Tammikuisten uusi vuosi!!!
Taidan olla kerrankin ekana pinoa tekemässä...Uni ei vain kerta kaikkiaan tule enkä viittinyt pyöriä miestä häiriköimässä. Arvaan että nukuttaa sitten 7 maissa kovasti, kun tyttö herää, niin jospa tuo ukkokulta sitten jaksais nousta tytön kanssa niin saisin sitten huilata.
Tunti sitten kävin syömässä banaanin, oli eka " yölounas" tässä raskaudessa. Saas nähä tuleeko nyt sitten joka öinen tapa. Ainakin tyttöä oottaessa tuli, vaikka kuinka illalla yritti sitten syödä ettei tarvi nälän takia nousta yöllä.
Ne verenpaineet tuntuu tosiaan olevan kohollaan, illalla päätä särki ja oli muutenkin hömelö olo. Menin ajoissa nukkumaan ja otin panadolin, mutta uni ei vaan tullu moneen tuntiin kun olo oli sellanen. Nyt olo siinä suhteessa parempi, mutta uni ei vaan tule..En tiiä nyt sitten mitä tässä tekee. Oottelenko vaan maanantain neuvolaa ja siellä katotaan tilannetta, vai soitanko viikonlopun aikaan sinne äitipolille. Kun käskivät heti soittaa/käydä jos olossa ilmaantuu jotain uutta tai ei ole hyvä. Ja tuo päänsärky ym. nyt ollu tässä pari päivää. Mutta kun tiiän että käskevät sinne sitten näytille, ja olisin mielummin kotona uuden vuoden...
Mitäs uuden vuoden suunnitelmia teillä on? Me ollaan ihan kolmisin kotona, tytölle on varattu pillimehu ja niitä pieniä suolakaloja, aikuisille kokista ja sipsejä...Aamulla käydään kaupasta hakemassa lisää johtoja ym. tarpeita ja jatketaan meidän uuden kotiteatterisysteemin asennusta (ihan sellanen kaupan valmispaketti, päätettiin olla ostamatta toisillemme joululahjoja ja ostaa sitten alennuksesta tuo). Illalla sitten tyttö saa ennen nukkumaanmenoa kattoa uutta lastenvideotaan herkkujen kanssa - eka kerta kun näin saa tehdä! Ja me sitten herkutellaan jonkun leffan parissa kun tyttö nukkuu. Musta vaan nyt tuntuu tän päivän perusteella, että mä oon sitten jo siinä vaiheessa niin pääkipuinen ja huono-oloinen, ettei siitä mitään tule...
Edellisessä pinossa oli puhetta kastajaisista. Tytön kastajaisissa meitä oli noin 20 ja se oli ihan maksimimäärä meidän asuntoon. Nyt ei ole vielä koko asiasta puhuttu, mutta eiköhän me taas kotona kaste pidetä, ja suunnilleen sama kööri koolle. Eli molempien vanhemmat ja sisarukset+miehen veljen avokki ja kummit. Viimeks oli myös meidän kaaso miehineen ja bestman, mutta tällä kertaa taidetaan jättää tuo kaaso perheineen kutsumatta, ihan tila- ym. asioiden takia. Bestmanista tulee nyt kummi, joten eiköhän hänet ole kutsuttava paikalle, mutta jos nyt tosiaan pitäytyis ihan lähimmässä perhepiirissä ja kummeissa.
Viimeks äidin puolen suku, lähinnä äidin sisarukset, ihmetteli miksei heitä kutsuta kastajaisiin, että on kyllä suvussa tapana, mutta jos kotona pidetään, niin eihän sitä voi alkaa kaikkia kutsua, sitten pitäis sama sakki kutsua miehen puolelta ja siinähän ois jo niin monta kymmentä henkeä, että johan sitä pitäis joku tila vuokrata. Ei kiitos. Musta kaste on ihan lähipiirin juhla.
Jaahas, lähtisköhän sitä kokeilemaan tulisko se nukkumatti jo...ehtis pari tuntia nukkua...
Onnea uudelle vuodelle ja hyvää oloa kaikille! Saas nähä montako vauvaa saadaan tänä vuonna, montako ens vuonna! =)
Kölli 37+3
Kommentit (22)
Itse en ole pitkään aikaan pinoutunut, mutta ajattelin nyt uuden vuoden kunniaksi - ja meidän oman kuukauden alkamisen kunniaksi pinoutua itsekin!!
Ensimmäiseksi Nurselle tsemppiä koitokseen! Ihana palkinto sua odottaa!!
Omaan vointi on pitkästä aikaa erittäin hyvä! Heräsin yöllä VAIN kaks kertaa vessaan, jonka ansiosta nukuin parhaimmat yöunet moneen viikkoon. Yleensä vessareissuja kertyy parhaimmillaan 5-6 yössä.
Ja erittäin positiivisella mielellä senkin takia, että kaikki (lääkärit mukaanlukien) veikkas, että tämä vauva ei masussa pysy ensvuoteen asti! Joulukuun alkupuolella makasin viikon osastolla ja sen jälkeen viikon vielä kotona. Sit sanottiin tilanteeksi että kanavaa 0,5cm, paikat pehmeät ja kahdelle sormelle auki - menee ehkä noin viikko että syntyy - ja siitä on jo kaksi viikkoa =) Myönnetään, että päivittäin on supistellut tiheään, limatulppaa on tullut jne...mutta aina kaikki lupaavasti alkaneet oireet on loppunut kuin seinään. Ei kyllä haittaa yhtään, sillä keskosten elämään on tullut tutustuttua " ihan tarpeeksi" , joten täysiaikainen vauva olis toivomuksissa. Nyt oli vielä muutama päivä että 37 viikkoa tulee täyteen ja sen jälkeen saa sitten omasta puolestanikin syntyä jos vain suinkin vauvaa huvittaa. (Taitaa vaan olla niin vanhempiinsa tullut tapaus, että ei uhastakaan synny ennen laskettua aikaa...)
Olettekos muuten ajatelleet tehdä minkäänlaisia uudenvuodenlupauksia? Itsellä on yleensä ollut aina sama: " aion lopettaa sauhuttelun" , mutta tänä vuonna se sitten loppuikin ihan itsestään, sattuneesta syystä, joten josko sitä ensvuodelle tekis vuorostaan sellaisen lupauksen että en aloita uudestaan...
Tsemppiä kaikille synnyttämään lähtijöille ja tietysti kaikille mahakkaille oireineen, kohta se meidänkin aika tulee (niin uskomattomalta kuin se vieläkin tuntuu) ja saadaan ihanat vauvamme kainaloon!!
Onnellista uutta vuotta!!!
T: M & Vaavi 36+4
Juu ensinnäkin Nurselle onnea ja tsemppiä matkaan!! Jännätään yhdessä kumpi sieltä tupsahtaa vanhempiensa riemuksi.
Mä kävin eilen äitipolilla vauvan sykkeen hidastumisen vuoksi. Terkkarin ultrassa lekuri (sijainen) huomasi minuutin sykkeen hidastumisen, mutta neropatti ei ollut laittanut lähetteeseen, että kuinka alas se syke laski. Lähete oli muutenkin kuulemma melko surkea. No, makoilin ktg-käyrässä ja kaikki oli hyvin. Sairaalan lääkäri ultrasi uudelleen ja sai kokoarvioksi tällä hetkellä 2,2-2,3kg eli kasvuseurantaa jatketaan (samaan arvioon päätyi muuten neuvolantäti käsikopelolla). Käyrälle pitää varmuudeksi mennä uudelleen viikon päästä. Kohdun suu on kiinni, mutta pehmeä ja kanavaa 1,5cm. Kyllä se sieltä muutamien viikkojen kuluessa syntyy ja ainakin ensi vuonna viimeistään ;) . Pidin omituisena, kun polilla ei kukaan mitannut verenpainetta. Pyysin hoitsua kuitenkin mittaamaan, kun pää oli koko päivän ollut kuin humiseva harju ja toisessa silmässä oli koko päivän vaivannut elohiiri (inha vaiva). No selittyihän ne, kun paineet oli 142/97 ja aikaisemmin ne on olleet ihan normaalit. Tänään päätuntemukset on kuitenkin lakanneet, joten hissukseen odotellaan vuoden vaihtumista.
Illan suunnitelmista oli puhetta. Ollaan ihan kotosalla ja kaveripariskunta tulee 2v tyttönsä kanssa meille illaksi. Syöpötellään perinteisesti nakkeja ja perunasalaattia ja muita herkkuja (neuvolantäti kiittää!!) ja lapset saa oman osansa. Alkuillasta täytynee pari rakettia käydä ampumassa, kun poika on puhunut siitä monta päivää. Saa tosin nähdä kuinka paljon se pelästyy. Nytkin ipana kuljeksii isänsä kuulosuojaimet päässä ja ampuu raketteja. Heh.
Ristiäisistä on ilmeisesti ollut eilen puhetta (en vielä ehtinyt lukea eilisiä juttuja). me pidetään varmaan läheisellä srk-talolla, kuten esikoisenkin kekkerit. Paikalle tulee lähin suku (sisarukset ja vanhukset), mutta meillä on molemmilla suuri suku, joten porukkaa tulee yli 30 lapset mukaan lukien.
Nyt lukaisen pikaisesti eiliset kuulumiset ja aletaan sitten perheen kera valmistautua kauppaan lähtöön.
OIKEIN HYVÄÄ UUDEN VUODEN VAIHDETTA KAIKILLE!!!!!
ks16 37+1
Huomenta!
Heräsinkin tänä aamuna minäkin poikkeuksellisen aikaisin, " jo" ennen yhdeksää nukuttuani " vain" yhdeksän tuntia. Ihana juttu kyllä, kun saan taas levättyä kunnolla; johan tässä oli aika, jolloin kukuin pitkin öitä milloin minkäkin vaivan takia.
Muutenkin vointi on lomailun myötä kohentunut huomattavasti. Jalat kyllä turpoilee ja selkä väsyy jos vähänkin enemmän joutuu päivässä tassujensa päällä seisomaan ja sitä vetistä valkovuotoa lorahtelee edelleen, mutta muuten... jos ei olisi tuota rantapalloa edessä hidastamassa ja kankeuttamassa menoa, en ehkä edes muistaisi olevani raskaana. Nythän sitä ei voi unohtaa, kyllä tämä meno sellaista ähkimistä on ;).
Herättyäni rupesin kelaamaan mennyttä vuotta mielessäni - ja voi, miten huikaisevan onnellinen olo tuli! Piti ihan pari kyyneltä tirauttaa. Vaikka jo viime uutta vuotta vietettiin miehen kanssa yhdessä, me oltiin silloin niin tuore pari, että pieni epävarmuus eli taustalla koko ajan: onko tuo nyt varmasti tosissaan - etten vaan taas joutuis pettymään... Niin, ja me tehtiin vuosi sitten muuttoa ekaan yhteiseen kotiin - nythän ollaan muutettu jo uudelleenkin. Täytyy kyllä rehellisesti sanoa, etten olis ikinä uskonut vuosi sitten, missä tilanteessa nyt ollaan! Yhteiselämä on vielä parempaa kuin uskalsin kuvitella - ja nyt suurin unelmani on lähellä toteutumistaan. Oon halunnut oman perheen niin kauan kuin muistan. Edelliset vuodet oli meikäläisen elämässä sellaista takkuamista, että luulin jo, ettei onnea ole mua varten edes tarkoitettu... nyt on sit vaan pakko todeta, että hyvää kannatti odottaa <3.
Menneen vuoden miettiminen saa tietysti ajatukset kääntymään myös tulevaan ja valtavankokoisen perhoslauman lehahtamaan vatsaan. Tuleva elämänmuutos totta kai jännittää, vaikka uteliaisuus alkaa kyllä viedä voiton kaikesta. Haluaisin jo NIIN KOVIN nähdä pienokaisen... eilen ostettiin viimein se turvakaukalo ja koottiin vauvan sänky. Nyt tuntuu, etten osaa tehdä muuta kuin tuijottaa sitä sänkyä ja koittaa kuvitella, minkälainen pikkuinen siellä kohta tuhisee. Vaan täytyypi vissiin mennä kuitenkin laittamaan perunoita kiehumaan - ajattelin tehdä meille iltapäiväksi ne perinteiset: perunasalaattia ja nakkeja. Illalla kyllä mennään miehen tädin luokse syömään, mutta ei kai sitä auta ihan koko päivää paastota. Raketit ehkä tullaan katsomaan kotiin, meiltä kun on aika mahtavat näkymät kotikaupungin yli.
Oikein onnellista uutta vuotta kaikille tammimasuille - toivottavasti jatketaan ajatusten vaihtoa sittenkin, kun ollaan jakauduttu!
:) SolAngel & Rontti 36+2
Nyt lasken tunteja että päästään ensi vuoden puolelle. Yö oli kyllä taas tosi vaikea. Vähänkin kun liikahti niin supistuksia sateli ja kauheeta menkkakipua koko ajan. Aamulla kattelin peilistä niin kyllä on nenä ja suun alue turvonnut entisestään. Tietääkö kukaan mistä tämä johtuu ja miten se voi kertoa synnytyksen olevan lähellä???
Nursella on jännät paikat, onnea hänelle. Olen seuraillut hänen vointia kun meillä on sama la. Nyt kun pääsis tonne alkuiltaan ihan ilman pahempia oloja niin sitten vois jo vaikka ruveta itsekin synnyttämään niin sais just sitten vuoden alkuun vauvan. No eipä se aina mene niin kuin suunnittelee...
Paljon onnea kaikille uudelle vuodelle, ei ole pitkä matka enää meillä kellään tammiksilla :)
Maariska 38+3
Ihan ensimmäiseksi NURSELLE kovasti tsemppiä matkaan! Taitaa tosin olla jo touhu käynnissä!
Eilinen oli aivan hirveä päivä; luulin vähintään kuolevani tjtn.. Yötä myöten supparit onneksi harventuivat. Pitkin yötä kuitenkin niihin heräilin, mutta ei onneksi ihan jatkuvalla syötöllä tullut. Mutta jotta nukkumisesta ei mitään tulisi iski maate mennessä hirvittävän oksettava olo ja masu menikin ihan kuralle.. Että yö meni sitten p*s*alla istuessa.. Nyt kun nousin ylös on niitä suppareita taas alkanut tuntumaan. Saa nähdä millainen päivä luvassa?! Ei mulla mitään hinkua synnyttämäänkään ole, joten ihan rauhassa täytyy yrittää ottaa uutta vuotta vastaan.
Kotona olisi tarkoitus olla ja ehkä muutama paukku käydä ampumassa tuossa pihalla. Riippuu vähän kelistä ja miten väsy toi esikoinen illalla on..
Ja missä kunnossa itse olen..
Ai niin, alkuviikosta tämä meidän " pikkuinen" arvioitiin jo yli neljä kiloiseksi, että sen puolesta tietenkin toivon ettei kauhean pitkälle ensi vuoden puolelle mene..
Tsemppiä synnärille lähteville! Nyt voi vielä vähän aikaa jännätä tuleeko vuoden vika vai eka vekara! Ja hyvää loppu vuotta ja alkavaa uutta vuotta koko porukalle!!
-onemam ja (yli) neljän kilon jötkäle rv 39 tasan
Nurse on varmasti jo tositoimissa, pian on vauva sylissä =)
Niin se vaan tulee jokaisen kohdalle synnärille lähtö vuorollaan.. jännää!!
Itse olen käynyt nyt tällä viikolla 2 kertaa vyöhyketerapiassa, keskiviikkona ja eilen.
Ke supisteli jonkun verran, vaikea sanoa mistä johtui kun muutenki supistelee.
Eilen sitten supisteli reippaasti enemmän ja ihan tuntuvasti, joten olisikohan pisteiden painelulla ollut vaikutusta asiaan ;)
Maanantaina menen vielä kerran.. Viime yönö supisteli kans ihan kivasti, sain kuitenkin nukuttua, heräilin välillä mahan juilimiseen.
Ensiviikolla on sitten äitipoli ja kokoarvio, esikoinen kun jäi hartioista jumiin ja toisesta on tulossa ainakin samankokoinen arvioiden mukaan.
Nyt olisi siis tarkoitus pitää huoli ettei vauva pääse paljon isommaksi, esikoinenkin kun syntyi jo 38+5.
Tosin nyt sokeritkaan eivät ole pysyneet niin kohdillaan ja alotin insuliinin, sokeri on voinut vielä lisätä vauvan kokoa.
Täällä jännäillään nyt miten käy.. tammikuulle tässä ainakin päästiin, muttei taatusti tule ihan vuoden ensimmäisiä vauvoja ;)
Täällä vietellään iltaa rauhallisesti, nakkeja ja punajuurisalaattia syödään esikoisen kanssa (suurta herkkua) ja mies töissä, tosin päivystelee kotona mutta todennäköisesti saa lähteä töihin tällaisena päivänä.
Itse koitan pitää syöpöttelyt kurissa kun eilenki taas repsahdin =P
Mukavaa vuoden viimeistä päivää teille kaikille =) ja mukavaa vuodenvaihdetta, niin se vaan on meidän kuukausi enää tuntien päässä!!
Pomppis 37+2
En taida olla ainut jolla huonosti nukuttu yö takana. Mulla koko eilis illan jomotteli selkää vähäsen, yhden aikaan yöllä sain sitten unen päästä kiinni...mutta en kauaa ehtinyt nukkua kun jo puoli neljä heräsin kovaan kipuun. Selkään vihloi, supisteli ja sattui. Tuntui kun vanne olisi puristanut mahan kasaa. En oikein saanut edes laskettua supistelujen väliä kun kipu oli koko ajan kovaa. Yritin herätellä miestä, mutta taisi olla liian väsynyt herämään. Puoli kuuden aikaan olin valmis lähtemään synnärillä käymään mutta sain kauratyynystä helpotusta ja kivut lakkasikin sitten. Joten nyt tässä van odotellaan.
Onemam; meillä taitaa olla sama tilanne, painoarvio oli viikko sitten 4200;)
Että toivottavasti ei pitkälle ensi vuoteen menisi!!!
-elli- rv 39+4
Tuntuu muillakin tammimasuilla olevan nuo unet vähän karkuteillä...itsellä ainakin tuskanen yö. Nyt ei niin kovasti supistellut kuyen toissayönä, mutta torkuttuani pari tuntia piti jo nousta ekalle vessareissulle. Perinteisestihän siinä siyyen jäätiin hereille 3 tunniksi. Hikeä vaan pukkas pintaan kun koitti nukkua, kun ensin olin syönyt perinteisen yöpalan (mulla jo varmaan pari kuukautta ollut tapana...) sitten luin kirjaa. Tietysti, kun aikaa oli, rupes miettimään kaikkia tulevia asioita...niin hikeä pukkas vähän enemmän.
Kun vihdoin nukahdin, taas parin tunnin päästä vessaan. Kiva. onneks sit en jääny niin pitkäks aikaahereille ja sain vielä nukuttua noin 3 tuntia. Mutta kyllä taas päässä ja korvissa humisee. Tuntuu ettei saa mitään tehdyksi. Äskenkin koitin ottaa pieniä tirsoja, mut ei onnaa nyt. Täytyy vaan koittaa lähteä kaupalle ostamaan jotain herkkuja illaksi. Tarkoitus mennä ystäväperheen luo nyyttikestiperiaatteella ja muksuille täytyy raketteja ampua, hyvissä ajoin.
Vakaasti olen päättänyt ettei ainakaan sairaalaan lähdetä tän vuoden puolella...heh jos nyt omassa päätäntävallassa on!
Mukavaa vuoden viimeistä päivää kaikille! ;) mahakas 39+1
Ei yhtään supistele, olo on hyvä eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Nukuin tosi hyvin ja heräsin vasta kun kaverini soitti että on tyttönsä kanssa sairaalassa nesteytyksessä kun hällä on raju vatsatauti. Joulunpyhinä oli tytön kanssa sairaalasa RS-viruksen takia - tän kaverin just pitäsi tulla mun tukihenkilöksi synnytykseen, mutta näyttää vähän huonolta... No mies on luvannu kyllä tulla sairaalaan avautumisvaiheessa odottelukaveriksi mutta synnytyssaliin en sitä kyllä saa sen tiedän... No voihan olla että tässä mennään vielä pari viikkoa. Neuvolassa kyllä sanoivat etteivät päästä mua yliaikaan just kun on toi ongelma ja Klexane-lääkitys, eli la 10.1 taitaa olla sit takaraja... Eka la oli kyllä 5.1 menkkojen perusteella...
Nursen kanssa ollaan hengessä mukana, toivottavasti kohta kuullaan vauvauutisia. Nyt taidan mennä pikaisesti imuroimaan, sitten kauppaan vielä vähän uudenvuodenostoksille ja iltaa odottelemaan! Esikoisen kanssa ammutaan alkuillasta muutama raketti ja saa syodä sipsejä ja nakkeja, myöhemmin herkutellaan miehen kanssa äyriäisillä, ehkä myös lasilla samppanjaa uudenvuoden kunniaksi...
Oikein ihanaa ja vauvantuoksuista uuttavuotta kaikille tammiksille!!
T: Rosa rv 38+4
...ja monella taitaa olla jo lähtö lähellä. Nurse lie jo tositoimissa, tai ainakin käynnityslääkkeet saanut. Mikähän tilanne enyolla, joka eilen lähti käynnistykseen? Joku kolmaskin oli menossa, mutta en enää tässä raskausdementiassani muista...Tsemppiä joka tapauksessa kaikille, joilla alkaa tapahtua!!! Joillakin jo lupaavalta kuulostaa supisteluineen.
En kyllä paljoa sitten nukkunut ja nousin ylös samaan aikaan miehen ja tytön kanssa seiskalta. Nyt ootan että tuo tyttö nukahtaa niin yritän itekin saada unta...Mies tolla asentelee noita piuhoja...Ihme paineentunne tuli muuten nyt aamupäivästä tonne alas, oikeestaan tonne peräaukon suuntaan...Mitähän sekin sitten tarkottaa...Liekö vauva kääntäny päätään jotenkin mutta ei ole tämmöstäkään aiemmin ollu.
Appivanhemmat soitti aamulla, ja välillä mua kyllä ottaa päähän anopin touhotus. Appiukko oli ensin puhelimessa ja tuntui ymmärtävän hyvin huonon oloni, anopin mielestä sen sijaan päänsärky johtuu hapenpuutteesta. Koko porukan pitäis lähtee tänään ulkoilemaan, niin kyllä se olo siitä sitten helpottuu! Sanoin, että ne kyllä torstaina siellä äitipolilla jo vähän moitti, etten ole aiemmin ottanut yhteyttä kun oon tuntenu verenpainetta ym. ja että siihen vaivaan ei auta kun lepo, ja että nyt pitäis ottaa herkemmin yhteyttä. No, ulos vaan oli silti anopin mielipide...Just joo...Varmaan helpottaa oloa ihan mielettömästi kun tuolla pyryssä vetää tyttöä pulkassa, nostelee keinumaan, liukumäkeen ym...
Jaahas, ei kai tässä sen kummempaa...Täytyy yrittää tämä päivä jaksaa ja kattoa mihin suuntaan vointi menee...Vointeja toisillekin!
Kölli
Eilinen ilta toi helpotuksen huokauksen kun vauva alotti hirveen myllerryksen, samalla sainkin sitten osakseni muutaman supistuksen (todennäkösesti, mulla kun ei hirveesti oo moisista kokemusta), mutta ei nekään kauaa vaivannu. Yön sain nukuttua ihan hyvin, niin kun yleensäkin, etenkin aamusta uni painaa silmää...
Herättyämme käytiin pikaisesti kaupassa ruokaostoksilla, että sitten ennätettiin takaisin kotiin hiihtoja seuraamaan=)
Illaks ei oo kummempia suunnitelmia, ollaan kaiketikin kahestaan kotosalla, syödään shipsejä ja katotaan UIT:n esitys (mulle vuuen vaihteen kohokohta)=)=)
Ootan ens keskiviikon neuvolaa kun kuuta nousevaa... Siihen mennessä ovat varmaan saaneet sairaalan lausunnonkin (käytiin ennen joulua ultrassa) ja saan ehkä jonkinlaista tietoa kohdunsuun tilanteesta, kun lääkäri ei sillon ultrakäynnin aikana mulle paljon muuta sanonu kun hyvää joulua. Tylsä lääkäri, ja tylsä käynti muutenkin...
Oisin kyllä ihan valmis jo lähteen synnyttämään, mutta ei taia vauva viel olla samaa mieltä... Sairaalakassikin on viel pakkaamatta, mut tokkopa tuonne nyt kummosia mukaan tarvii...vai?
Noh, ei kun mukavia vuoden viimesiä tunteja ja tsemppiä uuden vuoden alkuun!!
Millamalla rv 38+1
Nyt kyllä sitä toivois että vauva tulisi maailmaan. Kaikki on täällä valmiina, vauva vaan puuttuu.
Eilen illalla mulla puski hikeä vaikka vain istuskelin. Ja eilen tuntu housut olevan jatkuvasti kosteana. Jotain sieltä tihkuu hiljakseen.
Yö on mennyt hyvin, nyt vaan supistelee kivaa vauhtia.
Pitäisi kohta lähtee ostaa kaupasta, limua, nakkeja ja shipsejä ja kaikkea tosi hyvää.
Päivän jatkoja teille muille odottajille ja koittakaahan jaksaa tämänkin päivä.
Minnie-71, Rv 37
Oli tarkoitus pojan kanssa lähtee ostamaan raketteja lähikaupasta.
Mutta suunnitelmiin tulikin muutos.
Lapsivettä on ryöpsähdellyt pari kertaa, ja kävin tossa oksentamassakin. Täytyy mennä päivystykseen ja voipi olla että joudun jäämään sisälle, lapsiveden tulon takia. Se sitten jää nähtäväksi syntyykö se tänään.
Minnie-71, Rv 37
Meillä uutta vuotta vietellään vauvantuoksuisesti tuon pienen 11 pv vanhan tytöntyllerön kanssa. Ei voisi parempaa uutta vuotta toivoa =)
Tyttö voi hyvin ja on suhteellisen helppo tapaus, mitä nyt öisin valvottaa jonkun verran, mutta sitähän ne vauvat tekee =) Äitikin on toipunut leikkauksesta hyvin eikä oikeen välillä muista rauhoittua, kun ei kipujakaan juuri ole. Kaikki siis hyvin meidän perjheessä =D
Montakohan tammivaavia saadaan maailmaan puolen yön raketeista säikähtäneinä?
Tsemppiä kaikille tammiksille odotuksen loppumetreille ja oikein hauskaa uutta vuotta kaikille!!
Nekku ja pikku-Laura 11 pv
Ja onnea jo nyyttinsä saaneille ja juuri niitä tekemässä oleville!
Meidän neiti ei tunnu haluavan tulla maailmaan ei sitten millään. Supistuksia ei ole yhtään,päinvastoin :-). Olo on erittäin hyvä ja energinen ja yöt nukun kun tukki, viime yönäkin sellaset 10 tuntia yhdellä vessareissulla. Aamusella touhuilin taas,leivoin ja imuroin. Nyt meinasin lähteä lenkille. Tuskin tämä vauva syntynee ainakaan tämän vuoden puolella, huomenna saisi vaikka jo tullakin.
Paineita olen mittaillut kotona ja onhan ne vähän laskeneet lääkityksen ansiosta,tosin vieläkin yli 90 huitelee muttei kuitenkaan lähellä 100 kuten aiemmin.
Iltaa olisi tarkoitus viettää ihan kotona,tein kinkkukiusauksen uuniin ja kreikkalaista salaattia. Mies oli ostanut ison pussin sipsejä kaupasta ja vielä " vähäsuolaisia" sellaisia, voinee niitä kai pari syödä illan aikana. Maanantaina tosin neuvola,ja jos taas paineet koholla -> sairaalaan loppuajaksi makaamaan. Eivät käynnistä,kun ei kokonsa puolesta tarvi vielä syntyä. Jos paineet ylhäällä niin makuuttavat sinne 11.1. asti ja sitten käynnistys.
Mua jo kyllä jännittää melkoisesti se synnytys, tuleekohan olemaan kivulias ja nopea,kun ei yhtään etukäteen supistele....kääk....no senhän näkee sitten!
Nyt lenkille ja kaikille oikein hauskaa uutta vuotta!
Mami + neitonen 38+3
piipahtaa täällä sivuilla. Oonkohan hieman riippuvainen tästä palstasta...? Mies ainakin väittää niin...
Eilen illalla koin iloa, koska mulla tuli limatulppa!! Mun oli pakko ihan koskea sitä, että uskoin sen olevan muuta kuin valkovuotoa. No, sen jälkeen ei ole tullut kummoisia supistuksia, eikä muitakaan synnytyksen merkkejä, mutta olipa kiva huomata, että kropassa oikeasti tapahtuu jotain ja synnytys lähestyy...
Nyt oon lähdössä saunomaan ja aattelin löylytellä oikein kunnolla ja käydä ulkona usein jäähyllä. Yhdellä kamulla synnytyksen edistymistä oli auttanut tuo saunominen ja jäähyttely ulkona... :-) Nyt haluaisin jo vatsastani eroo. Olo on aika tukala, vaikka masuni ei olekaan mikään iso. Voin vaan kuvitella, kuinka tuskaista on isompimahaisilla erityisesti näin talviaikaan... Kun omakin pukeminen on, mitä on...
Kyllä tässä päästään ensi vuoden puolelle, joten jes! Kun edellinen synnytykseni kesti noin vuorokauden, ei tämä voi olla mikään syöksysynnytys.
Oikein ihanaa uutta vuotta 2006 kaikille ja onnea loppumetreihin kaikille!!! Kukahan meistä on ensi vuoden eka synnyttäjä...??? Jännää...
Myypuh 39+4
Parasta ennen -päiväys olisi siis huomenna. Taitaa tulla sittenkin se tammivauva, vaikka lääkäri arvelikin 3 viikkoa sitten, että syntyy tämän vuoden puolella. No jaa, vielähän tuota kerkiäsi, jos oikein nopsa olisi... :D
Vointi muuten hyvä, mutta polttelee ja pistelee aina välillä tuonne alapäähän. Ei siis oikein kunnolla supistele. Mutta kun niin ei ole kyllä tehnyt aikaisemmissakaan raskauksissa. Se on ollut menoa vasta sitten, kun lapsivedet ovat menneet. Saapa nähdä miten käy tällä kertaa.
Rakettien räiskyessä ja massu täynnä nakkeja ja perunasalaattia toivotan kaikille mukavaa vuoden alkua. Se on meidän kuukausi kohta!
Mimmu kera Nyytti-masukin 39+6, vielä muutaman tunnin ajan
Ja todella paljon tsemppiä niille, joilla h-hetken oireet jo puskevat päälle- olisiko tässä muutaman viestin välillä ehtinyt jo joku saada nyyttinsäkin?
Itsellä ihan mukava olo, joskin supistelee tavalliseen tapaan ja ajoittain kipeästikin, kun olin monta tuntia 3-vuotiaan esikoisen kanssa päivällä lumihangessa rämpimässä ja vielä illansuussa seuraamasa paikkakunnan uudenvuoden vastaanottajaisia; kaupungin rakettinäytöstä videoin kotiovelta aitiopaikalta, kun pikkumies sammui jo yhdeltätoista;o
Huimaava olo: nyt se vuosi on alkanut, jolloin saamme toisen haaveiden täyttymyksen. Odotan lämmöllä ja haudon vielä mielelläni kasvatellakseni pikkuista, ainakin isänsä Suomeen tuloon asti kuun puoliväliin...
Voikaa hyvin,
jujube 36
Se on sitten vuosi 2006 ja meidän kuukausi!!! Ketkäs täällä on vielä yhes koos?
Ihanaa, sain yön nukuttua kunnolla, vaikken pitkiä yöunia saanutkaan kun pitihän se vuoden vaihteeseen valvoa ja tyttö heräs seiskalta. Eilen iltapäivällä alko menkkamainen olo ja jomotus sekä mahassa että selässä, joka illalla vaihtu noin tunniks supistuksiks (ei mitään kamalan kipeitä) ja sitten taas takas jomotteluks. Ja välillä alapäätä pisteli. Että jotain siellä tapahtuu! =) Vaan saas nähä kauanko tätä oloa sitten pitää jaksaa...Yöks otin panadolin ettei tarvi sen jomotuksen takia valvoa ja tosiaan hyvin nukutti. Toki pari vessareissua mutta muuten. Eilen uhmasin kaikkia ohjeita levosta verenpaineiden takia, ja tuli tehtyä kaikki ässät, ilman ton kummempaa tulosta siis. No en toki oottanutkaan, että synnytyksen noin vaan käyntiin saisin, mutta ihanaa että olo ei tosiaan sen pahemmaks muuttunu vaan uni vei voiton!
Kohta lähetään vähän ulkoilemaan, ja kauhea siivousvimma mulla olis päällä, mutta pitäs vissiin yrittää vähän levätäkin, kun tosiaan ne paineet on koholla ja huomisesta alkaa taas arki eli päivät pitää jaksaa ton 2-v ikiliikkuja kanssa. Saas nähä mitä täti sanoo huomenna neuvolassa...
Mutta oikein mukavaa alkanutta vuotta kaikille! Tuokoon se vauvan ohessa muutenkin onnellisia tapahtumia kaikille!
Kölli rv 37+4
Ja hyviä uusia vuosia. Toivottavasti kölli sait unenpäästä kiinni.
Kannattaisko sun kuitenkin soitella sinne äippäpolille siitä verenpaineesta ja olostas, on kurja olla kurjassa voinnissa kotona. Toivottavasti olosi helpottaa.
Itse taidan pinoutua tanne viimeisen kerran yhtenä kappaleena. Eilen kävin näytillä niiden tiputtelujen takia ja lapsivettähän sieltä tihkuu. Crp otettiin, ei onneksi ollut tulehdusarvot koholla joten käynnistys lykättiin tälle päivälle. Menen sairaalalle klo:9.00:ksi. Vettä onkin nyt lorahdellut huomattavasti enemmän ja häpyluuhun sattuu välillä niin julmetusti. Jännittää ja auts`' sattuu jo valmiiksi koko synnytys. Kumpikohan sieltä tulee, vatsan mallista päätellen poika, mutta tiedä häntä. Yö tuli nukuttua huonosti jännittämisen ja kipujen vuoksi, mutta eiköhän tämä tästä. Tulen ilmoittelemaan sitten kuinka meni ja kumpi tuli. Onkohan muuten synnyttäneille vastaavaa pinoa kuin odottaville? Olis kiva vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia synnytyksen jälkeenkin.
Kaikille hyvää uutta vuotta. Voimia kipuilioille ja kuullaan ensi vuonna.
Nurse 38+3, auts, taas sattuu niin vietävästi, huh,huh.