Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä musaluokasta?

01.01.2006 |

Onko täällä ketään, jolla olisi kokemusta musiikkiluokasta yläasteella? Tytöllä on tammikuussa haku yläasteelle ja tässä mietimme kuumeisesti vaihtoehtoja. Tiedotustilaisuudet kouluihin ovat tammikuun lopulla ja soveltuvuuskokeet siitä parin päivän päästä. Emme valintaoppaistakaan ole saaneet selville mitä eroa käytännössä on musaluokalla verrattuna tavalliseen luokkaan. Onko musiikkitunteja enemmän, vai sisältääkö opetus jotenkin muutenkin extraa musiikin osalta? Kaikki tiedot kiitollisena vastaanotetaan.

Sen verran vielä, että tyttö on käynyt ala-asteen normaalilla luokalla, ei siis musiikkiluokalla.

Kiitos!

-Lintu75

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kauan, kun minä kävin yläastetta. Mutta vastaan silti, sillä mun kokemukset ovat oikein hyvät. Itsekin kävin musiikkiluokat vasta yläasteella, ja tykkäsin kovasti. Meillä oli silloin se ero tav. luokkaan, että musiikkia oli vähän enemmän kuin muilla, ja se oli pois joistain muista valinnaisista. Esim. kuvista meillä oli vähemmän. Mutta tämä systeemi on varmasti muuttunut, joten kannattaa soittaa vaikka sinne kouluun ja kysyä suoraan sieltä.

Itse olen saanut ikimuistoisia kokemuksia musaluokkien ajalta; konsertteja, kuoromatkoja, musiikin teoriaan tutustumista jne. Ainoa miinus puoli omassa yläasteessani oli se, että lukiota ei ollut, joten sitten meidän luokka hajaantui kuka minnekin. Sibislukio olisi tietty ollut, mutta sinne en itse varmaankaan olisi päässyt, kun en ehkä niin musikaalinen ollut.

Vierailija
2/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko jollain lisää kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, mitä koulua harkitset? t. yhden musiikiluokan lv.

Vierailija
4/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin vain hyviä muistoja, kannattaa varmasti!Mihin kouluun tyttösi on pyrkimässä?

Vierailija
5/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ne musatunnit muun opetuksen päälle?

Huomioidaanko siellä mitenkään sitä, mitä soitinta lapsi soittaa? Vuosaaren koulu on mietteissä.

Vierailija
6/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkitunteja oli enemmän, lisäksi koulupäivien ulkopuolella kuoro- ja orkesteritoimintaa. Koulun tilaisuuksissa esiinnyttiin aina, ja juhlien alla treenattiin ahkerasti: tällöin harjoitukset pidettiin koulupäivän aikana, jonkun muun aineen tunnilla. Tehtiin myös mm. musikaaleja, pidettiin discoja, jne..

MUTTA: meidän kaupungissa musaluokkalaiset olivat (ja kuuleman mukaan ovat yhä) ISO VITSI ja pilkan kohde, siitäkin huolimatta, että täältä on lähtöisin poikkeuksellisen paljon (kaupungin kokoon nähden) ammattimuusikoita jotka tekevät uraa maailmalla. Johtuiko sitten siitä, että musaluokkalaiset olivat keskimääräistä parempia koulussa muutenkin, meitä pidettiin hikareina ja pinkoina :( Muistan, miten itseäni aina hävetti kertoa, että olen musaluokalla... ja vaikka tuosta on jo aikaa, niin vieläkin särähtää korvaan jos joku vanha tuttu alkaa muistella että " sähän olit musaluokalla?" Ihan tästä syystä, itse en ikinä laittaisi omaa lastani musaluokalle ellei hän itse sitä nimenomaan halua.

Vierailija
7/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka musiikkiluokka oli muuten aivan tavallinen, mutta osa valinnaisista oli korvattu musiikilla. Joutuivat esiintymään kaikissa juhlissa, joten harjoittelu söi vapaa-aikaa (harjoittelivat välitunneilla ja koulun jälkeen).

Vierailija
8/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät päivät olleet yhtään normaalia pidempiä. Musaluokka oli hyvä siitä, että pahimmat häiriköt olivat joukosta pois tavallisilla luokilla.

Vierailija
9/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sibeliuslukiossa.

pelkkää hyvää on ollut musaluokista meidän kokemukset.

musiikkia tulee rakastaa jos musiikkiluokalle menee siis pääsee...

musiikkia on paljon. kuoroa, orkesteria yms ja esiintymisiä niiden kanssa.

musikaali joka vuosi johon kukin osallistuu sen mukaan missä on hyvä.

ylim. tunteja tulee jonkin verran yläasteella, koska siel ei voi ottaa pois toisista aineista. ala-asteella luokan ope jätti esim jumppa kässä tms tunteja pitämättä ja sit harjoiteltiin musikaalia tms.

esiintymistä ja kokemuksia saa paljon, yhteishenki on hyvä kun kaikki raklastavat musiikkia ja ovat siis vähä samanluonteisia.

Vierailija
10/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt, ei mitään pidempiä päiviä tai pakollisia orkestereja tms ollut. Enemmän musiikintunteja, ne olivat sitten kyllä muista valinnaisista pois. Mutta mullehan se kävi, kun tykkäsin musasta.

Luokka oli meillä rauhallinen, hyvä yhteishenki. (yhteiset intressit ehkä yhdisti) Ja todellakin ne häiriköt oli sitten tavallisilla luokilla, aika kilttejä ja kunnianhimoisiahan me musaluokkalaiset taidettiin olla...

Kannattaa mennä, jos on siihen mahdollisuus!