TAMMIKUISET UUTEEN VIIKKOON 12.-18.5.
Kokeilen, pystyisikö tänne jo kirjoittelemaan, tässä ensi viikon pino:)
Kommentit (58)
Nyt paistaa aurinko, pari tuntia sitten tuli rakeita. Lunta ei ole näkynyt kuukausiin ja nurmikkoakin on jo jouduttu leikkaamaan.
Tolleroinen: Jospa se vaippa onkin liian iso eikä siksi asetu tiiviisti "lahkeista". Niitä kiloja ei tosiaan kannata tuijottaa, voi hyvin olla, että tarvitsee isomman tai pienemmän kuin kilot väittää. Sopiva merkkikin löytyy kokeilemalla. Tosin jos tuo koko on aikaisemmin ollut hyvä, niin sitten on varmaan isompi se todennäköisemmin sopiva.
Allu: Ihanan äitienpäivälahjan olit saanut! Vastapainoksi sitten tylsempi juttu sairastaminen ja lasten hoitaminen siitä huolimatta. Olet säkin aikamoinen äiti kun vaan jaksat kaikista ylämäistä huolimatta.
Magda_lena: Pojat ei meillä ole kummoisiakaan julkisia raivareita harrastaneet, mutta ovat muutenkin enemmän murjottavia kuin huutavia tyyppejä. Tyttö on jonkun kerran huutanut esim. kauppakeskuksissa, mutta musta tuntuu, että ihmiset katsoo enemmänkin myötätuntoisina kuin moittivasti. Tai sitten mä vain kuvittelen niin. Samapa tuo silti, miten katsovat. Mä en lastani tahallani huudata ja sen minkä joskus huutaa, niin sitten huutaa. Kyllä tähän maailmaan ja kauppakeskuksiin ääntä mahtuu. Poikien konserteissa olen yrittänyt pitää tytön hiljaisena, onneksi tyttö on ainakin tähän asti ollut aina hiljaa, jos ei muuten, niin kun on eväät esillä.
Tomaksen lisääntyneet yösyönnit voi tietty olla vaan lisätilausta eli maidon tarve kasvaa kun poika kasvaa. Muutamassa päivässä se sitten taas tasaantuu.
Tsemppiä muuttoon! Sukulaiset ja ystävät avuksi - tai ammattilaiset rahalla, niin hyvin menee.
Ihania kuvia kaikilla. Mä jätän kuitenkin omani vielä laittamatta. Tytöstä ehkä voisin kuvan laittaa kunhan ehdin sopivan etsiä.
Siru-sofia: Kansion löysin, mutta en päässyt katsomaan kuvia, koska minulta "puutuu oikeudet". Hupaisa kirotusvihre tuossa ilmoituksessa. Kirjoitin salasanaksi siis nimimerkkisi pienillä kirjaimilla ja väliviivan kanssa.
Tyttö senkun koisaa, vaikka olen jo pariin kertaan vienyt autoon ja takaisin sisään. Kohta neljä tuntia unta putkeen. Hyvä hyvä, jaksaa sitten iltaa paremmin. Tänään kun on mieskin liesussa illan.
Ja eikun keittiön kimppuun, jotta saadaan esikoisen kanssa leipoa jotain huomisia konserttinyyttäreitä varten.
Strutsi ja neiti
Eipä tullutkaan pötköä enää. Kiva kun antavat taas käyttää rivinvaihtojakin keskustelussa. :)
Strutsi
Kiitos vain kaikille myötätunnosta mother-in-law-from-hell juttuun. Se on aina ollut samanlainen painajainen, aina yhtä ilkeä ja töksäyttävä. Ja se on sitä kaikille. Pari vuotta sitten laitoin mamman ruotuun ja se olikin jonkin aikaa kohtuullisen ystävällinen, eli ei ilkeillyt pahasti joskaan ei mitään ystävällistä ikinä sanonut. Mutta nyt on tilanne taas riistäytynyt käsistä.
Sillä on joku ongelma itsensä kanssa. Mieheni mielestä anoppi ei tarkoita pahaa, vaan se on hänen tapansa puhua. Joo, ehkä mieheni on siihen tottunut mutta minä en moista hyväksy. Odottakoon rouva vain seuraavia ilkeitä sanojaan, täältä pesee... ;)
Nyt ne on sitten täälläkin aloitettu, eli kiinteät. Sisu sai eilen teelusikallisen perunaa ja tänään toisen lusikallisen. Viime päivien tolkuton nälkä ja tyytymättömyys ajoi minut tähän ratkaisuun. Neuvolan täti pitää tietenkin saarnan, mutta pitäköön.
Pojalla on myös varmaan hampaita tulossa kun puree molempia nyrkkejä ihan hulluna, kuolaa tulee kuin Niagaran putouksista ja huutaa koko ajan. Eilen illalla poika oli ihan kuuma (en mitannut lämpöä) ja annoin supon. Tänään sama tilanne. Purulelut narskuu ja kädet menee vielä kaupan päälle suuhun. Kunpa voisin auttaa tuota pientä miestä.
Onko teillä muilla koskaan vapaa-aikaa? Mulla ei. Tänäänkin olen koko ajan joko lajitellut / silittänyt / ripustanut / viikannut pyykkiä, tehnyt ruokia, lämmittänyt ruokia, pakastanut ruokia, pyyhkinyt peppuja tuhat kertaa, raivannut lehtikasoja, vienyt roskia, kastellut kukkia, imettänyt, yrittänyt pelata esikoisen kanssa, viihdyttänyt vauvaa, hoitanut virastoasioita jne... huh. Tämänkin kirjoituksen olen katkaissut monta kertaa, mutta sinnikkäästi vien loppuun. Kai.
Ja huono omatunto vaivaa kun en leiki esikoisen kanssa. En vain jaksa. Ja puistossa se ei leiki kenenkään kanssa, joten se siitä. Äidin pitäisi olla 247 viihdekeskus. Se purnauksesta.
Miestä ei tällä viikolla näy, joten yh-elämäni jatkuu ensi viikkoon. Haasteellista, sanoisinko.
Ja taas taistelua tuon esikoisen syömisen kanssa. Normaali lapsi syö varmaan viikossa minkä se vuodessa. Huoh. Olipa sekavaa kertomusta, sori.
ipu ja Sisu kohta 4kk
Strutsi: Oho, mun moka. Olin näköjään laittanut salasanaan isot kirjaimet, eli Siru-Sofia. Sorry. Jospa nyt pääsisitte niitä kuvia katsomaan.
SIru-Sofia
TAVATAANKO TEMPOSSA, Tapiolan Stockalla keskiviikkona ensi viikolla klo 10? Strutsi, Mantelihammas ja Pajunkukka ainakin pääsisivät. Mantelihampaan isompi tyttö nukkuu myöhemmin päikkärit, siksi hän ilmeisesti haluaisi tavata jo klo 10.
Voin laittaa tuosta tapaamisesta vielä oman aloituksen.
Mitenkäs te muut aktiivit? Te jotka ette asu täällä maailman keskuksessa, eli Tapiolan lähellä? Pääsettekö paikalle?
Olavi taisi nukahtaa nyt sänkyynsä, enää ei kuulu ähinää. Hän on juonut tänään pullomaitoa todella vähän, ehkä noin 4 dl. Ilmeisesti multa sitten tulee loput maidot? Olen siirtynyt NAN2, kai siinä on enemmän energiaa?
Onko teidän vauvat ruvenneet esittelemään kieltään? Meillä Olavi esittelee kieltään ja nauraa, jos joku toinen näyttää hänelle kieltään :). Hän myös päristelee niin, että sylki roiskuu. Tykkää myös, kun päristelen ja hyrrään r-kirjainta.
Olen suunnitellut maatilalomaa Viroon ja samalla reissulla voisi olla viikon jossain vuokratalossa Pärnussa. Onko teistä kukaan tehnyt vastaavaa reissua? Olisi kiva kuulla kokemuksia.
