Uuden vuoden kyläilyt ja taapero, olenkohan nipo...
Mies veti herneet nenään kun mua ei nyt oikein nappaisi uuden vuoden kyläilyt, koska se olen tietenkin minä, joka otan piikkiini kuskina olemisen sun muun epämukavuuden...olenko mielestänne nipo?
Meillä on kohta 2v. poika. Meillä on yleensä ollut uutena vuotena kavereita kylässä syömässä ja ampumassa raketteja, mutta tänä vuonna emme olleet suunnitelleet mitään erityistä. Kaveripariskunta kutsui meidät kylään, lähinnä syömään siis koska lapsiperhe ovat hekin, ei tiedossa mitään ryyppyjuhlia, vaikka ruoan kanssa varmasti onkin viiniä. Mies haluaisi lähteä, ja haluaisi juoda pari lasia viiniä eli mun pitäisi ajaa. Mä sanoin että ok, mennään, mutta ei jäädä puoleenyöhön vaan annetaan muutenkin iltavirkun pojan valvoa tavallista myöhempään ja lähdetään tuossa 22-23 aikaan kotiin niin että poika nukahtaa autoon. Miehen mielestä tämä on naurettava järjestely, hän haluaa ehdottomasti jäädä koko illaksi ja laittaa pojan matkasänkyyn nukkumaan kavereillani. Hyvä homma muuten, mutta mun mielestä on naurettava järjestely herättää 3-4 tuntia yöuniaan nukkunutta taaperoa kylmään autoon ja turvaistuimeen kotimatkaa varten, ja noiden unien jälkeen hän on erittäin todennäköisesti hereillä pitkään kotiintulemisen jälkeenkin, kokeiltu on aikaisemminkin. Mies leikkii nyt marttyyriä tuolla ja sanoo että ei mennä sitten lainkaan. Mitä te muut teette myöhään kyläillessänne?
Kommentit (36)
Luulisi että löydätte jonkun kultaisen keskitien, molemmat asettavat omat ehtonsa ja sitten koitatte myöntyä loppujen osalta sopuratkaisuun.
Hyvää uutta vuotta, on se toisaalta tylsää olla ihan vaan kotonakaan. Ainakin jos mieskin vaan murjottaa.
ja ihan ok se lapselle on ollut. On otettu matkasänky mukaan, saatettu itsekin jäädä kavereille, meillä on ollut kavereita jne. mutta tylsintä on se, että itse ei jaksa seuraavana päivänä... Lapset kyllä sopeutuu.
Itse veisin todellakin sen matkasängyn mukanani ja joko yövyttäisiin koko perhe siellä, tai sitten siirrytään kotiin.
Lasten ehdoilla meilläkin eletään, mutta pystymme välillä joustamaankin :-)
Itse toimin juuri hänen esittämällään tavalla miltei aina vieraillessamme myöhempään kyläpaikassa. Auton voi myös lähtiessä laittaa etukäteen lämpiämään, niin lapsukainen saa jatkaa uniaan lämpimässä autossa.
En tajua. Hän haluaa ilmeisesti olla kotona, mies ei. Miksi hän on nipo, jos ei halua herättää lastaan kesken yöunien, valvoa lapsen kanssa loppuyötä kotiin tultuaan ja seuraavana päivänä olla puolikuollut väsymyksestä ja kuunnella lapsen kiukuttelua? Mies tässä tapauksessa ilmeisesti joisi viiniä, ajaisi kuskin kanssa kotiin, nukkuisi hyvät yöunet pitkälle seuraavaan päivään. Ei kuullosta kovin reilulta, mutta näinhän se käytännössä menee usein.
sunnuntai on sinun päiväsi, ja saat tehdä mitä ikinä haluat, harrastaa ulkoilla, mutta lastenhoitovastuuta ei silloin sull!
tai sitten toisinpäin :)
Vierailija:
Itse toimin juuri hänen esittämällään tavalla miltei aina vieraillessamme myöhempään kyläpaikassa. Auton voi myös lähtiessä laittaa etukäteen lämpiämään, niin lapsukainen saa jatkaa uniaan lämpimässä autossa.
Lapsen yöunet on niin tärkeät, että en lähtisi niitä kovin usein häiritsemään ihan vaan sen takia kun itse haluaisin istua iltaa jossain muualla kuin kotona. Kerran tai kaksi voi tehdä poikkeuksen, mutta ei useammin. Lapsella on oltava oikeus nukkua yöllä, eikä raahautua autoon ja kotiin keskellä yötä.
