Meillä mies ja alkoholi pilasi taas muun perheen juhlat =(
Lapset häåesivät pihalla kännissä olevaa miestä ja tulivat sisälle, jossa minä päivystin kuopuksen nukkuessa. Lisäksi kävi mesoamassa minulle, kun kerroin lasten olosta. Läpsäisi osittelevaan sormeeni 5krt. Hienoa, kyllä juopon knassa elämä on ihanaa...
Kommentit (12)
kiva kun lapsetkin joutuu häpeemään! Miks oot sen kaa?
Yleensä tissuttelee noin 3-4 iltana viikossa 2-8 olutta. Muutaman kerran vuodessa tuossa kunnossa ja ärsyttävän uhmakas eikä kuuntele mitä puhun.
Sillä siitähän on kyse jos et kykene eroamaan. Ympäri Suomea järjestetään Al-Anon ryhmiä, sieltä saat apua.
Sinua vaan ärsyttää tämä tempaus. Ei minusta ole kauhean paha asia, jos juo kerran tai kaksi kertaa vuodessa itsensä känniin. Se ei tietenkään ole mukavaa jos joudut siitä kärsimään. Pistä seuraavan kerran ukko johonkin muualle jos aikoo juoda. Kyllä lapset ovat tarpeeksi hyvä syy siihen.
Minä ja mieheni olemme molemmat alkoholisti-isien lapsia. Elämä lapsena oli kurjaa, isä aina jossain nurkassa tissuttelemassa ja joka juhlassa kännissä. Lapset eivät ansaitse sellaista isää. Vieläkin meillä on vaikeuksia molempien isiemme kanssa juuri alkoholiin liittyen. Nykyään emme tapaa toista lainkaan ja toista vain silloin, kun ei juo. Tosin tuo jälkimmäinen juo aina salaa, kun olemme heillä kylässä. Maku menee sellaisesta ihmisestä eikä saa otetta hänen omasta persoonastaan.
Että on HYVÄ avioliitto jos mies juo 3-4 kertaa viikossa 2-8 olutta?????
tosin tuli tänään klo 11 aamulla kotiin. mutta ei haittaa, tiedän kuitenkin missä on ollut ja luotan, koska oli veljeni kanssa.
minä olen kanssa hävennyt silmät päästäni lapsena juopottelevaa isääni (ja häpeän edelleen), olen päättänyt että lapseni ei tule moisesta kärsimään. äijä tietää minun " säännöt" ja jos ei niitä noudata, niin minä lähden.
tosin tiedän että se lähteminen/ jättäminen ei ole niin helppoa. on helve*in helppo sanoa, no miks et jätä sitä. mutta on niin monta asiaa, jotka tekee elämän helpommaksi kun on joku siinä rinnalla kulkemassa.
enkä ollut onnellinen. Ero tuli. Ja hyvä niin.
kun äiti yritti hieman hillitä isäni menoa. ei ole tosiaan eka kerta kun isä on liian kännissä ja ärsyttävä ja riidanhaluinen. muutenkin hän usein käyttäytyy kun olisi maailmaomistaja ja hänen tarpeensa ja toiveensa menevät muiden edelle. onneksi minun lapseni eivät nähneet isoisänsä käytöstä. yleensä hän lasten nähden yrittää olla ihmismäisempi. nopeasti sitten lähdettiinkin omaan kotiin jatkamaan uuden vuoden viettoa.
Isällä on pienoinen " viharakkaus" - suhde alkoholiin, että sitä ois niin kiva ottaa, mutta kun se ei sovi hänelle. joskus hänen on oikein pinnisteltävä viikonloppuna ettei ratkeais ryyppäämään. Ei hän ole läheskään alkkis, kun on työssä käyvä ihminen ja joskus viikonloppuisin ottaa, mutta jonkinlainen alkoholiongelma hällä on, kun se ei hänelle kertakaikkiaan sovi. kun ei osaa ottaa sita yhtä tai kahta drinksua, vaan pitää vetää lärvit.
Vasta sitten kun alkoholismi sairautena on siellä loppupäässä niin tulee ne dokuvaiheet.
Turha valittaa kun vaihtoehtojakin on!