Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ilmenee sukupuoliherpes?

Vierailija
28.12.2005 |

Olen 2kk tapaillut yhtä miestä.Ei olla käytetty kortsua. Nyt mulla on häpyhuulissa, toisessa vain, noin 5 " finniä" , samanpuolen nivustaive on kipeä.

Huuliherpestä mulla ei ole koskaan ollut. Suuseksiä kyllä harrastimme. Voiko kyseessä olla herpes? Virtsaaminen ei satu, ei kirvelyä ole.

Mistä näkyisi kuva sukupuoliherpeksestä?

Kiitos kovasti

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella raju eka kerta kun herpes ilmestyi alapäähän! En ollut edes synnytyksen jälkeen lähimainkaan niin kipeä.

Mulla oli yli 20kpl erittäin kipeitä rakkuloita häpyhuulissa, pissaaminen sattui vietävästi juuri noiden rakkuloiden vuoksi, nivuset oli kipeät ja turvoksissa ja lisäksi sain myös yhteen sormeen tulehduksen, mikä myös yleinen oire kuulema.

Oireet kesti noin viikon ajan jonka likimain makasin vuoteessa haarat levällään itkien aina tulevaa pissalla käyntiä. Olin niiiiiin kipeä etten voinut ajatellakaan lääkäriin menoa vaan kävin reilun viikon päästä siitä lääkäristä jossa otettiin verikokeella selkoa mikä se oli ja hrpeshän se sitten oli.

Nyt tuosta on jo 10v. ja onneksi (koputtaa puuta) herpes tulee noin kerran vuodessa ja lievänä ->yksi rakkula aina samaan paikkaan oikeaan häpyhuuleen!

Sain muuten tuon tartunnan nykyisen mieheni huuliherpeksestä, vaikka usein kuulee väitettävän etteivät sukuelin ja huuliherpekset tartu ristiin. Miehellä oli siis tulossa huuliherpes, puhkesi seuraavana aamuna suuseksistä...

Vierailija
2/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pitänyt käydä? Eihän sille voi mitään tehdä?Vai voiko...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sille mitään hoitoa ole, mutta jos se alkaa vaivaa ihan urakalla niin siihen on olemassa estolääkitys.

Mutta esim- mahdollista alatiesynnytystä varten on hyvä tietää jos omaat sukuelin herpeksen. Saattaa olla syy jopa sektioon! On siis aktiivisena ollessaan vauvalle vaarallinen jos vauva sattuisi syntymään juuri herpeksen aikaan.

t. nro 1

Vierailija
4/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samoin kuin sulla. Eli ei ollut kortsua ja harrastin suuseksiä. Mulla ei myöskään ole huuliherpestä ollut eikä ole nytkään. Onnekseni herpes ei ole aktivoitunut kun muutaman vuoden välein. Ja siihen ei oikein muuta hoitoa ole kun tiheästi alapään pesu (saippua auttaa kuivattamaan ne " finnit" nopeasti) ja sitten se sama voide mitä käytetään huuliherpekseenkin. Lääkäri voi määrätä suun kautta otettavaa asikloviiria mutta se auttaa samallatavoin kuin se salvakin. Eli paikallisesti kuitenkin helpottaa se voide paremmin.

Sinuna kuitenkin menisin nyt lääkäriin ja tarkistuttaisin ne " finnit" .

Vierailija
5/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

apesäkkeiden muodostuminen. Virtsatessa tai hiertäessä rakot toki myös kirvelevät. Itselläni ja miehelläni aktivoitui sukupuoliherppes samaan aikaan noin puoli vuotta seurustelun alkamisen jälkeen. Kumpikaan ei ollut käynyt vieraissa, eikä kummallakaan ollut aiemmin ollut (=ei ollut huomannut olevan) sukupuoliherpestä. Jonkin aikaa ihmettelimme ja epäilimmekin toisiamme. Testeissä selvisi, että alapään herpeksemme oli 1-tyyppiä, eli sitä, joka esiintyy huuliherpeksenä. Meillä kummallakin on huuliherpes (kuten 80%:lla ihmisistä), joten todennäköisin syy kohdallamme on ollut huuliherpeksen tarttuminen suuseksissä. Lääkäri myös kertoi herpeksen kahden tyypin (1-tyyppi=huuliherpes ja 2-tyyppi=sukupuoliherpes) sekottuneen siinä määrin, että molempia esiintyy molemmissa paikoissa. On myös mahdollista, että toisella meistä on ollut sukuelimissä puhkeava herpes pitkäänkin, mutta aimmin oireet ovat olleet niin lieviä, ettei sitä ole huomannut. Huuliherpes voi siirtyä sukuelimiin ihan pienillä lapsillakin esim. sormien välityksellä, joten käytännössä katsoen kennellä vaan voi olla 1-tyypin tai 2-tyypin herpes sekä sukuelimissä että huulessa ja se on voinut tarttua oikeastaan missä elämänvaiheessa tahansa, sillä kuten sanottu, oireet voivat olla niin lieviä, ettei niitä edes huomaa tai sitten niin rajuja, että itkettää...

Itselläni tuo ensimmäinen sukupuoliherpes oli tosi kutiseva ja rakkulat levisivät ympäri sukuelimiä, jouduin turavutumaan sekä voiteeseen että pillerilääkitykseen ja silti oli pari viikkoa tosi ikävää. Sen jälkeen minulla ei oireita ole tullut (tästä kolme vuotta). Miehellä sen sijaan on tullut oireita useammankin kerran, mutta aina vain tosi lievinä ja parissa päivässä ohi menevinä.

Soita heti aamulla paikkakuntasi ehkäsyneuvolaan, sukupuolitautien polille tai terveyskeskukseen! Saat rakkuloihin levitettävää antiseptistä voidetta ja lisäksi viruksen leviämistä ehkäisevän (todella tehokkaan) lääkityksen, jota kannattaa aina pitää kaapissa...Kuten tiedämme, tauti on krooninen ja vaikka puhkeaisi tosi harvoin voi olla ikävä puhjetessaan. Sekä pillereiden, että voidelääkityksen kohdalla on tärkeä aloittaa se heti kun edes epäilee oireita (kutina, pistely). Näin voi rakkuloiden puhkeamisen ehkäistä kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi