apua tarvitaan =)
rupean kerämään pinnoja itselleni (sosiaali alan koulutukseen) ja aion hakea päiväkotiin työharjotteluun.
siellä on lapsia 14 vauvoista 6 vuotiaisiin
ongelmana on että mistä lapsille jutella? olen 19 v eikä ole vielä kaveripiirissä lapsia tullut joten kokemusta ei ole sinänsä.ja tuskin ne olis jo 6 vuotiaita vaikka olisikin ;D
eli mistä voisi jutella? tytöille sekä pojille? mitä heidän mielessään liikkuu? ja miten päästä lapsien " suosioon" olla lapsille mukava kaveri eikä se outo hiljainen tarhatäti.
tuskin he minulle antavat huolehdittavaksi aivan pieniä lapsia kun ei ole kokemusta :)
onko kukaan ollut työharjottelussa päiväkodilla? ja mitä puuhailitte?
Kommentit (9)
työharjoittelussa et ole täydessä vastuussa koskaan. Mikseivät voisi uskoa jotain vauvan syöttämistä sulle? Tai vaipanvaihtoa. Lasten pukemisessakin ylimääräiset kädet varmasti tervetulleet. Kyllä Siperia opettaa :P
2
Lasten suosiossa olo ei ole se syy miksi menet sinne. Työharjoittelussa olettavat, ettet ole vain lasten kaveri, vaan, että kykenet ylläpitämään kuria ja järjestystä myös. Jos alat olla liian tuttavallisella tasolla, kenties lapset luottavat siihen, ettet komenna. Mukava voit olla ja pitääkin olla, mutta siellä pykälää ylempänä, auktoriteettiportaalla. Ei tarhalasten kanssa voi olla samalla lailla kuin vaikka sukulaismuksujen. Noh, kyllä tää sulle kaikki vielä aukeaa...
2
siellä ei kuitenkaan joudu ruokaa tekemään?? (avuton kokki olen nimittäin) :D
pakko niitä pisteitä saada kun näillä peruskoulusta päässeillä on enemmän pisteitä kun mulla. en tiedä miksi
vaikuttaako mun " antsaitsemat" pisteet miten paljon siihen että mut valitaan?
voi vaikuttaa tai sitten ei. Jos täysin mokaat sen psykologisen puolen pääsykokeista niin ei sulla oo paljon mahdollisuuksia. Mäkin olen niissä kokeissa saanut erinomaisen soveltuvuuden alalle aiemmin, mutta hakijoita ollut niin paljon, etten päässyt kuin varasijalle. Joku on siis aina ollut parempi. Haen nyt työkokemuksesta sitä vipua sinne kouluun.
Onko tuo paikka minne menet niin ryhmäperhepäiväkoti? Lapsia vaan niin vähän, ettei päiväkodilta kuulosta. Koska jos kyseessä on ryhmis, osa niistä tekee ruuan itse. Mä olen aikoinaan työharjottelussa väsännyt ruokaakin, lähinnä noita erikoisjuttuja, kuten keliaakikkojen ja maitoallergisten ateriavaihtoehtoja. Jos on ison päiväkodin yhteydessä ko. lapsiryhmä, ruoka tulee tod. näk. valmiina.
2
näköjään pienryhmäpäiväkoti
minkäslaisia ne testit on kun hakee kouluun?
voi hitsi nyt jo alko jännittämään
paperille, täydentää lauseita, tehdä joitakin matikan tehtäviä päässä, ryhmätilannekeskustelu, yksittäishaastattelu ja sellasta.
2
miten esim kuvion tekemisistä katsotaan onko sopiva alalle?
mutta vissiin tietynlaiset ihmiset piirtää tietynlaisia kuvioita. Psykologiaa...
2
mulla 2 omaa lasta, olen käynyt yhden sosiaalialan ammattitutkinnon ja nyt alan tehdä töitä päiväkodeissa kerätäkseni niitä pinnoja siihen sosionomi-hommaan. ;) Samalla asialla vissiin itsekin.
6-vuotiaiden kanssa annat heidän itse puhua haluamistaan asioista. Varmaan kertovat kodistaan, lemmikeistä, lempileluista/-leikeistä, tv-ohjelmista, mitä heille tapahtunut jne. Puhu jokseenkin kuin puhuisit toiselle aikuiselle, ei alentuvasti eikä lässyttäen. Päivän kuumimmat poliittiset agendat kannattaa jättää sivuun yms. Kyllä sen äkkiä oppii mikä ketäkin kiinnostaa.
Tsemppiä kouluun hakemisessa. Paras nainen voittakoon ;)