Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kaverit ja ruokailut

Vierailija
08.05.2008 |

Kysynpä teiltä viisailta äideiltä tällaista:

Minulle on aina ollut itsestään selvää, että jos ruoka-aikana meillä on lasten kavereita kylässä, heillekin tarjotaan ruokaa. Kaikilla ei näin ole ja se on ok, vaikka välillä säälittääkin lapsi, joka tulee nälkäisenä kaverilta, jolle on mennyt (sovitusti) suoraan koulusta. Välipalaa ei ole tarjottu ja jonkun kaverin vanhemmat ovat kieltäytyneet antamasta ruokaa, vaikka oma lapsi pyytää vierasta pöytään. Se menee jo mielestäni epäkohteliaisuuden puolelle.

Ennen en ole kyseenalaistanut omaa tapaani, mutta nyt olen miettinyt, voiko joku perhe olla harmissaan siitä, että annan heidän lapsilleen ruokaa? En siis anna herkkuja tai ylimääräisiä naposteltavia vaan ruoka-aikana aterian aivan kuin omillenikin. Voiko tästä joku loukkaantua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tietoinen teillä kyläilevien lasten allergioista tarjotessasi heille ruokaa. Joku voi saada anafylaktisen shokin saadessaan suuhunsa allergiaa aiheuttavaa ruoka-ainetta. Siihen voi jopa menehtyä.

t. pähkinäallergisen äiti

Vierailija
2/3 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle tulisi mieleenkään loukkaantua, jos joku tarjoaa ruokaa meidän lapsillemme. Joutuuhan siinä toki kiusalliseen tilanteeseen, jos sitä jatkuvasti tapahtuisi. Loukkaannutaanko siellä toisessa päässä sitten, jos oma lapsi ei saa ruokaa, vai riittääkö, että asia tehdään selväksi?

Itse tarjoaisin mielelläni ruokaa vaikka koko kylälle, rakastan ruoanlaittoa ja olen siinä ihan hyväkin. Minulla ei vain ole työssäkäyvänä suurperheen äitinä aikaa, eikä rahaa ruokkia kaikkia kymmeniä lasten kavereita, jotka meillä käyvät. Ei siihen sen kummempia periaatteita ole, miksi meillä ei tarjota ruokaa, ihan tämä arkinen ja taloudellinen puoli sen rajoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsilleni olen sanonut, ettei kylässä syödä (ainakaan kysymättä).

Meillä on kotona päivällinen ja tylsää, jos lapset ovat syöneet jossain muualla ja olen laittanut ruuan turhaan.

Ja yhteinen päivällinen on joskus ainoa koko perheen yhteinen hetki.

Vieraille lapsille tarjoan ruokaa tilanteen mukaan. Esim montako lasta meillä on (joskus niitä on 6-8) , minkä ikäisiä, mitä ruokaa on jne.

meidn lapset ovat 7, 11 ja 14-vuotiaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi