Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tarvitaan todellakin apua nimiasiassa!

26.01.2010 |

Meillä sellainen tilanne, että ristiäiset tulossa vajaan kahden viikon päästä emmekä ole miehen kanssa vieläkään päässeet lopulliseen ratkaisuusn lapsen nimeämisessä, apua!!

Olemme kutsuneet lasta Arvid nimellä, sillä se on nimi joka on kulkenut suvussani toisena nimenä vaikka kuinka monta sukupolvea. Itse ehdotin sitä etunimeksi jo raskauaaikana ja mies tykästyi nimeen.

Nyt olen alkanut kuitenkin empimään nimeä, onko se liian vaikea lausua tai jotenkin liian vanhanaikainen? Tai tuleeko jollekin mieleen Pulttibois-hölmöily, jossa sen niminen romanimieshahmo? Ja siitä syystä lasta kiusattaisiin?

Muita nimiä, joista molemmat pidämme, ovat: Benjamin, Topias, Paulus, Aleksander, Amos. Itse pidän myös nimistä Daniel ja Matias. Mies tykkäisi Sakarias nimestä, itse en niin kovin paljoa.

Ollaan kaavailtu nimeä Arvid Paulua Benjamin joka merkitsee Kotkametsän (Arvid) pikkuista (Paulus) onnenpoikaa (Benjamin) :) Ollaan niin höperöitä, että nimien merkityskin on meille tärkeää ja tuo kuulostaa ihan hauskalta :)

Mutta kuitenkin vielä emmimme tuota nimeä, kohta olisi pakko päättää. Mietin, olisiko sittenkin Benjamin kutsumanimenä ihana vai olisko liian pitkä ja vaikea? Miten lyhenisi käytössä? Topiaskin olisi toisaalta kiva...

Isoveljen nimi on Emil ja lapset ovat isänsä puolelta suomenruotsalaista sukua, kotikielenämme kuitenkin suomi, isoisä puhuu lapsille jonkin verran ruotsia.

Osaatteko auttaa meitä? Kysyin jo Av:n puolelta, mutta ei sieltä saa rakentavia ehdotuksia :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvid kuullostaa ihan veikeältä nimeltä, joskin se on kyllä hankala ihan arkikielessä lausua. Koska olette ruotsinkielisiä niin sitten varmaan nimi sopii suuhun paremmin. Voi tietenkin olla, että nimi kuullostaa hankalalta, koska en ole sitä tarpeeksi niin sanotusti maistellut. Kun te olette poikaa sillä nimellä jatkuvasti kutsuneet niin tuskin kuullostaa oudolta enää teidän suussa?

Koko nimi Arvid Paulua Benjamin kuullostaa kivalta :)

En ole pulttiboisia seurannut, joten ei tuo minulle mitään mielikuvaa. Emil ja Arvid sisaruksina kuullostaa kivalta! Topias/Tobias on kanssa kiva nimi.

Voi, musta ei tainnut olla apua. Nämä kuitenkin siis mun mielipiteet :D

Vierailija
2/14 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta ja varsinkin jos teillä on suomenruotsalaista sukua niin sopii hyvin. Paras jokatapauksessa etunimivaihtoehdoista! Benjamin mielestäni ihanan pehmoinen, mutta tosiaankin ehkä liian pitkä etunimeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittakaa ihmeessä vaan Arvid, on todella ihana ja hyvin suomenruotsalaiseen sukuun :) Ei kukaan muista enää mitään pulttibois- juttuja...ne on jo niin vanhoja, ihan turhaan sellasta mietit!

Mun äidin pappa on ollu Arvid ja vaimonsa Senja ;)

Mutta itse ei ole tuota Arvid- nimeä laitettu pojalle, koska sukunimessä on myös ärrää ja veetä..olis ollu ihan liian vaikee sukunimen kanssa!

Vierailija
4/14 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä molemmat tykkäätte ja olette jo lasta sillä nimellä kutsuneetkin niin minusta hän on jo Arvid :)

oletan, että koko nimi olisi Arvid Paulus Benjamin? ei Paulua? :) ja hieno nimi se olisikin! merkitys ja kaikki :)

Vierailija
5/14 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että pidätte Arvidista. Meillä myös sukunimessä r-kirjain, joten sekin mietityttää että pitäisikö etunimen olla pehmeä silloin. Tänään mietin yhdistelmää Benjamin Paulus Arvid. Miltäs se kuulostaa? ap

6/14 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs pelkkä Arvi tai Ben?

Arvid Paulus Benjamin kuulostaa hauskalta, mutta omaan korvaan toki Arvid myös aavistuksen haastavalta.

Mutta jos laitatte nuo kolme niin voihan sen kutsumanimen vielä Benjminiksi muuttaa jos mieli muuttuu hetken päästä ;)

Vierailija
7/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Arvid tässä muodossa on nimi joka tulee suvusta, ja siksi sen haluamme antaa. Nyt vain pähkäilen, että onko liian vaikea lausua kutsumanimenä, varsinkin sukunimen kanssa. Benjamin on mielestäni kanssa juuri tuollaisena kaunis, pelkkä Ben ei tunnu niin kivalta.

On se hankalaa tämä lapsen nimeäminen, äh. Kiitoksia kuitenkin avusta ja mielipiteistä :)

8/14 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan vanhanaikainen se on, ei mikään "liian" outo. Arvid Paulus Benjamin kuulostaa kokonaisuutena paljon paremmalta kuin Benjamin Paulus Arvid.

Vierailija
9/14 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis että Arvid Paulus Benjamin on parempi kuin Benjamin Paulus Arvid. Jotenkin Arvid rupeaa kuulostamaan "ylimääräiseltä" siellä perässä, sitten mieluummin vaan Benjamin Paulus. Mutta Arvid olis kutsumanimenä just kivan erilainen nimi, Benjamin taas on aika yleinen ja ehkä tällainen "trendinimi"(oma kokemus vain siis), vaikkakin ihana nimi sekin =). Ja mä taas olen sitä mieltä, että jos sukunimessäkin on R niin silloin just etunimessäkin vois hyvin olla! Kannatan edelleen Arvidia =) .

Vierailija
10/14 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden pikku-Arvidin. :)

Onhan se hiukan hankala lausua..varsinkin lasten.

Mutta ei mitenkään tosi ongelmallinen kuitenkaan.

Entäs Paulus tai Amos etunimeksi?

Paulus Arvid Benjamin?

Amos Arvid Benjamin??

11/14 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin sointuva kokonaisuus, vaikkakin Arvid voi olla hiukan vaikea!!

Tuosta Benjamin nimestä(joka on aivan ihana) tuli vielä mieleen Benjam, joka ois kutsumanimenä lyhempi, mutta katoaako siitäkin sitten "hohto", jos sen lyhentää??Minusta Benjam on aivan ihana myös ja sopis kivasti Emilin veikalle :)!

Vierailija
12/14 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta oo yhtään vaikea lausua,varsinkin jos teillä on edes vähän ruotsinkielen taitamusta :) Arvid on tosi komea nimi!

Vierailija
13/14 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käväissyt mielessäni, minustakin se on kivan kuuloinen mutta toisaalta olen niin ihastunut juuri tuohon Benjaminiin, tuossa pitkässä muodossa :) Mies tuntuu haluavan tuon Arvidin, on jotenkin jo niin asennoitunut antamaan sen, itse vielä kipuilen :) Tykkään niin kovasti tuon Benjamin nimen pehmeydestä ja suloisuudesta, vaikka Arvid on mielestäni myös hieno ja itsehän sen alunperin keksinkin tuolta suvu nimistä :)

Amos nimeä olemme myös miettineet aikaisemmin, se sopisi hyvin mutta on jäänyt nyt pois laskuista. Itse tykkään myös Topiaksesta. Jos sitten lapsesta tulisi kuitenkin Arvid Topias Benjamin tai Benjamin Arvid Topias :)

Ristiäisiin viikko aikaa, kai me sen nimen viisi minuuttia ennen h-hetkeä päätämme...

Vierailija
14/14 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuo uudet ehdotuksesi Arvid Topias Benjamin tai Benjamin Arvid Topias ovat tosi hyviä!! Kuulostavat kauniilta litanioilta kumpikin ja voitte sitten päättää just vaikka ristiäispäivänä kumpi tulee kutsumanimeksi, Arvid vai Benjamin =) .

Minusta Topias paljon hienompi kuin Paulus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän