Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö potilaan odottaa vain kiltisti, vaikka lääkäri olis miten paljon myöhässä?

Vierailija
12.09.2012 |

Kerran oli pakko jättää lapsen pkl-käynti väliiin, kun lääkäri oli jo tunnin myöhässä ja lapsi olisi myöhästynyt terapiastaan.

Tänään kihisin kiukusta, kun lääkäri oli tunnin myöhässä, kävin ilmoittautumisluukulla kysymässä, niin myöhästys johtui siitä että yksi lääkäri oli sairastunut ja muut joutui kukin ottamaan yhden potilaan enemmän. Olisko ollut iso vaiva ILMOITTAA tästä joko etukäteen tekstarilla, että tuletko vaikka tuntia myöhemmin tai ilmoittautumisen yhteydessä heti, että olisi voinut töihin soittaa, että täällä meneekin nyt pidempään ja iltapäivän palaveri pitää siirtää. Vaan ei, pitää vaan istua ja tönöttää ja kysyäkään ei voi kun hoitsut viettää aikaa kahvihuoneessa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleislääkärinä myös toivoisin, että ne lihavat ja törkeän likaisissa vaatteissa vastaanotolleni tulevat nuoret naiset edes peseytyisivät, jos pitää tehdä gynekologinen tutkimus.

Totta. Toisinaan pitää jättää näiden jälkeen huone tuulettumaan ovet ja ikkunat auki hyväksi toviksi, ennen kuin voi ajatellakaan jatkaa työskentelyä.

kollega

Nuoret naisetko eivät huolehdi hygieniasta, en usko.Nuoret puunaavat itseään ja meikkaavat, ihan varmasti. Te otatte vastaan väärässä paikassa. Itse asioin ainoastaan yksityisellä suurella lääkäriasemaketjulla. Ei siellä ole kuvailemasi kaltaisia ihmisiä. Totta kai käydään suihkussa ja laitetaan puhtaat vaatteet. Höpöhöpö juttuja.

Näin se vaan menee. Meikataan älyttömästi, mutta hygieniasta ei välitetä. Joka tapauksessa kaikki eivät asioi yksityisellä puolella ja me lääkärit joudumme sitten ottamaan vastaan nuo täällä terveyskeskuksessa.

Vierailija
42/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä jos joutuisin odottamaan yli tunnin, pyytäisin A-nelosen vastaanotosta ja livauttaisin seuraavanlaiset terveiset lääkärin oven alta: "Hei Matti Meikäläinen, minulla oli sinulle aika klo 14.30. En odota toista tuntia. Varaan aikani jatkossa Mehiläisestä."

Ja olen ihan tosissani, toi homma on niin rahastusta että joka kerta vituttaa jo muutenkin mennä yksityiselle. x(

Saat ihan vapaasti valita aikasi ihan mistä vaan. Arvaa harmittaako, kun en saa sitä edellistä asiakasta pois vastaanotoltani? Kun se jää selittämään muita vaivoja, joille pitäisi varata uusi aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se lääkärillekin kurjaa olla aikataulusta myöhässä, mutta ei me tahallaan potilaita odotuteta. Listoja on ihan mahdoton päivävastaanotollekaan (yo-sairaalan poliklinikka) laatia siten, että kukaan ei joutuisi odottamaan 10 min pitempään. Koskaan ei tiedä tarkalleen liki mainkaan esim milloin potilas tulee röntgenistä, minkä verran menee sairaanhoitajan vastaanotolla tai kuinka pitkään lääkärin vastaanotolla. Joskus syövän hoitoneuvottelu vie 20 min, usein enemmän ja joskus jopa 1,5 h. Silti kaikki päivän potilaat hoidetaan klo 1530 mennessä. (Vastaanoton jälkeen lääkäri hoitaa vielä puhelinajat). AIkaalisten on 25 min kaikille (sisältää potilasasiakirjoihin perehtyminen, vastaanoton ja sanelun), yksi 40 min/pv. Toki voisimme ottaa potilaat kolmen lääkärin kesken ilmoittautumisjärjestyksessä, mutta sitten potilas saisi joka kerta eri lääkärin, ei pääsisi suppean erikoisalan huippuasiantuntijalle jne. Potilaita toki odottaminen harmittaa (minuakin), mutta jos palvelu ja kohtelu on hyvää ja hoidon laatuun voi luottaa, kirjallisia valituksia ei käytännössä koskaan tule ja potilaat ovat tosi tyytyväisiä. Jopa ne odotuksen tympääntyneet, kun huomaavat, että heidänkin asiaansa paneudutaan 100 %:sti. Itse muuten menen päivystyspolille hyvän kirjan kanssa, tosi sairaana keskenmenossa pääsin kyllä suoraan tutkimuksiin ja hoitoon (silloin kyllä kirjakin jäi kotiin).

Vierailija
44/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ,että kunnallisella puolella päivystyksessä joutuu odottamaan mutta sitä en voi hyväksyä, että yksityisellä maksan 2h myöhässä olevasta ajasta! Etenkin, kun näin on käynyt kahdesti :( Menee usko siihen että yksityiseltä saisi laadukkaampaa hoitoa.

Vierailija
45/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleislääkärinä myös toivoisin, että ne lihavat ja törkeän likaisissa vaatteissa vastaanotolleni tulevat nuoret naiset edes peseytyisivät, jos pitää tehdä gynekologinen tutkimus.

Totta. Toisinaan pitää jättää näiden jälkeen huone tuulettumaan ovet ja ikkunat auki hyväksi toviksi, ennen kuin voi ajatellakaan jatkaa työskentelyä.

kollega

Nuoret naisetko eivät huolehdi hygieniasta, en usko.Nuoret puunaavat itseään ja meikkaavat, ihan varmasti. Te otatte vastaan väärässä paikassa. Itse asioin ainoastaan yksityisellä suurella lääkäriasemaketjulla. Ei siellä ole kuvailemasi kaltaisia ihmisiä. Totta kai käydään suihkussa ja laitetaan puhtaat vaatteet. Höpöhöpö juttuja.

Näin se vaan menee. Meikataan älyttömästi, mutta hygieniasta ei välitetä. Joka tapauksessa kaikki eivät asioi yksityisellä puolella ja me lääkärit joudumme sitten ottamaan vastaan nuo täällä terveyskeskuksessa.

Älä viitsi pilkata potilaita. Sellaista nuorta naista ei ole, joka ei itseään laittaisi, tuohon kuuluu myös huolellinen hygienia. Naisille etenkin puhtaus on tärkeää. Tulee mieleen, että jos ei jaksa peseytyä, niin on jo pahoja ongelmia elämänhallinnassa. Heidät pitää ohjata esim. psykologin luokse.

Vaikka nainen olisi alkoholisti, niin ulkoinen olemus pidetään moitteettomana. Uskon, että liioittelet.

Vierailija
46/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, ,että kunnallisella puolella päivystyksessä joutuu odottamaan mutta sitä en voi hyväksyä, että yksityisellä maksan 2h myöhässä olevasta ajasta! Etenkin, kun näin on käynyt kahdesti :( Menee usko siihen että yksityiseltä saisi laadukkaampaa hoitoa.

Uskomatonta, aina olen päässyt ajallani, en asioi Mehiläisessä vaan Terveystalossa. Etenkin Kampin Terveystaloon olen tyytyväinen. Hyvä kohtelu, ajat pitävät, asiantuntevia vastaanottajia.

Vierailija
47/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa Tk:ssa on ollut jo vuosia normaalia, että ajat ovat myöhässä ja kaksi lääkäriä ottaa vastaan , huonoimpina päivinä yksi lääkäri! Asiakkaita kehotetaan menemään kahville mikä on varsinainen vitsi, Tk:mme pienessä kahvilassa kun on tarjolla tasan samat pohjaan palaneet kahvit, ylihintaiset pillimehut ja kuivat pullat kuin 20v sitten!

Ja kun lääkärin vastaanotto sulkeutuu 16.00, saa moni potilas kehoituksen mennä päivystykseen ellei kestä seuraavaan päivään.

Minulla ei rahaa yksityiseen ole ja viimeksiksi lapsen kanssa lääkäriä odotellessa hoin mielessäni "ehdi ottaa meidät, ehdi'.. Ehti onneksi!

Vierailija
48/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kollega

Älä viitsi pilkata potilaita. Sellaista nuorta naista ei ole, joka ei itseään laittaisi, tuohon kuuluu myös huolellinen hygienia. Naisille etenkin puhtaus on tärkeää. Tulee mieleen, että jos ei jaksa peseytyä, niin on jo pahoja ongelmia elämänhallinnassa. Heidät pitää ohjata esim. psykologin luokse.

