Miten kuljetatte pesueenne?
Te suurperheelliset ja muutkin, joilla on kokemusta: voisitte varmaankin auttaa minua vasta raskaaksi tullutta eräässä ongelmassa.
Kaksoseni ovat vasta täyttäneet vuoden ja ainakin yksi uusi vauva olisi siis tulossa. Mietin kovasti, että kuinka minä tätä pesuettani kuljetan paikasta toiseen? Varsinkin, jos tulee uudet kaksoset? Tytöt kävelemään vaan, vai? Jos tulee tällä kertaa vain yksi, sitä voisi kai kantaa kantoliinassa, mutta ei kai sentään kovin pitkään...
Sitäkin mietin, että miten tästä raskaudesta kunnialla selviän kun lapset eivät tahtoisi vessaankaan äitiä päästää yksin... ja juuri palasin vessasta oksennettuani edellisen ateriani :-I No, en minä maailmanhistorian ensimmäinen nainen tässä tilanteessa ole! ;-) Herran haltuun vaan.
Kommentit (6)
Jaa-a, on muuten aika kimurantti tilanne! Koitahan päästä ekaks sinne ultraan,vedoten edellisiin tupliin, sanot että pakko saada tietää ajoissa. Kannattaisko sun ostaa tuplasisaristuin tuplarattaisiin, laittaa vauva sinne rattaisiin ja tytöt sisaristuimeen. Kun jompikumpi tytöistä väsyy, voi ottaa unet vauvan vieressä tai jos tulee tuplat, ne mahtuvat makoilemaan vierekkäin, tyttöjen ei tarvii kävellä, mutta päikkärit täytyy vetää kotona. Onhan niitä triplarattaitakin, mutta olen kuullut, että ovat käytännössä kaikkea muuta kuin helpot . Onnea vaan:)
Vanhin 4 v 8 kk kävelee lenkeillä itse, seuraava 2 v 3 kk seisoo tarvittaessa seisomalaudalla ja vauvat 3 kk 10 pv matkaavat tuplavaunuissa.
Vauvaa toki jaksaa kantaa kantoliinassa pitkäänkin, eikä isomman lapsen kantaminenkaan harvinaista ole. Paljon riippuu kantoliinasta. Tuplakantoreppujakin on nykyään myytävänä.
Autona meillä on 1+7-paikkainen tila-auto ja kyllä siihen mukavasti mahdutaan.
Ennen kuin alat hermoilla, ota selvää montako siellä masussa tällä kertaa on. :-)
Teille on näköjään tulossa aika lailla sama ikäero kuin meidän tuplille ja tälle uudelle tulokkaalle. Meille on nyt tulossa siis yksi ja tuplat on silloin noin 1v 10 kk.
Samaa kuljetusongelmaa on meilläkin mietitty viime aikoina. Olen itse päätymässä siihen, että tuplarattaisiin laitetaan seisomalauta, jolla sitten vuoron perään toinen kaksosista kulkee. Kyselin jo liikkeestä noita seisomalautoja ja kuulemma pitäisi löytyä myös vanhempiin tuplarattaisiin sopiva, kun vaan ostaa saman merkkisen kuin rattaat on. Emmaljungan uusi lauta vaatii aina kuulemma vaan erilaisen adapterin rattaiden mallista riippuen.
Kävelyharjoitukset aloitetaan myös heti keväämmällä. Vauvaa aion myös kantaa mahdollisimman paljon kantoliinassa. Vauvalle ostetaan myös omat kuomurattaat, joissa hän voi nukkua kantokassissa parvekkeella ja sitten kun työntäjiä on kaksi niin ne ovat vauvalla tietysti myös ulkoilukäytössä. Talvella voidaan ulkoilla myös niin että vedän tuplia pulkassa ja pikkuinen on rattaissa. Kolmosten rattaat eivät tule meille kysymykseenkään, en usko että ne mahtuisivat meidän hissiin.
Auton kanssa me ollaan ihan kuin ö aapisen laidalla. Kai joku iso farmariauto pitäs ostaa, jossa ei olisi airbagia vänkärin paikalla. Autoa ei ole ennestään, joten pikkusen hankalaa kun ei tiedä autoista yhtään mitään :(
Ja onneksi olkoon :) Meille varmistui np-ultrassa että nyt tulokkaita on vain yksi. Tosin olin jo sitä ennen melkeinpä varma ettei siellä kahta voi olla kun olo oli niin erilainen.
Taidamme olla molemmat samalla listalla yahoossa (tuplat04)? Minut tavoittaa sitä kautta, jos haluat vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevan kanssa.
Kiitos vastauksistanne :-) Ne helpottivat sekavaa oloani. Nyt kuitenkin vuodan niin paljon verta, että tämä raskaus on kyllä menossa kovaa vauhtia kesken. Ja niin raadollista kuin tämä onkin, olen helpottunut siitä, koska kaksoseni ovat vieneet minusta kaikki mehut enkä voinut olla koko ajan miettimättä, miten ikinä jaksaisin hoitaa vielä kolmannen (tai neljännen...)
Pahoittelut, jos kävi niin ikävästi. Ehkäpä sitten myöhemmin on teidän aika kasvattaa lisää perhettä.
Hyvää vointia sinulle.
Jalkapatikassa kun mennään ja mies on mukana, istuvat pitkillä lenkeillä kaksi isointa toisissa tuplissa, vauvat nukkuvat toisissa. Jos olen yksin ja kuljemme lyhyttä matkaa (alle 5km) kävelevät isommat, pidemmällä toinen on seisomalaudalla. Talvella toimii myös pulkka.
Kantoliina on hyvä ratkaisu ja esimerkiksi Ergossa kantaa vielä isoakin lasta! Ja ne lapset kannattaa opettaa kävelemään ;) Joskus tuntuu ihan hurjalle, kun kolmevuotiaitakin jalallisia lapsia kärrätään rattaissa kaikki kilometriä pidemmät matkat...
Autona on 2+4 Chevy van, joka vaihtuu seuraavaksi joko bussimallin vaniin tai sitten M-B:n Sprinteriin tai Vitoon. Henkilöautoon on käsittääkseni aika haastavaa saada turvaistuimet edes kolmelle jos vänkärin paikalla on airback.
Ihaa ja lapset 3v10kk, 2v7kk ja vauvat 3kk