Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö potilaan odottaa vain kiltisti, vaikka lääkäri olis miten paljon myöhässä?

Vierailija
12.09.2012 |

Kerran oli pakko jättää lapsen pkl-käynti väliiin, kun lääkäri oli jo tunnin myöhässä ja lapsi olisi myöhästynyt terapiastaan.

Tänään kihisin kiukusta, kun lääkäri oli tunnin myöhässä, kävin ilmoittautumisluukulla kysymässä, niin myöhästys johtui siitä että yksi lääkäri oli sairastunut ja muut joutui kukin ottamaan yhden potilaan enemmän. Olisko ollut iso vaiva ILMOITTAA tästä joko etukäteen tekstarilla, että tuletko vaikka tuntia myöhemmin tai ilmoittautumisen yhteydessä heti, että olisi voinut töihin soittaa, että täällä meneekin nyt pidempään ja iltapäivän palaveri pitää siirtää. Vaan ei, pitää vaan istua ja tönöttää ja kysyäkään ei voi kun hoitsut viettää aikaa kahvihuoneessa.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme vauvan kanssa terveyskeskuslääkärillä viime viikolla. Aika oli kello 13 ja päästiin sisälle 14.45. Siinä välissä syötettiin, vaihdettiin vaipat ja oksennettiin odotushuoneen lattialle. Olisi ollut ihan kiva, jos ilmoittautumisen yhteydessä olisi heti ilmoitettu lääkärin olevan yli tunnin myöhässä, oltaisiin se aika oltu vaikka kotona sairastamassa.

Meillä ainakin sanotaan ilmoittautuessa, jos lääkäri on selvästi myöhässä. Mutta kun siinä sinun ilmoittautumisesi jälkeen saattaa yhdellä rysäyksellä tulla yksi elvytettävä, yksi sydäninfarkti ja yhden suuren haavan ompelu, niin kuinkas ollakaan se sinun odotuksesi pitkittyy. Suhteellisen pian pääsitte lääkärille kuitenkin.

Vierailija
62/83 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä gynellä isossa talossa, lopetin asioinnin, kun olin tilannut aamun ensimmäisen ajan juuri siksi, että varmasti ehdin töihin tiettynä aikana. Lekuri oli myöhässä lähes puoli tuntia, mainitsin asiasta hänelle asiallisesti todeten, että asiakkaankin aika on kortilla. Meni tosi vaikeaksi, teki työstä nopeasti, sain pilleri ihan mutta lekuri vaihtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse ihan samaa..mutta en ole törmännyt vielä yhteenkään yksityiseen missä ei lääkärit odotuttaisi. Se on selkeästi vain huono tapa, koska lääkäreistä ei siellä ole pula. Terveystalossa kävin eilen ja lähdin jälleen kiukuspäissäni ulos. Lääkäri oli myöhässä 20 minuuttia..olin vastaanotolla 5 minuuttia ja laskutti minua silti 20 minuutin ajalta yli sata euroa ja ilman vaativia toimenpiteitä!

Vierailija
64/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin itse ihan samaa..mutta en ole törmännyt vielä yhteenkään yksityiseen missä ei lääkärit odotuttaisi. Se on selkeästi vain huono tapa, koska lääkäreistä ei siellä ole pula. Terveystalossa kävin eilen ja lähdin jälleen kiukuspäissäni ulos. Lääkäri oli myöhässä 20 minuuttia..olin vastaanotolla 5 minuuttia ja laskutti minua silti 20 minuutin ajalta yli sata euroa ja ilman vaativia toimenpiteitä!

Sillä lääkärillä voi olla vastaanotto muuallakin. Minkä lääkäri sille voi jos edellisen potilaan kanssa mennyt aikaa ja sitten kun lääkäri pääsee lähtemään toisesta paikkaa niin liikenne yms. junnaa. En puolustele mutta ei aina kyse ole siitä, että on jossain "takahuoneessa" vetämässä lonkkaa.

Vierailija
65/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokemukset meidän terkkarilla. Olen raskaana ja odotin odotushuoneessa lääkärille 1h 20 min! Koko aikana näin yhden hoitsun, joka sanoi vain, että lääkäri on vähän myöhässä.

Eipä ollut kiire minnekään siinä vaiheessa onneksi. Kohtuuton odotus kuitenkin.

Hajua, mä odotin ultraan kerran 3,5h :D oli tullut joku kiireellinen jollekin odottajalle.. Ymmärrän kyllä, mutta hirveä nälkä tuli.

Vierailija
66/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teini-iässä tai joskus 14-15v. lääkäri oli n. tunnin myöhässä, ja aika oli vieläpä varattu. Myöhästyin pianotunnilta vai jouduinko jättämään välistä tän takia, yhden tunnin hintakin oli vissiin 100e? Että kiitoskiitos.

Vierailija
67/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä lääkärillä voi olla vastaanotto muuallakin. Minkä lääkäri sille voi jos edellisen potilaan kanssa mennyt aikaa ja sitten kun lääkäri pääsee lähtemään toisesta paikkaa niin liikenne yms. junnaa. En puolustele mutta ei aina kyse ole siitä, että on jossain "takahuoneessa" vetämässä lonkkaa.

Onko pakko olla niin ahne että ylibookkaa?

Vierailija
68/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika yksityiselle maanantaina heti aamulla klo 8, ensimmäinen mahdollinen aika. Lääkäri tuli paikalle 8:40.... kuulin kun hoitajat puhuivat ”se on tulossa maalta et kestää”. Toisilleen siis sanoivat, ei meille. 😆

Vierailija
69/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne hoitajat ja sihteeritkään ei aina edes tiedä, että lääkäri on myöhässä. Ei lääkäri meille välttämättä ilmoita myöhästymistään ja me emme sille mitään voi, jos joku potilas on tupla-aikaa lääkärin vastaanotolla selittämässä kaikkia kummin kaiman vaivoja. Joskus myös voi käydä niin, että lääkäri on selvästi myöhässä aikataulusta, mutta jostain syystä yhtäkkiä pystyykin ottamaan saman tien vastaanotolle, niin ei silloin voi käskeä potilasta mennä vaikka kahville. Huutoa siitä saa hoitohenkilökunta, kun potilas on vaikka hoitsun kehoituksesta mennyt kahville ja lääkäri voikin ottaa potilaan ajallaan vastaan. T. Hoitaja

Vierailija
70/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei hoitaja sano jo aikaa varatessa että "teille on varattu 20minuutin vastaanotto klo 14.20". Ei mulla ainakaan oo hajuakaan siitä kuinka pitkä aika mulla nyt on käytettävissä kulloinkin kun lääkärillä käyn. Oletan että vanhemmilla ihmisillä on vielä vähemmän hajua.

Kyllä minä tiedän, jos menen lääkäriin niin yleensä vastaanottoaika 20-30min potilasta kohti.

Onneksi omalla kohdallani myöhästymiset olleet harvassa ja max.30min.

Vierailija
71/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun menette lääkärin vastaanotolle, niin huolehtikaa, että olette vastaanotolla vain teille varatun ajan verran. Jos aika loppuu kesken, eikä kaikkia asioita ehditä käsittelemään, varaatte uuden ajan. Sukulaisten asiat ja hassut sattumukset kotona voi jättää kertomatta ajan säästämiseksi. Jos hoidettavia asioita on useampi, varatkaa pidempi vastaanottoaika. Yksi vastaanottoaika (yleensä 20 min) on suunniteltu riittämään yhden asian käsittelyä varten. Kannattaa myös huomioida, että osa vastaanottoajasta ei mene pelkästään potilaan kanssa työskentelyyn, vaan vastaanottoon liittyvä paperityö vie äkkiä puolet ajasta. Vanhusten kanssa se toinen puoli vastaanotosta voi mennä jo vaatteiden pukemiseen ja riisumiseen, ja tällöin varsinainen vastaanotto onkin äkkiä 20min myöhässä. Lääkäri ei sitä vastaanottoa myöhästytä, vaan potilaat.

Aih miten totta.. Terv. vastaanottohoitaja.

Vierailija
72/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus varannut eläinlääkärille aamun ensimmäisen ajan. Oli kolme varttia myöhässä, ja pokkana kertoi, että lapsi piti viedä päiväkotiin.

