Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10-vuotias vinkuu omaa tietokonetta

Vierailija
01.03.2012 |

Ei tule kyllä pitkään aikaan saamaan. Meillä on perheen yhteinen tietokone vanhempien makuuhuoneessa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä myöskään saisi. Meillä on yksi tietokone 6-henkisessä perheessä eikä siinä kukaan asu niin että niitä useampia pitäisi ollakaan.

Kaikki osaa käyttää tietokonetta ihan hyvin, mukaanlukien kuopus 4v.

Neljäsluokkalainen tekee joitain ylimääräisiä harjoitustehtäviä toisinaan netissä, useimmiten pelailee. Ei ole välttämättömyys ja lisäksi yritämme olla mahdollisimman ekologisia kun perhekoko muuten jo vaatii kuluttamaan paljon.

Vierailija
22/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotiaalla on ollut vuoden verran oma läppäri.

Netissä voi pelata esim. matematiikka pelejä, käydä pikku kakkosen sivuilla pelailemassa ja katsoa lastenohjelmia.

Oppii pienenä jo tietokoneen käytön niin ei sitten ole vaikeaa myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en osta, sillä se on ihan hyvä, että joutuu odottamaan vuoroaan.

että osaa sitten jonottaa joka paikassa kiltisti. Sitä taitoahan ei muuten varmaan oppisikaan.

Kärsivällisyys palkitaan, sitten kun muut on ensin palkittu.

Vierailija
24/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ovat aloittaneet koneen käytön myöhään, eivät yleensä koskaan opi esim. ohjelmoimaan tai päivittämään itse konetta ja ovat sitten opinnoissa ja työelämässä jatkuvasti muiden armoilla ja hirveä stressi päällä.

Molempia puolia kokeilleena voin todeta, että se stressi on yksinomaan niillä, jotka osaavat sitä konetta ohjelmoida tai päivittää. Nämä osaamattomat vain odottelevat valmista.

Vierailija
25/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla omat, 9-vuotiaalla kuopuksella ollut 6-vuotiaasta asti. Ja kyllä hänkin on jo tehnyt kouluhommia tietokoneella, esim. esitelmiin tiedonhakua.

Vierailija
26/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta taaperoikäisiä, mutta ei kyllä omaa konetta tipu alta yläkouluikäisenä.

Itse olen opetellut tietokoneen käytön 17-vuotiaana.

Hyvin opin. Ei ole ollut mitään vaikeutta työelämässä.

Vierailija
27/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olohuoneessa.

Vierailija
28/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opetellut tietokoneen käytön 17-vuotiaana.

Hyvin opin. Ei ole ollut mitään vaikeutta työelämässä.

Vierailija
29/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyään ihan normaalia että kaikilla kouluikäisillä on oma. Sama se tulee tietsikoitten kanssa olemaan.

Vierailija
30/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hankalaa kun on teidän makkarissa. Meillä tyttö 10v sai koneen vuosi sitten, kuunteli youtubesta musiikkia ja kävi GoSussa, nykyään MovieStarPlanetissa, jossa luokkakaverinsakin ovat. Pari kertaa on yltin tehtävään etsinyt tietoa netistä, oli tehtävänantona etsiä tietoa netistä nimenomaan.

Vierailija
31/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat toiset, mutta mihin se lapsi sitä omaa tietokonetta muka OIKEASTI tarvitsee?

Jos on jotain koulutehtäviin liittyviä asioita niin eikö ne voi hoitaa perheen yhteiseltä/äidin/isän koneelta?

Onko kaikkeen hulluuteen aina pakko suostua sen takia kun kaikilla muillakin on tai kun se Pirkko-Esa nyt on vaan niin söpö kun naputtelee konetta kuin aikuiset. Kyllä se Pirkkis on sitten fiksu!

Vierailija
32/34 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on niin, että mitä aiemmin oppii konetta käyttämään, sitä paremmin pärjää koulussa. Ne, jotka ovat aloittaneet koneen käytön myöhään, eivät yleensä koskaan opi esim. ohjelmoimaan tai päivittämään itse konetta ja ovat sitten opinnoissa ja työelämässä jatkuvasti muiden armoilla ja hirveä stressi päällä.

Miten ihmeessä minä sitten pärjäsin ylä-asteenkin tiedonhakutehtävineen ilman omaa tietokonetta, olematta muiden "armoilla"? :D Ostin itse oman tietokoneeni ammattikoulun ensimmäisellä luokalla. Ja silloinkin pääasiassa viihdekäyttöön +välineeksi pitää yhteyttä perheeseeni ja ystäviini, jotka ammattikoulun alkaessa olivat sitten 800km päässä minusta. :) Kyllä todellakin 10-vuotias pärjää ilman omaa tietokonetta vielä. Minäkin pärjäsin 17-vuotta. :D ja tosiaan meillä ei ollut koko huushollissa tietokonetta ollenkaan. Ja itse olen opetellut päivittämään koneeni +hoitamaan virustorjunnat ja asennellut kaiken tarvittavan. :)

Vierailija
33/34 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolkki vinkuu konetta, ei ole vielä ostettu.

Vierailija
34/34 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta.