Minusta on väärin, että Klaukkalassa tsunamijumalanpalveluksessa luettiin vain tsunamissa kuolleiden nimet
siellä on kuollut muistakin syistä nuoria ihmisiä kuluneen vuoden aikana. Miksi he eivät ole muistojumalanpalveluksen arvoisia?
Kommentit (31)
Omaiset käyvät silloin kirkossa muistamassa kuolleita.
Ja kyllä vain terveydenhuoltojärjestelmämme tarjoaa lapsensa menettäneille mielenterveysapua ja sairaslomaa aivan pyytämättäkin. Siis myös muille kuin tsunamissa kuolleiden perheenjäsenille. Jos joku tarvitsee isoäitinsä kuolemaan kriisiapua, niin sitä varmaan joutuukin pyytämään, koska isoäidin kuolemaa ei pidetä niin järkyttävänä tapahtumana, vaikka se luonnollisesti suurta surua aiheuttaakin.
Joten mitään syytä katkeruuteen ja tsunamikateuteen ei ole.
Ja kyllä vain terveydenhuoltojärjestelmämme tarjoaa lapsensa menettäneille mielenterveysapua ja sairaslomaa aivan pyytämättäkin. Siis myös muille kuin tsunamissa kuolleiden perheenjäsenille. Jos joku tarvitsee isoäitinsä kuolemaan kriisiapua, niin sitä varmaan joutuukin pyytämään, koska isoäidin kuolemaa ei pidetä niin järkyttävänä tapahtumana, vaikka se luonnollisesti suurta surua aiheuttaakin.
Joten mitään syytä katkeruuteen ja tsunamikateuteen ei ole.
[/quote]
Sinun olisi syytä herätä todellisuuteen lapsiraasu. Voisin kertoa sinulle tuhat ja yksi tarinaa " pyytämättä tarjotuista" sairaslomista joista kuulen nuorilta leskiltä. Tuo sinun kriisiapukuvitelmasi on varmaan mars-planeetalta.
Ei se tarkoita sitä, ettei muiden kuolleiden omaisia muistettaisi. Jos perheestä kuole lapsi tai lapsilta vanhemmat, niin aivan varmasti kirkosta otetaan yhteyttä. Meidän seurakunnassa pappi tarjoutui tulemaan hautajaisia edeltävänä päivänä koko päiväksi kotiin. Ovatko tsunamiuhrit siis todella saaneet niiiiin paljon enemmän huomiota kirkolta? (Medioilta tietysti ovat.)
Vierailija:
. Jos perheestä kuole lapsi tai lapsilta vanhemmat, niin aivan varmasti kirkosta otetaan yhteyttä.
En edes viitsi kertoa miten väärässä olet.
Vierailija:
Vierailija:
. Jos perheestä kuole lapsi tai lapsilta vanhemmat, niin aivan varmasti kirkosta otetaan yhteyttä.En edes viitsi kertoa miten väärässä olet.
Enhän minä tänne mitään kuvitelmia kirjoita, vaan omia kokemuksia. Ei täällä sen raasumpia olla kuin sielläkään. T. 25
Vierailija:
Enhän minä tänne mitään kuvitelmia kirjoita, vaan omia kokemuksia. Ei täällä sen raasumpia olla kuin sielläkään. T. 25
Sanoisin, että minulla on melkoisen monta tositarinaa jotka tukevat toisiaan siinä, että asiat eivät todellakaan mene ninkuin luulet. Saa nähdä tuletko itse ehkä joskus sen huomaamaan.
Vierailija:
Vierailija:
Enhän minä tänne mitään kuvitelmia kirjoita, vaan omia kokemuksia. Ei täällä sen raasumpia olla kuin sielläkään. T. 25Sanoisin, että minulla on melkoisen monta tositarinaa jotka tukevat toisiaan siinä, että asiat eivät todellakaan mene ninkuin luulet. Saa nähdä tuletko itse ehkä joskus sen huomaamaan.
Sinulla on nimenomaan " tarinaa" . Toisella oli OMA kokemus.
että kukahan se oikeasti nyt on hieman pihalla ja alatyylinen kirjoittelija.....
Vierailija:
Vierailija:
Enhän minä tänne mitään kuvitelmia kirjoita, vaan omia kokemuksia. Ei täällä sen raasumpia olla kuin sielläkään. T. 25Sanoisin, että minulla on melkoisen monta tositarinaa jotka tukevat toisiaan siinä, että asiat eivät todellakaan mene ninkuin luulet. Saa nähdä tuletko itse ehkä joskus sen huomaamaan.
en hyväksy sitä että joku tapahtuma on kirkon silmissä traagisempi tai enemmän huomiota tarvitseva kuin toinen samanlainen tapahtuma.