Miksi mies ei voi yksin jäädä sinne yöksi tai tulla taksilla kotiin? Jos et halua lapselle matkasänkyä etkä olla niin myöhään siellä, niin sitten et tee niin.
Vuosihan vaihtuu klo 00.00 ja silloin ammutaan raketit ja avataan skumpat.
Ettekö voisi jäädä kavereille yöksi? Meillä kyllä onnistuisi tuo matkasänkyyn nukuttaminen ja sieltä autoon ja sänkyyn siirto. Ja jos ei onnistuisi, niin onko se nyt niin iso juttu? Kerran vuodessahan sitä vaan uutta vuotta juhlitaan!
Voisin lähteäkin vierailulle mutta kotiin tultaisiin viimeistään klo 9 että lapset pääsisivät edes kohtuuaikaan nukkumaan...
ja esim. appivanhemmissa ärsyttää se, että heidän mielestään niitä ei tarvitse noudattaa. :)
Mutta tuossa teidän tilanteessanne voisin kyllä tehdä niin kuin miehesi ehdotti. Voihan lapselle vaikka pukea toppapuvun valmiiksi ja avata ikkunan siitä huoneesta, jossa matkasänky on. Niin kotiin lähdettäessä ei tarvitse herätä pukemisrumbaan vaan pelkästään nostatte lapsen autoon. Toinen vaihtoehto on jäädä yökylään, ja kolmas tietenkin se, että pyydätte kaverinne teille uudeksi vuodeksi.
aamukolmeen ja täysin ongelmitta.
Sano vielä miehellesi, että kylään voidaan jäädä sillä ehdolla, että hän valvoo yöllä lapsen kanssa, jos tämä itkee. ;)
Jos istutte pitkään iltaa, niin mies voi ihan hyvin ajaa itsekin kotiin, vaikka olisi 2 lasillista nauttinut.
Sopikaa, että olette niin pitkään, kuin lapsi jaksaa ja jos ei nukahda, niin lähdette aikaisemmin.
En ymmärrä, miksi näistä aina tehdään niin isoja asioita? Sopikaa, että jos sinä hoidat illan, niin mies hoitaa aamun, tai päinvastoin. Ja pidä puolesi. Potki mies ylös sängystä heti aamulla, kun lapsi herää.
Ei tuollainen 3-4 tunnin unien jälkeen herättelyssä ole totisesti mitään järkeä! Voithan sä jäädä pojan kanssa kotiinkin. Pyydät sitten vaikka tuon ystäväperheen rouvan sun seuraksi ;)
ja ymmärrän että sinua ei kiinnosta aina olla kuskina sano miehellesi että olee itte kuskina ja sinä otat viiniä
äiti vm 83 tytöt 5v ja 1,5v
Eikö se olisi kaikkien kannalta parasta? Saisit sinäkin juoda ne 2 viinilasillista.
Mekin mennään huomenna peräti kahteen kyläpaikkaan. lapsia on kaksi 1v8kk ja 4½v. Eka kutsu on " kahville klo 17" ja toinen " syömään klo 19" . Olen asennoitunut niin, että olen kuskina ja lähden kotiin viim. klo 21 lasten kanssa. Mies tulkoon milloin lystää ja miten lystää. Kun tulen kotiin ja saan lapset nukkumaan, avaan pullon Asti Spumantea ja nautiskelen omasta rauhasta joko telkkari tai tietsikan ääressä. Joustan mielihyvin tällaisissa pikkujutuissa, koska itse lähden sitten taas joskus koko vuorokaudeksi esim. kaverin luo naapurikaupunkiin tms, ja silloin mies saa hoitaa koko sirkuksen.
muttei oikein vähän yli vuosikkaan kanssa innosta!
vaan ihan mukavaa rauhallista yhdessäoloa kaveriperheen kanssa, mutta koska itse juon tosi harvoin edes viiniä tai mitään muutakaan, niin mies haluaisi nyt sitten juoda viiniä ruoan kanssa. Mutta mua ärsyttää, että se olen 100% varmasti minä, joka sitten olen hereillä lopun yötä lapsen kanssa ja kuuntelen kiukuttelemista seuraavana päivänä, sanoi mies mitä tahansa. ap