Kuivausrummusta
Ostin juuri äsken Electroluxin kuivausrummun. Onko muilla? Kokemuksia?
Entä te joilla yleensä rumpu on, kertokaa, oletteko tyytyväisiä? Onko mitään, mitä aloittelevan " rummuttelijan" olisi hyvä tietää?
Kommentit (39)
Jotain tekokuitu vaatteita, juhlavaatteita, pöytäliinoja. Nämä nyt ainakin tuli ekaks mieleen.
on hileitä ja paljetteja, sellaisia " kumimaisia" kuvai jne...niitä ei voi laittaa rumpuun. Monesti sukat ja pikkuhousut kutistuvat, samoin vauvan potkarimalliset yöpuvut, joissa on napit tai vetskari edessä...ne menee ihan rullalle.
Yksi päivä kaivoin rummusta mun mustan topin, joka oli kuin raadeltu, se oli ihan reikäinen...oli tainnut sulaa=)
Jo äidillä oli kun kotona asuin.
En kuivaa siellä sellaisia vaatteita, jotka täytyisi silittää (olen laiska silittämään ja rummutetut pitäisi silittää, narulta kelpaa sellaisenaan jos ei juhlavatteista ole kysymys).
Lakanat + pöytäliinat narulla, ja Farkut (en tykkää, kun rumpu jättää ne niin pehmeiksi) sekä villavaatteet (eivät kestä=kutistuvat ja " huopuvat" ). Muut koneessa. En välitä rumpukuivauskielletty merkistä, koska ei useimpia vaatteita oikeasti haittaa. Meillä ainakin voi kuivauslämpötilan säätää niin, ettei ole keinokuiduillekkaan haittaa.
Aivan ehdoton meillä, kun olemme allergia/astmaperhe, ei tarvii imuroida läheskään niin usein kuin ilman rumpua (oli hetken korjauksessa ja voi sitä pölyn määrää...)
muistamaan mitkä voit kuivata rummussa. Tekstiiliteollisuus tuppaa varmuuden vuoksi laittaan rumpukuivauskielto symbolin vaatteeseen kuin vaatteeseen, vain siirtääkseen vastuun mahd. kutistumisesta/rikkumisesta kuluttajalle. Jenkkimenoa!
Ainakaan KOSTEUSSUOJATTUJA (REIMATECIT ym.) ULKOILUVAATTEITA ei voi rummuttaa!!!
Enkä takkeja tms. kuten joku jo edellä mainitsikin. Muuten olen rummutellut (onpa kiva termi ;)) melkein kaikkea, vähän vain ohjelmaa vaatteesta riippuen vaihdellen. Ja noista sukista, niitä en ole kyllä koskaan onnistunut kutistamaan vaikka kuljemme ihan halpisperustennissukissa (ei valkoisissa kuitenkaan ;)).
Helposti ylikuumenee ja pysähtyy sitten ittekseen, jos ilma ei riitä. Meillä on aina pienen kodinhoitohuoneen ovi auki pesuhuoneesee ja sen ovi saunaan. Ovien auki pidolla ilma riittää.
Olen kuivannut rummussa kaikki 100 % puuvillaa olevat vaatteet vaikka olis kiletomerkki. Paitsi jos on niitä erityiskuvia tai hileitä yms. HYvin ovat kestäneet.
Minäkin suorastaan rakastan rumpuani :D joten kannatan myös rummuttelua.
Ihanaa kun lakanoista,pyyhkeistä ym tulee todella pehmeitä (ja nää tällaset ei ainakaan kutistele)
Minä rumpuilen kyllä lähes kaiken,paitsi noita farkkuja.
..Siis oletteko huomanneet ihan muutoksen sähkölaskuissa rummun oston jälkeen? Itse olen kans harkinnut kyseisen vempaimen hankkivani, mutta epäilyttää ton sähkön takia...
Eli pian ollaan asuttu vuosi tässä talossa, niin sitten näkee onko arvio mennyt oikein. Sen jälkeenkin mun mielestä tulee joka kuu sama lasku.
Mutta löytyisköhän tuohon vastausta jostain energia ym sivuilta??? Tai googlettamalla kuivausrummun sähkönkulutus jne...
Olen se, jolla on ollut rumpu aina, en tiedä mitä olisi ilman.
Muuten on kaikki normi sähkölaitteet meillä...
Ei rumpu vaatteita ryttää!! Paitsi, jos kuivaa vaatteet liian kuiviksi, eikä rummussa ole pöyhintä automatiikkaa.
Mun rumpu kuivaa esim. kaappikuivaksi, tai silityskuivaksi, tai extra kuivaksi, miten vaan haluan. Eikä vaatteita todellakaan tarvi enää silittää. Jos kuivaisin narulla, pitäisi vaatteista silittää ainakin se narun ruma jälki pois.
Rummusta en enää ikinä luovu. Silitysrautakin pölyttyy pääasiassa..
Oisko ollut yhden kerran pojan paita rytyssä ja sekin oli ns.kakkosluokan kamaa alkujaankin...
Itseasiassa vähentänyt silityksen määrää
Ja mä kun luulin, että ovat silloin " puhtaita" . Ei ihme, että minä ja osa lapsista on aina öisin nenä tukossa. Ihanaa, jospa sekin vaiva hellittäisi tämän laitteen myötä.
Parasta musta tässä on se, että kun varaan yhden päivän viikossa, jolloin teen pyykkihuoltoa, niin koko 5-hengen pyykit - lakanoita myöten - on kaappeissaan täysin käsiteltyinä.
terv. ap
kutistumista jos pelkäät, kannattaa uudet vaatteet jättää eka pesun jälkeen rummuttamatta, tai ainakin kaikki uudehkot vaatteet venytellä ennen rumpuun laittamista.
Sähkön kulutus nyt ei ole niin kammottavaa minun mielestäni, verrattuna siihen aikaan joka säästyy kun ripustelee viiden ihmisen vaatteita kuivumaan. Plus vielä että rumpuhan antaa huimasti lämpöä.
Eikä mikään kumikuviokaan ole kärsinyt. Hyvin ovat batman-colleget yms. toimineet.
Enkä ole huomannut, että stretchit mitenkään kutistuisivat, päin vastoin keinokuidut pitävät hyvin kokonsa rummussa. Puuvillaiset vaatteet pitää kuositella ennen koneeseen laittoa jos haluaa, että ne säilyvät täsmälleen samankokoisina, muuten kuosittuvat koneessa oman tahtonsa mukaisesti. Eivät mielestäni kuitenkaan kutistu pysyvästi.
Minulla on ollut rumpu jo kymmenen vuotta ja oli aivan ehdoton vauvanvaatteiden kuivauksessa :-) Aina oli pehmeät ja pölyttömät vaatteet vauvalla.
Terv. se uutukainen " rummuttelija" :) (sanan keksi 5v. poikani, " äiti rummuttelee nyt meidän vaatteet" )