TT

p.s. kunnalliset eläinlääkärit toki päivystää. mutta tämä ell oli rehellinen, ja kertoi, mistä viive johtui. Ei siis ollut missään lehmäkeikalla tiettömien taipaleiden takana. Kaikella kunnioituksella eläinlääkäreitä kohtaan.

Vierailija
73/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehiläisessä Turussa ei tarvi kyllä odotella, käsky käy heti kun aika on.

Vierailija
74/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia-aikoja, sosiaaliaikoja, Kela-aikoja jne... Milloin olisi OMIA TYÖAIKOJA???

Loisijat kuriin.

Vierailija
75/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkäreitä pitäisi olla niin paljon, että lääkäreillä olisi aikaa juosta potilaiden luona. Niin päinhän sen pitäisi olla, eikä niin että huonokuntoiset sairaat joutuvat menemään jopa koko päiväksi jonnekin jonottamaan.

Vierailija
76/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin pari vuotta sitten Kajaanissa menemään keskussairaalan päivystykseen loukkaantumisen takia viikonloppuna. Pääsin aika äkkiä röntgeniin, mutta sitten kaikki myöhemmin tulleet tuntuivat pääsevän vastaanotolle ennen minua. Kyselin jo pariin otteeseen viivästymisestä, mutta kanslisti vain ilmoitti vuoroni kyllä tulevan.

Ruuhkaa oli jonkun verran, mutta suunnilleen viiden tunnin päästä iltamyöhällä aloin todella hermostua. Lopulta kävi ilmi, että joku lääkäri oli vahingossa merkannut asiani jo käsitellyksi! Sellainen kuusikymppinen äidillisen tuntuinen sairaanhoitaja tuli pahoittelemaan tapahtunutta ja kysyi, olenko nälissäni. Kerroin näin olevan - ja yllätyksekseni nainen kävi hakemassa minulle aterian! Lisäksi minulle annettiin lähtiessäni kahden päivän lääkkeet mukaan, jotta ei heti tarvitsisi lähteä raahautumaan apteekkiin.

Vaikka sappeni tuntien odottelun takia kiehui, jäi tämän ongelman hienon jälkihoidon takia sairaalakäynnistä ihan positiivinen mielikuva:)

Vierailija
77/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran aika 13.00 terveyskeskukseen. Odotushuone oli täynnä porukkaa ja nopeasti selvisi, että paikalla oli vain yksi lääkäri.  Kahville ei uskaltanut mennä, ettei vuoro menisi ohi .

Klo 15 hoitaja tuli sitten ilmoittamaan, ettei lääkäri voi ottaa enempää potilaita ja vaihtoehtoina olisi tulla takaisin  huomenna   tai mennä  päivystystykseen!

Ja sitten valitetaa, kun ihmiset menevät pikku jutuista kuormittamaan päivystystä..

Vierailija
78/83 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan hoitajat tai ajanvarausluukun työntekijät tiedä, että onko lääkäri myöhässä vai ei tai jos on myöhässä niin kuinka paljon. Ei ole sellaista henkilöä, joka ilmoittaisi asiakkaille tai potilaille että lääkäri on myöhässä, koska kenenkään työnkuvaan ei kuulu vahtia lääkäreiden aikatauluja.

Vierailija
79/83 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PVierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehiläisessä Turussa ei tarvi kyllä odotella, käsky käy heti kun aika on.

Just odottelen Turun Mehiläisessä 10 min myöhässä olevaa aikaa 🤭

Vierailija
80/83 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut labrassa ilmoittautumisessa töissä ja joka maanantain ruuhkautti 'päivystyksellä' tulevat, jotka ottivat vuoronumeron. Sanoin heille, että odotusaika on pitkä ja jonossa saattoi olla useampia ennen heitä. Usein tokaisivat, että ei haittaa, jaksan jonottaa ja sitten puolen tunnin päästä tultiin itkemään eikö jo pääsisi ja koska pääsee ja ei jaksa jonottaa, eikö pääsisi jonon ohi. Ja nämä olivat yleensä aina niitä, joilla ei mitään kiireellistä lähetettä ollut, eivät vaan saaneet aikaiseksi varata aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän