Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini piilottelee kotonaan Turkkilaista miestä, jolla ei ole enää oleskelulupaa Suomessa.

Vierailija
01.01.2006 |

Voiko tämä ystäväni joutua siitä vastuuseen, jos viranomaiset saavat asian selville? Ja seuraako Turkkilaiselle heti karkotus maasta.

Ystäväni puolesta olen huolissani, tämä heppu on saanut hänen päänsä totaalisesti pyörälle : (

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä saa kuin sakkoja ja jatketussa tapauksessa ehtoollista!

Vierailija
2/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että senkun ilmiannat vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovin kova tuomio tulee.

Vierailija
4/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sama ei leviä Suomeen!

Vierailija
5/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies karkotetaan ja saa maahantulokiellon schengen-maihin muutamaksi vuodeksi, nainen selvinnee kuin koira veräjästä/sakoilla.

Vierailija
6/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua häiritse se, että mies on ulkomaalainen ja muslimi, vaan se miten tämä on antanut jo kuukausien ajan ystäväni elättää itseään.

Kaiken huipuksi ystäväni ei enää juurikaan pidä yhteyttä sukuunsa ja tuttaviinsa, mutta silti puhuu ihannoiden turkkilaisten tiiviistä sukurakkaudesta- epäloogista minun mielestäni.

Eilen kaverini sitten suuttuikin minulle kun ensin kehui miesystävänsä sukurakkautta, ja minä kysyin että miksi sitten pitää lähteä suvun luota kauas jonnekin suomeen, jos ne sukulaiset niin rakkaita ovat.

Taitaa kohta meillä välit mennä poikki. Voikohan sen ilmiannon tehdä nimettömästi, ja poliisilleko se tehdään? -ap-

Vierailija
7/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois kaikki laittomat ukkelit täältä!!!!!!!

Vierailija
8/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on just nuo kundit jotka saa rasistisen maineen koko kansakunnalleen yleistykseksi, joten parempi kun lähtee pois täältä pilaamasta kunnon turkkilaisten mainetta

Vierailija
9/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole tälläkään lupa- asiat kunnossa, ja naisen palkalla elellään ja ollaan... MIKSI SUOMALAISET NAISET VOIVAT OLLA NÄIN HÖYNÄYTETTÄVISSÄ????

Vierailija
10/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies todennäköisesti karkoitetaan, ellei laita turvapaikkahakemusta, jolloin se käsitellään ensin, mutta siihen ei mene kuin muutama viikko. Ja turkkilaisena tuskin saa turvapaikkaa.

Vierailija
11/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona valkoihoista miestä...on ollut jemmassa jo 10 vuotta...Hmmm

Vierailija
12/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen miespuolinen toimittajaystäväni (31v)rakastui alkukesästä amerikkalaiseen naiseen (23v), joka oli lomalla Suomessa.

Tyttö opiskelee Amerikoissa ja käy siinä sivussa töissä ja joutui lähtemään loman päätteeksi takaisin jatkamaan opintojaan, vaikka tulisesti myös rakastui tähän ystävääni.

Loppukesän ajan pitivät tiiviisti yhteyttä netin ja skypen kautta ja päättivät, etteivät voi enää olla erossa toisistaan...

Tuo ystäväni sanoutui irti (kyllä vaan tapahtuu näinkin päin!)suht hyvästä vakipaikastaan, ja lensi tytön perään turistiviisumilla (3kk). Sai laittomia hanttihommia sieltä, joita on tehnyt syksyn ajan. Laillisia töitä ei suomalaiselle miestoimittajalle tunnu löytyvän, jolloin Green Cardista ei toivoakaan...

Joutui tulemaan takaisin Suomeen ja anomaan taas uutta turistiviisumia. Hänet tavatessani kuulin, että heille on jo tulossa vauva...

Nyt sitten kun ystäväni palasi taas takaisin Amerikkoihin, häntä käsiteltiin tullissa kuin rikollista. Ei kuulemma tämän 3kk:n jälkeen enää missään tapauksessa pääse sisään Yhdysvaltoihin ainakaan koko vuoden aikana.

Nyt heillä on hirveä hätä, kun vauva on tulossa ja asiat ihan sekaisin! Luultavasti joutuvat muuttamaan Suomeen ennen vauvan syntymää, koska mies ei Amerikkaan enää uudestaan pääse 3kk:n päätyttyä.

MIten tiukkoja ollaan Suomessa amerikkalaisten suhteen??? Onko tietoa?? Saako tyttö helposti oleskeluluvan tänne?

Eli siis pointtini on, että aina ei asioiden taustoja voi tietää, ja nk " kunnon ihmisestä" voi yhtäkkiä tulla laiton, piileskelevä pakolainen. Joskus elämäntilanteet vain voivat heitellä ihmisiä miten sattuu...

Eli jos tiedät, että kyseinen pariskunta todella rakastaa toisiaan eikä kyse ole esim. huijauksesta tai väkivallasta, niin älä ihmeessä ilmianna!

Vierailija
13/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta AP:n tapauksessa ei näyttäisi olevan kyse siitä. AP:n kaveri saattaa saada sakot, mutta ei välttämättä mitään lyhyen oleskelun jäkeen. Jos tilanne jatkuu pidempään, niin sitten todennäköisesti rapsahtaa syyte ja sakot avunannosta rikokseen.

Itsekin ulkomaalaisen kanssa naimisissa olevana ja ulkomailla asuvana olen ehdottomasti suvaitsevaisuuden ja avoimen, positiivisen asenteen kannalla, mutta mielestäni näissä jutuissa tulee pitää ehdottomasti järki kädessä. Kaverin hyvinvoinnista välittäminen ei ole rasismia.

Jos kyse on silkasta hyväksikäytöstä ja siipeilystä ja koko jutun motiivina on suurimmaksi osaksi oleskeluluvan saaminen Suomeen, niin minä ainakin antaisin surutta ilmi tämän miehen. Siinä tilanteessa ainakin selviää, onko kyse todellisesta rakkaudesta ja välittämisestä vai pelkästään siipeilysuhteesta. Jos kaverille tulee pienet sakot tässä tilanteessa, niin se on PIENI hinta siitä, mitä voi tapahtua tulevaisuudessa. Mun kaveriani hakkasi moneen otteeseen lääkäripäivystykseen asti, hyväksikäytti ja lopuksi ryösti koko kämpän puhtaaksi marokkolainen mies vähän vastaavanlaisessa tilanteessa, ja minä ja mieheni podetaan kummatkin edelleen huonoa omaatuntoa, ettemme yrittäneet tehdä asialle tarpeeksi ponnekkaasti jotain ajoissa.

Vierailija
14/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi vaan avioitua pikaisesti. jenkeillä ei ole ongelmia päästä tänne suomeen sillä tuskin niistä yksikään tänne kylmään pohjolaan sosiaalietuuksien perässä yrittää tunkea. ei muuta kuin paperit vetämään, se on parissa kuukaudessa selvä.

Vierailija
15/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hupakko nyrkin ja hellan välistä!!!

Vierailija
16/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi anoa turvapaikkaa, jota ei todennäköisesti myönnetä, mutta ei nainen siitä seurauksia saa, sillä eivät turvapaikan hakijat ja heidän " avustajansa" ole mitään varsinaisia rikollisia tietenkään. Eri asia, jos tilanne pitkittyy ja nainen aktiivisesti avustaa miestä ja oleskeluun liittyy esim. asiakirjarikoksia (väärennettyjä papereita, joilla nostellaan laittomasti tukia) tai pimeää työntekoa tai muita verorikoksia.

Tätä lainsäädäntöä on väännetty EU:ssa, joka käsittääkseni haluaa kaikkiin jäsenmaihin tulevaisuudessa linjan, että myös avunanto kriminalisoidaan ihmiskaupan pysäyttämiseksi, mutta tällä hetkellä nämä ovat veteenpiirrettyjä juttuja. Periaatteessahan siis myös ap syyllisyy rikokseen, samaten jokainen asiasta tietävä, koska ei ilmianna laittomasti maassa asuvaa rikosta...tajusitteko siis pointin? Sen takia nainen ei tästä asiasta mitään rangaistusta saa, vaikka periaatteessa on tottakai rikos piilotella laittomasti maassa oleskelevaa.

Vierailija
17/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä aiot ilmiantaa hänet polisille. Eikö hän kuitenkin ole aikuinen ihminen ja saa tehdä kuten itse haluaa. Vaikka olisikin jotenkin höynäytetty, niin huomaa sen kyllä ennenpitkää itsekin. Haluaisitko itse itse tulla ilmiannetuksi poliisille hyvän ystäväsi toimesta, jos olisit oikein vaaleanpunaisissa pilvissä ja jalatkin hiukka irti maasta? Tuskinpa vaan.

Hanki oma elämä ja oma turkkilainen, ei tarvitse toisen onnea kadehtia.

Vierailija
18/18 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen HUOLISSANI hänestä. Hänen " onneaan" en kadehdi, en liioin haaveile omasta turkkilaisesta.(huh)

Ajattele nyt: Kuka täysipäinen mies antaisi naisen maksaa kaiken, ja kääntäisi naisen sukulaisia ja (entisiä) ystäviä vastaan, niin ettei näihin enää pidettäisi kuukausiin mitään yhteyttä. Ja kuka täysipäinen nainen alistuisi tällaiseen.

Juuri näin on käynyt tälle kaverilleni, ja olen ihan hemmetin suruissani, sillä tunnen jo menettäneeni hänen ystävyytensä. Olemme sentään olleet bestiksiä ala- asteelta saakka.

Ja tuo turkkilainenkin ottaa päähän, aivan selvää hyväksikäytön makua.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän