Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LASTENKODISSA asunut vastaa hetken asiallisiin kysymyksiinne

Vierailija
30.12.2005 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajatellaan että vanhimmat 18v ja jos hoitaja nuori valmistunut 20v toimiiko, saako pidettyä kuria ja järjestystä??

Vierailija
2/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin pari vuotta lastenkotilapsen kanssa, vuosina 90-92, ja lastenkodin nimi alkoi P:llä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloin " rötöstelemään" ja juopottelemaan.

Ei 20 kymppisellä ole mitään auktoriteettia sellasten hirviöitten joukossa..

Vierailija
4/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen lastenkodissa ollut

Vierailija
5/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelämpänä Suomessa.

Vierailija
6/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se toinen lastarissa ollut

Vierailija
7/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjoja sai tosi paljon ja kalliita, merkkivaatteita sai käydä ostamassa katsomatta hintaa jne. (jos ajatellaan tällaista taloudellista puolta).

Vierailija
8/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain selvittämättömiä traumoja jäänyt?

Vierailija
9/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raju meno oli...tuolla anjalankoskella päin..

Vierailija
10/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkoti jätti tiettyä elämänkokemusta, mutta ei mitään traumoja. Olen pärjännyt elämässä hyvin, vaikka nuoruudessa tuli tehtyä kaikenlaista.

Vierailija
11/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lastarissa oli lapsia ikäjakaumalta 2-18 sen 10 vuoden aikana, jonka lastarissa asuin ja elin. Kaikenikäisiä, eri syistä huostaanotettuja, paljon kivoja kavereita, toisaalta myös muutama ärsyttävä tyyppi.

Vierailija
12/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain 10-18 vuotiaaseen.hoitsut oli hitlerimäisiä mulkkuja tai saamattomia nynnyjä.pari ihanaa poikkeusta oli.elämässä olen pärjänny ok, oma talo, pelit ja vehkeet, vakkarityö ja ihana pikkuvauva.mutta en tule toimeen ihmisten kanssa.olen jyrkkä ja ennakkoluuloinen.pelkään että yöllä joku murhaaja/raiskaaja tulee tänne..pelkään että vauvalle käy jotain.mutta ihmeen hyvin kaikesta huolimatta olen selvinnyt.huumeet ja tupakankin jätin kun päätin etten ole sellainen luuseri. en osaa sanoa tuosta sijaisperheasiasta..laitos on aina laitos.

Vierailija
13/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään akalliita lahjoja.tietty pikkusumma oli esim vuodessa vaatteisiin ja viikkorahat." työpalvelua" pysty tekeen pilkkahinnalla jotain matonpesua.

Siellä laitoksessa aloin käyttämään kovia aineita.ihan vitusti ryypättiin ja tehtiin mitä vaan, pilvee polteltiin hoitsujen neän alla eivätkä mitään tehneet.

Vierailija
14/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ihan hyviä ja turvallisia lastenkoteja ja itse olin sellaisessa. Monia hyviä muistoja mulla on sieltä. Tottakai nuorten metkuja, alkoholikokeiluja ym. kuten kenellä tahansa nuorella, mutta silti paikka ja aikuiset olivat hyviä ja turvallisia ja henkilökunnalla oli auktoriteettia. Vasta lastarista lähdettyäni kokeilin minäkin kaikenlaista. T: se toinen lastarissa ollut.

Vierailija
15/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lastenkodeissa Suomessa " orpoja" ? Siis lapsia, joilla ei kertakaikkiaan ole muita holhoajia kuin lastenkoti?

Jotenkin tästä viestiketjusta ja muualtakin olen saanut käsityksen, että lastenkotilapset on joko itse " törttöilleet" tai sitten vanhemmat ovat " törttöileet" niin paljon, että lapset on otettu huostaan.

Vierailija
16/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin on laitosmaisia paikkoja..näin muutaman paikan toimintaa kuitenki itse..jälkensä se jätti, tosi on.en juurikaan niitä mieti enää, onhan siitä jo aikaakin 8 vuotta..mutta (ex)narkin se paikka minusta teki.

ois kiva vaihtaa ajatuksia teidän muiden lastenkotiasukkien kanssa..minkä ikäsiä olette?

Vierailija
17/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en ollut itse törttöillyt, vaan huostaanotto johtui muista syistä, oli alle kouluikäinen kun jouduin/pääsin lastariin.

24:lle: olen lähempänä 4-kymppiä.

T: se toinen lastarissa asunut.

Vierailija
18/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jouduin huonille teille, isukki ei huolehtinut, lähdin äitin luota pois, se oli virhe.T:AP

Vierailija
19/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lastari, jonka asukin kanssa seurustelin, oli Keravalla.

Vierailija
20/31 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän sitten perustuvat nämä surkuttelut, että lastenkodit pullottaa kodittomia lapsia...?

Miksi muuten mieluummin lastenkoti kuin sijaisperhe?

t. adoptioäiti, sijaisvanhemman ystävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi