! Toivottavasti tämä raskaus kestää ja tekin saatte vauvan syliinne asti.
Lauriksella oli kanssa hienoja ultrakuulumisia - onnittelut niistä!
Uba-aballe piti vielä kommentoida tuota häkämyrkytysasiaa. Onneksi ehditte ajoissa ulos? Mitä tapahtui? Meillä on tuli takassa joka ilta, ja mä olen lähes hysteerinen tuon häkäasian takia, olenpa toisinaan jopa kuvitellut päänsärkyä ja huimausta peltien kiinnilaiton jälkeen, vaikka en varmasti laita sitä liian aikaisin. Meillä taitaa mennä lämpöä aika paljon hukkaan, kun en uskalla laittaa peltiä kiinni ennen kuin viimeinenkin kekäle on sammunut!
Omaan raskauteen ei uutta kuulu. Pahoinvointi/oksentelu riehaantui taas joulun jälkeen :(. Pyysin tänään neuvolatätiä mittamaan sokerin paastoarvon seuraavalla käynnillä, kun elimistöni ei siedä yhtään makeaa ja vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Vieraat jo kyselee, että eikös synnytys ole jo lähellä... Joo, kolmen ja puolen kuukauden päästä. Masu tekee olon jo välillä tukalaksi, kun tuntuu, että kylkiluut eivät suostu antamaan periksi kasvavan mahan tieltä ja kylkiä kiristää. Vähän enemmän on taas supistellutkin, mutta ei onneksi mitään kipeitä. Vauva sentään liikkuu tosi ahkerasti!
Kuuden viikon päästä olen jo lomalla - ihanaa!
Oikein mukavaa loppiaista ja viikonloppua kaikille ex-haahusiskoille!
Riax rv 24+6
Laurikselle(muistinko oikein?) onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!!!
Meillä ultrassa oli kaikki hyvin. Otin kuitenkin tulevan kummitädin henkiseksi tueksi mukaan, koska mieheni on lasten kanssa reissussa. Rakenteellisesti vauva oli normaali. Muutamaa päivää laskettua aikaa pienempi. Pää tosin oli viikkoa pienempi, mutta niin se on ollut kahdella edelliselläkin, joten siitä en huolestunut. Lääkäri kuitenkin halusi mitata myös pikkuaivot ja ne olivat taasen viikkoa suuremmat, joten lääkärikin huojentui.
Sukupuoltakin lääkäri koitti katsoa, kun kerroin, että mun on vielä kudottava vauvan huoneeseen oikean värinen matto, mutta kaveri laittoi jalat ristiin. Poikaa lääkäri epäili...tytöksi liikaa tavaraa.
Keväisten tapahtumien tähden sain päättää haluanko tiukennettuun kontrolliin ja tietysti halusin, joten seuraava ultra on jo 9.2.
Nyt on vähän huojentunut olo.
Riax yms: mä olen kanssa ihan häkähysteerinen ja ilmoitin perjantaina miehelleni, että meillä ei peltejä ennen kiinni laiteta, kun pikkuinen on syntynyt. Häkävaroitinkin meillä on mutta pienillä häkäpitoisuuksilla se hälyttää vasta tietyn ajan jälkeen. Vauvan syntymän jälkeen haluan myös uuden häkävaroittimen, josta näkyy pitoisuudet ja joka varoittaa heti.
Nyt päiväunille!!!
Uba-aba 19+3
Jokohan se Rouva80 on saanut lähteä??? Kateudesta vihreänä täällä jos näin on... Itsekin olisin ihan valmis mutta mitään kipeitä suppareita ei näy eikä kuulu *masentavaa*
Tämä ex-haahupalsta on ollut ihanan pitkään pelkästään positiivisia uutisia täynnä!! Onko kukaan muu huomannut samaa? Voi kun meidän ryhmässä olisikin se kamala km-aalto nyt poistunut ja kaikki saisivat plussansa pitää ihan 40 viikkoa!! WBM, sullakin alkaa viikkoja olla paljon ja pahimmat riskiviikot kohta siis takana. Luinkos oikein että Neronja olisi taas plussannut? Voi kunpa se pitäisi paikkaansa ja olisi juuri tuollainen 40 viikon plussa :)
Tervetuloa mukaan myös kaikki uudet! Nimimerkkejä en enää tässä vaiheessa kykene muistamaan, raskausdementia on huipussaan näin loppuviikoista. Sitä on jotenkin niiiiiiin täynnä vain omaa napaansa ettei tosikaan. Mutta kyllä te vielä huomaatte muutkin ;)
Mulla on hormoonit hyrränneet ihan ylikierroksilla, kaikki on itkettänyt parina päivänä. Aika raskasta kun ei edes tiettyjä biisejä voi kuunnella kun taas itkee *huoh* Nyt sain onneksi nukuttua viime yön paremmin kuin hyvin ja mielikin tuntuu heti paljon tasaisemmalle. Kunpa tämä vauva nyt tajuaisi jo kohta syntyä, miehen kanssa ollaan molemmat jo aikas malttamattomia...
Emmis 38+6
Onnea uba-aba hyvärakenteisesta vauvastasi :) Mulla tuo rakenneultra on vasta edessä, tosin jo maanantaina iltapäivällä. Kieltämättä jännittää...Onhan siitä jo aikaakin, kun on viimeksi ultrattu eli viikoilla 7+5. Aika kiitää hirmu nopeaan. Ajattelin kysyä, voisko mahdollisesti tehdä mulle sisätutkimuksen tää ultraava kätilö, kun on ollut supistuksia parisen viikkoa mielestäni aika tiuhaan. Varsinkin töissä, jos on ollut hyvin stressaava päivä. Eipä mua ole " kaiveltukaan" kuin tuolloin 7+5, ainut kerta kun lääkäri on tutkinu mua ja vaavia tässä raskauden aikana. Seuraavaan neuvolaankaan ei kuulemma lääkäriä tule, kun kaikki on mennyt niin hyvin. Kysyipä terkka viimeksi, josko menisin yksityiselle lääkärille. No en tasan alkaa maksamaan yksityisestä kun kunnan pitäis tarjota mulle neuvolalääkäripalvelut! Miksiköhän raharikkaaksi se mua luulee :/
Tuosta lääkärijutusta tulikin mieleeni, että musta on kehkeytynyt varsinainen ihmishirviö. Mä saan raivokohtauksia sekä kotona, että töissä (työkavereille, ei onneksi vielä asiakkaille) ja sitten sen jälkeen pillitän hillittömästi. Välillä oikein ottaa päähän, kun ei pysty sen vertaa kontrolloimaan tunteitaan.
Vauva on alkanut liikkumaan aktiivisemmin ja liikkeetkin on muuttuneet napakammiksi. Välillä mulla on hillitön kipu navassa edelleen, mutta ei pahempia vaivoja/kipuja. Pientä liitoskipuilua eilen sekä vanha iskiasvaiva. Niin ja krampit jaloissa! Eilen ihan hillitön kipu jalanpohjassa ja yöllä kramppaili sääri. Tarttis varmaan aloittaa magnesium. Löytyihän noita vaivoja, yleisesti ottaen en niistä kuitenkaan valita :) Ei nyt kuitenkaan sairista oo tarvinnut hakea ja toivottavasti ei tarvitsekaan, kun pidän lomat pois ennen ä-loman alkua, että saa vähän huilia ennen tosi koitoksia.
Siinä tuli omaa napaa niin, että koko napa ruskas :) Levollista viikonloppua kaikille haahuille!
Mauku rv 20+0 (jee, puoliväli! Onnitteluja otetaan vastaan, heh :)
Melike; Kiitos kysymästä, olin kaks viikkoa sairaslomalla, mulla oli just supistuksia ja oikealla puolella tuolla jossain munasarjojen kohdalla oli tosi kipee kohta. Supistuksia on ruvennut taas tulemaan, kun on nyt ollut 2,5 viikkoa töissä saikun jälkeen, saas nähdä kuinka pitkälle jaksaa töissä olla? Mulla äippäloma alkaa 7.2. Äippäpakkauksen sain varmaan kolme viikkoa sitten, ihania vaatteita. Äitiyspäivärahapäätöksen saan vasta sit joskus helmikuussa, kun mulla tulee vasta tän kuun lopussa täyteen tuo 6 kk, jonka perusteella haen äitiyspäivärahaa.
Olipa sulla kurja lääkäri, meillä terveyskeskus lääkäri on kyllä melkein samaa luokkaa, sillä on kans aina mahdoton kiire, tuntuu, että ei siellä mitään kerkeä kysymään, kun pitäis melkein heittää kysymykset siinä, kun on jalat levällään.
Itsekkin meinasin tilata ajan yksityiselle vielä joskus 36 rv, haluan, että ultralla katsotaan, ettei vauva ole kasvanut mitenkään valtavan suureksi ja muutenkin katottais, että kaikki on hyvin ja vois mennä turvallisin mielin synnyttämään.
Taitaa sullakin Melike maha olla jo aika iso, jos sf-mitta on jo noin iso. Mulla ainakin maha on jo valtava. Siks tuo vauvan tuleva koko hieman jännittää. No, huomenna on neuvola ja pääsee katsomaan kuinka paljon maha on kasvanut. Kivahan tuo on, että vatsa kasvaa tietää että vauvallakin on varmaan kaikki hyvin, kun masu suurenee.
Supistuksia loppusuoralaisille ja tsemppiä teille tulevaan synnytykseen!
toivottelee Nette rv tasan 30