Vaikka nainen olisi alkoholisti, niin ulkoinen olemus pidetään moitteettomana. Uskon, että liioittelet.

Mutta kun näitä nuoria naisia tulee vastaanotolleni! En pilkkaa enkä haluaisi heitä edes nähdä. Anteeksi vaan. En liioittele ja olen myös ohjannut muualle hoitoon. Ikävä heitä on kuitenkin aina tavata.

Vierailija
49/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan kanssa pissiksiä! Haisevatkin!!!

Vierailija
50/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa kuuluin ennen niihin jotka valitti kun päivystyksessä jonotetaan neljä tuntia. Yhden ainoan kerran olen mennyt oikeassa hädässä lapsen kanssa (laskin että omalla autolla pääsen nopeammin) ja tällöin päivystyksessä oli lopulta pari lääkäriä ja kymmeniä hoitajia. Kuulin vielä kun potilas käskettiin pois huoneesta kesken kaiken. Mielelläni istun ja odotan jos vaan reseptin hakureissulla olen. Nämäkin muuten hoituu hyvin sairaanhoitajan kautta nykyisin.

Vierailija
51/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan kanssa pissiksiä! Haisevatkin!!!

Samoin. Hyviä vaatteita voi saada myös kirppareilta!

Katsopas vaikka Nelliinaa :)

https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina/peikkohame-yllattavan-fii…

Vierailija
52/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vauvan kanssa terveyskeskuslääkärillä viime viikolla. Aika oli kello 13 ja päästiin sisälle 14.45. Siinä välissä syötettiin, vaihdettiin vaipat ja oksennettiin odotushuoneen lattialle. Olisi ollut ihan kiva, jos ilmoittautumisen yhteydessä olisi heti ilmoitettu lääkärin olevan yli tunnin myöhässä, oltaisiin se aika oltu vaikka kotona sairastamassa.

Vierailija
53/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kollega

Jos tosiaan olette kollegoja niin varmaan ymmärrätte että tällaisen epäsiistiyden taustalla on usein sairaus tai elämänhallinnan ongelmat. Nyt vähän jarruja päälle mitä tänne vauvapalstalle kirjoittelette kollegoina. Kunnioitusta sen verran! Vai mahdatteko olla vaan perus palstatrolleja.

Sen verran täytyy lisätä lusikka soppaan että vastaanottoja hidastavat mm. hitaat vanhukset, joilla pukeminen vie aikaa, sekä puheliaat ummet ja lammet selittävät ihmiset joita on vaikea rajata. Samaten päivystysajoilla voi tulla vastaan ihan mitä tahansa. Parhaina päivinä pysyy mainioisti aikataulussa kun on suht' terveitä ihmisiä joilla on yksi nopea asia. Mutta sitten kun siinä tulee vanhus jonka yleistila on laskenut tai jolla onkin useampi asia tai muuten epäselvä tapaus tai vaikkapa itsetuhoinen ihminen niin ei siitä 20 minuutissa selviä. Sorry.

Tk-lääkäri

Vierailija
54/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun aikani on niin paljon halvempaa, että voin odottaa lääkäriä, mutta jos lääkäri joutuisi odottamaan minua, niin hän laskuttaisi siitä!?

Mielestäni on kohtuutonta, että minun aikaani "varastetaan". Yksityisellä puolella turha odottaminen on täysin käsittämätöntä. Mielestäni minun pitäisi voida laskuttaa lääkäriä ajasta, jonka odotus minulta ja työltäni vei.

Julkisella puolella toiminta on sikäli kestämätöntä, että säästettäessä henkilökunnan menoista viedään toisaalla odottajien työpaikoilta työpanosta. Mikä luonnollisesti vaikuttaa yhteiskuntaan. Hölmöläisten hommaa.

Kaiken päälle tulee terveydenhuollon henkilöstön asennevamma palveluita tarvitsevia kohtaan. Köyhät kyykkyyn ja kiltisi jonoon? Kenellä on valta arvottaa kenen aika on arvokkaampaa tai kiire hyväksyttävämpää?

Ihan samalla tavalla ne kaikki potilaat odottaa. Tuskin siellä käy kukaan aulassa kyselemässä ammattia ja kuukausiliksaa.

Vierailija
55/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on oikomishoito nyt toista vuotta menossa ja lääkäri on AINA myöhässä. Vaikka viimeksi oli aamuaika 8.00, silti oli 15 min myöhässä. Tuli ihan rauhassa löntystellen kahvihuoneesta kun hoitaja pyyti meidät sisään. Ärsyttävää odotella joka ikinen kerta.

Vierailija
56/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan sinä räyhätäkin, mutta sairaala ei ole mikään Mäkkäri missä öykkäröinnistä palkitaan ilmaisella jälkkärillä. Ihan samalla lailla siellä jonottaa ne kiltisti ja tuhmasti odottavat. Jos käyttäydyt täysin epäasiallisesti, niin vartija saattaa tulla poistamaan paikalta.

Vierailija
57/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh.. tervetulao myllypuron trveyskeskuksen labratiloihin aamulla odottamaan vuoroa. Odotettu odotusaika 4 tuntia.

Vierailija
58/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin joskus istunut tuntikausia lääkärin vastaanotolla ja pisti itkuksi kun koko vaivaa ei edes tutkittu! Olin nuori ja menin kovien vatsakipujen vuoksi lääkäriin, odotin 4 tuntia ja lääkärillä meni 5min. Kysyi vaan olinko tehnyt raskustestin ja katsoi kurkkuun. Olin niin häkeltynyt koko tilanteesta että kiukkuitku tuli vasta autossa. Sen jälkeen en ole pahemmin lääkärillä käynyt ja lapsiakaan en vienyt vasta kun olivat olleet tosi/pitkään kipeänä. Pojan kanssa käytiin joskus pienempänä kun oli jatkuvasti kuumessa. Jälkeenpäin selvisi että oli ollut keuhkokuume! Nykyään käyn yksityisellä ja vaikka maksaakin niin palvelu on erinomaista. Ymmärrän kyllä jos tulee kiireellisempiä potilaita mutta tosiaan pieni info ei olisi pahitteeksi. Itse työssäni olen huomannut että esim. vanhukset vain käyvät huvikseen siellä labrassa ja lääkärissä että saavat päiviinsä jotain täytettä ja saavat puhua jonun kanssa.

Vierailija
59/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hoitaja sano jo aikaa varatessa että "teille on varattu 20minuutin vastaanotto klo 14.20". Ei mulla ainakaan oo hajuakaan siitä kuinka pitkä aika mulla nyt on käytettävissä kulloinkin kun lääkärillä käyn. Oletan että vanhemmilla ihmisillä on vielä vähemmän hajua.

Vierailija
60/83 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti raivostuttavaa on se, että lääkärin (tai vastaavan, vaikka fyssari) myöhässä olemisesta ei kerrota. Minä joudun todella pulaan, jos oma poissaoloni työpaikalta venyy. Olen aina ilmoittanut töihin, että lääkäri on klo xx.xx ja vastaanoton kesto vaikka 30 min, joten olen takaisin töissä tiettyyn kellonaikaan. Työnantaja on laskenut koko vuoron sen varaan, että palaan ajoissa töihin sieltä lääkäristä. Jos minä myöhästyn töistä lääkärin myöhästymisen takia, niin minun asiakkaat jäävät ilman heidän kannalta kriittisen tärkeää palvelua. Ongelmaa ei ole, jos voin ilmoittaa ajoissa töihin, että myöhästyn, niin joku tulee paikkaamaan hommaani sen myöhästymisen ajan. Mutta jos en tiedä että lääkäri on myöhässä, niin en voi ilmoittaa sitä työpaikalleni! Istun ja istun odotustilassa odottamassa lääkäriä, minuutit ja tunnitkin kuluu, ja mistään ei informoida. Vaikka olisi voitu heti sanoa, että lääkäri tulee olemaan tunnin myöhässä, olisin ilmoittanut siitä töihin, ja asia olisi kunnossa. 

Jos antamasi palvelu on niin kriittistä ja sun paikalla olo välttämätöntä, mikset varaa ekstra-aikaa lääkäriajan päättymisen ja työpaikalle siirtymisen välille? Luulisi vastuullisessa työssä olevan osaavan ennakoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi