Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

singaporesta taas

01.01.2006 |

Hei te jotka asuitte jo siellä!(en muista nikkejä)

Eli nyt on varmistunut että muutamme koko poppoo,sinne toukokuussa, lapset siis silloin 3.v ja 3 kk. Mies muuttaa jo aikaisemmin. Nyt ottaisin kaikki tarpeelliset vinkit vastaan mitä kannattaa ottaa mukaan Suomesta ja mitä hankkia sieltä. Pää aivan sekaisin ja miljoona kysymystä päässä, mut jos alkuun sais jonkinlaisen kuvan maasta ja esim. ruokakulttuurista.

Kiitos

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli ollaan aika uusia tulokkaita vielä. perheeseen kuuluu minä, mies ja 11kk tyttö. reilu kuukausi asuttiin huoneistohotellissa ja viikkoa ennen joulua päästiin muuttamaan omaan kotiin, vielä on osa laatikoista purkamatta.

jaa-a, mitä kannattaisi tuoda mukana suomesta. no, minä en tuonut " isoja" vaunuja ja edelleen harmittelen sitä. minua neuvottiin että matkarattailla pärjää. matkarattaat ovat täällä kyllä tosi kätevät, täällä kuljetaan paljon taksilla ja rattaat on helppo taittaa taksin takakonttiin. minua kauhistutti aluksi kulkea lapsen kanssa taksissa ilman turvakaukaloa/istuinta, mutta siihen tottuu. tai sitten kannattaisi olla matkarattaat johon saa kaukalon napsautettua kiinni. me ei enää sellaista systeemiä viitsitty hankkia kun vaavimme on jo niin iso.

jos yhtään tykkää kävellä, puistossa, lähikauppaan tms. niin kannattaisi kyllä olla isommatkin rattaat. minä myin emmaljungat pois suomesta lähtiessä ja ostin täältä sitten 3-pyöräiset juoksurattaat kävelyretkiä varten. myin emmaljungat siksi, että ne olivat mustat (ajattelin olevan liian kuumat). ja melkein kaikki täällä myytävät juoksurattaat ovat mustia, se siitä teoriasta :)

ruokakulttuurista-täältä saa kaikenlaista ruokaa ja kauppojen valikoimat ovat hyvät. tai no, reikäleipää, salmiakkia ja ruispuurohiutaleita ei saa että niitä kannattaa pakata mukaan. meidän muuttofirma ei asettanut rajoituksia ruokatavaran tuonnille joten muuttokuorman mukana tuli kuivatavaraa kuten puurohiutaleita ja vauvanruokaa.

niin, suomalaistyyppiset vauvanruokavalikoimat ovat täällä huonot mutta teidän vaavi on vielä niin pieni että ehtii varmaan tottua täkäläiseen vauvanruokaan, tai sitten voit tehdä ruuat itse.

tulipas jaariteltua, toivottavasti tästä oli edes vähän apua! kysy ihmeessä jos tulee mieleen jotain!

t. masuton

Vierailija
2/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omakohtaiset kokemuksen otetaan ilolla vastaan. Näillä näkymin aikamme singaporessa tulee olemaan rajattu, eli tulemme takaisin suomeen jo jouluksi, joten muutamme n. 9kk:ksi kalustettuun asuntoon ja muuttokontin suuruus tulee olemaan rajattu. Pitää siis vähän harkita mitä mukaan rehataan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat tutkailla markettien valikoimaa etukäteen, niin tässä yhden isoimman kauppaketjun nettisivut. sieltä voi katsoa valikoimaa, hintoja tms.

http://www.coldstorage.com.sg/mall/

nettikaupan valikoima voi tietty olla suppeampi kuin fyysisen puodin.

täällä monet käyttää kauppojen kotiinkuljetuspalvelua, me ei vielä olla kokeiltu vaan olen käynyt kaupassa " pienissä erissä" . meillä ei ole täällä autoa. taksilla tietenkin monet käy kauppareissut myös.

t.masuton

Vierailija
4/7 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti laittaa vielä tämä linkki, sieltä löytyy paljon infoa kohdasta tervetuloa singaporeen-tietopaketti

http://www.sisusi.com/

masuton taas

Vierailija
5/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Me olemme asuneet taalla kuumalla ja kostealla saarella kaksi vuotta. Masuttoman antamat vinkit olivat tosi hyvia, tosin salmiakkia taalta saa Ikeasta( mutta jos on omat lepparisalmiakkimerkit niin kantsii ottaa mukaan) seka myos nakkileipaa. Ruuista ruisleipa kuuluu meidan vakiotuomisiin Suomesta seka nuo puurohiutaleet. Kaurapuurohiutaleita taalta toki loytyy. Vauvanruokia on ainakin kahta eri merkkia eli Gerber(on kai jenkki-merkki) seka Heintz ja on ystavani joskus taalta loytanyt Semperiakin (itse en ole loytanyt) niin ja toki Nestlen puurohiutaleita loytyy jne... Me myos otamme Suomesta aina mukaamme tanne marjasoseita koska niita en ole taalla nahnyt. Taalla tosiaan on tosi hyvat ruokavalikoimat, tosin onhan ne hieman erilaisia kuin Suomessa. Maitotuotteita loytyy ihan kivasti, mutta ei kuten Suomessa, esim. rahkoja ja viileja ei ole. Tosi hyvaa ruokaa taalta saa ja ainakin meidan perhe tulee kaipaamaan Singaporen ruokia sitten kun joskus Suomeen taalta palaamme. Tervetuloa kuumalle saarelle!

Vierailija
6/7 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi kuumuus ja kosteus vähän jänskättää, et kuinkahan siihen tottuu. Nyt lähden tutkiskelemaan noita erilaisia linkkejä singaporesta ja kirjottelen taas kun uusia ihmetyksen aiheita löytyy.

Vierailija
7/7 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaiset rokotukset annoitte tytöllenne ennen muuttoa? Ja miten kannattaa varautua aikaeroo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän