Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painosta huomauttelu

Vierailija
09.12.2013 |

suututtaa! Sukulaiset huomauttelivat aikaisemmin ylipainostani ja nyt, laihduttuani muutaman kilon, saan kuulla kysymyksiä laihtumisesta jatkuvasti. Kun olin noin 10 kg ylipainoinen, sain vinkkilahjaksi myös salikortin. Ymmärsin kyllä viestin. Miksi toisen painoa pitää ylipäätään kommentoida ääneen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tänään tapaamaan pitkästä aikaa kaveriani ja hän otti asiakseen huomauttaa minun lihoneen. Oikein osoitti vatsaani ja sanoi että siitä huomaa..  Lisäksi lounaalla hänen perheen kanssa tämä sanoi kovaan ääneen "X:n pitää laihduttaa". Tuli hirveän paha mieli. Tiedän kyllä painonnousuni ja tiedostan sen ongelmakseni. Koitan laihduttaa, mutta paino ei tunnu hievahtavankaan ja sitten masennuksissani annan taas periksi. Kilpirauhasarvot ovat koholla kyllä joten uskon sen vaikuttavan laihduttamisen vaikeuteen.

N23

Vierailija
42/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet usein kommentoi: "oletpa laiha". Olkaa läskit ukot hiljaa. Fyysisellä voimallaan koittavat rajoittaa toisten olemassaoloa, kun muuhun niistä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei tulisi mieleenkään mainita mitään kenenkään painosta, ellei henkilö itse halua siitä keskustella.

Vanhemmat sukulaiset tykkäävät huomautella painostani, kokevat sen oikeudekseen ilmeisesti. Käsittämättömimpiä olivat entisen työpaikan miehet, jotka pikkujouluissa tulivat kertomaan, että laihdutettuani (10 kg lähti) olen "tosi kuuma kissa" ja nyt kiinnostaisi vaikka seksi. Hassuja kavereita, en ollut kiinnostunut yhdestäkään heistä 10 kg sitten ja luonnollisesti vielä vähemmän nyt hoikempana! :-) Ilmeisesti olivat mielestään kohteliaita sitten.

Vierailija
44/50 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ikävuosina 10-18v alipainoisen laiha, normaalipainoinen hoikka ja normaalipainon ylärajoilla, ylipainoinen ja todella ylipainoinen. Aina, ihan AINA saanut kuulla jotain valituksia,kommentteja ja arvostelua koostani sukulaisilta, vanhemmiltani, parhailta ystäviltä, kavereilta, poikaystäviltä ja koulujen terveydenhoitajilta.

"Nyt olet kyllä liian laiha, söisit jotain"

"Nyt sun pitäis kyllä urheilla, hankkia lihaksia" "Nyt sun pitää kyllä vähän alkaa tarkkailemaan mitä suuhusi pistät, kohta olet lihava ja nyt ei taida enää se viime kesänä sulle ostamani mekkokaan mahtua päällesi?"

"Ei ehkä laihtua tarvitse mutta voisit jumpata ja kiinteyttää"

"Nyt sulla kyllä on jo ylipainoa, pitää syödä terveellisesti ja urheilla"

"Naisen täytyy pitää huolta linjoistaan"

"Oot kyllä lihonut tosi paljon, ei kannata laittaa sitä voita noin paljon leivän päälle"

"Eikö sulla oo tukala olla kun on noi paljon ylimääräistä"

Sun muuta paskaa. Sukulaiset vertaillut minua 8 vuotta nuorempaan serkkuuni joka on myös pitkä (myös pituuskasvuani kauhisteltiin ja taivasteltiin kovaan ääneen) ja ollut aina laiha ja hoikka. Hän on nyt yhdeksännellä luokalla ja häntä ihaillaan ja ylistetään pitkästä ja hoikasta varrestaan. Mutta mä en ollut OK samallaisena? Kylläkin 13-vuotiaana.. Kun laihdutin ja treenasin kuntosalilla ylipainot pois ja kiinteydyin ja sain hiukan lihaksia ollessani 18-vuotias, minua kyllä aluksi kehuttiin saavutuksestani ja taisin kelvata. Nyt (23v) kroppani on sellainen kuin Sofia Vergaralla(paitsi minulla hiukan pienemmät tissit :D) ja olen viimein saanut olla rauhassa sukulaisilta&vanhemmiltani mutta ystävät alkaneet inhottaviksi. Heistä 3 on ylipainoisia tai todella ylipainoisia ja ulkonäköni, itsekurini ja liikunnasta innostuneisuuteni (vihasin koululiikuntaa, innostuin silloin 18-vuotiaana) selvästi ottaa heitä päähän.

"Kiva ku sä saat kaikkien miesten huomion aina" (Olen parisuhteessa kolmatta vuotta eikä muut miehet tai heidän huomionsa edes kiinnosta)

"Ärsyttävää mennä sun kanssa Heseen ku otat aina jonku juustoaterian ja mä vedän kauheena läskinä kerrosateriaa vieressä.."

"Varmaa sulla on noin pienet reidet, fuck youuu.." (siis mitä?!!)

"Relaa vähän ton lenkkeilys kans, ihme pakkomielle sulle"

"Varmaa sä käytät S-koon paitoja, näyttää ihan lastenvaatteilta!"

Sun muuta paskaa. Olen yrittänyt selittää ettei heidän painonsa häiritse/huolestuta/mietitytä minua millään tavalla. Minua ei heidän kilonsa kiinnosta.

En heruta somessa, enkä pukeudu muutenkaan paljastavasti tai kerjää kehuja tai huomiota (esim. "Kauheeta ku oon lihava!"=kehukaa laihaksi). En puhu syömisistäni ja nyt en enää liikunnastakaan (aiemmin näin:

Ystävä: "Mitä oot tehny tänään?"

Minä: "Olin aamulla koiran kanssa lenkillä ja sitten..plaaplaa.."). En oikeasti pidä mitään meteliä itsestäni, en ole ylimielinen, en arvostele kenenkään painoa tai kokoa, en tykkää puhua mistään mikä liittyy omaan tai muiden ulkonäköön! Inhottaa kun ihmiset ei voi antaa toisten olla rauhassa!!! Itsetuntoni ei vieläkään ole hyvä ja joudun edelleen vakuuttelemaan peilikuvalleni että olen hyvä tyyppi, ihan sama mitä painan. Huomattu on että ikinä ei voi kaikkia miellyttää, aina joku löytää jotain kritisoitavaa, parempi vaan kun koittaa olla välittämättä.

Vierailija
45/50 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alipainoinen koko nuoruuden ja aikuisuuden ekaan lapseen saakka. Sain kuulla kommentteja laihuudestani ihan jatkuvasti: luuviulu, pulkan naru, etiopialainen, laiheliini, riuku, rimpula, nälkiintynyt. Ei ollut syömishäiriöitä, mutta sitäkään ei uskottu. Lapsen syntymän jälkeen alkoi sukulaisen puolelta huomauttelu "kyllä saisit sinäkin jo laihduttaa,ettet jää lihavaksi".

Vituttaa vieläkin.

Vierailija
46/50 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa, kun isovanhemmat jotka kasvuani ja painon nousuani ovat aina ääneen kauhistelleet, kuitenkin painostivat syömään heillä ollessani navan täyteen mummin tekemiä ruokia. Lähes tunkivat pullat ja keksit suuhuni :D Mummi loukkaantui jos en syönyt. Kaupassa tuputtivat ties mitä. Ensin kysyivät että haluanko vaikka karkkia tai sipsejä, jos emmin liian pitkään tai vastasin "ei tarvitse" se paska ostettiin kuitenkin koska "jos myöhemmin tekeekin mieli".

Vierailija
47/50 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin normaalipainoinen ja jopa suoranaisen hoikka, sain jatkuvasti, jopa omalta äidiltäni kuulla olevani lihava, no nyt kun olen oikeasti läski, siitä painosta ei huomauttele kukaan, ihme ja kumma :D Mutta aion pudottaa ihan joka ikisen kilon kiusallakin, jos silloin saan vielä kuulla huomautteluja painostani, lataan samalla mitalla takaisin. Silloin hieman nuorempana en kyennyt puolustautumaan kunnolla ja se harmittaa vieläkin.

Vierailija
48/50 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon lähtee semmoset huomauttelijat.

Vierailija
49/50 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks asun kaukana sukulaisista😂

Vierailija
50/50 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla enää nuo ketjun kirjoittelijat lihavia, on niillä ollu monta vuotta aikaa laihtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi