Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaita TAMMIKUISET

30.12.2005 |

Huomenta. Takana yllättävän hyvin nukuttu yö :).

Soitin taas eilen synnärille ja kyselin mitä tehdä kun housuihin lorahtelee päivittäin jotain. Pyysivät sitten aamusta näytille tarkistuttamaan ettei ole lapsivettä, jos on niin sitten käynnistävät. Toivoisin ettei olisi, olis mukava odotella kotona kunnon supistuksia ja arvuutella milloin pitää lähteä. Ensimmäisestä kun meni kertaheitolla vedet viikoilla 38+3, niin sitä jännäämistä ei siltä osin ollut.

Neuvola oli eilen ja siellä oli sijainen joka ei osannut ottaa " tiputteluun" kantaan. Painoa tullut 1.2 kg 9:ssä päivässä, apua, vaan samoilla painoilla mennään kuin esikoisestakin.

Kaikille hyvää perjaintaita ja voimia niille jotka sitä tarvitsevat(nimimerkit eivät pysy mielessäni, raskaus on kutistanut siis aivojani).

nurse 37+2

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tämän päivää tuskailtu suppareiden kanssa. Illalla käytiin saunassa ja aamulla tuli vähän siivoiltua ja monen kuukauden tauon jälkeen kokeiltua sitä viimeistäkin ässää..Ja kaikki tämä ilman mitään taka-ajatuksia..-> Epäsäännöllisesti mutta kiitettävän kipeästi supisteleepi. Panadol ja lämmin (lue:kuuma) kauratyyny hieman auttaa.. Toivottavasti tästä vielä loppuisivat, ettei kerkiä pieni ennen vuoden vaihtumista. Ai kun tekeekin kipeetä.. *puhaltelee*

Niin ja jotain kosteeta valuu kaiken aikaa pöksyihin, en vain tiedä että mitä..

On tässä varsinkin öisin muutenkin supistellut aika paljon, että voihan se olla ettei tämäkään mitään aikaan saa.. Tai toivottavasti ei ainakaan itse synnytystä!

*nyt iski pelottava hiljaisuus kotiin*

Jes, esikoinen (2,5 v) jäi hetkeksi yksin keittiöön ja olikin sitten kiivennyt pöydälle ja saanut taloussokeripussin käsiinsä.. Istui pöydällä ja demonstroi lumisadetta sokerilla.. OIKEIN KIVA! Eipä tietty voi kuin itseään syyttää..

Mulla oli kyllä jotain muutakin mielessä mutta tää supistelu ja kipu hieman katkoo ajatuksen kulkua, mä palailen kun (toivottavasti) hieman helpottaa.. Ja ilmoitan kyllä jos tämä on sitten sitä että mennään..

*TAHTOO SYNNYTTÄMÄÄN VASTA ENSI VUONNA!!!*

-Onemam ja " venlavaltteri" rv.38+6

Vierailija
22/24 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten neuvola, ja siellä oli paineet koholla ja proteiinit virtsassa +/-. Ei mitään hälyttävää normaalisti, täältäkin oon lueskellut ja kavereilta kuullut että monella on niin, mutta mun tapauksessa kun viimeksi kaikki ei menny ihan ok ja nyt oon tarkemmassa syynissä, soitti heti ä-polille ja käskivät käymään. Kyllä ehti jo paniikki iskeä, kävin kotona pakkaamassa oman sairaalakassin valmiiks, pussasin miehen ja tytön peläten etten kotiin enää tule...Tyttöä oottaessa kun lähdin verenpaineiden takia näytille, tulos oli kiireellinen sektio seuraavana aamuna...

Siellä olikin tosi ruuhkaista, joten koko päivä siellä melki meni. Kaikki oli kuitenkin ok!!! Verenpaineet toki koholla, mutta alhasemmat kun neuvolassa. Mutta ennen kaikkea ktg-käyrä hyvä, ja vauva oli kasvanut huimasti, painoarvio siis eilen rv 37+1 3.2kg!!! Tyttö kun oli rv 38+0 2290g. Toksemia-kokeet vielä otettiin ja sanoivat soittavansa tänään jos on jotain niissä, eikä soittoa ole onneks kuulunu. Maanantaina sitten neuvolaan ja ens torstaille jo ajat sitten suunniteltu kontrollikäynti polille pidettiin. Ja tietysti sitten sinne jos tässä välissä tulee jotain...

Olihan mulla joulun aikaan ylävatsakipuja, ja oon jo monta päivää tuntenu, et paineet on koholla...En vaan oo halunnu lähteä mihinkään...Ne vähän toru mua, että nyt jos koskee ylämahaan tai tulee päänsärkyjä, heti soitan enkä jää kotiin ihmettelemään...Mä taidan olla vähän ristiriitanen persoona, kun toisaalta pelkään että tälläkään kertaa kaikki ei mene hyvin, toisaalta sitten en halua valittaa turhasta, kun perusvointi on kuitenkin hyvä, ja kelläpä ei paineet lopussa nousis ja olo ois tukala...

Mietin vaan sitä, kun vauvakin on arvion mukaan jo noin hyvän kokonen, että onko se nyt sitten niin kamalan vaarallista jos ne paineet on vähän koholla, enää tässä vaiheessa?! Tänään kysyin neuvolasta että mitä ne sitten tekee, jos ne pysyy koholla, niin sanoi että jos tilanne on tämä kuin nyt, että vauva voi hyvin eikä ole muuta vaivaa kun paineet, niin aloitetaan verenapainelääkitys. Mun järjellä näillä viikoilla, siis ens viikolla kun on jo 38+ niin eikö sitä nyt mielummin vois käynnistellä kun alotella mitään lääkitystä?!

Kun nimittäin olin ihan aatellu, että uuden vuoden jälkeen en jaksa enää varoa supistuksia enkä mitään, vaan alan liikkua ja touhuta, josko se sais jotain aikaan alapäässä. Vaikkei siis välttämättä saa synnytystä aikaan kotikonstein, niin ainakin paikat valmituis. Mutta nyt kun käsketään levätä, niin eihän se onnistu?! Mitä mä siis teen? Lepään vai elän tavalliseen tapaan toivoen että jotain alkas tapahtua?! Mitä te tekisitte? Sitä paitsi, mieheltä loppuu loma, niin miten mä lepään kotona 2-vuotiaan kanssa? En mitenkään...

Niin joo, neuvolakäynnistä sen verran, että uskomatonta, painoa ei ollu reilussa viikossa tullu kun 500g, vaikka mä söin koko joulun herkkuja kun heikkopäinen! Aattelin et varmaan 5 kiloo tullu, mut mitä vielä! Eikä turvotuksiakaan ole...toista se oli viime raskaudessa...

Niin, ja voinen kai teille paljastaa, että kun tähän asti se sukupuoli on ollut hämärän peitossa, niin nyt lääkäri oli täysin varma, että poika tulee. Kysyi kumpi on eka, ja sanoi että no nythän teillä on sitten kohta molemmat, tyttö ja poika! Kenellekään tutulle ei tätä kerrota, kun ei siihen syntymään enää pitkästi ole, mutta täällä oli pakko hiljaa kuiskata... =) Oonkin sitä vähän arvellut että josko poika ois, kun raskaus on ollu niin erilainen ihan alusta asti.

Nyt täytyy kyllä palata paikalle myöhemmin ja lukea teidän kuulumiset sitten, nyt en ehtinyt lukea kuin pari ekaa viestiä ja kertoa omat kuulumiset. Tuli tuleva kummi kylään. Hän ei kyllä vielä tiedä olevansa kummi! =O

Kölli rv37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä. Paino oli laskenut yllättäen puolikiloa. ja maha mitta laskenut ilmeisesti maha alkaa laskeutua.

Neuvolatäti sanoi että hän alkaa ensiviikolla synnytysvalmennuksia, että olisin hyvä esimerkki tulla kertomaan nopeasta synnytyksestä.

Kyllähän se mulle käy, mikäli olen vielä ehjänä kappaleena.

Neuvollassakin naurettiin että nyt olen päässyt jo kumman pitkälle. Odotimme että vauva syntyy rv 35 niin kun noi 2 edellistä. Tosin keskimmäinen syntyi rv 39. No sanoin että vauva tulee sitten kun se päättää tulla ei tässä auta kuin odotella.

Toivottavasti tulee ennenkuin isäntä joutuu jalkaleikkaukseen joutuupi sit olla sairaalassa viikon verran liikkumatta ja sen jälkeen onkin pitkä kuntoutus, eli kotona se ei voi oikein muuta kun olla makuuasennossa pitemmän aikaan.

Äsken pääsin vasta sängystä ylös, on väsyttänyt niin pirusti. Jalkoja särkee ja närästystäkin on esiintynyt eli niitä tavallisia vaivoja.

Ai niin verenpaine oli hiukan koholla, täytyy vaan tarkkailla tilannetta ja kuulema pitäisi herkästi ottaa sairaalaan yhteyttä jos tulee jotain epätavallisia oireita tai tuntemuksia.

Tiistaina olisi taas neuvola aika. Ainiin neuvolassa ekan kerran sain vauvan paino arvion ja se arveltiin olevan jotakuinkin 2900 gr

Hyvää perjantai iltaa teille muille odottajille!

Minnie-71 Rv 36+6

Vierailija
24/24 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ihmeen takia mun piti saada tämä flunssa juuri nyt?! Joka paikkaan särkee aivan älyttömän paljon (niveliä kolottaa ja lihaksiin särkee), pää tuntuu olevan aivan tyhjä ja ontto kaiken niistämisen jälkeen ja kurkkuun koskee vietävästi. Kuumetta en ole vielä uskaltanut mitata, mittarin ajattelin ottaa kainaloon kun kohta lähden lepäämään (enhän tuossa lepäillyt äsken kuin vasta kolme tuntia putkeen...). Liikkuminen tuntuu olevan muutenkin yhtä tuskaa, ovatko nämä nyt niitä liitoskipuja sitten? Paikaltaan kun nousee ja vaikka keittiöön kävelee, niin matka tuntuu vähintään puolimaratonilta.

Jotku teistä täällä mietti kummiasiaa, itse oon pohtinu aivan samaa. Sisaruksia olen lähinnä näin esikoiselle ajatellut, omalta puolelta on jo selvää, miehen puolelta sitten onkin aika kinkkistä... Mies ei itsekään tiedä, ketä sisaruksistaan haluais pyytää. Nätisti kun asian muotoilen, niin vaikka miehellä sisaruksia onkin kolme, niin ainoastaan yksi niistä on mielestäni " kelvollinen" kummiksi. Ainoa ongelma sitten onkin, että kaikki muutkin pyytävät juuri häntä kummiksi... Mutta monimutkainen ja pitkä juttu. Onneksi tässä nyt on vielä aikaa miettiä asiaa :)

-Niiga

rv.37+6