Mies huudattaa vauvaa, vauva nyt 1,5kk
Meillä on miehen kanssa aikamoinen näkemysero vauvan itkuun vastaamisesta. Minä pyrin vastaamaan vauvan tarpeeseen mahdollisimman nopeasti. Mies taas on sitä mieltä, että kyllä se vauva "vähän" kitistä ja itkeä voi, ei haittaa yhtään. Esim. jos vauva on nukkumassa päiväunia ja herää (herää yleensä aina itkien), kannattaa miehen mielestä odottaa sellaiset 5-10min jos vauva vaikka nukahtaisi uudestaan. Ei siis kannata mennä katsomaan vauvaa eikä ainakaan nostaa syliin.
Minä olen tässä aivan eri mieltä. Meidän vauva herää oikeastaan aina nälkäisenä (herää öisinkin vain syömään ja nukahtaa heti uudestaan). En ole vielä havainnut sellaista, että tosissaan itkisi ja sitten vain itsestään nukahtaisi uudestaan. TOki saattaa unissaan parahdella, mutta kyllä sen erottaa kunnon itkusta.
Mitä mieltä on av-raati? Minusta vauvan tahallinen huudattaminen on väärin. Tietysti ihan joka inahdukseen ei tarvitse reagoida, mutta en mä voisi antaa vauvan huutaa yksinään viittä minuuttia, ellei ole ihan pakko...
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Hormoonihöyryisiltä emakoilta ei kannata kysellä neuvoja.
Tällä laatukommentilla päätit sitten nostaa 13v vanhaa ketjua :D
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Miksi vauva ei ole lähempänä, jos mies ei jaksa mennä kauas.
Koska se vauva on jo 13v teini.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen lapsen itkuun reagoimattomuus on kaltoin kohtelua
Totta 13-vuotiaan itkuun pitää reagoida!
Äidit on aina niin hysteerisiä vauvan itkun suhteen. Ei itku tarkoita läheskään aina, että olisi jokin hätä. Jos esim. nälkäänsä itkee on hyvä vähän odotuttaa, jotta oppii ettei kaikkea saa heti.
-Miespuolinen kasvitustieteiden maisteri
Ihan yleinen käytäntö vielä 90-luvulla, eikä siitä ole mitään haittaa ollut, nykyään lapset ja nuoret voivat huonosti, että eiköhän se ole todistettu että tää kasvatus on pahasti pielessä.
Olet oikeassa. Miksi vauva ei ole lähempänä, jos mies ei jaksa mennä kauas.