Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotus-puolella v.77 syntynyt, jolla 6. lapsi tulossa.

Vierailija
01.01.2006 |

Jotenkin uskomatonta. Jotenkin tuollaista näkee nykyään aika harvoin, kun nykytrendi on tää ' yksi lapsi uran luonnin jälkeen, äidillä ikää 35-vee' ...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla, minkä ikäisiä lapsenne ovat sekä missä välissä ja miten olet sumplinut opiskeluasiat? Olen samanikäinen ja vasta toinen tulossa, maisterinpaperit taskussa ja hädintuskin ehdin kolme vuotta tehdä koulutustani vastaavia vakitöitä ennen äitiyslomalle jäämistä.. en ikinä olisi pystynyt kanssasi samaan! =)

Vierailija
22/24 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi vuotta nuorempi (-79) ja meille on viides tulossa. Akateemisen koulutuksen olen hankkinut lasten lomassa, valmistuin sykyllä. Olen lestadiolainen, mikäli se kiinnostaa. Elämä on mukavaa meillä, eikä tekeminen lopu =).

Miksi nykyaikana ihmetellään suurten perheiden äitejä? Ovathan naiset kautta aikojen synnyttäneet ja hoitaneet suuret katraat lapsia arkisten töiden ohella, ja elämä on jatkunut näin sukupolvesta toiseen. Teidät arvostelijat on höynäytetty uskomaan, että yksi tai kaksi lasta on normi. Itsehän te menetätte, kun ette uskalla / jaksa enempää sitten tehdäkään. Menetätte sen riemun, minkä jokainen uusi ja erilainen lapsi tuo tullessaan. Menetätte sen tunteen, jonka pieni vauva aiheuttaa ihanalla olemassa olollaan. Ette saata kokea sitä rikkautta ja ihmissuhteiden moninaisuutta, joka vallitsee perheessä, jossa kasvaa monen ikäisiä ja erilaisia lapsia. Kun leikkikaverit on omassa kodissa.

Valintahan se on sekin, että tehdään se yksi lapsi tai ehkä vielä sisarus hänelle, mutta te jotka arvostelette suurten perheiden äitejä ette selvästikään näe niitä hyviä puolia, jotka suurperheen elämään kuuluvat olennaisesti. On aivan turvallista, kun voi luottaa Jumalan antavan sopivan määrän lapsia perheeseen. Ja jokaisen lapsen syntymässä saa nähdä täydellisen luomistyön ja sen siunauksen, jonka Jumala on luvannutkin antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessäsi ei ilmeisesti ole käynyt, että kaikille lapsia ei tipu taivaasta yhtä helposti kuin toisille? Sinänsä tyypillistä kaltaisillesi tuomita " arvostelijat" ja itse ollakin se kaikkein kapeakatseisin tuomitsija..

Vierailija:

Itsehän te menetätte, kun ette uskalla / jaksa enempää sitten tehdäkään. Menetätte sen riemun, minkä jokainen uusi ja erilainen lapsi tuo tullessaan. Menetätte sen tunteen, jonka pieni vauva aiheuttaa ihanalla olemassa olollaan.

Vierailija
24/24 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ymmärtänyt pointtia? Herättelin niitä arvostelijoita, jotka eivät näe mitään hyvää suuressa perheessä. Onko nyt väärin puolustaa omaa valintaansa ja kertoa, mitä hyviä puolia on suuressa perheessä??? Ei tietenkään kaikille tule lapsia, vaikka haluaisivatkin. Siitä ei ollut kysymys eikä sitä tarvinne erikseen mainita. Mutta on kuules melko suuri joukko näitä yhden tai kahden lapsen äitejä, jotka oman valintansa turvin painavat meidät suurten perheiden äidit alas. Saamme kuulla olevamme alistettuja synnytyskoneita, töitä pakoilevia, vähä-älyisiä ja kouluttautumattomia, yhteiskunnan tuilla siipeilijöitä jne.jne. Miksi meillä ei ole oikeutta kertoa, miten itse asian koemme ja miltä taas näyttää toisenlainen valinta meidän perspektiivistä? Pitää ottaa vaan nöyränä syytökset vastaan eikä saa oikoa käsityksiä.