Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rintapumppu?

28.12.2005 |

Osaisiko joku suositella jotain hyvää rintapumppua? Aventista olen kuullut pelkkää hyvää, mutta se on myös aika tyyris! Olisiko mitään muuta merkkiä joka olisi myös vähän halvempi? tässä mietin ja laskeskelen mitä pitää tulevalle vauvelille hommata ja alkaa nuo hinnat päätä huimaamaan=)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuisin mielelläni kokemuksia eri rintapumpuista.

Millainen olisi hyvä hankinta?

Vierailija
2/4 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainun käsipumppu. Taitaa olla siitä halvimmasta päästä ja ajaa asiansa ihan kiitettävästi. Tosin joskus se pumppaaminen kävi " puuduttamaan" mutta kun maidon tulo tasaantuu niin pumppua ei välttämättä edes juurikaan tarvi kun lapsi on pari kuukautta vanha. Riippuu tietenkin miten keneltäkin maitoa tulee mutta vauva aika hyvin tasaa maidontulon. Tietysti jos pumppu on hyvä olla jos joutuu olemaan pitempiä aikoja pois vauvan luota.

Ekan kuukauden aikana pumppu oli mulle ihan korvaamaton.

Tissit oli kivikovat ja kipeät alussa ja laitoksella eivät antaneet pumpata, ettei tule " ylitarjontaa" . Mä en olisi ainakaan kestänyt sitä painetta yhtään kauempaa ja pumppasin liian maidon heti pois kun sairaalasta pääsin. Vauva kun ei heti jaksanut millään syödä rintoja tyhjäksi. =)

Mutta siis halvemmallakin pääsee vaikka olen itsekkin salaa haaveillut paristokäyttöisestä.

-sitruuna ja minttuvihtori 33+2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itellä on toi Ainun sähköpumppu. Maksoi jotain 60 euroa citymarketissa ja ei ollut hintansa arvoinen. Itse olin eka raskaudessa äidinmaidonluovuttaja ja tyttö keskonen, jolle kuskasin maitoa keskolaan eli päivittäin ja öisinkin oli pumppu käytössä.

Pumpun meteli oli niin hirveä, että sekä mies että vauva heräsivät siihen öisin. Kätevää siinä oli näppärä koko, otinkin sen esim. polttareihini mukaan käsilaukkuun.

Onneksi äidinmaitokeskuksesta sain käyttööni hiljaisemman, mutta huomattavasti isomman pumpun, jota käytin kotona ja varsinkin alkuaikoina, kun maitoa tuli kovasti. Loppuaikoina, kun maito väheni, niin ainun pumppu oli ihan kätevä.

Näin mulla, Avent oli kaverilla, semmonen käsikäyttönen ilman sähköä ja siitä kuulinm myös pelkkää hyvää. Suurien maitomäärieni kanssa en vaan olisi jaksanut pumppailla käsin, joten mulle se ei ollut sopiva vaihtoehto.

Nassikat79 rv 39+0 ja tyttö 03

Vierailija
4/4 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainulta on ollut kaksi mallia, toinen semmoinen jossa on keltaisia osia mukana, se monimutkaisempi malli. Uutena ostin eikä sillä tehnyt mitään. Hartiat sillä sai jumiin hyvin kun kaksin käsin piti pumpata, Tosi hankala vehje. sitten ostin ainun " peruspumpun" , jossa on muistaakseni kaksi kirkasta putkilon mallista osaa. Se ajoi asiansa, mutta siihen putkiloon ei paljoa sopinut ja joutui tyhjenteleen kesken pumppauksen pulloon. Oli myöskin aluksi aika kivuliasta pumpata sillä ennen kuin tottu siihen " venytykseen" . Kolmannelle ostin sitten aventin pumpun josta en voi sanoa mitään huonoa. Tietysti se osien paljous, jos joku, mutta käytössä pumppu on mitä mahtavin. Onnistuu pumppaaminen uhdellä kädellä, mikä ei oikein nuilla ainun pumpuilla ole mahdollista.

Omani ostin käytettynä kolmatta osottaessa ja kaveri osti sen multa kun en enää tarvinnut. Nyt ostin neloselle taas käytetyn 35eurolla. Keittämällä desinfioituu. (Käytetäänhän sairaalassakin samoja pumppuja, pulloja, tutteja jne..).

Kakkosen kohdalla meillä oli lainassa sairaalan maitokeittiöltä sähköpumppu joka oli iso ja painava laitos, ei liene myynnissä kotikäyttöön semmoisia (vauva oli lastenosastolla niin sairaala lainasi pumppua)