Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voiko vauvan liikkeet muka jo tuntea viikolla 11

Vierailija
13.11.2012 |

Kaverini väittää kiven kovaan, että tuntee vauvansa liikkeet jo nyt, viikko 11 tulee kuulema täyteen.

Voiko muka oikeesti pitää paikkaansa?

Odottaa kyllä jo toista lastaan, mutta mä oon saanut sen käsityksen, että silloikin voi liikkeet tuntea vasta n.viikolla 16.?.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee joukko mammoja jotka on tunteneet liikkeet jo viikolla 6+. Mutta jos vähän googlaa sikiön kokoa viikolla 11 niin tajuaa ettei sen kokoinen rääpäle pysty aiheuttamaan sellaista liikettä jonka tuntisi. Se sikiö kun on kohdussa vesipussissa, joka vaimentaa tehokkaasti ne hennot liikkeet.

Ihmisen mieli vaan on sellanen että kun se haluaa uskoa se uskoo :)

Vierailija
2/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin sen ajattelisin :)

Kaveri vaan on "vähän" herkkä, vetäisis herneet kunnolla nenään, jos minä kertoisin epäileväni.

Kun eihän lapseton voi sellaista tietää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tunsin 'liikettä' vkolla 12. eli tosiasiassa se oli jonkunnäköinen elohiiri, sykki siis samanlailla varmaan tunnin verran..ihan selvästi se siis oli sieltä kohdusta mutta en nyt luullutkaan että sikiö liikkuu tai potkii niin että sen tunnen. voi olla jotain samantyyppistä hänellä..

Vierailija
4/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin ensimmäiset liikkeet kaikissa neljässä raskaudessani viikolla 12. Olihan ne kuin perhosen siiven hipaisuja, mutta silti selkeitä liikkeitä. Vatsallaan maatessa tuli selvempi tuntemus. Eikä tuota koskaan neuvolatätikään kyseenalaistanut.

Vierailija
5/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo mitenkään hoikka, hieman ehkä ylipainoinen.

Vierailija
6/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. kun makaat vatsallasi, ei kohdun ja alustan välissä ole rasvakerrosta pehmentämässä. Meillä muuten juuri tästä syystä isäkin tunsi ekat liikkeet viikolla 12. Siten, että hänen kätensä oli allani ja minä vatsallani siinä päällä.

Vierailija
7/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli eka hikka se...

minä tunsin 'liikettä' vkolla 12. eli tosiasiassa se oli jonkunnäköinen elohiiri, sykki siis samanlailla varmaan tunnin verran..ihan selvästi se siis oli sieltä kohdusta mutta en nyt luullutkaan että sikiö liikkuu tai potkii niin että sen tunnen. voi olla jotain samantyyppistä hänellä..

Vierailija
8/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. kun makaat vatsallasi, ei kohdun ja alustan välissä ole rasvakerrosta pehmentämässä. Meillä muuten juuri tästä syystä isäkin tunsi ekat liikkeet viikolla 12. Siten, että hänen kätensä oli allani ja minä vatsallani siinä päällä.

tunsin ne liikkeet sisältä käsin, en ulkopuolelta aluksi. Siinä ei taida rasvakerroksella tai sen puutteella olla juuri mitään tekemistä...

Vierailija
9/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikiö painaa about saman verran kuin vastasyntynyt rotta, eli on joku tämmönen:

http://www.spoiledratten.com/_uimages/bluesclsandynew1001.jpg

Tuo sitten vesi-ilmapallon sisään ja sieltä tunnustelemaan liikkeitä. Ei se varmaan ihan mahdotonta ole, ehkä.

Vierailija
10/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsin ne liikkeet sisältä käsin, en ulkopuolelta aluksi. Siinä ei taida rasvakerroksella tai sen puutteella olla juuri mitään tekemistä...

Toki sisältä käsin, mutta kun vatsaan tulee painetta, eli noin mahallaan maatessa, niin ne tuntee selvemmin ja helpommin itse siellä sisällä

Vierailija
11/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsosien liikkeet olen varhain tuntenut, ehkä rasvakerros kuljettaa liikkeitä? Viidettä kun odotin niin mahanahka oikeen roikkuu tuossa edessä.

Mutta en minäkään noin aikaisin ole tuntenut LIIKKEITÄ. Alussa se on sellaista pientä kuplimista tai pientä hentoa sipasua. Ehkä sun kaverilla on vaan ilmavaivoja? Syönyt viimeaikoina terveellisemmin ja hevi pierettää?

Onhan se kumma jos joku tuntee kuukautta aikaisemmin liikkeitä kuin muut jotka normaalisti tuntee liikkeitä "aikasin".

Ja ystäväsi varmasti tuntee liikkeet myös päivittäin ja useasti päivän aikana? :) Ihana. Sen aivot on jo alkaneet pehmeneen, niin käy kun saa lapsen ja pehmenee lisää kun saa niitä useamman. Mä tiedän.

Vierailija
12/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla vain pierut lilluu mahassa! Voitonriemuisa ap voisi kenties hieman rauhoittua, sillä...

minä ainakin tunsin. Luulin tunteneeni ilmakuplia, kunnes ultrassa maatessani rv 10+ näimme, kun sikiö teki kunnon kuperkeikan, ja tunsin sen hyvin selvästi kunnon muljahduksena. Sen jälkeen tiesin, että kyseiset kuprut ovat sikiön liikkeitä, eikä ilmavaiva.

Vierailija
13/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisestä lapsesta tunsin liikkeet varmuudella vasta viikon 20 tienoilla. Istukan sijainti vaikuttaa myös. Että ei nää ole ihan niin oppikirjojen mukaan meneviä asioita, eikä varsinkaan kannata mitätöidä toisten kokemuksia tai laittaa pehmenneen pään piikkiin.

Vierailija
14/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida uskoa sattumaan. :D

Oikeesti, ei ne vaan mitään liikkeitä ole. Sä kuvittelet! Tunnet suolistokaasuja vaikka lapsi miten siellä heittää ISON kuperkeikan. Toi varmaan tapahtu 12 viikon ultrassa? :D

13

Vierailija
15/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensimmäiset liikkeet olet tuntenut silloin kun raskaus on kestänyt nelisen kuukautta.

Vierailija
16/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsan päältä tunteneet liikkeet viikolla 12. Ei millään pahalla mutta en usko, en kertakaikkiaan. Niin pieni otus, muutaman millin pituisine jalkoineen ja käsineen ei saa sen vesipussin sisällä sellaista liikettä aikaan että sen tuntisi vatsan päältä. Eikä niitä liikkeitä tunne rv10+, ei varmasti. Ilma se vaan siellä suolessa kuplii ja liikkuu. Mutta onhan se liikuttavaa lukea näitä mammoja jotka ihan varmasti on tunteneet liikkeet. Jep, jep :)

Vierailija
17/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsan päältä tunteneet liikkeet viikolla 12. Ei millään pahalla mutta en usko, en kertakaikkiaan. Niin pieni otus, muutaman millin pituisine jalkoineen ja käsineen ei saa sen vesipussin sisällä sellaista liikettä aikaan että sen tuntisi vatsan päältä. Eikä niitä liikkeitä tunne rv10+, ei varmasti. Ilma se vaan siellä suolessa kuplii ja liikkuu. Mutta onhan se liikuttavaa lukea näitä mammoja jotka ihan varmasti on tunteneet liikkeet. Jep, jep :)

Usko mitä haluat. Minä olen asiasta täysin varma. Yksi liike ei vielä voi vielä olla ilmakupla, mutta samassa kohdassa toistuva tuuppaisu, joka on täysin samanlainen kuin myöhemmin tuntuvat, vain vaimeampi. Neljän raskauden kokemuksella ja oman kehoni asiantuntijuudella minulla on varaa olla varma.

Vierailija
18/40 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään usko, että sikiön liikkeet vielä tuossa vaiheessa tuntuu. Suolistossa kuplii sen verran ilmaa, vaikkei varsinaisia ilmavaivoja olekaan, että ne voivat tuntua sikiön liikkeiltä. Just nytkin mulla hipsii mahassa, ihan niin kuin vauvan jalka, mutta en ole raskaana, eikä mua myöskään pieretä.

Vierailija
19/40 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pieni kaveri siellä porskuttelee!

Oletteko saaneet neuvolasta sitä kirjasta jossa toisella puolella on äidille ja toisella puolella isälle?

Jos saitte, etsikääpäs koko taulukko äidille-puolelta. Näette minkä kokoinen mönkiäinen se on.

Niin pieni, ettei se vielä saa suurta liikettä aikaiseksi :)

Ilma se vain kuplii suolistossa :)

Vierailija
20/40 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko mitä haluat. Minä olen asiasta täysin varma. Yksi liike ei vielä voi vielä olla ilmakupla, mutta samassa kohdassa toistuva tuuppaisu, joka on täysin samanlainen kuin myöhemmin tuntuvat, vain vaimeampi. Neljän raskauden kokemuksella ja oman kehoni asiantuntijuudella minulla on varaa olla varma.

Kyllä minäkin sitten voisin sanoa tunteneeni jo rv9 :D Mutta eih, vaikka lepatteleekin hienoisesti, järki kyllä sanoo, ettei ne olleet vauvan liikkeitä. Ai juu, minulla on nyt viides raskaus menossa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme