*~~* Truplien perjantaipuhinat *~~*
Kommentit (61)
Katottiin miehen kanssa leffaa sikamyöhään, nyt sitten taas vähän venähti tää ylösnouseminen... JA totta puhuen väsyttää vieläkin aika lailla, mut mä en aio käyttää koko päivää nukkumiseen!!!!!
NIFKIN, pahoittelut! Mutta tosiaan, ehkä jos nyt näytät vaan sille miehelles miltä susta tuntuu, niin ihan oikeesti se voi itekin huomata että oliskin halunnut vauvaa!!! Niinkun Katzu sano, täällä on monelle käynyt niin!!!!!*tsempittää*
MARIEELA, heh joo, testaan huomenna JOS ON AIHETTA. Nää ihmiset on täällä ihania, kerran meet totee että testaat sillon ja sillon ni näähän muistaa sen varmasti!!!!!!!! Vähän turhaahan se on testaamisesta puhua, ennenkun tietää onko siihen edes aihetta...
AXE, tilanne on se, että kp 34/28-34. Eiliset menkkajomotukset on kaikonneet, vielä ei oo tullut vertakaan, mutta tässä on vielä piiiiiitkä päivä aikaa tädi hyökätä.
Itse asiassa näin unta,että menkat alkoi. Kukas muu olikaan nähnyt kanssa sellasta unta, oliko HÖNTTÄ? =) Enpäs oo ennen nähnyt siitäkään unta, mukavasti tunkee coolinkin naisen alitajuntaan nää jutut. Unessa menin vessaan ja verta oli joka paikassa (kirjaimellisesti) ja olin ihan hirveän pettynyt. Sit kun nousin sängystä olin ihan varma et ne on alkanu.
Coolius alkaa pikku hiljaa rakoilla, eilen illalla nimittäin tutkailin noita kierron pituuksia, ja havaitsin, että vain kerran kierto on ollu ton 34 päivää, useimmiten se on ollut 29 tai 30. Että jos ei tänään ala vuoto, niin sitten kyllä en varmaan millään pysty olee coolina enää.
Nyt tuntuu siltä, että vaikka ei oliskaan huomisaamuun mennessä alkanut, niin testausta vois silti lykätä. *jänistää* En halua, että innoissani teen testin ja se on sit kuitenkin nega... Mut toisaalta, miten sit uskallan naukkailla kuohuvaa huomenillalla,jos en ole 100% varma että en ole raskaana? Sit jos en ole varma, en uskalla juoda------>kattelen kun muut ryyppää------->vituttaa------->seuraavana aamuna alkaa menkat------> vituttaa vielä enemmän kun tajuan että olisin voinut ottaa enemmän.
Eli tulos: kannattaa tehdä testi vaikka sitten turhaankin.
Mutta ennenku hötkyillään, katotaan tää päivä päätökseen. Turha tehdä testiä, jos veri lentää kaaressa, sanoi entinen muija.
Onhan se toisaalta niinkin. Hyvä saada opiskelut pois alta, sitte voi rauhassa lomailla vauvan kanssa, mut toisaalta sullakin opiskelut niin alussa et meinaatteko oikeesti jaksaa odottaa? Nopeestihan aika kuluu, mutta kun odottaa vauvan yritystä se aika kummasti alkaa madella. Eikä se vauva toisaalta opiskeluja estä, voihan sitä jäädä lomalle keskenkin... :)
Joo tosiaan linkkiä vaunuihin:
http://www.emmaljunga.co.uk/product.asp?bvid=3&artnr=12604
Nifkinille halit!
Katzu: Me pidetään hääpäivänämme alkuperäistä päätettyä, joten vietämme hääpäiväämme aina juhannuksena ;) Vaadippas siltä mieheltäs lupaus toivomiisi kirkkohäihin, meillä ne oli ensin suunnitelmissa ja nyt sitten mies tahtoi mennä aikaisemmin jo naimisiin siis ennen vaavin syntymistä ;)
Mutta nyt taas hommiin, että saa tänään edes asiat hidettua
Nansku ja ninnironi rv31+2
Pikaisesti kirjoitan, kun kohta pitäis lähtee viemään tyttöä ½-vuotisneuvolaan. Hassua, miten voi hiukan jännittää, että kuinkas paljon on neidillä pituutta ja painoa. :)
NIFKINILLE pahoittelut negasta, samoin AXELLE. Ja tärppionnea seuraavaan kiertoon.
Marieela kuvas ihanasti tuntemiaan vauvanliikkeitä. Ihan kaiholla muistelen miltä se tuntui. *tahtoo tuntea saman uudelleen*
MII: hassua, miten voi jännittää toisen, tuntemattoman ihmisen, puolesta, et tuleeko sulle plussa. Toivon kovasti ja plussasäteitä~~~~ lähettelen, kuten muillekin, jotka pian testaatte.
Äsken tein kasvissoseita oikein urakalla pakastimeen. Mutta kyllä käy näppärästi sauvasekottimen kanssa. Kehtaanko edes tunnustaa, että kuukausia sitten kun tein ekoja satseja kasvissoseita, niin en muistanut edes koko sauvasekoitinta, vaan tuhrasin siivilän kanssa ja siinä meinas mennä hermot. Eli sauvasekoitin on kätevä lapsiperheessä!
Mä oon taas ehkä hiukan tyhmä, mut minkä vuoksi menkoista käytetään nimitystä täti? Sinänsä kyllä ihan hauska nimi, mut jäin miettimään, et miks. Onks tädit yleensä ei-toivottuja-vierailijoita?
Ei vaan, nyt on mentävä vetää ylleen jotain vaatteita ja laitettava naamansa sellaseen kuntoon, et kehtaa ihmisten ilmoille lähteä...
Musta kyllä se pvä milloin avioliitto solmitaan on se oikea hääpvä :O
Me mentiin 5.5 naimisiin kotona maistraatin alaisuudessa ja musta SE on meidän hääpäivä, ei se 14.5 jolloin vietettiin hääjuhla. Me otettiin avioliiton siunaaminen silloin hääjuhla pvänä, mutta ei se meitä avioliittoon solminut enää/uudestaan joten musta se ei ole hääpväkään.
Mutta tämä vain minun mielipiteeni, taas kerran ;)
Tota mä vähän pelkäsinkin, et sitten se avioitumispäivä on se virallinen hääpäivä. Tai sama kai se on kumpana sitä jatkossa haluaa juhlistaa. En vaan haluais viettää jatkossa hääpäiviä alkuvuodesta kun siihen osuu meidän kaikkien synttärit.
Elämä vissiin kadoksissa mullakin:( tylsää, oon tehny jo ens vkonkin hommia etukäteen ja silti vaan aika käy pitkäksi. Hitsi kun voiskin aina lähteä kotiin heti kun saanu työt tehtyä.
AXE:
pahoittelut tädistä!! Harmittaa sun puolesta kyllä niin vietävästi :(
NIFKIN:
Pahoittelut negasta! Mutta niin kauan kun tätiä ei näy niin toivoa on! heh, repesin vähän tota häät hautajaisten yhteydessä ;) hihihihiih :)
Mitäs muuta..
molemmat lapset nukkuu HISTORIALLISTA ja mä päätin testata kauanko ihminen voi elää pelkällä kahvilla. Pannullinen ois takana eikä vielä ole nälkä tai uni :D Tänään siis vain pannullisen kahvia juonut. Mut eipähän tosiaan nukuta :D :D
Minja ei tosiaan päivisin nuku ja korviketta menee yli 2 l päivä.. syö 2h:n välein sen 200 ml, vaikka velliäkin joukkoon laittaisi.. hiukan ihmetyttää kyl mihin se kaikki ruoka oikein menee..
Kiinteitä en viitsisi ennen leikkausta aloittaa... siis noita soseita oikein..
Yö oli kaamea, sitä sen enempää kommentoimatta.
kaikille PLUSSAA toivoville ja vielä jännääville (Hönttä, mii, nifkin?) PLUSSAONNEA
Niin ja NEKKU alkanut tuplailee? (vai muistankohan taas väärin?) Onnittelut siitä :)
meen keittää toisen pannullisen kahvia.. :D
T: Kahvinpalvoja Neiti + tytöt
Tosiaan teistähän se on kiinni koska sitte sitä haluatte juhlistaa :) Ei kai siitä lakia ole säädetty milloin sitä täytyy juhlistaa :D
Mutta musta vaan se avioliittoon solmiminen voi olla ns. virallinen hääpvä.
Tai musta se kuulostaa hassulta et solmittiin avioliitto/lupauduimme toisillemme tänä pvänä, mutta pidämme kuitenkin ihan toista pvää hääpvänä ;/ Mut tosiaan, tää voi vaan mun mielestä olla näin ja suurin osa ajatteleekin toisin...
Musta se hetki, kun olimme kotona ja se virkanainen kysyi meiltä halua ottaa aviopuolisoksi, oli niin herkkä ja itkien vastasin haluavani. Musta se hetki juuri kun [b] lupaa [/b] oli se oikea tilanne ja niin ollen myös silloin se pvä tulee olemaan meillä meidän hääpäivä, päivä jona lupauduimme toisillemme ♥ .
Kun taas avioliittomme siunauksessa toki vastasimme kysymykseen taas tahdon, mutta eihän siinä enään liitoa solmittu välillemme, vaan lupauduimme edelleen rakastaa toisiamme eikä se tilanne enään ollut läheskään niin herkistävä. Sen me suoritimme lähinnä rennosti hymyillen ;) Mutta toki se pvä on musitoissamme ihanana juhlapvänä. Ikimuistoisine hetkineen, ihanan pukuni, kukkien ja tunnelman takia.
molemmista kiitollisena täällä ;DD
Kyllä tää raskaus herkistää kun nyt jo ihan täällä vetistelen muistoineni ;DDDDDDDDDDDDDDDD
Apua, mun täytys kyl jotain saada aikaiseksikin :)
Voi, onko päivä jo näin pitkällä, neljän sivun pinot. Herätttiin vauvan kanssa vähän ennen kahtatoista ja nyt hän nukkuu taas. Ihana lapsi:)
Kylvetetty on.
NEIDILLE jaksamista!!! Kyllä sulla oikeesti on tosi rankkaa, kun olet koko päivät 24h lasten kanssa. Mä täällä odotan aina kuin kuuta nousevaa miestä kotiin iltapäivästä ja se on hieno hetki. Mun arki kuulostaa epäreilun helpolta suhun verrattuna. Kävelylläkin käyn yksin joka ilta, kun mies vauvan kanssa.
Katzu: olen samaa mieltä marieelan kanssa siitä hääpäiväjutusta, mutta sehän on vain teidän päätettävissänne mitä päivää juhlitaan. Suosittelen kyllä naimisiin menoa, on se kiva olla aviopari eikä avopari kun on lapsia. Musta siinä on eronsa, mutta jokaisella on oma mielipiteensä. Meillä avioliiton solmiminen vei suhteen uudelle asteelle, mitä en olisi voinut kuvitellakaan aikaisemmin.
Mitäs vielä... enpä nyt muista:)
No nyt vetistelen jo minäkin :' ) Häät on aina niin kauniita. Joku hormonipölly kai iski, kun alko herkistymään vaikka vaan luki häistä.
Elämän puutteessa laitan [b]Galluppia[/b]: Miten ootte ajatelleet viettää uutta vuotta?
Me ollaan varmaan vaan kotona ja laitetaan jotain hyvää syötävää. Koira on niin paukkuarka, ettei sitä uskalla yksin jättää. Vähän tekis mieli maistaa siideriä... ehkä ostan alkoholittoman version.
Tässä vähän puhinoita Pirkanmaalta. Kotiin on siis palattu, mikä on aivan ihanaa, vaikka pyykkikonetta onkin sit saanut laulattaa oikein urakalla ja selän on saanut kipeäksi kasseja purkamalla. Mutta ajatus siitä, että tässä on vielä reilu viikko lomaa eikä lomalle mitään ihmempää ohjelmaa, tuntuu tosi hyvälle.
Joulu meillä sujui tosiaan sukuloiden oikein pitkän kaavan mukaan. Tyttö taisi vaan valitettavasti tottua liian hyvälle iltanukutuksen suhteen, kun viitsitty sitä alkaa vieraassa paikassa huudattaa (siellä myös pieni lapsi) ja niinpä nukutettiin se kolme vikana iltana viereen, kun ei suostunut jäämään itsekseen nukkumaan. Tähän astihan tyttö on nukahtanut itsekseen iltasadun ja -laulun jälkeen myös vieraissa paikoissa. No, eilenillalla kotona alkoi sama rumba ja loppujen lopuksi melkein puolitoista tuntia kannettiin sitä aina vaan uudelleen ja uudelleen omaan sänkyyn. Sitten vihdoin simahti, mut heräs ennen neljää eikä jaksettu samaa rumbaa kuin illalla, vaan otettiin viereen. Saas nähdä, millainen on tämä ilta:/...
AXELLE suuret pahoittelut tädistä ja NIFKINILLE negasta!!!
MARIEELALLE ja MIITSULLE onnittelut bailaavista pikkuisista! Meidän nappula kans pitää välillä sellaista jumppaa, että ei tiedä, miten päin ois. Mulla alkaa olla nukkumisasennon kanssa jo aikamoisia ongelmia, kun vaihtoehtoja on tasan kaksi: vasen tai oikea kylki. Ja tyynyjä saa kyllä kohta rahdata sängyn täyteen, että saa asennon sopivaksi. Tosin sitten kun päättää vaihtaa kyljeltä toiselle, niin on samat asettelut tiedossa. Höh!
TALVIKISTA ei ole kuulunut mitään, mutta voihan hyvinkin olla, että hän haluaa tulla kertomaan uutiset ilman välikäsiä. Mutta voitte luottaa siihen, että kerron enemmän kuin mielelläni vauvauutisia, jos minua pyydetään niin tekemään. Jännät paikat varmasti TALVIKILLA, toivottavasti kaikki menee hyvin!!
SERPULLE ja pesueelle pikaista paranemista!
LAPSIG: Kolmesta olen aina haaveillut ja alunperin toivoin saavani kaikki kolme ennen kuin täytän kolmekymmentä. Näin ei kuitenkaan käy, mutta kaksi lapsosta kyllä ehdin saada, jos vain tämä Nappula saadaan kunnialla maailmaan. Joten se kolmas sitten joskus, ei olla vielä kovin tarkkaan mietitty, milloin ois kolmannen aika, kunhan tosiaan ensin nautitaan kahdesta kullannupusta.
UUSIVUOSIG: Meille tulee huomenna naapurit kylään ja syödään hyvin jne. Lapsetkin viihtyy mainiosti keskenään. Ainoa asia, joka vähän arveluttaa on toi meidän neidin nukutusrumba:/... Voi olla, että vieraat lähtevätkin vähän aiemmi sit kotiin. En kyllä ole ollenkaan varma jaksanko puolille öin valvoa, en jaksanut muuten viime vuonnakaan ja silti se vuosi vain vaihtui;)...
Oikein hauskaa vuoden viimeistä perjantaita kaikille ja paljon, paljon plussasäteitä jännäjille!!!
matteusk ja Nappula rv. 20 tasan!!
" Ompas tomeran kuuloinen ty....." Pääsi terkan suusta ku kuultiin ekaa kertaa sydänäänet. Siis tytön tomerat sydänäänetkö???? Heh!
Olikos se niin et tytöllä nopeasti ja terävästi???
Kuhan tässä arvailen! =)
Neuvolas muuten kaikki ok mut joulun aikana paineet noussut paljon ja saikulle pisti mut lepää kun sanoin et töitä pitäs paiskii koko viikonloppu. Terkka sano et nyt ei riskeerata. jos paineet sanoo et tarvii lepoo ni sitten levätään!
Selvä, käy mulle! Siis viikonloppuni onkin VAPAA! Jee!
UUSIVUOSIG: Mennään kaverille! Kiva nähdä kaikkia. Mä oon niin kauan ku jaksan ja lähden sitten kotiin lukemaan kirjaa. Meijän kaverit kun ovat vielä niin nuoria niin ryyppäävät varmasti. Mä jaksan sen alkuillan mutta en jaksa kattoo sit kun ne örveltää! Ei kiinnosta!
LAPSIG: Mä haluisin ainakin 3 tai enemmän. Mies on suurperheestä ja tyytyis kahteen. Sen näkee sit meneekö mulla hermo enemmin vai alkaako mies vauvakuumeilee enemmän.
Pahoittelut Nifkinille! Elämä on epäreilua! Mutta silti kerrankin kehoitan katsomaan musta mallia (en varmaan ole ennen niin tehnyt). DIAK kesken, mutta uskon että mammaloma lisää vain motivaatiota. Se vika opintokokonaisuus joka mulla jää tekemättä on tosi kiinnostava, siksi uskon 100% että palaan kouluun. Mitäs väliä sillä on onko koulu vai työt kesken paitsi että jos se koulu on ihan syvältä ja pelkää ettei sinne enää palaa jos äippälomalle lähtee. MUTTA, mitäs siellä sitten nytkään tekee?
Joo mun on kai parempi olla hiljaa kun mielipiteeni asiaa koskien varmasti jo tiedetään =) Vauvoja paljon ja mieluiten heti! =)
NEITI kun puhui tuosta kahvista niin mua rupes haluttaa kahvi. Oon juonu kai yhden kupillisen raskausaikana. Voisinkohan keittää vähän kahvia? Jos juon siitä vaan yhden ison kupillisen! Mä oon vaan niin neuroottinen ton kofeiinin kanssa. Kaipa sitä voi....
Söinhän mä tapanina korvasienikastikettakin. Joo ja sitten jännitin seur yön et mitä mahakipuja ne oli joita podin! No vauva on ainakin masus viel ja elossa!
Jjaritteluks taitaa mennä....
Mun piti herättää mies klo 11 enkä ole vieläkään raaskinut. (oli yön töissä) Tiiän et sil ei oo menoo, haluu vaan kääntää rytminsä kun alkaa vapaaviikko.
No mä käyn keittää tipan kahvia ja palaan sit linjoille!
Soffu kera Nuppusen 14+2
ps. MIRULII onko sulla todella tänään 14+1 (oonko mä omis laskuis jäljes?)
Soffu, elä liikaa luota noihin sydämenlyönteihin -> jos niin olisi, meilkin olis 2 tyttöä jo ;)
Ja nyt sitte tosiaan otat rennosti jos kerran paineet korkealla!!!
Ei se kofeiini niin vaarallista ole ettetkö voisi kahvia aina juoda silloin tällöin :)
G: Kotona ollaan ja sisko miehen kanssa tulee meille kylään. Syödään, valetaan tinat ja ammutaan raketit, siinä se ;)
Itse aion ottaa lasillisen kuohuviiniä ja maistan punaviiniä ruuan kanssa.
Talvikilta ei siis vielä uutisia.. Toivottavasti pian tulee kuitenkin :))))
Tuosta naimisiin menosta vielä sen verran, et mulle EI ole merkitystä olenko/olinko naimisissa ennen lapsen syntymää vai sen jälkeen. (ei oltu ja nyt tästä sitte ollaan, mutta suunnittelematta..) MEillä kuitenkin asiasta puhuttiin niin paljon että ei se suhdetta mitenkään muuta, kun vuosia oltu yhdessä. Eikä se nyt sillai ns. ole muutanutkaan. Papereissa ehkä enemmän sitte, mutta arjessa ei sillä ole ns. muutoksia näkynyt paitsi sukunimessä (jos sen vaihtaa). Eli meillä ei taidettu päästä naimisiin menolla muihin ulottuvuuksiin, mutta pääasia että meillä rakastetaan edelleen toisiamme ;D
Lyhyt tauko ennenko vieraat kaartaa pihaan. Kiirusta on pitäny,kun nyt vasta ehtii koneelle,toisaalta ihan hyvä,ni pysyy mieli Coolina ;) Vaikka vähän pelästyin tos hetki sit,et oonko ruvennu aatteleen jo ääneen,ku poika kysy yhtäkkiä,et koska meille tulee uus vauva. Aattelin siis just sitä asiaa. Kysyin pojalta,että miten niin. Ni se vaan totes,että ku sen kaverin perheeseenki syntyy kohta vauva ni koska meille sit tulee :) Huh,en siis oo ihan vielä niin sekopää,et ajatukset jo ääneen puhun ilman että hokaisin ite!
Soffulle leppoisia saikkupäiviä,jotta paineet pysyy kurissa!
Ja HUOMENNA jänspätään Miitä,hip hei!
Jahas,josko ehtis viä lukee muitaki pinoja...
Neuvolassa on nyt käyty. Tytön mitat ½-vuotiaana ovat: 7185g ja 65,2 cm. Pituuskäyrä on aina menny nollatason alapuolella, mut nyt siihen tuli oikein jyrkkä lasku, joten kuukauden kuluttua uus mittaus. Josko sit ois tasoittunut... Muuten oli kaikki tytöllä ok.
Katzu: Kävin kurkkaamassa linkistä teidän vaunuja, kivat!! Minkävärisenä ne tilasitte?
Hääpäivästä on ollut puhetta. Meillä myös oli maistraattivihkiminen ja avioliiton siunaus. Tosin ne oli peräkkäisinä päivinä, kun se maistraatin henkilö ei päässyt häätilaisuuteemme. Kävimme siis eka maistraatissa perjantaina (virallinen hääpäivä) ja sit seuraavana päivänä oli hääjuhla, jossa seurakuntamme pastori sitten suoritti avioliiton siunauksen (hääpäivä, jota juhlimme). Meillä toi maistraatin vihkiminen oli niin karu ja lyhyt toimitus, etten todellakaan osaa pitää sitä meidän hääpäivänä.
Lapsigalluppiakin oli. Haaveenani on ollut kolme lasta ja kuten jollakin toisellakin oli, ennen 30 ikävuotta. Nyt on 30 täynnä ja sylissä yksi tenava. Tätäkin odotettiin 5 vuotta ja matkalla tuli monia keskenmenoja ja suruja. Varovasti haaveilen toisesta, katsotaan suodaanko meille.
Ja uusi vuosi ollaan kotosalla. Syödään jotain hyvää ja katsellaan tv:tä tai elokuvia.
Mut nyt täytyy mennä... sylissä olevalla kun tuntuu olevan jotakin housuissaan.... hyyyiii!
tulipa vielä mieleen suositella KATZULLE ja muillekin raskaana oleville siiderin ystäville Kopparbergin alkoholitonta siideriä. Maistuu siis tosi hyvälle. Raskaana ollessa ostin muutaman kerran tuota, kun oikein teki mieli kylmää päärynäsiideriä. :)
siis pari päivää sitten mä etsin kaupasta juuri tuota siideriä. Keksin jotenkin et onhan olemassa alkoholitontakin siideriä. Mutta mutta--- se oli LOPPU! Iso iso marketti ja koko hylly tyhjä! Toivottavasti huomiseksi saan tota siideriä! Kiva ottaa omaa siideriä kun muutkin ottavat! Hih!
Onkos se muuten päärynä vai omena vai mikä? eihän sitä oo kun yhtä makua!?
Ollan lähdössä ostaa miehelle kerrastoa kun lähdetään sinne Rukalle pian ja äitini oli niin huolissaan mun paineista että lupas tehdä tänään ruuan että mun ei tarvitse rasittaa itseäni! =)
(en oo ite yhtään huolissaan) Joo, siitä vaan, saa huolehtia!
Niin ja MARIEELA: Enhän mä tosissani mieti et mitä se syke nyt tarkottaa. Ajatusleikkiä vaan. Eka tuntu et varmasti on poika, nyt oon alkanut epäilee! Tulee kuka tulee!!! ;-)
Moikka moi taas välil!
Ja toivon ettei hajut tulleet mukana....
Meillä on siis niin mahdoton ripuli joka meitä täällä kiusaa.Äsken just vaihdoin nuorimman vaipat ja sieltä liejus ulos....Tiedätte mitä......
Oih ja Voih!!!!!!
Äiskä ja iskä,mekin oltiin sairaina.Mä olin tosi heikkona,ke ja to vuoteen pohjalla.Ja silmissä musteni kun nousi.Anoppi saikin täällä häärätä sydämen kyllyydestä!!!
Valitin jos ei päästä ensiviikolla reissuun,Siihen vanhin tytär Axen sanoin:Äiti,ELÄMÄ ON.....
Pahoittelut,PAHA paha täti joka tunki Axen riesaksi(Ripulikin on mukavempi)
Ja Nifkin:Ei pelia pelattu,kun ei kerta tätiä näy!!!TsEMPPIÄ!!!
HÖNTTÄÄ saakin jännittää kivaa!!!!!!
Lapsigeehen:hmmm....Mitäs ajattelette,olisko 6 hyvä luku meille????=P
Aina oon toivonut suurta perhettä,paitsi siinä teini-iän suuressa kriisissä...
Nyt nuorin kiskoo tavarat alas hyllyltä,mentävä...
L+5 kp 1/35....
Nifkin, ei sun tarttis sit oottaa ku 2-3 pvää nii sitte vois jo näyttää haaleaa plussaa!!!! Mä kts taas kerran omasta kalenterista ja mulla jumpasta 8 pvän päästä tuli ruskeaa tuhrua hitusen verran ja uskon sen olleen kiinnittymis vuotoa koska aiemmin ei koskaan moista ole ollut. JA siitä sitte meni 5-7 pvää kun testasin haalena plussan -> eli oviksesta noin 16-17 pvää, reilu 2 vkoa siis.
Katzu, linkki tosiaan olis kiva. Päästäs kurkkimaan vaunuja :)