Nyt ei irtoa oikein mitään kommentteja teidän kirjoituksista, vaikka olen ne lukenut. Joku kirjoitti omasta ajasta tai sen puutteesta. Mulla on pyykkikuivuri, en silitä, mies siivoaa, tiskaa ja tekee ruuan. Mulla on omaa aikaa silloin, kun Olavi nukkuu. Dementoituneen tätini asioiden hoito vie myös paljon aikaa. Ainoa keino saada omaa aikaa on luopua "turhasta" sisteydestä ja muista kotihommista, ostaa palveluita tai teettää kotihommat miehellä ja isommilla lapsilla :).
Nyt alkaa mun suosikkihömppähistoriasarja: Tudors.
Voikaa hyvin!
T. Ametisti ja Olavi 4kk
Kiirettä pitää eikä ehdi netissä pyörimään. Pihahommia ja muutenkin menoa on liiankin kanssa. Mutta välillä käyn teidän kuulumisia kurkkimassa.
Sen verran kommentoin, että onnittelut allulle hyvin voivista jaloista. Ipun anoppi on yhtä ärsyttävä kuin ennenkin ;) Joillakin vauvelit jo kääntyy, meillä Nooralla ei ole mielenkiintoa moiseen. Kiinteitä on syöty nyt tasan kuukausi ja syöminen onnistuu jo tosi hyvin ja puoli purkkia sosetta uppoaa jo kerralla. Maistettuna on jo peruna, porkkana, bataatti, kukka- ja parsakaali, maissi, vattu, mustikka, päärynä, omena ja banaani. Mangoa ja aprikoosia ostin kaappiin odottelemaan...
Olin eilen eka kertaa ulkona eli kaverin kanssa syömässä ja muutamalla oluella. Ja kyllä oli IHANAA! Miten olenkaan kaivannut ihmisten ilmoille. Suosittelen. Piristi kummasti ja yllättävän hyvinb kestin juomaakin eikä menny jalat alta, vaikka yli vuoteen ei ole yhtä enempää tullut otettuakaan.
Joku kyseli lääkärineuvolasta. täällä 2kk ja 6kk neuvolat on lekurijuttuja. Viimeksi oli muuten (4kk neuvola) painoa meillä jo 6800kg eli tasan tuplaantunut syntymäpaino ja pituutta oli 63cm.
Ihania vauvoja kaikilla! Kokeilenpa jos onnistuisin myös Nooran tänne liittämään sit kiireesti nukkumaan. Tyttö on jo tuhissut reilun tunnin sängyssään...
Mukavaa loppu viikkoa mainiot tammimammat!
Pore & Noora 030108
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=42f55481-22b2-11dd-a1dd-…!
Voi vitsi, onpas ihania kuvia vauvoista ja tietty äideistä kans!! Mäkin voisin yrittää jotain etsiä, uusimmat fotot on vaan kamerassa enkä niitä saa koneelle ennen ku on pakko :-)
Ipulle tsemppiä anopin suhteen... Mulla on tosi hyvät välit anopin kanssa, joten en tiedä noista kärsimyksistä mitään. Itse asiassa anoppi käy meillä about kerran viikossa (vaikka asuu noin 60 km päässä ja sil ei oo autoa eli kulkee bussi-juna-metro-bussi...) Millaa (ja mua) katsomassa ja tuo aina ruuan tullessaan. Haluaa kuulemma luoda suhteen Millaan, jos joskus tulee tarve hoitajasta. Niin, se "oma aika", sitä mulla on aina silloin kun anoppi on täällä ja ulkoiluttaa Millaa :-) Ja periaatteessa nytkin, kun M nukkuu.
Argh, tää ei vieläkään suostu avaamaan toiseen selaimeen näitä sivuja niin, että pääsisin kurkkaamaan mitä onkaan kirjoiteltu X-(
No tuota yritetään muistella...
Sammermannille jaksamista virkku-Vienon kanssa! Koklaa pimennysverhoja jos et oo vielä koklannu.
Allulle tsempit sinne kauas, toivottavasti olette terveinä kaikki taas!
Mantelihammas: just eilen mietinkin, mihin olet kadonnut!! Mäkin ajattelin että täytyy kohta laittaa tää boikottiin, jos ei ala toimia!
Magda_lena: Hienoa että ulkomaanmatka meni hyvin! Meillä on sukuloimisreissu Ruotsiin tulossa kesäkuun alussa. Menittekö laivalla? Oliko vaunut mukana? En nimittäin käsitä, miten ne vankkurit mahtuu hyttiin...
Meilläkin aloitettiin kiinteät neuvolan vastustuksesta huolimatta.... Eli ma-ke maisteltiin perunaa tissimaidolla höystettynä ja tänään peruna-porkkanaa maidolla. Otin sen maidon pakastimesta, johon siis silloin tammikuussa "innoissani" sitä olin pumppaillut, ja hyi hitto ku se haisee oksennukselle! Yök! Mutta Millalle kelpaa ihmeen hyvin nuo meikäläisen pöperöt, olen todella hämmästynyt! Ei se nyt siis mitään desejä vetele, mutta monta sellaista pikkulusikallista kyllä. Ajattelin käydä läpi kasvikset ennen kuin siirryn hedelmiin ja marjoihin...
Oho, neiti heräs! Ja halus tissiä, vaikka just söi! Apua, onkohan soseet jo venyttäny mahalaukun!
Jaahas, nyt taidan itsekin vetäytyä tuonne vaakatasoon...
T: Miukkis & Milla jotain 4,5 kk jo!
Kuvassa Milla vähän yli viikon ikäisenä... Siis jos osasin sen liittää :D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a2ebe93e-22b4-11dd-ac59-…!
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
JUU, meidän vauvan kuva on kaksi kertaa, koska hän on niin ihana! Siis häiriköin taas, sain ekan viestin jälkeen "ikkunailmoitusen", että paina OK nappia, jos haluat viestin sivuille. No, minä painoin.....
Nyt unten maille, menen huomenna taas lääkärille näyttämään turvonnutta polveani.
T. Ametisti ja nukkuva Olavi
Voi vitjat etta teilla on suloisia ipanoita <3 Oikein sydamesta ottaa kun noita kuvia katselee... Ja vauvakuume taitaa nostaa paataan...?!? Jaiks! ;)
Oispas kiva kylla nahda teidat livena, tosissaan kun tassa ollaan jo vuoden paivat jaettu naita juttuja... Toivon etta kesalla saatais Pohjoiseenkin tapaaminen aikaiseksi! bd
Magda oli kaynyt reissussa ja osa porukkaa on pian lahdossa, viettakaahan hauskaa! Muakin vahan janskattaa etta mitenkohan typy oikein sitten kayttaytyy, raukka kun saa taalla hepulit kun mennaan hissiin ja koneessa/kentilla vierahtaa meilla kuitenkin se vuorokausi kun taalta lahdetaan liikkeelle... =/ No, eipa tuota auta murehtia, se menee niinkuin se menee!
Magda kyseli myos "raivokohtauksista"... Juu, meilla tuo vanhimmainen on aina nayttanyt tunteensa niin hyvassa kuin pahassakin, muistanpa elavasti kerran kun jouduin 7v jatkan kantamaan ruokakaupasta ulos kun alkoi kiukkaamaan kesken ostosreissun! Onneksi oltiin silloin Bostonissa eika suuri yleiso ymmartanyt hoykasen polaysta meidan karjumisesta! ;) Nyttemmin osaa kylla jo kayttaytya ihan kiltisti ;) Mutta onhan se toisinaan todella raskasta, eipa voi muuta sanoa...
Ametisti, toivottavasti saisit sen polves pian kuntoon!!! Meilla menee korviketta vaihtelevasti desista aina kuuteen desiin paivassa, riippuen vahan siita pystynko imettamaan makuulleen, silloin tulee jostain syysta maitoa mulla parhaiten...? Usein en kylla pysty, kiitos tuon pienen pepputakiaisen ;)
Xenan tytto on kylla kuin ilmetty aitinsa! =) Ja olit muuten sen nakoinen, kuin olin kuvitellutkin, peruukin kanssa tai ilman ;)
Ja jee! Suomi meni mitalipeleihin!!! Mie oon ihan hurahtanut jakikseen, mies raukka vietti jokunen viikonloppu konetta rassaten kun yritettiin loytaa netin kautta lahetyksia, ei kuitenkaan onnistuttu joten taa on nyt neljas vuosi kun en nae matseja ja sekos harmittaa =/
-Allu ja Neiti-Neea, ensi viikolla jo 5kuukautta!!!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a3923842-22d5-11dd-ac59-…!
