Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestovaippojen keittopesu?

01.01.2006 |

Kerrotteko mita tarkalleen tarkoittaa kestovaippojen keittopesu? Olen kayttanyt puolivuotiaallani Fuzzi Bunz vaippoja ja niista tulee tytolle usein vaippaihottumaa, ja ajattelin kokeilla tuota keittopesua... Olisiko muita kikkoja joita kannattaisi kokeilla vaippaihottuman estamiseksi? Haluaisin mielellani jatkaa kestovaippailua.

Kiitos jo etukateen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärrän keittopesun siten että vaipat pestään 90-asteessa pesukoneessa. Itse pesen vaipat tuossa asteessa ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Jos vauva on kakannut usein vaippaan, silloin tuo kerta viikossa, jos taas on vain pissinyt, silloin kahden viikon välein tai jopa harvemmin. Meidän vauva täyttää pian vuoden ja on käynyt potalla jo puolisen vuotta ja kakat tulevat useimmiten pottaan, joten keittopesu on harventunut sitten pienen vauva-aikojen. Jotkut keittopesevät vieläkin harvemmin kuin pari kertaa kuussa, mutta meillä ainakin olen todennut tuon sopivaksi niin ei pöpöt pääse jylläämään vaipoissa ja pyllyssä :) .

Vierailija
2/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka viesti hävisi..??höh

eli ettei lapsesi olisi herkistynyt fleecelle? kokeile toista vaippaa jos pystyt, syyllinen voi siis olla fleece.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja fleecelle herkistyminenkin on hiukan harvinaista....

Mitä pesuainetta käytät ja kuinka paljon ?? Käytätkö ylimääräistä huuhtelua vaippapyykille ? Saattaapi se pesuaine helposti kerääntyä siihen fleeceen ja varsinkin jos sisältää zeoliittia niin sitten en ihmettele yhtään.

Meillä pesuainetta (nestemäinen ERISAN) käytetään puolet vähemmän mitä purkin kyljessä lukee ja ihan puhdasta tulee silti. Mulla 7kg kone ja laitan 30 ml pesuainetta......

Onko teillä VAIN Fuzzeja? jospa hankkisit rinnalle jotain muita vaippoja niin pikkupeppu sais välillä hengittää fleecevaippojen välillä.... kyllä se fleece vaan on valitettavasti aika keinotekoinen ja hiostava kangas.....

Käytätte sitten Fuzzeja vaikka kyläillessä tms tilaisuuksissa =)

Mä uskon, ettei teidän kestoilu tähän kaadu vaan löydät vielä sopivan ratkaisun, mutta koita ensin noita pesujuttuja ja ala sitten vasta vaihtaa vaippatyyppiä...

Vierailija
4/6 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen lämpimästi... käy kurkkaamassa vaipattomuus sivustoja, niille linkkejä löydät mm. osoitteesta http://personal.inet.fi/yhdistys/kestoliinailijat

Kun pissattaa vauvaa kotioloissa ja käyttää vaippoja vain reissussa, niin välttyy vaippaihottumilta.

Fuzzeja ei myöskään saisi pestä saippuaa sisältävillä pesuaineilla (mm nestemäinen omo ja monet muut) koska fleece menee tukkoon saippuasta ja pissa ei sujahda siitä läpi vaan muhii pinnassa pitkään.

Vierailija
5/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen pessyt aina vaipat kuumalla pesulla ja pienella maaralla paikallista luomupesuainetta (jossa ei pitais olla zeoliittia) Asun USA;ssa, joten pesuaineiden nimet eivat varmaan sano kellekaan mitaan :) Pyoritan myos ylimaaraisen huuhtelupesun vaipoille. Kaytan Fuzzi Bunzeja vain osa-aikaisesti. Kotona Fuzzit, ja yolla ja kylaillessa kertikset. Olen kovasti pitanyt Fuzzeista niiden helppouden vuoksi.

Mutta tytolla on herkka iho ja tulee herkasti vaippaihottumaa, ja varsinkin hiivaihottumaa. Janna, etta jos olen kayttanyt kertiksia iho on hyva. Sitten kun fleecevaipat ovat mukana kuvioissa ihottumaa puhkeaa aina... Olen myos miettinyt sita kuivaliinan kayttoa Fuzzien valissa, mikahan se mahtaisi olla englanniksi? Varmaan microfleeceliinakin voisi kayda. Luulen, etta tyton iho todellakin herkistyy fleecelle... Mitahan toisia, helppokayttoisia kestovaippoja voisin kayttaa Fuzzien rinnalla? Ehdotuksia?

Kiitos taas avustanne!

Vierailija
6/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuzzeja saa pestä silloin tällöin 90 asteessa. Ainakin niin minulle on myyjä antanut ohjeeksi ja taitaa se lukeakin pesulapussa.

Ja piti ihan eilen katsoa, mikä tuo paperinen vaippaliina on englanniksi, kun muistin, että se lukee paketissa. Ne ovat " disposable nappy liners" !