Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö 6v 131cm, tosi pitkä tulossa, muita?

Vierailija
12.02.2012 |

1. Tuntuu, että on päätä pidempi kaikkia ikäisiään ja ennusute on yli 180cm. Pitäiskö mennä tutkimuksiin, että jos tuleekin 190cm, niin pitäisikö kasvua rajoittaa+ Mielestäni naisella 185cm on jonkinlainen yläraja ettei tule elämästä liian hankalaa (vaatteet pieniä, miehet pieniä....). Itse olen 180 cm (mutta en ollut noin pitkä silti 6v) ja tyytyväinen siihen, se on ok ja muutama sentti lisääkään ei haittaisi, mutta en kuitenkaan haluaisi tyttärestäni yli 185cm pitkää.

2. Onkohan kouluiässä pituudesta haittaa, tunteeko itsensä "liian pitkäksi" verrattuna muihin, kun aikuisena pituus ei haittaa mutta kouluiässä itseäni haittasi pituuteni.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 7-vuotias tyttöni aloitti juuri koulun. On yli 150 cm pitkä. Reilusti kaikkia luokkalaisiaan päätä pitempi. Eilen illalla pääsi itku, kun leikkikentän kiipeilytelineessä ei enää pysty mitään tekemään, kiikutkin ovat niin matalalla, ettei pitkäjalkaiselle kiikkuminen onnistu. Ja olihan joku "ystävällinen sielu" asiasta maininnut koulun pihallakin... Sanoi, että kaikki muut ovat pieniä ja siroja, miksi minä olen tällainen kirahvi joka ei pysty enää mitään leikkimään.

Neiti oli neuvolassa 2-vuotiaan tasan 100 cm pitkä, eivät suostuneet pituusennustetta antamaan.

Vierailija
22/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olen 170cm... eli ei välttämättä tuu kauheen pitkä tyttö,vaikka nyt on jo 131cm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on ennenaikainen puberteetti, eli hän on nyt ikäistään pidempi (kasvuspurtti), mutta puberteetin loppu taittaa kasvun. Eli lapseni on nyt pitkä, mutta lopettaa kasvunsa aikaisin ja jäänee lyhyehköksi. Meillä keskustelu on ollut siinä, pitäisikö puberteetin alkua jarruttaa.

Vierailija
24/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarinasi vain toi mieleen omat kouluaikani. Meillä oli luokalla pari näitä pitkiä tyttöjä. Molemmat jäivät kuitenkin hieman alle 180 cm aikuisina. Muistan, kuinka he peittelivät pituuttaan köyristelemällä ja lysyillä asennoillaan. Eli ehdottomasti laita tyttäresi jumppaan/tanssiharrastukseen, jotta oppii kantamaan pituutensa!

Olen kerran tuntenut 184,5cm pitkän naisen. Ei hän sen kummemmin valitellut pituuttaan. Jotakin totesi siitä, ettei pitkiä miehiä ole kovinkaan paljoa (oltiin silloin opiskelijoita, hän sinkku, minä en). Mutta onhan siinä tietysti kaikkea käytännönongelmaa, jos on (yli)pitkä: vaatteet, mahtuminen pitkien raajojen kanssa kulkuvälineisiin, tuoleihin, pulpetteihin jne. Minusta miehellekin 190 cm alkaa olla mukavuusrajoilla. Sitä pidemmät joutuvat jo varomaan päätänsä vähän joka paikassa.

Vierailija
25/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskarilainen on noin 118.

180 senttiä on minusta naisen pituuden yläraja, alaraja on 160, mihin toivon omieni yltävän.

Vierailija
26/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän kantaa pituutensa upeasti. Hänen tyttärensä on myös pitkä...on lastasi vähän vanhempi. Asenne ratkaisee...olkaa ylpeitä pituudestanne :) Edellinen kirjoittaja kirjoitti järkevästi...ryhdikkyys tärkeää, ei piilottelua hartioiden väliin.

Naiset ovat nykyään pidempiä kuin ennen ja pitkiä miehiä löytyy myös ;)

Vierailija
27/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikkeuksellisen notkea, pitkäraajainen, pitkävarpainen, huononäköinen?

Vierailija
28/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkkaa pituutta mitattu, mutta vaatekoko on nyt 6-vuotiaana 134/140. En ole asiasta ollenkaan huolissani, koska olemme molemmat mieheni kanssa pitkiä. Itse kasvoin samaan tahtiin ja nyt aikuisena olen 180cm, eikä pituuteni ole koskaan ollut harmin aihe. Itsellä pituuskasvu loppui joskus 12-vuotiaana.

Vierailija
29/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mietityttää, kun suvussa on pitkiä, että tuleeko ihan "ylipitkä", kun aloittaa koulun, on varmaan lähemmäs 140 cm kun on alkuvuodesta syntynyt...Menee siis vasta eskariin, kun on jo yli 130cm. Onko jollakin omia tai pitkien lasten mittoja 6v 7v ja 8v? Hidastuukohan kasvu nyt 6v jo? Eli jos kasvaisi vain n.5 cm ensi vuonna eikä tavallista 10cm....TAvalliset kasvukäyrät ei ole avuksi, kun on vähän poikkeavan pitkä...

Vierailija
30/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin alle 160 senttiseksi.

Vierailija
31/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempien käyristä.

Minä olin luokan lyhin ekalla, nyt olen 171-senttinen. Samanmittainen kuin siskoni, joka oli luokkansa pisin ekalla, melkein 140-senttinen.

Isänpuoleinen sukumme on pitkää, me olemme "lyhyitä naisia" tässä suvussa, veljeni on 196-senttinen - ja hän on kyllä kärsinyt pituudestaan aina.

Jos asia vaivaa teitä, vie lapsi lääkäriin.

Vierailija
32/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole kokeneet sitä mitenkään häiritseväksi. itse olen 178 ja isäkin on pitkä. Oma asenne ratkaisee. Tuskin lapsesi mikään jättiläinen on. Teetköhän itse nyt tästä isomman numeron kun se oikeasti on?

Vierailija
33/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako tuosta mitään ihmeitä tulla. Äitini kasvoi aikanaa jo 12 vuotiaana lopulliseen pituuteensa(172 joka oli pulavuosien aikaan huima pituus) ja se oli kovin kiusallista..koulukuvissa näyttää opettajalta..

Nykyään on mallit ja muut niin pinnalla, että tuskin kiusataa.

Ainoa mieleen tuleva ongelma on vaatteet. Mistä lapsekkaita vaatteita kun jo 130cm valikoima menee joissakin kaupoissa ihan pissiksen puolelle.

Vierailija
34/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä edes ole pitkä, muistan että oma lapseni olisi ollut paljon pienempänä jo tuon pituinen.

Ajattele, mun lapsi(poika tosin) on 177 cm ja vasta 12-vuotias!

Vierailija
35/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 6v on 138cm (kun viimeksi mitattiin, liekö jo kasvanut lisää). Syksyllä siis kouluun. Pituushan on erittäin tärkeää: yhteiskunnassa ei arvosteta pätkiä ja näkyyhän se yleensä älyssäkin tuo pituus.

Vierailija
36/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oli 5v-neuvolassa 120cm, 6v 130cm ja viimeksi on mitattu koulun terveystarkastuksessa 7,5v, jolloin oli 140cm. Nämä kaikki siis "noin"-mittoja, en muista ulkoa millilleen. Koulun tarkastuksessa sanottiinkin että noila mitoilla pituusarvio on 178cm. En todellakaan ole koskaan ajatellut, että tyttö olisi mitenkään "ylipitkä"? On meidänkin tyttö kaikkia päätä pidempi tällä hetkellä, mutta tilanne voi muuttua. Siihen vaikuttaa niin paljon murrosiän alkamisikä ja muutkin seikat, että ei sitä pysty nyt ennustamaan... Eihän noita ennusteita edes anneta juuri missään enää, koska ne on niin epäluotettavia!

Meidän isä on 185cm, äiti 162cm. Neljä tyttöä, joiden pituudet 166cm, 164cm, 171cm ja 173cm. Eli aika pitkää ja lyhyttä. :)

Vierailija
37/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei saa olla liian pätkä.

Vierailija
38/40 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mun mielestä ehkä pahin ongelma on se että pelkään että lapsesta tulee lähes 190cm pitk, mikä ei ole varmaan helppoa, mutta ehkä pitää mennä johonkin luustoikämittaukseen joskus mistä saa tarkan arvion.

Kiinnostaa nuo muiden lasten mitat, koska omat mitat on lyhyempiä kuin tyttären vaikka olen aikuisena 180cm piotkä niin ajattelin onko muita pitkiä lapsia jotka eivät ole kuitenkaan kasvaneet yli 185 cm pitkiksi.

Vierailija
39/40 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni haittaisi hieman 

oma tyttöni on 133cm pitkä on parin viikon päästä 12v 6luokan aloittaa syksyllä 

Vierailija
40/40 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkkaa pituutta mitattu, mutta vaatekoko on nyt 6-vuotiaana 134/140. En ole asiasta ollenkaan huolissani, koska olemme molemmat mieheni kanssa pitkiä. Itse kasvoin samaan tahtiin ja nyt aikuisena olen 180cm, eikä pituuteni ole koskaan ollut harmin aihe. Itsellä pituuskasvu loppui joskus 12-vuotiaana.

oma melkein 12v käyttää kokoa 134/140!