Siru-Sofia: Jees, nyt näkyy. Kivoja kuvia!
Ipu: Mullakaan ei olisi vapaa-aikaa, mutta varastan välillä tuokion ja käyn vaikka täällä. Varkauden jäljet näkee siitä, että keittiö on hävityksen kauhistus (paitsi eilen sain tiskattua, mutta pöydät jäi pyyhkimättä), vessat huutavat pesijää ja pöly kieppuu jaloissa kaikkialla. Mieskin on ollut vähän sairaana, joten en ole raskinut sitä passittaa imurin varteen. Juu, ja mä en todellakaan jaksa leikkiä poikien kanssa ahkerasti. Yritän kuitenkin silloin tällöin pelata jokaisen kanssa jonkin korttipelin tai edes jotain. Onneksi leikkivät keskenään!
Ametisti: Jees, keskiviikko laitetaan kalenteriin ja yritetään pitää vapaana.
Pore: Onpas Noorallakin kunnon letti jo!
Nyt vesiliskoja etsimään koko lapsilauman kanssa...
Strutsi ja neiti 3,5 kk
Sekoitit mut Magdalenaan, mut ei se mitään, kyllä mä aattelin et voisin kans yrittää sinne Tapiolaan :)
Ihan oli pakko tulla kirjoittelemaan vaikkei asiaa olekaan. Näytti vallan hyytyvän tämä Tammimammojen pino! ;)
Täällä ei tosiaan kummempia, eilen käytiin taas lenkillä Siljan kanssa, tällä kertaa 10km lenkki ja tyttö jopa nukkui koko ajan. Meidän neiti kun on lyhentänyt päikkärit max 1,5h pituuteen, ei tosiaan tietoakaan enää niistä ihanista 3h unista. Tuntuu, ettei ehdi mitään enää tekemäänkään. Hän kyllä nukkuukin sitten kolmet - neljät unet päivässä, oliskohan yhteensä sen 3,5 tuntia. Ja öisin tosi hyvin... mitä nyt viime päivinä kun on ollut flunssainen, se tuntuu vähän rytmiä veroittavan. Toivottavasti saadaan tuo rytmi taas entiselleen kun neitonen tervehtyy.
Kerroinkin muutama viikko sitten miten paljon oli kilometrejä vaunuilulla kertynyt, ja joku kommentoi silloin että kyllä saa viimeisetkin raskauskilot kyytiä :) Joopa, uskokaa tai älkää mutta mun kroppa ei näköjään halua sitten luopua millään viimeisistä lisäkiloistaan! Tämä lenkkeily on ollut kyllä tosi aktiivista (n. 5krt/vko ja min. 8km/kerta) ja olen pyrkinyt pitämään herkkupäivänkin vain lauantaissa, mutta ei niin ei! Tosin eihän sitä laihduttaakaan vielä saa, enkä varsinaisesti yritäkään mutta ihmettelen tuota kun ei oo mitään vaikutusta! Kai ne on sitten niin tärkeitä lisäravinteita että turha niistä luopua :D
Joku myös harrasti juoksemista vaunujen kanssa, miten on juoksureenit lähteneet käyntiin? Juoksitko vielä raskaana ollessasi miten pitkään? Minä yritän myös herätellä sitä uinuvaa juoksija-minääni, hitaanlaista on tuo edistyminen :)
Meidän Silja ei vieläkään käänny kuin kyljelleen, ja nyt flunssaisena tuntuu into olevan entistä pienempi yrittääkään. No se suotakoon! Olikos jollain se vinkki että ilman vaippaa pidettäisi mahallaan, niin aktivoituu se yrittäminen..?
Noniin, täällä sitä valitetaan kun ei mitään ehdi tehdä ja sitten kun tyttö nukkuu niin netissä pyöritään ;) ei ole tämä meidänkään huusholli kyllä tiptop-kunnossa juuri koskaan, oikeastaan taitaa olla vain silloin kun on vieraita tulossa! Eikä silloinkaan aina... :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tolleroinen ja Silja 3.2.
Minä kerroin, että neuvolan terkkari neuvoi pitämään vauvaa joka päivä ilman vaippaa mahallaan, koska hänen mukaansa lapsi kuin lapsi aktivoituu siinä. Joka päivä yleensä aamutoimien jälkeen laitan olkkarin lattialle kaks sellasta pissasuojaa vierekkäin ja niiden päälle pyyhkeet. Inna tykkää olla siinä nakupellenä mahallaan, ja pidän häntä myös sen verran selällään, että pääsee harjottelemaan sitä kääntymistä. Pyyhkeitä kyllä kuluu sitten tässä talossa rasittavan paljon, koska niille pyyhkeille tietty tulee joka kerta pissat, ja muutenkin Inna aina ennättää yleensä vaipanvaihdon yhteydessä pissata pyyhkeelle, ennen kuin ehdin hätiin. Yritän pissattaa häntä lavuaarin päällä aina kun otan vaipan pois, mutta jostakin syystä se pissa ei siinä tule koskaan, hmph...
Niin, jos Innalla on vaippa ja vaatteet ja hänet laittaa selälleen lattialle, niin hän yleensä vain sitten jää siihen (kuten nyt tälläkin hetkellä) kellottelemaan. Mutta heti kun hän on nakuna, ja hänet laittaa selälleen, niin samantien on punkemassa siitä kyljelleen :)
Minä taisin mainita juoksulenkeistä vaunujen kanssa. Raskausaikana juoksin tasan niin kauan kunnes sain tietää olevani raskaana (eli rv 12...). Nyt olen juossut vaihtelevasti vaunujen kanssa ja ilman. Viime viikolla innostuin vähän liikaa ja sääret huusi hoosiannaa, luulin jo saaneeni marssimurtuman. Pitää yrittää aloitella hieman maltillisemmin. Sama juttu täälläkin, kilot pysyy samana vaikka tekis mitä, samat metodit käytössä kuin kolme vuotta sitten kun laihdutin 17kg, mutta paino ei vain putoa...
Ei meilläkään Annu käänny vielä mahalleen, kyljelleen pääsee ja vähän yrittää, mutta turhautuu äkkiä. Nakuna mahallaan asettelee jo jalkoja konttausasentoon, yläkroppa tosin pysyy vielä tiiviisti kentässä =)
Kävimme keskiviikkona lastenpolilla kontrollissa sen taannoisen keskolavisiitin vuoksi. Kaikki oli muuten kunnossa, mutta vasenta kättä käyttää hieman vähemmän kuin oikeaa esim. leluihin tarttumisessa. Lääkäri totesi tytön olevan myös lievästi hypotoninen (=matalahko lihasjäntevyys), itse en ole tuota huomannut, kakkonenkin varasi jaloilleen sylissä vasta 6kk iässä, joten en ole huolissani. Saatiin vielä kontrolliaika elokuulle ja hyvähän se on että seuraillaan. Saatiin fysioterapeutilta kotiläksyksi tuohon vasemman käden treenaamiseen mm. pullasudilla "maalailu" ja pieni ravistelu käsistä. Tuo ero käsien käytössä on kuitenkin niin pientä, ettei siihen tarvita fysioterapiaa, korjaantuu todennäköisesti ihan itsestään. Lääkäri teki myös aiemman suunnitelman mukaan pään ultran, se oli normaali. Neidin sosiaalinen kehitys on kuulemma ikätasoa parempaa (innostui juttelemaan lääkärille ummet ja lammet) ja haki itse aktiivisesti kontaktia kun lääkäri esim. katsoi muualle, on kiinnostunut ympäristöstä ja reagoi muutoksiin jne.
Julkiset raivokohtaukset ovat tuttuja meilläkin. Esikoisella ne ovat vieläkin arkipäivää, kakkonen sai kaupparaivarit eilen elämänsä ensimmäistä kertaa =) Kai se pitää kaikki kokeilla... Tyttö taas ei tosiaan katso aikaa eikä paikkaa missä aloittaa konserttinsa, onneksi alkaa nyt olla jo helpommin tyynnytettävissä, esim. hassuttelu saattaa ainakin hetkeksi lopettaa itkun. Me käydään yleensä aina samassa ruokakaupassa ja Annun kiukuttelu alkaa aina samassa hyllynvälissä kun ollaan ohitettu leluosasto... Taitaa olla kuitenkin sattumaa tai sitten harjoittelee ajoitusta tulevia vuosia varten ;)
Ihania palleroita kaikilla! Toiset ihailee vauvan pitkää tukkaa, minua taas sykähdyttää kaljut tai vähätukkaiset vauvelit, kun omakin sellainen on. Maglalenan vauvalla on ihanat silmät!
Hyi, olohuoneen ikkunat odottaa pesijäänsä, joten hyvää viikonloppua kaikille. Ja eiköhän se pronssi sieltä saada...
aksiina ja Annu 28.1
Innalle on tullut uusi vaihe ton syömisen suhteen. Meillä siis täysimetys. Nyt ehkä jonkun viikon ajan Innalle on alkanut maistua tissi ihan älyttömän kauan. Ja lähinnä juuri silloin, kun ennen päikkäreille tai yöunille menoa syötän, herättyä hän syö samalla tavalla nopeasti, 5-10 minuutissa, kuin ennenkin.
Olen yrittänyt vaalia sitä lapsentahtista imetystä aina tähän päivään asti. Ruoka-aikojen suhteen on alkanut tulla itsestään melko tarkka rytmi ihan noiden unien mukaan, ja olen aina antanut Innan syödä niin kauan kuin hän on halunnut, jos se vain suinkin on ollut mahdollista. Nyt kuitenkin hän on alkanut tehdä sitä, että kun annan tissin, hän nukahtaa samantien mutta jatkaa syömistä usein 40-50 minuuttia. Ja siis hän ei vain nuku tissi suussa, vaan syö aktiivisesti ihan samalla tavalla, samalla imulla kuin hereilläkin.
Tuntuu että nyt varsinkaan ei yhden päivän aikana saa mitään extraa tehtyä, olen nytkin yrittänyt jo monta päivää esim. saada aikaiseksi kylppärin siivouksen, mutta ei, ennen kuin huomaankaan, on taas ilta. No niin, kuten Tolleroinenkin siihen suuntaan totesi, niin voisinhan toki nytkin olla siivoamassa sitä kylppäriä enkä roikkua täällä, mutta kun haluaisin oikeasti joltakin neuvoja! Ihan ahdistaa kun itse haluaisi välillä saada jotakin aikaiseksi, mutta kaikki aika menee vauvanhoitoon/-viihdyttämiseen. Nyt ei edes ole sitä aikaa täysin käytössä, kun Inna nukkuu, kun melkein puolet hänen päikkäreistään olen pitämässä hälle tissiä suussa...
Pliis osaisiko joku neuvoa, voinko tehdä niin että lakkaan syöttämästä heti kun silmät on painuneet kiinni, niin kuin päätin, vai pitääkö mun kököttää monta kertaa päivässä noin kauan imettämässä? Kiitos paljon neuvoista jo etukäteen!
Pajunkukka + Inna s. 29.1.
Aino kääntyi tänään mahalta selälleen :D
Tässä olis kuva neitosesta.
-Siiricata ja Aino 7.2-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a5d247e4-2409-11dd-ac59-…!
Ihan ekaksi Pajunkukalle tuosta imetysasiasta. Meilläkin Sisu ajoittain tykkää roikkua ja imutella toooooodella kauan. Välillä teen julmasti ja irrotan pojan kun on "normaali" aika kulunut. Sormi väliin ja irti. Melkein aina on tyytynyt siihen ja hetken mutristeltuaan nukahtaa uudestaan. Vaikka poika imee koko ajan, se ei ole sellaista tehokasta imua, eikä nielemisääniä edes kuulu. Äiti on vaan isona tuttina käytössä...
Magdaleenalla on haasteita tuon ruokavalion kanssa. SInuna olisin varmaan jo luovuttanut imetyksen kanssa ajat sitten, sinnikkäästi olet jaksanut. Temperamenttisia lapsia tosiaan löytyy, meillä esikoinen oli vauvanakin todella , nimensä veroinen ;) mutta tämä Sisu on aavistuksen leppoisampi. Tai ainakin näin vauva-aikana.
Esikoinen järjestää kohtauksia, eli huutoraivaria tai sitten murjottaa ja kieltäytyy liikahtamasta. Me kummassakin tapauksessa otamme pojan kainaloon ja kannamme. Huusi tai ei. Yhtenä päivänä se huusi CM:n pitkässä kassajonossa koko ajan kurkku suorana. Saimme kummia katseita, mutta ei se minua haittaa. Kyllä minä vielä tuon 16 kg jaksan kantaa yhdellä kädellä ja toisella työnnän Sisua kärryissä... Kun itse kulkee naama peruslukemilla huutava lapsi kainalossa, harva siihen mitään kommentoi. Eiköhän me kaikki vanhemmat olla se jossain vaiheessa koettu. Itse en ota kierroksia näistä kohtauksista, yritän olla noteeraamatta.
Oletteko muuten huomanneet että näillä meidän ketjuilla on huimasti lukijoita, tässäkin paukkuu kohta 1800 rikki! Kiva että kiinnostaa, tai sitten me tammimammat luemme omia juttujamme koko ajan ;)
Kuten otsikossa kommentoin, yh-elämäni jatkuu edelleen. Mies on ollut töissä 6 pv tällä viikolla ja tosiaan tulee aina vasta yömyöhällä. Ja ensi viikko mennään samaan tahtiin. Huomenna on paikalla puoli päivää kun mennään yhteen lastentapahtumaan. Sen jälkeen menee taas töihin. Kaikkeen näköjään tottuu, nykyään menee rytmit jo ihan sekaisin kun mies sattuukin olemaan kotona! Tuleepahan nähtyä kavereita ja lähisukua.....
Jaahas, vauveli heräsi päiväuniltaan ja esikoinen hätyyttelee äitiä paikalle. Duty calling.
ipu ja Sisu kohta 4kk
Moi vaan kaikille taas pitkästä aikaa. Ajattelinpa minäkin testata miten nämä uudet sivut toimivat. Olipas kiva nähdä kaikkia ihania kuvia, niin vauvoista kuin äideistäkin. Kylläpä Tomas on ihanan veikeä ja suurisilmäinen kaveri. :-)Itse kokeilin tuota kuvagalleria toimintoa. Hyvin sain kuvat ladattua, mutta nyt olis vielä kiva tietää pääsettekö te muut niitä kuvia katsomaan. Joten käykäähän ihmeessä koittamassa jos jaksatte. Tein kansion nimeltä Juuso ja laitoin siihen salasanaksi oman nimimerkkini, vaikka siellä ei mitään kovin salaista olekaan. Meillä elämä rullaa ihan mukavasti. Poika oli 4kk-neuvolassa 63cm ja 6010g. Suht hoikka poika siis, mutta ihan tyytyväinen. Ollaan kuitenkin tuon neuvolan jälkeen annettu jo vähän maistella soseita. Hedelmäsoseet taitavat olla ihan herkkua, mutta kasvikset eivät uppoa niin hyvin. Pikkuhiljaa tässä siis totutellaan. 5kk neuvolakin on jo lähellä. Hurjaa vauhtia menee tämä aika.Nyt taidan kokeilla millaisena pötkönä tämä tulee näkyviin. Ja loppuun vielä kuva meidän Juusosta (29.12.07)Siru-Sofia
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=788d3296-226a-11dd-bed1-…!